ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Uphill

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 13:51

Lieke_M schreef:
Lusitana schreef:
Er is altijd gesproken van 80% zekerheid dat het van Maddie is. Wat de haren betreft, daar kwam die Franse krant mee, maar volgens de politie hier zitten ze nog op de uitslag te wachten...

Het is maar wat je alles noemt. Ze vinden natuurlijk af en toe weer neiuwe sporen en aanwijzingen, die ze wel na moeten trekken. Het kan nog heel lang duren, wat dat betreft.
Het gaat nie in een aflevering van CSI Knipoog

Hier was onlangs op het nieuws één of andere hoge piet in van de politie in Portugal die sprak en zei dat het DNA in de wagen slechts 80% matchte met dat van Maddie. Nu wil ik niet moeilijk doen, maar voor mij klinkt dat anders dan 80% zeker dat het van Maddie is.. Uit de zin die die man uitsprak maak ik op dat er dus 20% van het DNA niet met dat van Maddie overeenkomt.. En dat vind ik dus een gans andere kijk op dat ganse DNA-gedoe..

Dit even ter info, want er zijn uiteraard nog andere zaken dan dat DNA..

Mogelijk was het materiaal vervuild, waardoor er meer DNA te vinden was. Want je zou met je gezonde verstand toch zeggen , of helemaal geen Madeleine's DNA of 100%.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 13:58

Van die haren zal ik voorzichtig mee zijn. Dat komt dus van een Franse journalist en je kunt heel gemakkelijk zien of ze uit een dood of levend lichaam komen, dus waarom hij dat resultaat dan ook niet wist is wel apart. Ik wacht zelf liever het officiële rapport af.
Ja, de portugese politie heeft altijd gesproken van 80%, die 100% komt van de Franse journalist.
De andere 20% worden herhaald in de familie, maar dat klopt natuurlijk ook (wat zus en broer betreft) zo heb ik het begrepen. Verder, als ze van inseminatie is die van een donor komt, heeft ze natuurlijk eigen DNA dat niet klopt met dat van het ouder paar. Maar daar weet ik verder ook niets van hoor, dat DNA gedoe, maar ik had niet het idee dat het zo was dat er vreemd DNA bij zat dat er op zou wijzen dat het niet van haar was. Ik weet wel dat de Portugese politie terughoudender is, en altijd geweest, over dat DNA, dan dat Franse dagblad.
Er was idd ook sprake van besmetting.

Ondertussen willen de McCanns dat de Amerikaan die ooit heeft bewezen dat speurhonden niet deugen en daarom niet als bewijs gebruikt mogen worden, in dienst nemen om dat er door te drukken in hun zaak. Er is natuurlijk wel sprake van een heel specifiek speurhond. Overigens zijn er honden opgeleid die kanker opsporen (ik meen tot nu toe alleen huidkanker) en die hebben het altijd 100% bewezen juist. Ik snap de twijfels aan een hondenneus niet.

Ik ga soep eten en daarna moet ik weg dus jullie moeten nog wachten op de vertaling helaas.

Maar ik stond wel weer te kijken van de tijden van checken van de kinderen die nu weer genoemd zijn en nu schreeuwde Kate plotseling :"Ze hebben haar meegenomen, ze hebebn haar meegenomen" terwijl er eerder is genoemd dat er geen paniek was. De getuige die zogenaamd een man had gezien met een kind in een deken gewikkeld was eerst blond en nu heeft hij zwart haar. Ik weet het niet meer. Wat ik wél weet is dat alle getuigen zo'n beetje vrienden en kennissen zijn en dat ze iedere keer met andere dingen komen.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 14:11

het veranderd met de dag allemaal!

we wachten wel weer ongeduldig lusitana Haha! ben al blij dat je het wilt vertalen want porutgees is voor mij echt abracadabra Knipoog

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 14:26

Hoe zat dat dan met die (boven?)buurvrouw die eerst wel een verklaring had over de McCanns, maar die later weer ingetrokken heeft? Kan het niet meer terugvinden, al die sensatieberichten ook op internet.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 14:48

randalinpony schreef:
Hoe zat dat dan met die (boven?)buurvrouw die eerst wel een verklaring had over de McCanns, maar die later weer ingetrokken heeft? Kan het niet meer terugvinden, al die sensatieberichten ook op internet.

Ik wist niet eens dat ze die ingetrokken had.
Zou best kunnen zijn van druk van bovenaf, in dit geval kan dat van de Engelse maatschappij.
Eigenlijk jammer, aangezien het best een belastende verklaring was.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 14:56

Ik snap zo ook niks meer van dat DNA verhaal. Ik neem aan dat ze het DNA van Maddy hebben (anders valt er niks te vergelijken). Dus als er haren zijn gevonden levert dat m.i. een 100% match op of niet soms? De haren worden nog onderzocht. Op de uitkomst daarvan wachten we dus nog.
Verder waren er DNA sporen gevonden (bloedsporen in de woning, niet van Maddy). DNA spoor op een raam (wel van Maddy) een gemengd DNA spoor in de auto. En dus de DNA sporen in de kofferbak. Volgens eerdere informatie (vlgs mij was dat NRC of Elsevier) was er wel een match (niet op alle sporen) maar was er niets concreets om aan te nemen dat Maddy ook idd dood is. Vandaar het onderzoek op die haren (als die niet voor 100% van Maddy zijn, wat valt er dan nog verder te onderzoeken)?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 15:44

Aan die haren gaan ze dus zien of het levend of dood is? Stel dat het levend is, dan zou dat 2 dingen kunnen betekenen, oud haar wat daar terecht is gekomen (kans is erg nihil onder reservewiel) of levens in vervoert na het opgeven van haar vermossing, in dezelfde gehuurde auto als die van de mccanns..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 15:53

Yep

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 15:54

Zowieso, als er 100% DNA van Maddie in de auto wordt gevonden lijkt me duidelijk dat er hier een raar spelletje gespeeld wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 16:37

Een uitslag van een dna ziet er uit als een soort streepjeskode.Dus allemaal streepjes of onder broken streepjes.Vandaar dat een DNA heel erg kan lijken op een DNA maar daarom nog niet 100% van iemand moet zijn.Ieder mens heeft een dna die niet identiek is aan iemand anders maar wel heel erg kan lijken op.Voor het zelfde geld lijkt mijn DNA bv op die van Maddie ,dat heeft met bepaalde fysische kenmerken en bloedgroepen weer te maken.
Dus DNA van de zus van Maddie gaat bv voor een groot deel op het DNA van Maddie lijken mits ze de zelfde vader en moeder heeft.Maar ook vreemde mensen hun DNA kunnen heel hard op elkaar lijken dat heeft gewoon met de zelfde match te maken.Het is wel ingewikkeld om uit te leggen maar mischiens snappen julie die 80% nu.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 17:27

Ik snap het ook wel, maar hoe groot is de kans dat iemand met een bijna identiek DNA in de kofferbak ligt van de auto die de McCann's gehuurd hebben, net nu hun dochter 'vermist' is en ze vage getuigen en verklaringen hebben...

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 17:29

Dank je voor deze duidelijke uitleg, silvana. Lachen
@Patsur, die kans lijkt inderdaad erg klein. Maar het DNA uitleg-verhaal wordt wel meegenomen als deze als bewijslast gaat dienen. Het lijkt me dus (nog) niet een 100% sluitend bewijs.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 17:35

Dat zeker niet, maar wat is dan wel betrouwbaar bewijs? Ik neem aan dat vingerafdrukken ook niet altijd 100% overeenkomen?

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 17:38

patsur schreef:
Ik snap het ook wel, maar hoe groot is de kans dat iemand met een bijna identiek DNA in de kofferbak ligt van de auto die de McCann's gehuurd hebben, net nu hun dochter 'vermist' is en ze vage getuigen en verklaringen hebben...

Nou, onwijs klein lijkt mij, áls het al bestaat dat iemand, die geen tweeling is, dezelfde DNA heeft

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 17:47

Is niet mogelijk, alleen eeneiige tweelingen kunnen naar mijn weten een identiek DNA hebben.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 17:51

patsur schreef:
Is niet mogelijk, alleen eeneiige tweelingen kunnen naar mijn weten een identiek DNA hebben.

Ja, dat bedoel ik Knipoog

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 17:53

Maar er kunnen wel tig mensen zijn die 80% overeenkomend DNA hebben met dat van Maddie...

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:00

dat wilde ik net vragen hoe groot de kans dan is dat het van iemand anders is...

maar "toevallig" is het allemaal wel Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:02

Ach, heel dat zaakje stinkt, maar met goede advocaat die in je handen word gegooid kan veel opgelost worden.

Ik denk nog altijd dat ze nu onschuldig weg gaan, en binnen tien jaar. Maar goed alle publiciteit op hem, terwijl dat kind in duitsland amper naar gezien is.

Allemaal geld dat weg gegooid word naar wat..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:22

Aan de haren valt juist wel heel makkelijk te zien of ze uit een dood of levend lichaam zijn gekomen als ze uitgevallen zijn (dus met wortel), aan de zwarte rand bij de wortel bij haren die uit een dood lichaam komen. Dus dat kan sluitend bewijs geven, omdat ze ook vergelijkings DNA hebben van toen ze nog leefde. Dus ze weten dan of het Maddie was, en ook, als het haar met wortel is, of ze leefde of dood was. Maar, hoewel die Fransman er dus helemaal uit leek te zijn, wacht de politie op officieel rapport...

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:44

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 01-03-24 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:55

Ik zal vast wat vertalen, maar ik moet zo weer naar de paarden. Rare dag vandaag, vanwege die foto shoot.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:59

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 01-03-24 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:05

het DNA van mensen en Chimpansee matcht al voor 96%. Dat van mensen onderling nog meer!!

Volgens mij werd er op het nieuws over een kans van 88% (toch niet 80?) gesproken dat dit het DNA van Maddie betreft. Ik neem aan dat ze bij het berekenen rekening gehouden hebben met de kans dat het van haar zusje/broertje zou zijn. Dus de kans dat het DNA van Maddie is, terwijl haar familie ook in die auto gezeten zou hebben, is 88%. Dit lijkt me het meest logisch.

Maar dan nog is er 12% kans dat het NIET van dat meisje is. En ik vind 88% een kleine kans eerlijk gezegd, wanneer we van DNA onderzoek spreken. Meestal krijg je kansen als 99,5% uit die onderzoeken, of zoiets.

Nou, ik hoop dat ze dat meisje vinden. En ik vind het verschrikkelijk voor die ouders, mochten ze er echt niets mee te maken hebben, dat het hele onderzoek op hen gericht is in plaats van het vinden van hun kind. Wat denken jullie? Ouders er iets mee te maken?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:28

nikkigioa schreef:
Wat denken jullie? Ouders er iets mee te maken?

Lees het topic even Clown