Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Dat klopt, maar je zou toch een beetje verwachten dat de gemeentes gelijk lopen in afhandeling. Juist de willekeur welke gemeente wel en welke niet is niet echt tof. Juist omdat je niet even naar een prettigere gemeente kan verhuizen. En financiele onzekerheid is slopend
verootjoo schreef:karuna schreef:Dat klopt, maar je zou toch een beetje verwachten dat de gemeentes gelijk lopen in afhandeling. Juist de willekeur welke gemeente wel en welke niet is niet echt tof. Juist omdat je niet even naar een prettigere gemeente kan verhuizen. En financiele onzekerheid is slopend
Als je dat verwacht heb je een veel te hoge pet op van gemeentes. Weet niet hoe het bij die van jou is maar bij die van ons worden medewerkers geselecteerd op traagheid. Als alle gemeentes in NL gelijk zouden moeten lopen krijgt er niemand wat voor 2030 denk ik want dat is weer een extra vertragende factor.
Maar goed, wees blij dat je het krijgt. Je had ook niks kunnen krijgen.
Of überhaupt ergens geboren kunnen worden zonder enige vorm van sociaal stelsel en dan had je helemaal niks.
karuna schreef:Ik krijg niks want net boven de 130% wat hier de grens is van de gemeentedus jammer maar helaas. Alleen voor anderen zou wel fijn zijn als het zonder teveel gedoe aan te vragen is en het ook vlot komt
_San87_ schreef:karuna schreef:Laagdrempelig lijkt me beter dan vlot. Ook mensen die niet heel digitaal zijn aangelegd zouden het toch moeten kunnen aanvragen
Kan dat niet, dan?
mvdende schreef:Het gaat als het goed is ook over inkomen en niet over vermogen!
Ik gun het iedereen! Je hoort mij nergens zeggen dat ik het de bijstand niet gun! Maar ik vind het wél oneerlijk dat de één het eerder krijgt als de andere....maar dan voornamelijk omdat het dus onzeker is of je het wel krijgt als overige minima. Als ik nu de garantie krijg dat het in juni uitgekeerd wordt en de bijstand in april, hoor je mij niet! Gaat mij niet letterlijk om de dag dat het geld op mijn rekening staat, het gaat mij om het feit dat de bijstand wordt "voorgetrokken" voor de overige minima. Met dus de grote kans dat de overige minima te horen gaat krijgen: tja, sorry, geld is op...Ja, een bijstandsuitkering is iets lager dan een wajong, maar veel verschil zit er niet in. En trouwens, wat je zegt, in sommige gemeenten mag je in de bijstand iets per maand bijverdienen. Dat mag in de wajong bijvoorbeeld weer niet.
Ailill schreef:Met de toevoeging dat die giften wel een maximale hoogte hebben, van in de meeste gevallen een paar tientjes, iemand die ik ken kreeg een bezoek van het UWV na ontvangst van een bos bloemen, ja echt, een bos bloemen.
Bijverdienen mag inderdaad sinds, ik meen 2020, nieuwe motto: Werken loont.
Ailill schreef:Er staat inderdaad geen hoogte bij, maar er zit volgens mij wel degelijk een max. aan, het was enkel ter info.
AmyII schreef:Ik ben wel een beetje klaar met de verpis discussie hier.. de één heeft nog méér recht op welke toeslag dan ook dan de ander terwijl deze niet gegeven wordt..
Met alle respect, ik mag dus volgens sommige posters hier (en het uwv, de gemeente èn de belastingdienst) geen spaargeld hebben terwijl men (posters hier, uwv, de gemeente èn de belastingdienst) verwachten dat ik mijn partner wel kan onderhouden.
Tsja.
Na deze rant dank ik god alleen maar op mijn blote knietjes dat ik mijn land niet hoef te ontvluchten met al mijn hebben en houden, dat ik een dak boven mijn hoofd en te eten heb.
Inderdaad, mijn leven is niet ideaal. Als ik mijn partner aan het werk zou schoppen zouden we wellicht wel een woning kunnen kopen… Tegen welke kostprijs..?
Ik ben gelukkig zo. En daar ben ik dankbaar om.
_San87_ schreef:Ik hoorde van mijn vriend dat Duitsland geen gas meer krijgt van Gazprom. Hij zit in het gaswereldje en heeft aardig wat inside contacten.
Ik kan geen bevestiging vinden, nog. Maar naast de berichten van gisteren over het afstoten van dochteronderneming van Gazprom in Duitsland en een inval van EU-authoriteiten in Gazpromkantoren in Duitsland, denk ik dat het waar is.