FiveSports schreef:Babootje schreef:Nou zoek dan nog maar even op social media. Genoeg te vinden nog over het seksuele geweld tegen vrouwen op 7 oktober dat door hamas en hun fans verheerlijkt wordt. Door Hamas zelf verspreid overigens. Er is bijna niet aan te ontkomen dus ontkennen heeft geen zin.
Het seksuele geweld is onderzocht en aangetoond. Dat filmpjes ervan rondgaan onder Hamas strijders ook (Er is ook aangetoond dmv mails in telefoons van gevangen genomen Hamas strijders dat dit een "opdracht" was.)
Maar je kunt het niet blijven geloven natuurlijk; dat is een keuze.
https://www.bbc.com/news/world-middle-east-67629181
In hetzelfde artikel:Citaat:The BBC has not been able to independently verify this account, and Israeli media reports have questioned some testimony from volunteers working in the traumatic aftermath of the Hamas attacks.
Ik hoop dat ze de mensen vinden die voor het seksuele geweld verantwoordelijk zijn, ze berechten en ze de ergste straf mogelijk geven.
Maar geldt dit alleen voor de Palestijnen of ook voor de Israëliers die oorlogsmisdaden plegen?
Dit is volgens mij ook precies wat Irmaz bedoelt en ik kan het alleen maar bevestigen dat dat gebeurt.
Je haalt een paar zinnetjes uit het artikel uit zn context om het te laten lijken dat het hele artikel niet op waarheid berust.
De context erbij plaatsen maakt meer duidelijk:
"One of the body-collectors volunteering with the religious organisation Zaka described to me signs of torture and mutilation which included, he said, a pregnant woman whose womb had been ripped open before she was killed, and her foetus stabbed while it was inside her.
The BBC has not been able to independently verify this account, and Israeli media reports have questioned some testimony from volunteers working in the traumatic aftermath of the Hamas attacks."
Dit gaat mogelijk om hetzelfde voorval waarover een filmpje circuleert op X (of heeft gecirculeerd).Ik heb het voorbij zien komen, in een still. Ik heb ervoor gekozen het niet te bekijken, want ik begreep al, dat krijg je niet meer van je netvlies. Maar in de walgelijke commentaren daaronder werd dit filmpje bejubeld door duidelijk pro hamas accounts (want anders doe je dat natuurlijk niet) In het filmpje een hoogzwangere vrouw wiens baby levend uit haar buik werd gesneden en voor haar ogen werd vermoord, voordat zijzelf werd vermoord. Tenzij het vaker gebeurd is zal de vondst de betreffende vrouw kunnen zijn. Maar voordat bewezen is dat ze is omgebracht door Hamas zal onderzoek nodig zijn. Daarom heb ik dit ook niet genoemd hier. Blijkbaar heeft de BBC dezelfde disclaimer.
Maar veel van de in dit artikel genoemde gruwelen zijn wel onafhankelijk geverifieerd en gedocumenteerd.
Getuige het begin van het artikel. Waar ze het niet hebben kunnen verifieren, zeggen ze dat er eerlijk bij.
The BBC has seen and heard evidence of rape, sexual violence and mutilation of women during the 7 October Hamas attacks.
WARNING: CONTAINS EXTREMELY GRAPHIC DESCRIPTIONS OF SEXUAL VIOLENCE AND RAPE
Daar ga jij dus aan voorbij en doet het lijken of aan het hele artikel moet worden getwijfeld. Dat is manipulatie en vind ik echt niet oke.