Drama in [***]: 15 gewond, 8 doden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 19:19

Meetje22 schreef:
Ik zat prsoonlijk te denken aan met een tayrib om zn nek in een diep gat met wat ongebluste kalk erbij,maar denk dat het rechtsysteem dat niet wil overwegen. ;)

Foei Meetje zulke dingen mag je alleen denken van Bokt ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-04-09 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

@ zij

ja oke dat is ook weer een punt.

pff ik kan niet tegen zulke lui ik had er echt niet bij moeten zijn.

Nessah

alle optreden gaan door van 538.. Toppers doen niet mee, willen het niet. vinden dat ze het niet kunnen maken. Goed hoor.. ik bedoel goed dat zij niet mee doen.
Laatst bijgewerkt door Nessah op 30-04-09 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 19:20

Enkeltje gevangenis lijkt me een mooie plek voor de rest van zijn leven.
Niet naar een Hilton cel, maar eentje zonder tv en wii. En geen privileges als sport.

Blanket

Ook al wens ik de ergste straf aan deze gast, toch vind ik dat de dood niet goed genoeg is voor hem. Het maakte hem niks uit of hij zelf dood ging. Ik hoop dat hij uiteindelijk inziet wat hij heeft gedaan en hoeveel levens hij verwoest heeft. Ik hoop dat deze man nog heel lang zal leven. Om te leren leven met het feit dat hij wordt veracht door de rest van het land. Ermee te moeten leven dat hij een moordenaar is. Zoveel pijn zal voelen dat hij zelf dood wil, maar dat hij door zijn zachte isoleercel niks zal kunnen verrichten. Dood is de slechtste straf die je hem kan geven.

Polivy

En een kogel hoeft maar te verdwijnen in een brandstoftank of wat dan ook en een klein vonkje erbij en boem. Nee hoor, het is zo beter gegaan. En maar goed dat die naald er stond. Geluk bij een ongeluk.

Mars

takkie_muis schreef:
maar binnen 10 jaar is ie vast wel weer vrij.

dat is typisch nederland :)

Niet om het een of ander, maar persoonlijk denk ik dat deze meneer het een stuk zwaarder gaat krijgen als hij op vrije voeten is dan wanner hij in de gevangenis zit. Ik denk dat vee;l nabestaanden niet zullen rusten voor ze hem dan zelf even 'gesproken' hebben.

Nessah

Re: Drama in Apeldoorn: 17 gewond, 4 doden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 19:21

rtl boulevard! even kijken gaat over amsterdam.. live

Sannessep

JA HET IS HEEL ERG VRESELIJK WAT ER GEBEURD IS! Het is niet te geloven dat dit in ons gezellige kikkerlandje gebeurd!

Ik wil ook iedereen heel erg sterkte wensen die het meegemaakt hebben! En heel veel sterke aan de de familie en vrienden van de overledenen!

Maar ik wil ook nog graag even wat anders kwijt.. Ik vind dat we ons hierdoor niet moeten laten beínvloeden! Er wordt aan alle kanten geschreeuwd dat koninginnedag nooit meer hetzelfde zou zijn, en dat Nederland nooit meer zo'n "open" cultuur zal zijn wat de koninklijke familie betreft enzovoorts....

Als dat gebeurd, dan doen we dat zelf! Dan is dat helemaal aan onszelf te wijten!

Ik hoorde dat die man pas gescheiden zou zijn, zijn kinderen niet meer zou mogen zien, ontslagen zou zijn, zijn huur niet meer kunnen betalen enzovoorts. Ellende dus. Waarschijnlijk wilde hij ergens heen met de auto, kon er niet langs vanwege de koningin, draaide kwaad om, er knapte iets in zijn verstand en gefrustreerd ging hij volgas door de hekken heen en ramde daarbij het publiek....
Ik denk zelf niet dat het zijn bedoeling was om de koningin te rammen of weet ik wat voor dingen er rond gaan... Ik weet dat het een speculatie is en dat ik daar voorzichtig mee moet zijn, maar wat als dit ongeveer klopt?
Laten we ons in Nederland dan zo beïnvloeden door zo'n zwakzinnige man? Wrong time, wrong place? En daarom kunnen we nu niet meer zonder enorme bevolkingen bewaking straks?

Ik denk het niet. Jongens en meiden, het is heel erg triest dat dit gebeurd is en iedereen is kwaad en gefrustreerd en verdrietig... Maar laten we Nederland houden zoals Nederland is en graag wil zijn! Laten we er geen Amerikaanse toestanden van maken, maar laten we onze eigen bevolking in de gaten houden... als er mensen zijn in onze eigen buurt, laten we die helpen!

Oftewel, volgend jaar gewoon weer een koninginnedag, vrolijk en wel, zonder extra toestanden... uiteraard vergeten we dit nooit meer, en zal er een herdenkingsdag en monument voor komen!

Maar laten we in godsnaam nuchtere Nederlanders blijven en staan voor onze open en vrije cultuur!

furious

Lijkt mij wel apart als ze hadden willen schieten. Misschien was die auto dan inplaats van tegen dat monumenten weer op mensen ingereden. Dus denk niet dat je er nou mensen mee kan redden.

Meetje22

takkie_muis schreef:

Nee hoor,deze man krijgt waarschijnlijk gewoon TBS en mag naar het pieterbaan centrum.
TBS kun je namelijk levenslang verlengen ;)
Kan ie mooi naast die gestoorde van Pim Fortuin geaan zitten.
Dat zijn mensen daar hoor je gewoon nooit meer van terug.
Oftewel zitten ze daar hun hele leven of die worden via een achterdeur weggewerkt en hoor je ook nooit meer iets van ze ;)

Nickeltje

Moderatoropmerking:
Kunnen we speculaties over strafmaten en waarom wel of niet hier misschien achterwege laten? Lijkt me hier, waar mensen hun emoties kwijt willen, niet erg van toepassing.

Karin

xannemijn schreef:
Op tv zeiden ze het ook nog dat ze beter hadden kunnen schieten. Maarja
dat is inderdaad niet slim verkeerd gedacht. sorry

Gevalletje beste stuurlui. ;)

Natuurlijk leer je tijdens je politieopleiding wat de ideale manier is om te handelen in bepaalde situaties. Maar in dit soort onverwachte situaties is een mens nog steeds geen voorgeprogrammeerde robot.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 19:22

xannemijn schreef:
Karin schreef:
Ik vraag me af wat beschieten in dit geval had kunnen voorkomen.

Auto sneller tot stil stand kunnen krijgen??

maar dan nog heeft ie al die mensen omver gereden...
nee de speculaties op tv dat de bewaking niet snel genoeg ter plaatsen was vind ik onterecht, de auto stond nog niet stil of er stond al 3 man politie omheen, en ook de slachtoffers kregen direct hulp mede dankzij een ehbo post die er nog geen 50 meter vanaf stond...

dit is gewoon een daad die niet voorkomen had kunnen worden...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 19:22

Polivy schreef:
En een kogel hoeft maar te verdwijnen in een brandstoftank of wat dan ook en een klein vonkje erbij en boem. Nee hoor, het is zo beter gegaan. En maar goed dat die naald er stond. Geluk bij een ongeluk.

Gelukkig ontploffen auto's niet, alleen als er explosieven bij gebruikt zijn.
Zelfs al was er geschoten, dan stond de atuo niet 1,2,3 stil...

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 19:23

Ik vind het ook heel goed van de toppers :D dat ze niet optreden

Tallie1979

Hij heeft zijn auto als moordwapen gebruikt.. Ik mag toch hopen dat men echt wel serieus gaat overwegen deze meneer ( als hij het uberhaupt al overleeft ) niet zomaar vrij te laten.

Hij moet wel ontzettend pissig zijn geweest om dit te doen. En wie weet ook wel dronken, wie zal het zeggen..

Anoniem

Mas schreef:
takkie_muis schreef:

Niet om het een of ander, maar persoonlijk denk ik dat deze meneer het een stuk zwaarder gaat krijgen als hij op vrije voeten is dan wanner hij in de gevangenis zit. Ik denk dat vee;l nabestaanden niet zullen rusten voor ze hem dan zelf even 'gesproken' hebben.

mag dan ook in de krant nederland is veel te soft. :)

hoop dat ze hem als een vuiltje behandelen, dat hij net als fritzl niks mag en geen contact heeft.

Manon_V

Nessah schreef:
alle optreden gaan door van 538.. Toppers doen niet mee, willen het niet. vinden dat ze het niet kunnen maken. Goed hoor.. ik bedoel goed dat zij niet mee doen.

Het ergste vond ik nog een uitspraak van partysquad (ofzoiets), was iets in de richting van 'zij hebben afgemeld, maar wij zijn er lekker wel'
Die leken er totaal niet van onder de indruk te zijn wat er was gebeurt :S

Marlissa92

Ja heb ook gehoord dat Gordon zei dat hij op deze dag als vandaag niet hun liedje kan zingen! Heel goed!

Ik begin het nu pas eigenlijk echt te beseffen van wat je gezien hebt... Ik daht ook echt dat die man achter het stuur een zwart tshirt aanhad. Ik wist het zeker, alleen op de foto's is het rood :? Zo zie je maar , in zo'n ogenblik gaat alles zo snel en weet je niet meer wat je ziet...

RoodZonnetje

Kane treedt ook niet meer op volgens NOS online...

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 19:24

Welshcobfan schreef:
Polivy schreef:

Gelukkig ontploffen auto's niet, alleen als er explosieven bij gebruikt zijn.
Zelfs al was er geschoten, dan stond de atuo niet 1,2,3 stil...

Ja, maar als die auto daar door rijdt weet je ook niet wat er in zo'n auto zit natuurlijk. En idd hij had toch niet 1,2,3 stil gestaan.

Mies

Nessah schreef:
Hoorde jullie dat, wat Gorden zei? De toppers treden dus niet op.. En hij zegt dat alle artiesten dat besluit zouden moeten nemen van stekker eruit en klaar. Goed hoor :) ( rtl4)

Dat vind ik nou weer sportief van Gordon!

Cyntje

Karin schreef:
xannemijn schreef:
Op tv zeiden ze het ook nog dat ze beter hadden kunnen schieten. Maarja
dat is inderdaad niet slim verkeerd gedacht. sorry

Gevalletje beste stuurlui. ;)

Natuurlijk leer je tijdens je politieopleiding wat de ideale manier is om te handelen in bepaalde situaties. Maar in dit soort onverwachte situaties is een mens nog steeds geen voorgeprogrammeerde robot.

Inderdaad! Een politieagent is ook maar een mens! Tuurlijk hou je eventuele aanslagen in je achterhoofd maar eigenlijk gaat niemand daar vanuit...

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 19:25

Marjoow schreef:
Karin schreef:

Waar naartoe?

het land uit. Ga maar naar Duitsland ofzo, of America. Haalt ie daar zon geintje uit krijgt ie wel de doodstraf.

Wat dat betreft zijn wij hier veel te lief denk ik

Nee bedankt ik hoef hem echt niet in Duitsland te hebben, en ik denk ook niet dan een ander land deze looser welkom heet.