MizzMontana schreef:Mijn persoonlijke ervaring is dat die woorden niet gehoord (willen) worden.Saga schreef:Door (een deel van) recht wordt het inderdaad gebracht als de schuld van alle asielzoekers, en worden er ook extreme oplossingen benoemd.Toch is dat wel hoe het vaak door rechts gebracht wordt.
Ik denk dat er weinig mensen zijn die ontkennen dat er problemen spelen omtrent asielzoekers(centra), wat ook echt niet gek is als je ziet hoeveel er op 1 plek worden gepropt.
Er kan echt nog een heleboel verbeteren in de opvang, begeleiding en het bieden van een toekomstperspectief voor deze mensen.
Maar wat ik hier van de PVV-stemmers hoor is:"Het zijn allemaal gelukszoekers", "Er wonen meer moslims in NL dan Nederlanders", "ze komen hier alleen maar om hun handje op te houden".
En dit dan nog heel netjes en degelijk opgeschreven, want hun woorden zijn helaas niet zo bokt-proof.
Een tijd terug was er een bus met vluchtelingen in brand gevlogen en de reacties daarop waren:"Was de bus maar groter geweest", "Mooi, weer een bende minder".
En ook dit is nog netjes verwoordt.
Nogmaals, ik denk echt dat de meeste mensen wel begrijpen dat het zó niet kan, en die erkenning echt wel willen geven.
Alleen lijkt de prioriteit niet te liggen bij het vinden van een oplossing.
Maar als ook links dit erkent als een probleem, dan lukt het ze blijkbaar niet om voldoende uit te dragen dat ze erkennen dat er een probleem is, en dat ze dit op willen lossen.
Ik heb in gesprekken echt meerdere keren achter elkaar aangegeven dat ik erken dat er problemen spelen, dat ik daar mijn ogen niet voor sluit, maar dat ik ieder mens die ik tegenkom als mens wil behandelen.
En dat die twee samen gaan; het één sluit het ander niet uit.
En daar komt dan op:"Dus jij kiest ervoor om weg te kijken, dan is het er niet."
Dat is geen gesprek... dat is geen rede.

Je mag ook geen dure auto aan kind geven, onbelast .. gevoelsmatig kan dat gek zijn.
Begrijp je dat dit voor mij, als iemand die vanaf haar 14e een bijbaantje en en vanaf 18 jaar fulltime werkt om zichzelf en gezin te bedruipen, verschrikkelijk demotiverend overkomt? Het klinkt als 'het is makkelijker om geld weg te halen bij rijken/erfenissen/spaargeld, dan iets te doen aan de mensen die ten onrechte een uitkering trekken'. Er wordt zovaak benoemd hier dat voor een erfenis geen dag gewerkt is, maar dat geldt voor een deel van de uitkeringen evenzeer.