Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

MissJ

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 21:32

Ronja schreef:
Wat vinden jullie er eigenlijk van dat Nederland gekelderd is in de lijst van (europese?) landen die zich inzetten voor een beter milieu?

We zijn uit de top 10 gedonderd... omdat Nederland de afgelopen helemaal NIETS vóór het milieu gedaan zou hebben.

anyone?

Dan nog denk ik dat wij het vele, vele malen beter doen dan heel veel andere landen, neem de VS al slecht voorbeeld.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 21:34

MissJ schreef:
Ronja schreef:
Wat vinden jullie er eigenlijk van dat Nederland gekelderd is in de lijst van (europese?) landen die zich inzetten voor een beter milieu?

We zijn uit de top 10 gedonderd... omdat Nederland de afgelopen helemaal NIETS vóór het milieu gedaan zou hebben.

anyone?

Dan nog denk ik dat wij het vele, vele malen beter doen dan heel veel andere landen, neem de VS al slecht voorbeeld.

Dat gevoel had ik inderdaad ook, maar als er al zeker tien landen boven ons staan... welke zouden dat zijn? De landen van Scandinavië, euh Engeland? Duitsland?! Ik heb er geen idee van.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 21:35

Ronja schreef:

Dat gevoel had ik inderdaad ook, maar als er al zeker tien landen boven ons staan... welke zouden dat zijn? De landen van Scandinavië, euh Engeland? Duitsland?! Ik heb er geen idee van.
[/quote]

Engeland zeker niet, die hebben erg veel zware industrie. Ik denk idd de Scandinavische landen, IJsland, voor de rest zou ik het eigenlijk zou niet weten.

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 21:35

Poeh deze discussie gaat een beetje boven mijn pet... Zal wel met mijn IQ te maken hebben, heb tenslotte Wilders gestemd. Zullen vast allemaal hele domme mensen zijn, en racisten Ja

Feit blijft wel dat meer dan een half miljoen Nederlanders op Wilders heeft gestemd. Niet voor niets lijkt mij. Van mij hoefde Wilders ook niet de grootste partij te worden (en je kan van te voren ook wel inschatten dat dat niet ging gebeuren) maar ik denk dat het wel een goed 'wakkerschudeffect' is geweest voor de nederlandse politiek. Men is dit schijnheilige beleid zat en dat blijkt.

Wat Pastors betreft: Daar ben ik helemaal op afgeknapt toen hij met die nazi-theorie aan kwam zetten Nagelbijten / Gniffelen

Oja, hier spreekt ook een allochtoon...

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 21:37

Ik vind het wel jammer dat door Pastors Joost Eerdmans uit de politiek verdwijnt. Dat was zeker geen slecht politicus.
En dat er alleen maar domme mensen op Wilders zouden stemmen is natuurlijk absoluut niet waar.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 21:40

Is er eigenlijk al iets bekend over onderhandelingen tussen partijen en een mogelijke coalitie? Ik ben op mn werk dus kan het nieuws niet volgen.

*bokt natuurlijk wel Haha!*

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 21:42

@Ronja: er schijnt (volgens de NOS) een gesprek te gaan plaatsvinden tussen CDA, PvdA en SP. Maar ik denk dat de uitkomst daarvan al op voorhand bekend is.

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 21:43

Ik had zeker PvdA gestemd, en anders SP.
Ik vind het werkelijk vreselijk dat Wilders uberhaupt aanhangers heeft. Maargoed, dat is ieders goed recht.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 21:43

chevax schreef:
@Ronja: er schijnt (volgens de NOS) een gesprek te gaan plaatsvinden tussen CDA, PvdA en SP. Maar ik denk dat de uitkomst daarvan al op voorhand bekend is.

Dat vind ik ook wel erg links. Bloos

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 21:45

@ chevax: bedankt! ben benieuwd. Nu hangt het weer helemaal van hun af, wij heben onze plicht gedaan Knipoog
Laatst bijgewerkt door Ronja op 23-11-06 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 21:45

Ja, als je alleen al kijkt naar verschillen tussen PvdA en SP, terwijl die allebei links zijn. Dan is het verschil tussen CDA en SP bijna onoverbrugbaar. Maar... je weet maar nooit.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 21:48

Marijnissen gaf daarstraks aan open te staan voor van alles.. Logisch, die vent heeft nu eindelijk de kans om coalitie te vormen ipv eeuwig oppositie.. Van mij mag 'ie, laat hem maar eens wat laten zien!

Hypotheekrente-aftrek.. Op zich geen mis idee om die voor de bovenste 5% van hypotheekhoogten af te schaffen.. Maar als je er eenmaal aan begint, zie ik het al gaan! Dan geef ik de boel nog een jaartje of wat en zijn we allemaal dat bedrag kwijt. En ik stel mijn vraagtekens bij de gevolgen voor de woningmarkt, aangezien de bovenste 5% dan niet snel meer zal verhuizen..

Kinderopvang. Tsja. Ergens ben ik wel wat links georienteerd hoor: de sterkste schouders dragen de vaste lasten. Dus tot een bepaalde hoogte van inkomen zoveel uur per week gratis opvang. Niet full-time, niet voor iedereen, niet op een andere manier uit te betalen. Met het oog op de vergrijzing zullen er toch meer mensen aan het werk moeten, al dan niet als vrijwilliger. Een belangrijke kanttekening: dan moet de kinderopvang wel professioneel geregeld worden!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 21:48

Ronja schreef:
@ chevax: bedankt! ben benieuwd. Nu hangt het weer helemaal van hun af, wij heben onze plicht gedaan Knipoog

hahaha, onze plicht voor volk en vaderland! Haha!

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 21:49

Dr zullen ongetwijfeld consessies moeten worden gedaan, omdat de kiezers zo ontzettend verdeeld gestemd hebben... Misschien komen er inderdaad wel nieuwe verkiezingen. Begint heel die kermis weer opnieuw Nagelbijten / Gniffelen

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 21:49

Maar Chubby, mensen met een hoger inkomen werken vaak in banen waar ze veel uren maken en die veel inspanning vereisen. Waarom zouden die geen gebruik mogen maken van de regelingen voor kinderopvang?

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 21:51

Ronja schreef:
x_Katja_x schreef:
Welke coalitie zal er komen denken jullie? Er zijn eigenlijk maar weinig opties.. De meest logische zou cda/pvda/cu zijn.. Maar of die er uit komen met z'n 3en.. Rolleyes

Word ik in ieder geval niet erg vrolijk van
Ik vind overigens echt dat de SP erin moet, anders worden een hoop mensen boos... of in ieder geval toch teleurgesteld.

Wie zou jij dan willen? cda/sp/cu komt niet op een meerderheid uit.. Als je gaat rekenen zijn er maar weinig opties mogelijk. Of je moet grote coalities (4/5 partijen) gaan maken, maar daar zitten ze niet op te wachten. Cu heeft al aangegeven dat ze niet in een coalitie willen met meer dan 3 partijen.. daarom denk ik dat cda/pvda/cu de enige mogelijke optie is.. al zal het wel moeilijk worden..

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 21:52

Chubby schreef:
Een belangrijke kanttekening: dan moet de kinderopvang wel professioneel geregeld worden!

Dat vind ik ook! En zeker als ze die verplichte Vroege Voorschoolse Educatie gaan doorvoeren... daar zullen een hoop mensen voor nodig zijn, niet alleen opgeleid tot kleuterleidster of kinderverzorgster oid.

San_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 21:53

Ik mag nog niet stemmen, maar anders ging mijn stem naar Wilders. Lachen

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 21:54

x_Katja_x schreef:
Wie zou jij dan willen? cda/sp/cu komt niet op een meerderheid uit.. Als je gaat rekenen zijn er maar weinig opties mogelijk. Of je moet grote coalities (4/5 partijen) gaan maken, maar daar zitten ze niet op te wachten. Cu heeft al aangegeven dat ze niet in een coalitie willen met meer dan 3 partijen.. daarom denk ik dat cda/pvda/cu de enige mogelijke optie is.. al zal het wel moeilijk worden..

Ik weet het niet, dit soort dingen laat ik denk ik maar beter over aan de mensen die er verstand van (horen) te hebben. Natuurlijk heb ik mijn voorkeuren, maar uiteindelijk zal in de praktijk moeten blijken wat er wel of niet werkt.

Als ze maar snel weer aan het werk gaan! Haha!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 21:56

[/quote]

[/quote]

Ik denk dat je gelijk hebt en dat dat de enige echte mogelijkheid is.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 21:59

Wil PvdA wel met CDA? Of kunnen ze niet anders?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 22:00

MissJ schreef:
Maar Chubby, mensen met een hoger inkomen werken vaak in banen waar ze veel uren maken en die veel inspanning vereisen. Waarom zouden die geen gebruik mogen maken van de regelingen voor kinderopvang?

Vertel mij wat Haha! Had graag jong moeder geworden, maar buiten het feit dat ik momenteel geen partner heb, is een kind voor mij echt niet te plannen met mijn werk..

Zij mogen uiteraard wel gebruik maken van kinderopvang. Die moet gewoon collectief beschikbaar zijn. Maar ik denk dan aan een trapsgewijze werkgevers- en/ of overheidsvergoeding die samenloopt met de hoogte van het inkomen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 22:01

Chubby schreef:
Marijnissen gaf daarstraks aan open te staan voor van alles.. Logisch, die vent heeft nu eindelijk de kans om coalitie te vormen ipv eeuwig oppositie.. Van mij mag 'ie, laat hem maar eens wat laten zien!

Hypotheekrente-aftrek.. Op zich geen mis idee om die voor de bovenste 5% van hypotheekhoogten af te schaffen.. Maar als je er eenmaal aan begint, zie ik het al gaan! Dan geef ik de boel nog een jaartje of wat en zijn we allemaal dat bedrag kwijt. En ik stel mijn vraagtekens bij de gevolgen voor de woningmarkt, aangezien de bovenste 5% dan niet snel meer zal verhuizen..

Kinderopvang. Tsja. Ergens ben ik wel wat links georienteerd hoor: de sterkste schouders dragen de vaste lasten. Dus tot een bepaalde hoogte van inkomen zoveel uur per week gratis opvang. Niet full-time, niet voor iedereen, niet op een andere manier uit te betalen. Met het oog op de vergrijzing zullen er toch meer mensen aan het werk moeten, al dan niet als vrijwilliger. Een belangrijke kanttekening: dan moet de kinderopvang wel professioneel geregeld worden!

De gevolgen voor de woningmarkt zullen aanzienlijk zijn, maar niet omdat de bovenste 5 % niet meer snel zal verhuizen. De bovenste 5 % kan ook verhuizen zonder hypotheekrenteaftrek.... er ontstaat een probleem als er in 'lagere' woonmilieus geen doorstroming meer mogelijk is en starters niet meer kunnen instromen.

Kinderopvang vind ik zelf een lastig item.... het zijn namelijk juist de alleenstaande bijstandmoeders die gratis kinderopvang nodig hebben. Zij kunnen immers niet gaan werken omdat ze geen kinderopvang kunnen betalen en ze kunnen geen kinderopvang betalen omdat ze geen werk hebben. Zij zitten dus in een cyclus die doorbroken moet worden.
Verder zijn er mensen die rijk zijn omdat ze een goed dubbel inkomen hebben, zij zijn juist ook gebaat bij gratis kinderopvang. Voor rijke gezinnen waarvan de moeder niet werkt, is gratis kinderopvang dan weer niet nodig.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 22:03

Tja, als CDA en PvdA het als twee grote partijen niet eens worden (en dan dus bijv. CU er bij), dan blijft volgens mij (maar ik kan het mis hebben) alleen een formatie van 4 partijen over: CDA, VVD, CU en Wilders. Maar ik kan me dat ook echt niet voorstellen. Ik denk dat Balkenende en Bos toch echt allebei hun beste beentje gaan moeten voorzetten.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 22:03

Aimee schreef:
Verder zijn er mensen die rijk zijn omdat ze een goed dubbel inkomen hebben, zij zijn juist ook gebaat bij gratis kinderopvang. Voor rijke gezinnen waarvan de moeder niet werkt, is gratis kinderopvang dan weer niet nodig.

getver, wat zijn wij het eng vaak eens de laatste tijd. Knipoog Haha!