Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 13:07

Nee joh VVD is de partij voor de rijken, bedrijven en denken alleen maar aan geld verdienen en de economie. Natuurlijk hebben ze ook weleens goede dingen gedaan maar ik vind de sociale zekerheid onder deze partij nu niet bepaald verbeterd.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 13:15

Elisa2 schreef:
Nee joh VVD is de partij voor de rijken, bedrijven en denken alleen maar aan geld verdienen en de economie. Natuurlijk hebben ze ook weleens goede dingen gedaan maar ik vind de sociale zekerheid onder deze partij nu niet bepaald verbeterd.

Precies.
En bij bedrijven niet de kleine zelfstandige.
Maar de dikke grote die uit de wind gehouden worden.
Soort zoekt soort en daar horen middeninkomens en alles daaronder niet bij.

Dat het beter is dan PVV. Nee, maar PVV ook niet beter dan VVD beide is niks.
Een hoop gezwets in de ruimte.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 11-09-22 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 13:16

purny schreef:
Heel eerlijk gezegd denk ik dat de vvd op dit moment gewoon beter is dan pvv, ja21, forum of een andere partij.
Vvd heeft ons in het verleden wel uit een crisis geholpen.
Doordat in het verleden de broekriem is aangetrokken konden ze wel met het ene steunpakket na het andere komen.

Ga je een andere partij laten regeren dan denk ik echt dat de sociale zekerheid een stuk minder zal worden

VVD is een grote meelooppartij geworden. Prima als ze samen met BBB, JA21, PVV in de coalitie zouden zitten maar met partijen als D66, GL/PvdA wordt het alleen maar een groter drama.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 13:20

@elnienjo: Ik heb de pvv nooit met oplossingen horen komen over bepaalde problemen. Maar goed op het gebied waar jij op loopt te hakken weten ze wel de boel bij elkaar te gillen zonder met een goede oplossing te komen

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 13:29

Elisa2 schreef:
Dat is kennelijk niet waar dat Afrika niet betaald krijgt voor hun grondstoffen:
https://nos.nl/artikel/2248982-china-in ... n-te-nemen

60 miljoen noem ik niet niks en zo te lezen doet China veel voor de infrastructuur. Dat er geinvesteerd wordt in verkeerde zaken vanwege de belangen van de andere landen is helaas wel zo. Lijkt me een goede reden om meer te gaan investeren in duurzame energie daar..maar ergens moeten er dan wel knoppen omgezet worden.

Jouw artikel gaat over leningen die terugbetaald moeten worden en China investeert alleen in zaken die hun belang dienen. Oftewel waar ze zelf rijk van worden en macht mee krijgen.
Daarnaast doelde ik meer op de grote westerse bedrijven zoals Shell.
Ik zal kijken of ik er nog een artikel over kan vinden.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 13:34

Onder de VVD zijn de rijken alleen maar rijker geworden en worden de bedrijven uit de wind gehouden.
Ik hoop dat Omtzigt iets gaat doen want never dat ik op de VVD ga stemmen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 13:37

Ik hoop ook dat Omtzigt overeind blijft en de luis in de pels kan blijven die alle rottigheid bloot kan leggen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 13:43

Als hij zich verkiesbaar stelt over 3 jaar. Want een eenmansfractie kost onwijs veel tijd en energie

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 19:57

chanicha schreef:
Onder de VVD zijn de rijken alleen maar rijker geworden en worden de bedrijven uit de wind gehouden.

Precies! :j

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 20:13

https://www.greenpeace.org/nl/klimaatve ... ardigheid/

Dit is eigenlijk wat ik al steeds probeer aan te geven, maar wat ik zelf niet altijd even goed weet te verwoorden.
De rijkere landen die veel geprofiteerd hebben van andere, armere landen, moeten hun verantwoordelijkheid nemen. Voor de klimaatcrisis, en óók ten aanzien van (klimaat- en andere) vluchtelingen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 20:43

Ik begrijp dat er voor de opvang bij Zoutkamp inmiddels 2 extra BOA'S en 2 extra politierondes zijn ingesteld.
Dat helpt ook niet echt bij het beeld dat het COA schetst.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 21:44

chanicha schreef:

Alleen de grote bedrijven dan he. Veel MKB ondernemers die altijd VVD hebben gestemd komen nu zelf van een hele koude kermis thuis.

Tegen die ondernemers zal ik willen zeggen.

Afbeelding

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 08:11

Die bedoelde ik ook!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 09:07

DuoPenotti schreef:
Om dadelijk "iedereen" weer VVD te zien stemmen.
Genoeg mensen die dus geen last hebben van pinokkio met ernstige vergeetachtigheid.

Maar dit is gewoon niet zo hè.
Bij de laatste verkiezingen had de VVD 22-23% van de stemmen. Ofwel, 77-78% heeft niet op de VVD gestemd. Alleen door de enorme versnippering in het politieke landschap werd de VVD daarmee wel de grootste partij }:0 . Maar een zeer grote meerderheid van Nederland wilde dus iets anders dan VVD/Rutte.

Maar ja, we zitten er wel weer mee -O-

https://www.kiesraad.nl/actueel/nieuws/ ... maart-2021

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 09:23

Tja, die versnippering maakt het er niet beter op!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 09:26

Nikass schreef:
https://www.greenpeace.org/nl/klimaatve ... ardigheid/

Dit is eigenlijk wat ik al steeds probeer aan te geven, maar wat ik zelf niet altijd even goed weet te verwoorden.
De rijkere landen die veel geprofiteerd hebben van andere, armere landen, moeten hun verantwoordelijkheid nemen. Voor de klimaatcrisis, en óók ten aanzien van (klimaat- en andere) vluchtelingen.

Ik ben zeker voor het aanpakken van de grote vervuilers, maar sommige mensen zijn wel heel goed in alles naar zichzelf toedraaien zodat zij slachtoffer zijn en daar kan ik slecht tegen. Gerechtigheid daar ben ik 100% voor, maar neem nu Sint Maarten. Vreselijk wat er daar gebeurd is, maar een orkaanseizoen is daar heel normaal.

Dus wat mij betreft is het aanpakken van grote vervuilers zeker heel belangrijk, zeker ook om armere mensen te beschermen maar er zijn wel grenzen in hoe ver sommige zaken moeten gaan. En laat ze aub dat gezwam over kleur er buiten laten. Er zijn ook genoeg arme blanke mensen in armere landen en kleur zou daar geheel buiten moeten staan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 09:49

https://nos.nl/artikel/2444296-weinig-overlast-in-gemeenten-met-grote-asielzoekerscentra

De meeste gemeenten waar een groot asielzoekerscentrum staat, hebben daar niet veel overlast van. Dat meldt NU.nl op basis van een rondgang langs de dertig gemeenten waar zo'n groot azc staat.

In 2015 waren er hevige protesten vanwege de komst van asielzoekerscentra. Burgers dachten dat een azc direct tot meer overlast zou leiden. Het onafhankelijk onderzoeksbureau WODC deed toen onderzoek en concludeerde dat dat niet het geval was. De rondgang van NU.nl lijkt dat beeld zeven jaar later nog eens te bevestigen.

Bijna alle gemeenten die zijn benaderd, zien weinig of geen overlast door criminaliteit.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 09:54

purny schreef:
https://nos.nl/artikel/2444296-weinig-overlast-in-gemeenten-met-grote-asielzoekerscentra

De meeste gemeenten waar een groot asielzoekerscentrum staat, hebben daar niet veel overlast van. Dat meldt NU.nl op basis van een rondgang langs de dertig gemeenten waar zo'n groot azc staat.

In 2015 waren er hevige protesten vanwege de komst van asielzoekerscentra. Burgers dachten dat een azc direct tot meer overlast zou leiden. Het onafhankelijk onderzoeksbureau WODC deed toen onderzoek en concludeerde dat dat niet het geval was. De rondgang van NU.nl lijkt dat beeld zeven jaar later nog eens te bevestigen.

Bijna alle gemeenten die zijn benaderd, zien weinig of geen overlast door criminaliteit.

Het is ook alleen maar een hele specifieke groep die problemen geeft. Wanneer je die er hebt zitten dan heb je ellende. De rest zijn gewoon normale mensen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 09:56

Nou een oud collega woonde tegenover het AZC in Utrecht en die kon daar nog geen verrotte brik voor de deur zetten, daarbij was haar huis aanzienlijk in waarde gedaald.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 09:59

Eenzijdige staatspropaganda, naar mijn mening. Ik zie online de terreur, berovingen, diefstal, geweld genoeg voorbij komen. En ook al is maar 5% een rotte appel, zolang die niet keihard worden aangepakt en uit Europa worden verwijderd, zal het draagvlak alleen maar kelderen.
In Zweden is momenteel een verkiezing aan de gang waar alleen stemmen gewonnen worden op het mislukte integratiebeleid. Zelfs de socialen hebben het maar in hun verkiezingsprogramma opgenomen om nog kans te kunnen maken op de overwinning. Maar dat kan evengoed een loze verkiezingsbelofte zijn natuurlijk.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 10:18

purny schreef:

Herkenbaar, de enige "overlast" die we hier ervaren is dat we ze regelmatig voorbij zien lopen of fietsen. De overlastverhalen zijn altijd van mensen die het van horen zeggen hebben en nooit vanuit eigen ervaring.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 10:20

Citaat:
Ik zie online de terreur, berovingen, diefstal, geweld genoeg voorbij komen.

En dat zijn ook aantoonbaar individuele gevallen?
Of lijkt het meer/veel omdat je:
A) in een bubbel zit van bepaald niveau en/of
B) een enkel geval gedeeld wordt door familie, vrienden, collega's, buren en vage kennissen tot de 100-e graad.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 10:22

Ik ben zelf ook geintimideerd/lastig gevallen in het bos toen er een azc in de kazerne zat, de boswachter die net opdook was mijn redding want toen ging ie er snel vandoor. Veel berovingen ook, na controle werden er daar heel veel gestolen fietsen teruggevonden bijv. Dit was ruim 20 jaar geleden, dus onze gemeente strijdt tegen de komst van een nieuw azc: 78% is tegen bleek uit een enquete van een dagblad.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 10:26

Ik ervaar meer overlast van mijn buren dan van de opvanglocatie bij mij aan de overkant van mijn werk.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 10:27

Wat is horen zeggen..
Eerste hand van buurtbewoner telt dan zeker niet? Die 2 km van overloon woont.

Zelf door Weert lopen.
Horen wat ze allemaal zeggen, nee niet naar mij persoonlijk, dus dat telt niet?
Weert is door overlast gesloten.

Werken bij een Azc en daarom gezien hebben dat ook asielzoekers toen voornamelijk Somaliërs, dus niet alleen veiligelanders, hoge eisen stellen. Verwend gedrag laten zien. Niet blij dat ze veilig zijn. Nee een grote puinzooi maken. Te lui zijn om zelf schoon te maken.
En veel een grote mond hebben. Ruzie onderling.
En de keren inzet van politie ontelbaar zijn.
Dat is op de azc zelf, dus nee dat haalt de buurt niet dan. Maar geeft wel weer dat een groot deel verwende kwallen zijn, die bij voorbaat al weten dat ze niet kwamen om te integreren. Wat nu vele jaren later duidelijk is want 70% van de somaliers zit in de bijstand en doen geen moeite bij te dragen aan een land dat ze alles geeft.