[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 23:55

Karl ik zeg ook niet dat alles meteen maar op de schop moet aan kunst en cultuur hoor.
De kleine gesubsidueerde zouden kunnen proberen of ze sponsors zouden kunnen vinden.
Dan kan je altijd nog kijken of je met een 50/50 percentage ergens toe komt.

paix

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 09:21

Vind onze ´´peiling´´ trouwens wel erg grappig!
CU en CDA liggen 8 stemmen bij elkaar vandaan en d66 als 2e grootste partij een bokt regering met pvv en d66?

Ik keek even op de site van de pvv, turkije nooit welkom.
Zij vinden dat turkije nooit lid mag worden van de eu alleen maar omdat het een islamitische samenleving is en ze bang zijn voor massa-emigratie. Mij lijkt juist dat als turkije lid is van de eu ze juist economisch kunnen groeien en er dus minder geimigreerd hoeft te worden? (wij emigreren toch ook alleen naar spanje omdat we het land mooi vinden bijv?)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 09:40

paix schreef:
Ik keek even op de site van de pvv, turkije nooit welkom.
Zij vinden dat turkije nooit lid mag worden van de eu alleen maar omdat het een islamitische samenleving is en ze bang zijn voor massa-emigratie. Mij lijkt juist dat als turkije lid is van de eu ze juist economisch kunnen groeien en er dus minder geimigreerd hoeft te worden? (wij emigreren toch ook alleen naar spanje omdat we het land mooi vinden bijv?)

Dat punt betekende voor Geert dat hij afscheid nam van de VVD, omdat hij dat toen ook al riep terwijl op dat moment toenadering tot Turkije vrij actueel was. Overigens slaat hij de plank helemaal mis, juist in Turkije zijn ze er heel gebrand op om geloof en gezag uit elkaar te houden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 18:32

Veel van onze cultuur is al verdwenen,zoals de klompen,bijna niemand die er nog op loopt.De molens verdwijnen ook steeds meer,je ziet meer van die wind energie molens dan de oerhollandse molen.Sinterklaas,mag geen kruis meer op zijn mijter hebben,de zwarte pieten zouden verboden moeten worden want het schijnt discriminerend te zijn.De tulpen zijn geen eens puur hollands,ze komen van oorsprong uit Turkije.
En dan hebben we nog de zwarte bonte koeien in de weilanden,die zie je ook steeds minder i.v.m. de wet voor de mest.De echte cultuur die we hebben is hollands eten zoals boerenkool,frikandel,bitterballen enzo.
Er zijn genoeg instantie's die subsidie krijgen en er weinig mee doen of ze doen er wat mee waar het niet voor bedoeld is.
Kunst en cultuur hoeft voor mij ook niet,maar verdwijnen hoeft nou ook weer niet.Wat minderen kan altijd wel.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 18:38

Ik vraag me sowieso af wat nu typisch Nederlands is? Pas bij zo'n topmodellenprogramma kwamen ze in Nederland, en wat halen ze naar voren?
- Toch die klompen
- Red light district
- Weiland
- Grachten

Maar dan vraag ik me af, op dat red light district en de klompen na zijn die dingen toch niet iets wat je enkel/vooral in Nederland tegenkomt??

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 18:44

Heino schreef:
Ik vraag me sowieso af wat nu typisch Nederlands is? Pas bij zo'n topmodellenprogramma kwamen ze in Nederland, en wat halen ze naar voren?
- Toch die klompen
- Red light district
- Weiland
- Grachten

Maar dan vraag ik me af, op dat red light district en de klompen na zijn die dingen toch niet iets wat je enkel/vooral in Nederland tegenkomt??

Nee klopt, maar ik denk dat ze het doen zodat alle mensen in Amerika / andere landen kunnen denken: Haha ja dat is echt typisch Nederlands. Is dus meer vermaak, denk ik..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 18:48

Maar da's dus blijkbaar wel wat mensen (in dit geval die Amerikaanse programmamakers) aan Nederland doet denken. En dat zijn niet heel typisch Nederlandse dingen imho (ik bedoel, in Ierland heb je ook weiland en in Duitsland ook grachten :P)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:19

Nederland was bekend door zijn tolerantie. Nederlanders waren een beschaafd volk met regeerders die, ondanks dat ze het niet altijd met elkaar eens waren, elkaar toch met respect bejegenden. Daarom was er ook meer respect voor hen.
Nederlanders waren mensen die wat voor elkaar over hadden en niet altijd eerst aan zichzelf dachten.

Omdat al die dingen nu verloren gaan in het geschreeuw van een kleinzielige man die een hele bevolkingsgroep niets gunt, zijn veel Nederlanders egoïstische schreeuwers geworden, die alles wat anders is dan zij in het dagelijkse leven meemaken, vreemdelingen, veranderingen, kunst, cultuur noem maar op, afwijzen omdat iemand zegt dat het onbelangrijk of zelfs bedreigend is.
En al die Nederlanders geloven dat en lopen daar achter aan, in plaats van te kijken wat zij zelf kunnen bijdragen aan de situatie waar ze zich niet prettig in voelen.

De omvang van die groep die zo denkt is beangstigend.

Daarom zijn alle mensen die dat zien gebeuren zo blij met Cohen omdat het eindelijk lijkt dat het tij te keren is.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:13

Mooi gezegd Sarabande, mee eens :j

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:15

Toch heb ik het idee dat op bepaalde vlakken Nederland juist toleranter geworden is, bvb jegens homo's en een-ouderschap :)

Maar wel veel minder tolerantie richting "buitenlanders". Ik vraag me af waar dat door gekomen is. Wat is nu precies het keerpunt geweest waardoor een Wilders dacht "Moslims zijn slecht"

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:37

Heino schreef:
Toch heb ik het idee dat op bepaalde vlakken Nederland juist toleranter geworden is, bvb jegens homo's en een-ouderschap :)

Daarin liep Nederland in de 60 jaren al ver op anderen vooruit

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:39

Dat kan, maar ik heb wel het idee dat men daarin nog steeds toleranter aan het worden is :) Terwijl men op andere gebieden juist steeds asocialer wordt.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:05

Heino schreef:
Maar wel veel minder tolerantie richting "buitenlanders". Ik vraag me af waar dat door gekomen is. Wat is nu precies het keerpunt geweest waardoor een Wilders dacht "Moslims zijn slecht"

Klopt en ik zie het ook bij mezelf hoor.
ik denk toch dat het komt omdat je zo vaak in de media weer geconfronteerd word met veelal (en ik noem het maar effe gewoon bij naam) Marokkanen die behoorlijke heftige vergrijpen plegen.
Daarnaast bestaat er een hele grote groep die het zelf aan den lijve mee hebben gemaakt, of iemand in hun directe nabijheid kennen die er mee te maken heeft gehad.
Waarom zo weinig overlast van bijv Turken tov Marokkanen????
Een grote groep Nederlanders wil het niet meer zo.
En ik denk dat er maar weinig zijn die echt anti-Marokkaan zijn.
Waren het Zweden geweest bijv. dan was het die groep geweest.
De media is natuurlijk een mooi iets, maar soms zou het beter zijn als niet alles zo belicht werd, hoewel je dan weer aan struisvogel politiek gaat denken....
Het is gewoon moeilijk allemaal, dat zal niemand ontkennen.

wat me overigens ook opvalt was in de periode dat Pim flink opkwam, mensen die nu de Wilders stemmers bekritiseren, dat toen bij Pim deden, maar diezelfde mensen praten nu nadat Pim het zwijgen was opgelegt, heel anders over die man.
Jeetje....wat heb ik een commentaar gekregen toen ik die week alles in Rotterdam heb bijgewoond na zijn dood.....
En als je het nu verteld, raar maar waar....dan word er heel anders op gereageerd.
Komt dat dan omdat die mensen misschien toch stiekem blij zijn dat hij zo gruwelijk om het leven is gebracht....of komt het nu toch omdat mensen meer en meer gaan zien dat het met bepaalde groepen hier flink uit de hand aan het lopen is.
Ik verwonder me daar wel eens over.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:14

Ik weet niet over wat voor mensen je het hebt. Maar ik en velen met mij pikten de ideeën van Pim niet en nu die van Wilders niet.

Achteraf kan je wel vaststellen, temeer omdat ik wat boeken van Pim gelezen heb om te begrijpen hoe iemand zon schokgolf teweeg kon brengen, dat Pim heel goed wist waar hij het over had.
Hij had gestudeert, was een van de spindokters en tekstschrijvers van Bolkenstein voor hij zelf naar voren kwam en had een duidelijke visie.
Hij vond ook niet dat er mensen uitgezet moesten worden, maar aangepakt, en had niet zon idiote visie op de Islam.

Wilders heeft een deel van het gedachten goed van Pim overgenomen en dat verruwt. Pim zou Wilders nooit in zijn ploeg opgenomen hebben.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:15

Hmm maar toch zou Pim een van mijn opties geweest zijn naast linkse partijen (al mocht ik toen nog niet stemmen) voordat ie vermoord werd, omdat die man wél met een redelijk respect zijn punt duidelijk kon maken :)
Maar toen rommelde het idd ook al...

Ik ben alleen benieuwd of er nu echt sprake is van een toename van criminaliteit. Zal ik straks eens proberen uit te zoeken, nu eerst lekker in bad met nieuwe badolie, kopje thee en goed boek :D

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:18

sarabande schreef:
Ik weet niet over wat voor mensen je het hebt. Maar ik en velen met mij pikten de ideeën van Pim niet en nu die van Wilders niet.

Ik heb het uiteraard niet over jou, heb je nooit ontmoet.
Maar ik heb het hier over familie, vrienden en kennissen.
Of als het zo maar eens ergens ter sprake kwam/komt.

Als ik nu de keus had tussen Pim of Geert zou het voor mij ook een stuk makkelijker zijn.
100% Pim!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:19

Heino schreef:
Ik ben alleen benieuwd of er nu echt sprake is van een toename van criminaliteit. Zal ik straks eens proberen uit te zoeken, nu eerst lekker in bad met nieuwe badolie, kopje thee en goed boek :D

In de snelheid van het lezen las ik effe je laatste twee woorden als "hoofd doek".
Dacht al....gaat ze nu met een hoofdoek om in bad zitten :D

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:56

Heino schreef:
Hmm maar toch zou Pim een van mijn opties geweest zijn naast linkse partijen (al mocht ik toen nog niet stemmen) voordat ie vermoord werd, omdat die man wél met een redelijk respect zijn punt duidelijk kon maken :)
Maar toen rommelde het idd ook al...

Typisch, ik heb/had precíes hetzelfde! Voor Pim had ik echt heel veel respect en op de één of andere manier sprak hij me erg aan. Maar ik moet erbij zeggen dat ik toen een stuk jonger was en me niet zo verdiepte in politiek als ik nu doe. :)
Zal ik eens wat bekennen; ik ben vlak na zijn dood naar zijn graf geweest (wat toen meer een bedevaartsoord was). :oo

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 22:28

Onassa: ja, is handig om te stomen :P

Dat zal vast ja, dat dat destijds echt een soort bedevaartsoord was. Nu lijkt het grote deel van Nederland hem alweer vergeten.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 22:33

Gigantische rijen stonden er. :=
Nu ligt hij toch in Italië begraven? Daar had hij een huis.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 22:50

Ja hij ligt in Italie, daar waar hij graag kwam.

Ik ben toen ook naar het afscheid geweest, vreemd om hem zo rustig in zijn kist te zien liggen en heb mee gelopen in de stille toch en bloemen bij zijn huis gelegd.
Het was een rare week, maar heb er nooit spijt van gehad dat ik dit toen allemaal heb gedaan.
Als ik hem op tv nog wel eens ergens langs zie komen, tja....dan ga ik in gedachten toch weer terug naar toen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 22:51

Heino schreef:
Onassa: ja, is handig om te stomen :P

Das waar ja....straks effe vragen of ze soms verkouden is :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 23:03

Even over programma's. Het ging hier over de zorg. Voor de 3e keer heeft het CDA opgenomen dat ze willen bezuinigen op de zorg, met het VVD hebben ze de zorg dramatisch te pakken gehad, ik kan me niet voorstellen dat men daarvoor kiest.
Hoezo christelijke naastenliefde.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 23:21

Kan ik me ook niets bij voorstellen.
De ene christene denkt blijkbaar anders dan een andere christene.
Soms is het moeilijk te volgen allemaal....heb je naasten lief....ohh, op die manier.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 23:55

sarabande schreef:
Nederland was bekend door zijn tolerantie. Nederlanders waren een beschaafd volk met regeerders die, ondanks dat ze het niet altijd met elkaar eens waren, elkaar toch met respect bejegenden. Daarom was er ook meer respect voor hen.
Nederlanders waren mensen die wat voor elkaar over hadden en niet altijd eerst aan zichzelf dachten.

Omdat al die dingen nu verloren gaan in het geschreeuw van een kleinzielige man die een hele bevolkingsgroep niets gunt, zijn veel Nederlanders egoïstische schreeuwers geworden, die alles wat anders is dan zij in het dagelijkse leven meemaken, vreemdelingen, veranderingen, kunst, cultuur noem maar op, afwijzen omdat iemand zegt dat het onbelangrijk of zelfs bedreigend is.
En al die Nederlanders geloven dat en lopen daar achter aan, in plaats van te kijken wat zij zelf kunnen bijdragen aan de situatie waar ze zich niet prettig in voelen.

De omvang van die groep die zo denkt is beangstigend.

Daarom zijn alle mensen die dat zien gebeuren zo blij met Cohen omdat het eindelijk lijkt dat het tij te keren is.

Mooi gezegd, ben ik het helemaal mee eens.

Ik verbaas mij er echt over, dat er hier op Bokt ook zoveel PVV-stemmers zijn.