Joran v/d Sloot verdacht van moord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:38

Nou ik vind het gezellig omdat er veel reacties binnen komen en het een beetje op een chat begint te lijken haha

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:40

xSaarSaar schreef:
slimmerik schreef:
In Nederland is het een goed gebruik iemand een eerlijk proces te geven en dat de uitspraak binnen de mensenrechten uitgevoerd wordt. Peru is een land waar beiden discutabel zijn.

En dat gun ik hem niet, dat gun ik geen enkele gevangene in dergelijke landen.

Ben ik met je eens!

@ Dieuwke_ - Iemand die een kronkel in zn hoofd heeft weet vaak ook niet goed wat hij doet. En dat hij een kronkel heeft is zeker. En nee, ik keur het niet goed, of ik probeer hem ook niet vrij te pleiten ofzo. Maar niemand verdient het om zo behandeld te worden, ongeacht wat hij/zij gedaan heeft.

iedereen roept nu wel "niemand verdiend het om ZO behandeld te worden", maar HOE word joran behandeld dan?
we nemen een hoop aan nav beelden/documentaires/berichten over/van de gevangenissen in peru, maar wie zegt dat joran gewoon zo in de groep gegooit word straks?
wie zegt dat hij niet apart word gehouden?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:43

timilon schreef:
wie zegt dat hij niet apart word gehouden?

Tot nu toe is dat inderdaad zo, krijgt hij een matras en apart eten. De luxe-behandeling ;)

xSaarSaar

Re: Joran v/d Sloot verdacht van moord

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:43

Okee, ik dacht dat hij ook in zo'n groep kwam.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:44

Als hij binnen een week dood is is het natuurlijk ook geen goede reclame nee

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:44

Sinds wanneer moet er reclame voor een gevangenis gemaakt worden dan? :+

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:45

_O-

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:45

hahahaha ik moet echt lachen om je reactie saar
maar ik bedoel gewoon in het algemeen als mensen dalijk in de krant lezen dat hij zo snel dood is krijg je daar weer gezeur over

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:36

timilon schreef:
overigens, hoe eerlijk wil je een proces maken met een notoire leugenaar?

Elk proces zou gestaafd moeten zijn door feiten en bewijzen, of iemand nu een leugenaar is of niet. Je kunt moeilijk iemand veroordelen voor een moord omdat hij een notoire leugenaar is, daarvoor zullen ze echt bewijzen moeten tonen.

Verder is het niet door mensen hier verzonnen dat er een prijs op zijn hoofd staat bij de medegevangenen, dat is op verschillende filmpje gewoon te zien en te horen en is bekend gemaakt door de pers in Peru.
Wat dat betreft kan en mag je dit niet verglijken met de andere Nederlanders die daar gevangen zitten, die zitten in een hele andere situatie.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:46

ThePast03.............. had het niet handig geweest van hem om de hele misdaad maar niet te doen?

dan had hij ook niet in dit pakket gezeten........... lijkt me

HIJ heeft slachtoffers gemaakt, meiden die gewoon dood zijn nu......... een heel leven voor zich hadden, heeft hij weggenomen......

en nu...... nu moeten wij zeggen arme Joran......... het is zoooooo, zoooo zielig dat hij nu in een Peruaanse gevangenis moet gaan zitten.........

Ik voor een doe daar effe niet aan mee zegmaar :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:49

Moord op Nathalee is nog absoluut niet bewezen. En je bent pas schuldig als schuld bewezen is en de rechter recht gesproken heeft.

Zelfde geldt voor de Peruaanse. Rechter heeft nog geen recht gesproken. Vraag me ook af of de bewijslast al rond is.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:53

KiWiKo schreef:
[*olduser*].............. had het niet handig geweest van hem om de hele misdaad maar niet te doen?

dan had hij ook niet in dit pakket gezeten........... lijkt me

HIJ heeft slachtoffers gemaakt, meiden die gewoon dood zijn nu......... een heel leven voor zich hadden, heeft hij weggenomen......

en nu...... nu moeten wij zeggen arme Joran......... het is zoooooo, zoooo zielig dat hij nu in een Peruaanse gevangenis moet gaan zitten.........

Ik voor een doe daar effe niet aan mee zegmaar :)

Natuurlijk was dat handiger geweest, maar nu ga jij er van uit dat het een slimme jongen is en dat heeft hij nu al voldoende bewezen dat hij alles behalve dat is. Dan ga je er ook vanuit dat hij naar Peru is gegaan om dat meiske te vermoorden en dat is ook niet het geval geweest.

Natuurlijk moet hij gestraft worden en natuurlijk is het niet zielig als hij 35 jaar in een Peruaanse gevangenis moet zitten.
Maar zijn veiligheid zal wel gewaarborgd moeten worden en dat kunnen ze daar dus niet, dat is al bewezen.
Hij is nu degene in die gevangenis die het meeste gevaar loopt en als er weer een keer een opstand komt dan loopt hij een groot risico op toestanden die zelfs in de middeleeuwen barbaars werden genoemd.
Dat is geen onderdeel van zijn straf, dat is voor niemand een onderdeel van de straf voor het plegen van twee moorden en dat zou het voor Joran ook niet moeten zijn.

Alleen daarom al mag hij van mij zijn straf gewoon in Aruba uitzitten, desnoods maken ze er daar dan levenslang van.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:56

de veiligheid van die meiskes had meer gewaarborgd moeten worden, zeker de tweede........... Joran had gewoon al berecht moeten worden bij nathalie, dan had hij fijn op Aruba of hier vast gezeten........ nu in Peru.

Het is echt een helaas pindakaas verhaal voor Joran, vind het sneu........ maar ach, wat moet je zeggen...... hij doet het zelf :)

nee, ik voor een ben niet van mening dat er voor hem enige uitzondering geld :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:00

KiWiKo schreef:
de veiligheid van die meiskes had meer gewaarborgd moeten worden, zeker de tweede........... Joran had gewoon al berecht moeten worden bij nathalie, dan had hij fijn op Aruba of hier vast gezeten........ nu in Peru.

Het is echt een helaas pindakaas verhaal voor Joran, vind het sneu........ maar ach, wat moet je zeggen...... hij doet het zelf :)

nee, ik voor een ben niet van mening dat er voor hem enige uitzondering geld :)

Als er voor hem geen uitzondering geld zou hij dus dezelfde veiligheid moeten hebben als de andere gevangenen daar en die is er niet.
Je gaat dus wel akkoord met een uitzonderingspositie voor hem.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:07

jawel hij heeft dezelfde veiligheid als iedereen anders

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:20

KiWiKo schreef:

Dat heeft hij dus niet, dat erkend Peru zelf ook. Hij is (en zal dat blijven zolang hij daar zit) de hoofdprijs voor de medegevangenen daar en dat is mede dankzij alle media aandacht.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:22

ach, er zullen er wel meer zitten waar op geboden word hoor :) :) hij is vast niet de enige :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:32

KiWiKo schreef:
ach, er zullen er wel meer zitten waar op geboden word hoor :) :) hij is vast niet de enige :)

Als het dat voor jou goed maakt prima, jouw mening.
Wat mij betreft vind ik dat hij gewoon de straf moet krijgen zoals hem wordt opgelegd en ik vind het niet prima als hij straks ook nog eens verkracht, gemarteld en eventueel vermoord wordt. En dat is gewoon mijn mening.
En dat vind ik voor alle gevangenen, maar dit topic gaat nu eenmaal over Joran. ;) Dus of hij wel of niet de enige is doet verder niet ter zake, hij staat wel op nummer 1 vwb biedingen.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:36

ThePast03 schreef:
KiWiKo schreef:

Wat mij betreft vind ik dat hij gewoon de straf moet krijgen zoals hem wordt opgelegd en ik vind het niet prima als hij straks ook nog eens verkracht, gemarteld en eventueel vermoord wordt. En dat is gewoon mijn mening.
En dat vind ik voor alle gevangenen, maar dit topic gaat nu eenmaal over Joran. ;) Dus of hij wel of niet de enige is doet verder niet ter zake, hij staat wel op nummer 1 vwb biedingen.

Ben ik het helemaal mee eens. Wat hij ook gedaan heeft, het is nooit de bedoeling dat iedereen in de gevangenis daar eigen rechter gaat spelen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:38

ThePast03 schreef:
KiWiKo schreef:

Dat heeft hij dus niet, dat erkend Peru zelf ook. Hij is (en zal dat blijven zolang hij daar zit) de hoofdprijs voor de medegevangenen daar en dat is mede dankzij alle media aandacht.

Ik ben het helemaal met je eens. Hoe slecht hij ook is, wat voor vreselijks hij ook heeft gedaan, ik vind dat hij niet zo behandeld moet worden als in Peru gebeurt. Ik geef meteen toe dat ik er waarschijnlijk anders over zou denken als hij mijn kind had gepakt, maar gelukkig wordt er geen recht gesproken door emotioneel betrokkenen.

Maar toch he, die gevangenen....iedereen zegt dat ze Joran te grazen willen nemen, want er is zoveel media-aandacht, dat er al een prijs op zijn hoofd staat. Maar krijgen die gevangenen dit hele verhaal dan mee? Worden ze helemaal van dit verhaal op de hoogte gehouden?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:39

Verwonderlijk dat meneer joran van der sloot verdedigd wordt en de slachtoffers vergeten, op een paar reacties na? De dader slachoffer gaat boven de slachoffers, nabestaande, familie, vrienden en kennissen?

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:40

FaberSmid schreef:
Verwonderlijk dat meneer joran van der sloot verdedigd wordt en de slachtoffers vergeten, op een paar reacties na? De dader slachoffer gaat boven de slachoffers, nabestaande, familie, vrienden en kennissen?

Nee, en in mijn eerdere posts zeg ik ook dat hij echt wat verkeerds gedaan heeft en veroordeeld moet worden.
Ik vind alleen niet dat de mensen (gevangenen) eigen rechter moeten gaan spelen.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:41

tis toch zn eigen schuld dat ie zo is geeindigd?
Zou je kind maar wezen die hij op zn geweten heeft.
Nee van mij mag ie lekker pijn lijden in de nor,geen medelijden mee.Nu zal die grijns wel van zn smoel af gaan!

sarabande

FaberSmid schreef:

Gezien sommige reacties, nu en een paar jaar geleden in eerdere topics, zijn er zelfs (meestal jonge) meiden die op hem vallen terwijl ze weten waar hij toe in staat is.

Dat is voor mij onmogelijk te bevatten.

KiWiKo

xSaarSaar schreef:
ThePast03 schreef:

Ben ik het helemaal mee eens. Wat hij ook gedaan heeft, het is nooit de bedoeling dat iedereen in de gevangenis daar eigen rechter gaat spelen.

heei, dat gebeurd in die landen..........