Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 07:46

Benzz schreef:
Douce schreef:
Ik moet echt huilen om dat bericht van Rutte. Wat de hel is dat?

Je neemt het echt te serieus.

Dit is gewoon politiek. En slimme politiek.

Eens. Ik ben gek genoeg erg blij met Rutte op deze plek in deze woelige tijden, hij blijft verbinden en houdt de boel bij elkaar. Doet ie dat gladjes en slijmerig? Zeker. Zou ik het kunnen? Zeker niet. Maar hij doet het wel.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 08:00

purny schreef:
Even een ander iets.. wat is Amalia een mooie vrouw en zoveel afgevallen..

Fixed that for you. Dat was ze voordien ook.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 08:35

Alles goed en wel maar als puntje bij paaltje komt zou het allemaal wel eens minder kunnen opleveren voor Rutte/de NAVO dan gehoopt. En dan hebben we opnieuw gedoe met Trump. Want de tekst van de verklaring is een semantisch trucje. Wie wil kan er gewoon onderuit.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 08:47

foxy80 schreef:
purny schreef:
Even een ander iets.. wat is Amalia een mooie vrouw en zoveel afgevallen..

Fixed that for you. Dat was ze voordien ook.

Ze zegt toch niet "omdat ze zoveel afgevallen is"

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 08:55

Dat moest er nog bijkomen. Om dat in 1 adem met een compliment te noemen is gewoon suggestief.

En over Trump: hier staat in de krant dat die ondergrondse kerninstallaties op luchtfoto´ s nog grotendeels intact lijken. Er zijn grote vraagtekens bij de doeltreffendheid van de actie van het Amerikaanse leger.

purny

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 09:16

Djeez mensen, ik bedoelde echt niet dat ik haar voorheen niet mooi vond. Check mijn onderschrift maar.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 10:31

Dan bied ik hierbij oprecht mijn excuses aan Purny, ik had dat gemist.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 10:39

foxy80 schreef:
Dan bied ik hierbij oprecht mijn excuses aan Purny, ik had dat gemist.

Dank je wel

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 10:44

Iedereen ziet dat Rutte een spel met Trump speelt. Behalve Trump zelf.

https://archive.is/Z0WP0

Hoe lang blijft zoiets goed gaan?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 10:50

Let ook vooral op het gezicht van Zelensky ...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 10:56

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 12:41

Ik vind het vooral billenknijpend om aan te zien.
Wel mooi dat Maxima in het geel, de dame direct daarachter in het blauw. Duidelijk de kleuren van Oekraïne. Maar wat heeft Oekraïne aan die beeldspraak, er gaan nog steeds mensen dood bij de vleet. Pff nee.. ik heb geen trots gevoel als Nederlander over deze top. Wie wel?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 12:55

Ik vind het ook tenenkrommend.... je lijkt hem hiermee aan te moedigen zich zo horkerig te gedragen...

Maar waarschijnlijk is het wel de betere keuze op dit moment, helaas...

Purny je zei absoluut niks verkeerds hoor! De reactie is gewoon schromelijk overdreven.
Het is een knappe jongedame. En ze is inderdaad afgevallen. Dat is toch gewoon zo :?
En dat is ook knap want over het algemeen lukt dat niet zonder inspanning.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 13:14

Eens. Ik vind het wel een beetje heftig hoe Purny niet gewoon mag zeggen wat ze wil. Als zij het positief vindt dat Amalia is afgevallen, mag ze dat gewoon vinden. Echt bizar hoe er een streep door haar bericht gezet wordt.
Overigens is er nog niet eens een link gelegd door haar zelf tussen mooi zijn en afgevallen zijn, maar al had er wel gestaan dat ze zo mooi eruit ziet OMDAT ze afgevallen is, dan is dat ook prima. Slaat toch nergens op dat mensen dat wel kunnen denken maar niet durven te zeggen omdat die je mening niet mag hebben.
Het viel mij ook op dat ze is afgevallen en ik vind dat beter eruit zien. Is dat nou zo erg?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 14:22

pmarena schreef:
Ik vind het ook tenenkrommend.... je lijkt hem hiermee aan te moedigen zich zo horkerig te gedragen...

Maar waarschijnlijk is het wel de betere keuze op dit moment, helaas...

Purny je zei absoluut niks verkeerds hoor! De reactie is gewoon schromelijk overdreven.
Het is een knappe jongedame. En ze is inderdaad afgevallen. Dat is toch gewoon zo :?
En dat is ook knap want over het algemeen lukt dat niet zonder inspanning.

Noch ons koningshuis, noch navo heeft er enig baat bij om te proberen een hork van 79 nog te gaan heropvoeden. Dan maar diplomatiek stroop smeren en zoals je als staatshoofd en beschermingsorganisatie hoort te doen er het beste voor je eigen mensen uit te peuteren.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 15:00

Hannanas schreef:
Ik vind het vooral billenknijpend om aan te zien.
Wel mooi dat Maxima in het geel, de dame direct daarachter in het blauw. Duidelijk de kleuren van Oekraïne. Maar wat heeft Oekraïne aan die beeldspraak, er gaan nog steeds mensen dood bij de vleet. Pff nee.. ik heb geen trots gevoel als Nederlander over deze top. Wie wel?

Er is ook niets om trots op te zijn.

Maar dit is dus de prijs die we in Europa betalen door ons decennialang naïef aan de VS afhankelijk te maken.
Op defensiegebied hebben we gewoon een enorme inhaalslag te maken. Maar op op zaken als IT gebied zijn we afhankelijk van de Amerikanen.

Het heeft tijd nodig om onafhankelijk te worden op die gebieden. Wat dat betreft hoop ik echt dat het grootste deel van die 5% in Europa besteed gaat worden en we ons los maken van de VS.

Maar het hele slijm circus is inderdaad niet om aan te zien.

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 15:21

Ik denk dat sommigen zich niet realiseren dat het niet uit maakt wat je vind.
Dit gaat veel verder dan een persoonlijke mening.

Ik vind dat Rutte het goed doet, zijn taak is om iedereen met de neus dezelfde kant op te laten kijken. Om eenheid te krijgen, en te houden. Iedereen zich gehoord te laten voelen en dat ze zich ook allemaal belangrijk en gezien voelen.
Dan nog ook even duidelijk maken dat de 5% belangrijk is, en dat een aanval op 1 land een aanval op ons allen is...
Het is nogal een taak, ga er maar aanstaan met al die bijzondere wereldleiders, met allen een heel groot ego en onverspelbaar gedrag...

Moet je daarvoor iemand zijn ego strelen, prima. Beter zo dan dat iemand wegloopt en andere landen vrij spel krijgen om te kijken welk deeltje van Europa zij wel willen hebben. Of dat ze gaan kijken hoe zij nog meer verdeeldheid kunnen zaaien in Europa.
Dat is al een stuk makkelijker geworden door algoritme en SM.

Dan hebben we echt een groot probleem.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 15:57

Ik moet er juist een beetje om lachen. Juist de extreemheid, het bijna ridicule stroop smeren, het is bijna spot.
Of Trump voelt dat ook, maar kan er weinig mee (ze vleien me teveel is niet echt iets om op ad te geven)
Of (meer voor de hand liggend) hij merkt er niks van en gaat er goed op en het helpt om hem binnenboord te houden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 16:06

higgins schreef:
Ik vind dat Rutte het goed doet, zijn taak is om iedereen met de neus dezelfde kant op te laten kijken. Om eenheid te krijgen, en te houden. Iedereen zich gehoord te laten voelen en dat ze zich ook allemaal belangrijk en gezien voelen.
Dan nog ook even duidelijk maken dat de 5% belangrijk is, en dat een aanval op 1 land een aanval op ons allen is...
Het is nogal een taak, ga er maar aanstaan met al die bijzondere wereldleiders, met allen een heel groot ego en onverspelbaar gedrag...

Alleen hoe groot is de zekerheid dat mocht het daadwerkelijk tot een treffen met Rusland komen dat de VS dan ook echt in zal springen. Zelfs als alles nu perfect verloopt en Trump zijn ego perfect gestreeld is. Hoe zeker zijn we dan van Amerikaanse hulp mocht Rusland over bijvoorbeeld een jaar daadwerkelijk de Baltische staten binnen vallen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 16:13

De kans dat de VS helpt is wel aanmerkelijk groter natuurlijk, als Trump het een prestige projectje vindt waarmee hij op kan snoeven dat hij en alleen HIJ eigenhandig... vul maar in.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 17:16

Die kans is wellicht wel groter dan wanneer je tegen m ingaat…

Sidenote: Eerder ging het in dit topic over Bernie Sanders, die heeft nu ook bij Joe Rogan gezeten, ik vond het een hele goede podcast :j

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 18:53

Citaat:
Je kunt zeggen van Rutte wat je wilt, het schaamrood op de kaken krijgen van zijn gevlei en Engelse uitspraak, maar managerial krijgt hij voor elkaar waarvoor hij in die functie zit, of je nu voor- of tegenstander bent van dit besluit (want Linkedin behoort geen politiek platform te zijn).
Door zich goed te verdiepen in hoe je de andere kant van de tafel mee krijgt, daarop zijn tactieken afstemt, de context en timing goed gebruikend en vooral door zelf geen enkel last van “ego” te hebben omdat hij dat ondergeschikt maakt aan het te bereiken resultaat. Met name dat laatste doen niet veel leiders hem na.

Dit stond op Linkedin en daar ben ik het 100% mee eens.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 18:55

Ik ben wel een Bernie-fan maar ik vond hem niet bepaald lekker uit de verf komen bij het onderwerp 60 minutes die Kamala's antwoord verknipt had. Rogan bleef daar maar volhouden dat het echt niet kan wat ze daar gedaan hebben en Bernie's enige punt was eigenlijk alleen maar dat 60 minutes heel goed bekend staat, er zoveel onzin in de media vertelt wordt en het niet goed is dat je daar rechtszaken voor aangaat, al helemaal niet op de manier van Trump die duidelijk bedoeld is om mensen te 'silencen'.

Terwijl je daar toch vrij simpel tegenin kan brengen dat dat gewoon 'standard practise' is in de media, dat men veel meer opneemt dan men uiteindelijk uitzend en ze zeker bij voorstukjes heel vaak knippen en plakken. Bovendien lieten ze in het echte programma gewoon het geheel zien....anders hadden ze immers ook niet eens geweten dat er een verschil in zat :=

En hoe vaak er wel geen filmpjes van Trump zelf bewerkt en ingekort worden zodat hij beter overkomt dan in het echt :=

En wat denk je van hoe vaak er filmpjes van Biden bewerkt zijn om te laten lijken alsof die man ernstig de weg kwijt was terwijl het langere filmpje een totaal andere indruk gaf -O-

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 19:12

Benzz schreef:
Citaat:
Je kunt zeggen van Rutte wat je wilt, het schaamrood op de kaken krijgen van zijn gevlei en Engelse uitspraak, maar managerial krijgt hij voor elkaar waarvoor hij in die functie zit, of je nu voor- of tegenstander bent van dit besluit (want Linkedin behoort geen politiek platform te zijn).
Door zich goed te verdiepen in hoe je de andere kant van de tafel mee krijgt, daarop zijn tactieken afstemt, de context en timing goed gebruikend en vooral door zelf geen enkel last van “ego” te hebben omdat hij dat ondergeschikt maakt aan het te bereiken resultaat. Met name dat laatste doen niet veel leiders hem na.

Dit stond op Linkedin en daar ben ik het 100% mee eens.

Ik ook. Rutte is de juiste man op de juiste plek op dit moment.

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 19:20

nps schreef:
Ik ook. Rutte is de juiste man op de juiste plek op dit moment.

Mee eens