Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
paix schreef:Ik keek even op de site van de pvv, turkije nooit welkom.
Zij vinden dat turkije nooit lid mag worden van de eu alleen maar omdat het een islamitische samenleving is en ze bang zijn voor massa-emigratie. Mij lijkt juist dat als turkije lid is van de eu ze juist economisch kunnen groeien en er dus minder geimigreerd hoeft te worden? (wij emigreren toch ook alleen naar spanje omdat we het land mooi vinden bijv?)
Heino schreef:Ik vraag me sowieso af wat nu typisch Nederlands is? Pas bij zo'n topmodellenprogramma kwamen ze in Nederland, en wat halen ze naar voren?
- Toch die klompen
- Red light district
- Weiland
- Grachten
Maar dan vraag ik me af, op dat red light district en de klompen na zijn die dingen toch niet iets wat je enkel/vooral in Nederland tegenkomt??
Heino schreef:Maar wel veel minder tolerantie richting "buitenlanders". Ik vraag me af waar dat door gekomen is. Wat is nu precies het keerpunt geweest waardoor een Wilders dacht "Moslims zijn slecht"
sarabande schreef:Ik weet niet over wat voor mensen je het hebt. Maar ik en velen met mij pikten de ideeën van Pim niet en nu die van Wilders niet.
Heino schreef:Ik ben alleen benieuwd of er nu echt sprake is van een toename van criminaliteit. Zal ik straks eens proberen uit te zoeken, nu eerst lekker in bad met nieuwe badolie, kopje thee en goed boek
Heino schreef:Hmm maar toch zou Pim een van mijn opties geweest zijn naast linkse partijen (al mocht ik toen nog niet stemmen) voordat ie vermoord werd, omdat die man wél met een redelijk respect zijn punt duidelijk kon maken
Maar toen rommelde het idd ook al...
sarabande schreef:Nederland was bekend door zijn tolerantie. Nederlanders waren een beschaafd volk met regeerders die, ondanks dat ze het niet altijd met elkaar eens waren, elkaar toch met respect bejegenden. Daarom was er ook meer respect voor hen.
Nederlanders waren mensen die wat voor elkaar over hadden en niet altijd eerst aan zichzelf dachten.
Omdat al die dingen nu verloren gaan in het geschreeuw van een kleinzielige man die een hele bevolkingsgroep niets gunt, zijn veel Nederlanders egoïstische schreeuwers geworden, die alles wat anders is dan zij in het dagelijkse leven meemaken, vreemdelingen, veranderingen, kunst, cultuur noem maar op, afwijzen omdat iemand zegt dat het onbelangrijk of zelfs bedreigend is.
En al die Nederlanders geloven dat en lopen daar achter aan, in plaats van te kijken wat zij zelf kunnen bijdragen aan de situatie waar ze zich niet prettig in voelen.
De omvang van die groep die zo denkt is beangstigend.
Daarom zijn alle mensen die dat zien gebeuren zo blij met Cohen omdat het eindelijk lijkt dat het tij te keren is.