Adriana schreef:Ik vind ook dat het Christelijke geloof op sommige punten mag minderen...
Iedereen heeft recht om in iets te geloven, maar val een ander die dat niet wil er niet mee lastig.
En daar kan ik het nu helemaal mee eens zijn.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
janesmith schreef:@Daphna: De uitleg van hoe het zou moeten zijn is heel mooi en nobel. Helaas schijnen er miljoenen dat niet zo in de praktijk te brengen. Dat bewijzen de vele nieuwsberichten iedere dag opnieuw. Dag na dag, maand na maand, jaar na jaar.
Er zijn sites die nauwgezet alle aanslagen bijhouden die door Moslims gepleegd zijn, en dat loopt inmiddels in de vele duizenden!
Citaat:FALLUJAH/LONDEN - Het aantal mensen met kanker en kinderen met geboorteafwijkingen in het Iraakse Fallujah, dat in november 2004 gebombardeerd werd door de VS, is relatief groter dan in de Japanse steden Hiroshima en Nagasaki na de atoomaanvallen. Dat blijkt uit een onderzoek, berichtte de Britse krant The Independent zaterdag. bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/7246 ... html?p=2,1
Citaat:De NAVO-missie maakt Afghanistan onveiliger. Gewone Afghanen zien buitenlanders die samenwerken met de Amerikanen als bezetter, en die moeten eruit. Desnoods met geweld.’
Zijn Afghanen niet blij met de wederopbouwactiviteiten van de Nederlanders?
‘Welke wederopbouw? Er is nauwelijks iets opgebouwd. Niet in Uruzgan, niet in Kabul. Ziekenhuizen liggen in puin, scholen zijn kapot. Nederland spendeerde het eerste jaar 410 miljoen euro. Al dat geld gaat op aan salarissen, aan militair materieel. Ook de Afghanen weten dat de missie miljoenen kost en dat het geld niet wordt gebruikt voor de wederopbouw.’ bron: De Volkskrant, 13 juli 2007, Interview Van onze verslaggeefster Natalie Righton
Citaat:De tot nu toe onbekende hoeveelheden ijzer, koper, kobalt, goud en lithium zouden van Afghanistan een van de grootste mijnbouwlanden van de wereld kunnen maken, menen Amerikaanse functionarissen. Het land zou „het Saoedi-Arabië van het lithium” kunnen worden, aldus een intern memorandum van het Amerikaanse ministerie van Defensie waaruit de krant citeert. Lithium is een metaal dat onder meer erg gewild is als grondstof voor batterijen van laptop-computers en telefoons. http://www.nrc.nl/buitenland/article256 ... ondstoffen
Adriana schreef:FaberSmid schreef:Moslims en koran blijven aanvallen en negatief schrijven, maar niet op het "blanke" geloof en de groeperingen in gaan? Die vermoorden hedendaags nog mensen die naar hun meninh niet zuiver zijn, maar vergeten wordt dat de blanke de niet zuivere mengelmoes vuilnisbakken zijn. Door te blijven zwijgen blijft de waarheid, maar door te zwijgen doet men ontkennen proberen en verstopen.
FS, ik heb wel degelijk op PattyOosten gereageerd en ik denk dat die 3 groeperingen samen wel degelijk heel wat aanhangers hebben.
Elke vorm van extremisme is verkeerd.
Plus dat het heeft niet te maken met steeds aanvallen, veel Moslims hebben het er helaas zelf naar gemaakt dat er een negatief beeld is ontstaan.
shilady schreef:Nou heb net het nieuws gekeken en het word dus vvd cda en pvv die gedoogsteun gaat gevenHardstikke mooi nieuws !
janesmith schreef:shilady schreef:Nou heb net het nieuws gekeken en het word dus vvd cda en pvv die gedoogsteun gaat gevenHardstikke mooi nieuws !
Is inderdaad wel mooi nieuws. Vooral van de boodschap die er van uitgaat in Nederland en naar het buitenland. Verhagen en Wilders zeiden dat in ieder geval op immigratie en binnenlandse veiligheid (straatterrorisme) veel punten van de PVV uitgevoerd gaan worden en in ruil daar voor zal de PVV instemmen met alle bezuinigingsplannen. Precies zoals het goed is. Er gaat veel veranderen in Nederland. De vlag kan uit, de champagne open en chips op tafel.
Kendra schreef:De onderhandelingen beginnen nu pas...
Ik vind het trouwens van een ongehoord optimisme getuigen dat de chamagne open gaat....Nederland verkeert 'gewoon' in een crisis, we moeten hard bezuinigen en dat zal iedereen wel ergens raken. Langer doorwerken, lagere en kortere uitkeringen, beperking van de hypotheekrente-aftrek, 'snijden' in de uitgaven voor de gz-zorg....ook het geld voor extra polite (als dat bijvoorbeeld belangrijk is) moet wel ergens vandaan komen. Dat is waar het echt over zal gaan de komend tijd. Met alle respect, maar als je immigratie en straatterrorisme het allerbelangrijkste vindt heb je wel een enigszins beperkte kijk op de samenleving.
SaskiaStar schreef:jameyskatje schreef:maar hoort dat niet in het topic 'politiek hoe nu verder'.
jammer dat het slechts gedoogsteun is. ik had wilders liever als premier gezien, maar helaas, nu duurt het nog maximaal 4 jaar.
Om een of andere reden denk ik nu aan Pinokkio
Nicolletje schreef:Dafna: deze 'strijd' hoeft niet perse gevecht te zijn het kan ook op democratische wijze (zie AIVD rapport) maar dan nog kan het de heersende democratie ondermijnen.
PattyOosten schreef:Ik wilde met mijn post alleen aanduiden dat er ook en nog steeds uit de christelijke hoek terrorisme heerst. Precieze cijfers heb ik daar niet van, en ook niet van Moslim terrorisme, dus vergelijken gaat lastig. Ik denk wel dat Moslim terroisme veel breder wordt uitgemeten in de media, en dat er daarom gedacht wordt (geheel onterecht natuurlijk) dat er miljoenen Moslim terroristen zijn.
kanniet schreef:Hoeveel burgerdoden waren er in Irak door het heersende regime vantevoren? Heb je je daar ook in verdiept?
Nicolletje schreef:FaberSmid schreef:Moslims en koran blijven aanvallen en negatief schrijven, maar niet op het "blanke" geloof en de groeperingen in gaan? Die vermoorden hedendaags nog mensen die naar hun meninh niet zuiver zijn, maar vergeten wordt dat de blanke de niet zuivere mengelmoes vuilnisbakken zijn. Door te blijven zwijgen blijft de waarheid, maar door te zwijgen doet men ontkennen proberen en verstopen.
Fabersmit jij haalt 2 dingen door elkaar
Het is niet perse 'de blanken' maar er heerst (o.a. vanwege Amerika) een anti-westerse mentaliteit in veel moslimlanden. Dit wordt gevoed door regeringsleiders en fundamentalisten.