Chiqa schreef:Tevens heb je daar ooit voor gekozen ooit, járen geleden, roken en horeca gaan samen net als drank.
Als je daar niet tegen kan heb je het verkeerde beroep gekozen, verdere voorbeelden lijken me overbodig.
Dat is een makkelijke manier om de verantwoordelijkheden te vermijden, "de werknemers kiezen er zelf voor". Maar hetzelfde kun je natuurlijk zeggen over de eigenaren: die kiezen ervoor om een ondernemersrisico aan te gaan. Je weet dat je als horeca-ondernemer aan veel eisen moet voldoen. Dat mag je redelijk vinden of onredelijk maar NIEUW is het niet, dus dat is net zo goed van de horecaondernemer een keuze geweest. En ook deze regel is in geen enkel opzicht een verrassing. Als je daar de gevolgen van niet kunt dragen, is dat toch net zo 'eigen keuze' als voor de medewerkers die last hebben van de rook?
Ik heb overigens heel spijtig over de meningen van de werknemers heengelezen. Als iemand nog weet wie dat was of op welke pagina dat ongeveer aan bod gekomen is, zoek ik het nog even op? Maar tot nu toe was ik niet overtuigd. En dat iemand rookt, betekent uiteraard niet dat iemand dan tegen zo'n maatregel hoeft te zijn.