Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 20:34

Chiqa schreef:
Tevens heb je daar ooit voor gekozen ooit, járen geleden, roken en horeca gaan samen net als drank.
Als je daar niet tegen kan heb je het verkeerde beroep gekozen, verdere voorbeelden lijken me overbodig.

Dat is een makkelijke manier om de verantwoordelijkheden te vermijden, "de werknemers kiezen er zelf voor". Maar hetzelfde kun je natuurlijk zeggen over de eigenaren: die kiezen ervoor om een ondernemersrisico aan te gaan. Je weet dat je als horeca-ondernemer aan veel eisen moet voldoen. Dat mag je redelijk vinden of onredelijk maar NIEUW is het niet, dus dat is net zo goed van de horecaondernemer een keuze geweest. En ook deze regel is in geen enkel opzicht een verrassing. Als je daar de gevolgen van niet kunt dragen, is dat toch net zo 'eigen keuze' als voor de medewerkers die last hebben van de rook?

Ik heb overigens heel spijtig over de meningen van de werknemers heengelezen. Als iemand nog weet wie dat was of op welke pagina dat ongeveer aan bod gekomen is, zoek ik het nog even op? Maar tot nu toe was ik niet overtuigd. En dat iemand rookt, betekent uiteraard niet dat iemand dan tegen zo'n maatregel hoeft te zijn.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 20:37

Ik geloof eigelijk niet in die tegenspraak stukken, ze zijn niet scheidsrechter gebaseerd wat ze al een stuk gekleurder maakt. en ik kan er geen één vinden in de database Lachen je zal altijd tegenspraak vinden, maar of hij waar is iets anders Lachen

rook is gewoon klasse a, dat het niet gezond is, is dus volkomen logisch, moet je er ziek van worden helemaal niet. Ik zie het als geluk hebben, sommige kunnen negetig jaar aan een stof blootgesteld worden en niks hebben, en andere een maand Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 20:59

katiavl schreef:
Ik geloof eigelijk niet in die tegenspraak stukken, ze zijn niet scheidsrechter gebaseerd

Klopt...daarom geloof ik ook niet in de statistieken dat je er dood aan gaat...
Niet op waarheid gebaseerd, allemaal momentopnamens.

Asbest is slecht, roken is slecht, net als uitlaatgassen; niet iedereen sterft eraan.
Lang niet.
Angst is een veel grotere risico, denk maar eens aan psychosomatische ziektes...
Denken dat je ziekt bent, en je heb ook daadwerkelijk klachten.
Alleen kan het niet aangetoont worden, allemaal gebaseerd op angst.
Ik heb hier ook jaren lang last van gehad.....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 21:23

(Het is toch treurig dat we na alle wetenschappelijke vooruitgang weer terug zijn in de middeleeuwen en niet meer verder kijken dan losstaande situaties, individuele gevallen als betrouwbaarder zien dan gedegen onderzoek etc. Maar goed, ieder z'n overtuiging.)

Wel denk ik dat het niet uitmaakt: als het door angst komt, is dat nog geen reden om roken WEL toe te blijven staan Lachen Er zijn meer nadelen aan roken dan de angst voor kanker alleen, en die nadelen blijven, en zijn ook een prima reden om roken buiten de deur te houden Ja

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 21:39

Ik moet zeggen dat mijn afkeer van sigarettenrook niks te maken heeft met het misschien kunnen krijgen van longkanker. Ik vind het gewoon stinken, en krijg er hoofdpijn en tranende ogen van. Daarnaast vind ik het gewoon ronduit smerig als iemand in een restaurant zit te roken, terwijl ik aan het tafeltje er naast zit te eten.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 21:57

katiavl schreef:
Ik mag reageren wat ik wil geloof ik Lachen niet aan jou te bepalen gelukkig Lachen bokt is nog altijd discussieforum

prima Haha! , die zullen we onthouden als jij wat op onze reacties hebt Knipoog

Chiqa schreef:
Over een jaar worden het de diesels....Wedden?

en dan juich ik Haha!, en dan wil ik die verhitte discussie wel weer eens aangaan met de niet-rokers die op diesel rijden Haha!
ik zal dit topic iig goed bewaren Knipoog Clown

LF_xx_D schreef:
en het is echt heel slecht voor je.

jaja...dat weten we ondertussen nou wel Slapen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 22:02

Je moet ergens beginnen Naad, eerst de sigaretten en dan de diesel. Dubbel pech voor sommige rokers Tong uitsteken Haha!

Mijn volgende auto rijdt op koolzaadolie Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 22:09

naadje24 schreef:
ik zal dit topic iig goed bewaren

Nou anders ik wel......Ikkan me de antwoorden nu al voor de geest halen,
heb je niet veel fantasie voor nodig...
Ja jij heb een oude rot auto, ja jij rijdt kleine stukjes, je zit toch ook wel eens
in een restaurant? Wat dacht je van de kwaardaardige dampen van de kaarsen die daar staan? Pure uitlaatgassen....(Het roken kunnen ze iig niet de schuld geven) jij jij rijdt een Mercedes....ik een trutteskutter...ach..bladiebla.

Over een jaar zijn we deze discussie omtrend het roken weer allemaal vergeten, en komt punt twee.
En die komt er, ga daar maar van uit de filters is een eerste aanpassing en de dieselverhoging.
Het filter zal het grootste struikelblok worden; want in een oude diesel van 10 jaar oud ga je geen dure aanpassing meer doen als deze.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 22:14

Ik ga weer met Shadow0 mee, en wil dit toevoegen:

Citaat:
Als ik nu uitga is het anders, ik heb ook een ander doel als ik uitga, op jacht hoef ik niet meer,
ik kom er nu om te relaxen en naar bandjes te luisteren, ik ben namelijk een enorme liefhebber van stevige muziek.

Hoe moet ik mij een avondje voorstellen met
bv deze muziek?

klik

Of deze?
http://www.youtube.com/watch?v=1KnTAdfdcWI

En wat dachten jullie van onze Dré.....

Ik kan me er slecht een voorstelling bij hebben als ik daar met een glaasje cola naar
moet luisteren, ondertussen allerlij lijfgeuren ruikend.....
Ik weet niet hoor.....maar dat zal mijn manier van uitgaan denk ik niet zijn.

Bij dat soort muziek hoort bier en een sigaret, velen zullen onze mening delen die begrijpen wat ik bedoel.

Schitterende muziek! Ik luister persoonlijk naar nog heftigere heavy metal... zoals Whispers in the Dark van Skillet...
Ook wel nr's van Within Temptation en dergelijke. Maar goed... dit gaat niet om muziek. Een sigaret en heftige muziek heeft geen ene bal met elkaar uit te staan! Nonsens...

Citaat:
Nee idd...sorrie ik kan slecht tegen lichaamsgeurtjes, ik heb emetofobie en smetvrees.
Ach...heb al besloten om naar de coffeeshop te gaan hier op het durp.

Weer een schitterend voorbeeld van tegenstellingen. Smetvrees en emetofobie + roken?? En concerten bezoeken??
Sorry, dan kan ik deze fobieeen amper serieus nemen... ik vind het geweldig te horen dat je zo goed met je fobieen kan omgaan, maar dit is aardig extreem... en aangezien ik zelf ook emetofoob ben, weet ik prima waar ik over praat in dit geval... Een concert, met jou fobieeen? Lijkt mij de hel.

Citaat:
Waarschuwingen voor alle niet rokers;

Haatuitingen worden steviger aangepakt. De ministerraad heeft ingestemd met een voorstel van minister van Justitie Hirsch Ballin daartoe. Het gaat om uitlatingen die 'enkel het doel hebben om anderen in de samenleving ernstig te kwetsen'. Dat houdt onder meer in dat de strafbaarstelling van godslastering gehandhaafd blijft.

"Mensen kunnen niet alleen ernstig gekwetst worden door iets over henzelf te zeggen, maar ook over wat hun heilig is", licht het ministerie van Justitie toe.

Het voorstel van Hirsch Ballin vloeit voort uit een wetenschappelijk rapport van eind vorig jaar. De onderzoekers wezen in het bijzonder op soms zeer grove uitingen die te vinden zijn op internet. Zeker deze 'bovenlaag' moet worden aangepakt, stelt het kabinet.

Bron http://www.fok.nl

Hardstikke strak plan... Maar zoals al genoemd gaat dit over godsdienst. En daarbij... waar eindigt hier vrijheid van meningsuiting en beginnen haatuitspraken?? Word nog lastig te handhaven allemaal...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 22:34

Nakisha schreef:
Een sigaret en heftige muziek heeft geen ene bal met elkaar uit te staan! Nonsens...

Zelf nooit gerookt zeker, of je bent een ex roker, kan niet missen Pling

Nakisha schreef:
Smetvrees en emetofobie + roken?? En concerten bezoeken??
Sorry, dan kan ik deze fobieeen amper serieus nemen... ik vind het geweldig te horen dat je zo goed met je fobieen kan omgaan, maar dit is aardig extreem...

Stop alsjeblief met oordelen over deze ingewikkelde fobie waar je ogenschijnlijk totaal geen verstand van heb, de fobie bestaat uit verschillende gradaties, mss eerst even oordelen voor je je oordelen op tafel smijt?

En daarnaast, ik en een concert bezoeken ROFL ROFL Nog nooit van mn leven, ik heb er namelijk niets mee,
dus hoe kom je aan dit oordeel? Knipoog

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 22:44

Hmm, niet-rokers kunnen dus niet van heavy metal muziek genieten Chiqa?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 22:48

Schimmelig schreef:

het is dat andre niet meer leeft, maar dit geld ook een beetje voor de andere artiesten die roken

ga als niet-roker maar niet naar een concert, ze paffen op het toneel, stinken en zijn moordenaars en van het concert word je ziek Clown
wel wegblijven he?? hou je vast aan je principes!! Vork

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 22:50

ik teken ook niet

wel moeten ze eigenlijk overal ruimtes hebben voor wel en niet rokers

maar zelfs dan hebben de niet rokers er wel nog eens last van

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 22:54

naadje24 schreef:
Schimmelig schreef:

het is dat andre niet meer leeft, maar dit geld ook een beetje voor de andere artiesten die roken

ga als niet-roker maar niet naar een concert, ze paffen op het toneel, stinken en zijn moordenaars en van het concert word je ziek Clown
wel wegblijven he?? hou je vast aan je principes!! Vork

To be honest luister ik vele malen liever naar de muziek op mijn iPod (geen heavy metal overigens) Tong uitsteken

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 22:57

Chiqa schreef:
Zelf nooit gerookt zeker, of je bent een ex roker, kan niet missen Pling

En ja hoor, daar is de dooddoener weer

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 23:01

Chiqa schreef:
Over een jaar zijn we deze discussie omtrend het roken weer allemaal vergeten, en komt punt twee.
En die komt er, ga daar maar van uit de filters is een eerste aanpassing en de dieselverhoging.
Het filter zal het grootste struikelblok worden; want in een oude diesel van 10 jaar oud ga je geen dure aanpassing meer doen als deze.

Kan me niet voorstellen dat jij "het rookverbod" vergeet Haha!

Ja en natuurlijk komt punt 2, we moeten er namelijk allemaal aan werken de planeet leefbaar te houden voor elkaar en onze kinderen Pling Waarschijnlijk ben ik ook nog wel een keer ergens het haasje ja, deal with it.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 23:04

Schimmelig schreef:

Nee Muts Clown Tong uitsteken Het id de Mood...de sfeer het algehele KICKEN
die alleen een roker of ex roker zou kunnen begrijpen,
oftwel....het algehele opgaan een soort van climax.
Kan er wel een A4rtje meet vullen maar dan ga ik off topic.
Oja...Je kan het wel een beetje vergelijken met je paard, als je daarmee
een overwinning behaald.

Laat een fragment weg, bv je mooie zadel.
je zult daar mee verder moeten gaan....dan zal het het nooit meer worden als het was
als je beter bent gewent.

naadje24 schreef:
ga als niet-roker maar niet naar een concert, ze paffen op het toneel, stinken en zijn moordenaars en van het concert word je ziek
wel wegblijven he?? hou je vast aan je principes!!

Klopt, ze mogen gewoon heerlijk doorpaffen, en dat geldt volgens mij ook voor de bandleden
in de kroeg, maar dat weet ik niet zeker.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 23:11

Aha, de sigaretten maken de sfeer Pling Tong uitsteken
Waar zijn de mensen dan voor? Tong uitsteken

Oké, ik ben totaal niet verslaving gevoelig, dus voor mij is het wellicht moeilijker te begrijpen hoe sigaretten iets met 'de mood' te maken hebben. Ik was al deze tijd in de veronderstelling dat men deze zelf creëert. Call me blond Vork

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 23:14

IKbenEllen schreef:
Ja en natuurlijk komt punt 2, we moeten er namelijk allemaal aan werken de planeet leefbaar te houden voor elkaar en onze kinderen Pling Waarschijnlijk ben ik ook nog wel een keer ergens het haasje ja, deal with it.

Yep en over 50 jaar lopen we allemaal in beschermende pakken en mogen we niks meer behalve gezond zijn,wat een lol!...nou die tijd wil ik geeneens meer meemaken! ik hoop voor die tijd dan al bezweken te zijn Sigaar
als ik zo moet leven? nee dan leef ik maar liever niet

schimmelig: de mensen maken de sfeer he? de afgelopen jaren is de mentaliteit en de sfeer tussen de mensen zwaar achteruit gegaan, respect en tolerantie zijn ver te zoeken....
en ook met dit nieuwe beleid gaan we naar een nog minder tolerante wereld toe...
de sfeer word er dus echt niet beter op

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 23:16

dat is waar niet tolerant zijn tegenover carcinogene stoffen is echt te gek voor woorden Lachen

als je nou zou zeggen, tolerantie tegen mensen enzo ok

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 23:20

en grappig feitje is dat roken al in de jaren tachtig werd verboden op universiteiten dat is zo een twintig jaar gelezen Knipoog
dus mentaliteitsverandering?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 23:20

katiavl schreef:
dat is waar niet tolerant zijn tegenover carcinogene stoffen is echt te gek voor woorden Lachen

als je nou zou zeggen, tolerantie tegen mensen enzo ok

jij snapt geloof ik de helft niet van wat ik probeer te zeggen Koe

legaly blond?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 23:23

Schimmelig schreef:
Aha, de sigaretten maken de sfeer Pling Tong uitsteken
Waar zijn de mensen dan voor? Tong uitsteken

Oké, ik ben totaal niet verslaving gevoelig, dus voor mij is het wellicht moeilijker te begrijpen hoe sigaretten iets met 'de mood' te maken hebben.

Ach je geeft het zelf al aan, je staat open voor een discussie
en we kunnen niet alles weten van elkaar, zo kan ik het bv niet voorstelllen
dat mensen van voetbal houden...

Maar die mood, dat is iets voor jezelf, dat is iets unieks, daar heb je geen andere
mensen voor nodig, alleen de muziek en de algehele sfeer, dus met rokertje en een
biertje in de hand.

naadje24 schreef:
Yep en over 50 jaar lopen we allemaal in beschermende pakken en mogen we niks meer behalve gezond zijn,wat een lol!...

Je ziet even een ding over het hoofd Naadje, de komeetinslag op 2028.

Dan zal de aarde even bruut roken maar daaran zal hij voor iedereen voorgoed rookvrij zijn.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 23:24

nou nou, naampjes noemen is voor niks nodig Ach gut dat is alleen voor mensen die niet zo een discusie kunnen winnen zegt men slimme mama altijd Knipoog

nou jij praat over mentaliteit verschil, ik zeg mensen zijn slimmer geworden en er is meer onderzoek, en rookverbod is al iets van twintig jaar terug Lachen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 23:26

Chiqa schreef:
Nee Muts Clown Tong uitsteken Het id de Mood...de sfeer het algehele KICKEN
die alleen een roker of ex roker zou kunnen begrijpen,
oftwel....het algehele opgaan een soort van climax.
Kan er wel een A4rtje meet vullen maar dan ga ik off topic.
Oja...Je kan het wel een beetje vergelijken met je paard, als je daarmee
een overwinning behaald..

Nou ik kan net zo makkelijk genieten van een concert zonder sigaret (en zonder alcohol) dan met.
Dat kicken heeft voor mij niets met het roken te maken.

Sorry maar als enthousiast en fanatiek roker begrijp ik helemaal niets van je verhaal. Knipoog