wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Krips

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 18:46

Ik denk dat Heino bedoelt dat je in je posts wel eens heel fel kan zijn tegen de persoon die iets post. Dat je een soort in de aanval gaat óp de persoon, in plaats van op de argumenten.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 18:51

Ja dat bedoel ik Krips.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 18:56

misschien moeten mensen dan lere zich agemene dingen niet aan te trekken.......... je kan ook denken dat het altijd over jou gaat :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 18:58

KiWiKo schreef:
misschien moeten mensen dan lere zich agemene dingen niet aan te trekken.......... je kan ook denken dat het altijd over jou gaat :)

Ik meen het Kiwiko, je bent echt negatief veranderd de laatste tijd. Doe er mee wat je wilt, maar ik bedoel het oprecht en niet om je te bashen ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 19:01

joostvangestel schreef:
Toch ben ik wel blij dat Geert Wilders over 30 jaar even bekend is als Boer Koekoek nu ;)

Grappig, ik zei gisteren nog tegen iemand dat dit soort zaken altijd vanzelf weer afsmelten in vergetelheid, zoals Boer Koekoek :D.
Zo vergeten is hij kennelijk toch niet :D.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 19:13

Heino schreef:
KiWiKo schreef:

Ik meen het Kiwiko, je bent echt negatief veranderd de laatste tijd. Doe er mee wat je wilt, maar ik bedoel het oprecht en niet om je te bashen ofzo.

misschien trek jij je dingen meer aan......... voor mijn gevoel ben ik niet veranderd :)

en ik voel dit absoluut niet als bashen hoor, ik voel dit meer als oprechte belangstelling van jou uit, en stel het zeer op prijs!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 19:29

CtjeLief schreef:
sommige posts worden bijna sekte-achtig.. scary.. :\

Beetje zoals een kennis het laatst had over 'Onze Leider' toen hij het over Wilders had... ik moest echt de neiging onderdrukken om mijn rechterhand omhoog te steken en 'Heil Fuehrer' te roepen :\

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 19:38

KiWiKo schreef:
als jij bewust kiest moet je ook niet huilenbalken als die keuzes je maatschappelijke kariere in de weg staan............

Fijn dat je het zo sympathiek kan brengen. Ja ik kies bewust niet te stemmen en ben wel politiek actief. Workshops, debatten, masterclasses met politieke thema's zitten in mijn wekelijkse routine. Niets staat mijn maatschappelijke carierre in de weg, ik wijs je gewoon om mijn recht om te kiezen niet te stemmen, om vrij te zijn in mijn geloofsbelijdenis, en vooral om niet gediscrimineerd te worden. What is your problem?

edit: grammatica
Laatst bijgewerkt door Daphna op 11-06-10 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

TessJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 19:40

thank god is de vdd er... maar ik ben wel bang voor wat er gaat gebeuren met wilders in de coalitie..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 19:41

Daphna schreef:
KiWiKo schreef:
als jij bewust kiest moet je ook niet huilenbalken als die keuzes je maatschappelijke kariere in de weg staan............

Fijn dat je het zo sympathiek kan brengen. Ja ik kies bewust niet te stemmen en ben wel politiek actief. Workshops, debatten, masterclasses met politieke thema's zitten in mijn wekelijkse routine. Niets staat mijn maatschappelijke carierre in de weg, ik wijs je gewoon om mijn recht om te kiezen niet te stemmen, om vrij te zijn in mijn geloofsbelijdenis, en vooral om niet gediscrimineerd te zijn. What is your problem?

waar heb je het nou over??? en wat wil je hiermee zeggen?
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 11-06-10 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 19:43

Blue_Eyes schreef:
CtjeLief schreef:
sommige posts worden bijna sekte-achtig.. scary.. :\

Beetje zoals een kennis het laatst had over 'Onze Leider' toen hij het over Wilders had... ik moest echt de neiging onderdrukken om mijn rechterhand omhoog te steken en 'Heil Fuehrer' te roepen :\

:Z lees even terug over die vergelijking is al genoeg gediscussieerd :Z

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 19:44

KiWiKo schreef:
Daphna schreef:

Fijn dat je het zo sympathiek kan brengen. Ja ik kies bewust niet te stemmen en ben wel politiek actief. Workshops, debatten, masterclasses met politieke thema's zitten in mijn wekelijkse routine. Niets staat mijn maatschappelijke carierre in de weg, ik wijs je gewoon om mijn recht om te kiezen niet te stemmen, om vrij te zijn in mijn geloofsbelijdenis, en vooral om niet gediscrimineerd te zijn. What is your problem?

waar heb je het nou over???

dat vraag ik me ook af :j

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 19:45

Splinter schreef:
Blue_Eyes schreef:

:Z lees even terug over die vergelijking is al genoeg gediscussieerd :Z

Dat weet ik, ik heb bijna de hele discussie meegelezen. Maar zo'n opmerking als die mijn kennis maakte, vind ik echt eng. Dan trekt hij toch echt die vergelijking zelf.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 19:46

eeeh nee, jij wilde je hand opsteken?!?!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 19:47

Ja, maar alleen al door de opmerking 'Onze Leider' en de manier waarop hij dat uitsprak.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 19:47

Heino schreef:
KiWiKo schreef:

En dan spreek jij van anderen die persoonlijk worden? :? Ik zie je deze hele pagina niks anders doen dan persoonlijk worden in je reacties. Weet niet of je daar zelf bewust van bent, maar zeggen dat je het niet slecht bedoelt of dat je het niet doet om te bashen maakt je reacties niet minder persoonlijk hoor.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 11-06-10 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 19:48

Jullie kunnen allemaal wel in de politiek, qua op de man spelen :+

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 19:50

@ blue eyes
oké maar als hij dat vindt?!?
feit is ( aan de uitslag van de verkiezingen te zien) dat veel mensen het zat zijn, over hoe het nu gaat,

of je het er mee eens bent of niet, dat maakt gewoon niet uit!!

begrijp me goed, ik heb liever samenwerking dan verdeeldheid, maar het staat er nu zo voor, dat er verdeeldheid heerst!!

het is niet aan anderen om dan te oordelen!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 19:53

Scherp, xSaarSaar :+

@Splinter: Zeg ik dan dat ik oordeel over het feit dat hij Wilders stemt? Daar heb je mij namelijk niet over gehoord!
Maar wel over de manier waarop hij blind achter die man aanloopt, dat vind ik eng. Dat hij niet verder kijkt, maar het wel heeft over 'Onze Leider' die alle problemen wel even op zal lossen. En ja, letterlijk vertaald in het Duits is 'Leider' nou eenmaal 'Fuehrer' - en de manier waarop dat ging, was ook wel erg sterk gelijkend (ik verdenk hem er zelfs van dat bewust te doen, maar goed - dat kan ik niet hard maken).

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 19:55

Blue_Eyes schreef:
Scherp, xSaarSaar :+

@Splinter: Zeg ik dan dat ik oordeel over het feit dat hij Wilders stemt? Daar heb je mij namelijk niet over gehoord!
Maar wel over de manier waarop hij blind achter die man aanloopt, dat vind ik eng. Dat hij niet verder kijkt, maar het wel heeft over 'Onze Leider' die alle problemen wel even op zal lossen. En ja, letterlijk vertaald in het Duits is 'Leider' nou eenmaal 'Fuehrer' - en de manier waarop dat ging, was ook wel erg sterk gelijkend (ik verdenk hem er zelfs van dat bewust te doen, maar goed - dat kan ik niet hard maken).

Ja dat zeg je al door mein fuhrer te willen roepen!

Ik zeg niet dat ik het niet eng vind,
iedereen oordeelt op dit moment, dat is nog veel enger!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 19:57

Dan heb je niet gelezen, als je denkt dat ik daarmee oordeel over het feit dat hij Wilders stemt. Ik oordeel ermee namelijk over het feit dat hij zo blind achter die vent aanloopt.

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 19:57

En omdat mensen het zat zijn, stemmen ze maar op een partij die ook net wat anders is dan de andere partijen, ongeacht van wat de standpunten nou precies zijn. En dat vind ik jammer, aangezien er ook op een andere manier een verandering kan komen.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:02

Blue_Eyes schreef:
Dan heb je niet gelezen, als je denkt dat ik daarmee oordeel over het feit dat hij Wilders stemt. Ik oordeel ermee namelijk over het feit dat hij zo blind achter die vent aanloopt.

dan oordeel je toch??

begrijp me niet verkeerd, iedereen oordeelt, dat is volgens mij het grootste probleem momenteel,

* droomt weg van samenleving zonder (voor)oordelen en ongelijkheid*

Maar goed, dat is blijkbaar niet mogelijk, dus moet je terug naar een 2d beste optie en dat begint zonder ( voor)oordelen of het nou links of rechts is.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:03

een pittige discussie :o
ook ik heb wilders gestemd niet van wegen het abortus of weg met de koran.
maar puur om het feit de toestroom van mensen tegen te gaan nederland heeft zelf voedsel banken voor de nu nederlanders nodig
en wilders is de partij die daar aan wat wilde doen daarnaast ben ik het eens met het feit misdraag je je ga je terug na je eigen land
verbod op koran is gewoon klets en zal geen stand houden en over abortus zal ook niet zo zwart wit blijven wees eerlijk.
maar als je in een winkel werk en er staat een vrouw in een boerka voor je voel ik me erg erg ongemakkelij ken vliegen er beelden door mijnhoofd vanmachine geweren aanslagen enz. en daarom zeg ik daarnee tegen pet met klep./ helm enz verbieden bij het intreden van een openbaar gebouw voor de staats veilig heid en nee verbiedt niet de banadanas van vrouwen met een bepaalde ziekte ik wil een mense in het gezicht kunnen kijken
mijn stem was een protest stem
pvda vvd zijn er in mijn ogen voor de rijke mensen maar mijn mening hoeft niet de wereld te delen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:04

Ik ben helemaal niet zo van het oordelen, normaal gesproken, dat kunnen de meeste bokkers die ooit met mij in discussie zijn geweest over levensbeschouwelijke zaken van allerlei aard (van geloof tot politiek tot ethisch) je zo beamen. Maar dit vond ik gewoon echt ENG. Mijn oordeel hierover is dan ook: ENG.