op die leeftijd keek ik ook heel anders tegen zaken aan dan nu. Absoluut! Wereld is niet zo zwart/wit. Eigen schuld dikke bult ook zeker niet, onwijs groot, grijs gebied.Was het maar zo makkelijk met alles! Had een hoop rechtszaken gescheeld
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
op die leeftijd keek ik ook heel anders tegen zaken aan dan nu. Absoluut! Wereld is niet zo zwart/wit. Eigen schuld dikke bult ook zeker niet, onwijs groot, grijs gebied.
bello2005 schreef:wat een bullshit.. dus omdat ze 16 is, is ze maar een 'kindje'
zij komt een heel stuk volwassener over als menig andere hier op bokt!!

mysa schreef:Even in het algemeen: waarom zou je geen medelijden kunnen hebben met iemand die iets overkomt, ook al zou die persoon een verkeerde beslissing hebben genomen? Het 1 sluit het ander toch niet uit?
.... Ik ben trouwens blij dat ik niet meer helemaal zo denk als in mijn tienerjaren. Ben inmiddels nog meer openminded en zie zaken ook van andere kanten. Ik denk dat je dan met veel meer empathie in het leven staat. Maar goed, mijn EQ schijnt vrij hoog te zijn.
(omdat het ook voort gaat in blaming the victim)
deruijter schreef:Twiggy, denk jij dat een 16jarige niet in staat is om een situatie vanuit meerdere kanten en standpunten te bekijken is, want ik vind dit best wel onzinnig. Want ik ben daar prima tot in staat.