Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 15:24

Loretta schreef:
Van wat er tot nu toe naar buiten komt lijkt het er echt op dat de VVD Rutte niet wil opofferen.

https://www.ad.nl/politiek/teeven-als-k ... ~a0046549/

Wat een naar stuk := Rutte is o zo zielig en de andere partijen zijn de grote boze boeman. Ik snap het enigszins dat ze als VVD achter Rutte willen blijven staan, maar ik vind de toon compleet verkeerd gekozen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 15:25

Binnen de VVD zijn er echt nog wel opties hoor. Schippers, Dijkhof kan terugkomen, Yesilgoz, Hermans, Becker staat ook te popelen. Ze hebben allemaal alleen nog niet (op Dijkhof na) de campagne op zich gericht gehad, waardoor veel kiezers niet per se bekend met ze zullen zijn.

De VVD staat idd nog recht achter hem, maar als niemand op deze manier met hem wil regeren of er komt een patstelling zal je toch iets moeten.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 15:36

robert45 schreef:
pien_2010 schreef:
Robert, dat is populistische praat,bangmakerij en onzin!! Samenwerken is belangrijk en als expad kan ik je vertellen dat als je buiten Nl woont, ziet hoe belangrijk de EU is voor Nl. Nl heeft erg veel te bieden (bv Rotterdam haven ea) maar kan echt niet alleen meer opereren.
Maar dat is een andere discussie.

Er is een verschil tussen samenwerken en een Europese Unie waarin de EU uiteindelijk kan bepalen wat er in NL wel of niet gebeurd. Samenwerken is uitstekend. De EU is echter opgericht om uiteindelijk een groot europa te worden. Hier zie ik grote problemen omdat elk land zijn eigen problemen en oplossingen kent. Dit is geen populisme maar staat gewoon in de oprichtingsnotulen van de EU. Het is ook geen bangmakerij en onzin maar algemeen bekend. De uiteindelijke bedoeling is een soort van VS maar dan Europees.

D66 is bijvoorbeeld voorstander van Europese belastingen zeer onwenselijk omdat niemand weet waar dat stopt. Ze willen steeds meer invloed voor de Europese commissie.

Dat klopt, maar dan hebben we het over de toekomst. EU is daar nog lang niet aan toe. Waarvan ik denk dat voor de stabiliteit van de wereld een groot sterk EU enorm belangrijk zal zijn, gezien de afname van de USA invloed én de sterke opkomst van China. Maar dat is mijn visie. Over 100 jaar en waarschijnlijk veel eerder, is China top macht. Ze zijn al heel hard op weg. Zo'n grootmacht die absoluut ondemocratisch is, dat vind ik zorgwekkender dan één groot EU.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 17:17

purny schreef:
Rutte kan 2 dingen doen. Of hij blijft aan en er is vrijwel geen enkele partij die nog met hem wil regeren, dus vvd als meerderheid zal er niet komen.
Of hij handelt in het belang van de vvd en de regering en stapt zelf op.
Ik hoop dat hij het laatste zal doen.

De soep wordt nooit zo heet gegeten als dat hij opgediend wordt en dat zal in dit geval ook zijn. Over een week heeft niemand het er meer over..........wat mijn inziens ook terecht is.

Anoniem

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 17:19

Ik lees op nos dat vvd gewoon door wil met rutte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 17:34

Relaxed schreef:

Ergens is het wel logisch dat ze dat zeggen, als ze intern ook nog eens gerommel zouden krijgen zou de chaos wel helemaal compleet zijn en dan zou niemand ze meer serieus nemen als gesprekspartner. Ik denk niet dat Rutte uit zichzelf opstapt, hij is er al een tijd zo stellig in. Als hij vertrekt zal het zijn als de formatiegesprekken vastlopen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 17:41

dit wordt een hele spannende formatie. Oeps, dat is het al.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 17:51

IMANDRA schreef:
Eens hoor Pien. Zou mooi zijn als deze oliebol, áls Rutte besluit om toch maar op te stappen, het gevolg heeft dat er de eerste vrouw MP wordt (van D66 danwel VVD). Toch nog íéts positiefs, zo’n historisch moment

Ik weet niet of dat per se iets positiefs is, alleen maar omdat het dan een vrouw zou zijn. :=

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 17:59

Ingrid_92 schreef:
IMANDRA schreef:
Eens hoor Pien. Zou mooi zijn als deze oliebol, áls Rutte besluit om toch maar op te stappen, het gevolg heeft dat er de eerste vrouw MP wordt (van D66 danwel VVD). Toch nog íéts positiefs, zo’n historisch moment

Ik weet niet of dat per se iets positiefs is, alleen maar omdat het dan een vrouw zou zijn. :=

Dat zeg ik niet. Maar enkele vooraanstaande, gekwalificeerde opties zijn nu vrouw, dat vind ik best een positief feit, gezien het nog niet heeft mogen voorkomen tot nu toe.

Benzz schreef:
purny schreef:
Rutte kan 2 dingen doen. Of hij blijft aan en er is vrijwel geen enkele partij die nog met hem wil regeren, dus vvd als meerderheid zal er niet komen.
Of hij handelt in het belang van de vvd en de regering en stapt zelf op.
Ik hoop dat hij het laatste zal doen.

De soep wordt nooit zo heet gegeten als dat hij opgediend wordt en dat zal in dit geval ook zijn. Over een week heeft niemand het er meer over..........wat mijn inziens ook terecht is.

Ik denk dat dit ook nog wel eens zou kunnen. Ligt er een beetje aan of andere partijen ook doorpakken en zo stellig blijven tijdens de formatiegesprekken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 18:00

Relaxed schreef:

En hoeveel partijen willen er met rutte doorgaan? Volgens mij niet veel

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 18:11

Net Rutte op het Journaal. "Laat het personeelsbeleid nu maar aan de partij(VVD) over"

8)7

:= := :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 18:18

purny schreef:
Relaxed schreef:

En hoeveel partijen willen er met rutte doorgaan? Volgens mij niet veel

Alleen de cu heeft er iets over gezegd.. Maar jouw standpunt over rutte is al maanden duidelijk natuurlijk.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 18:39

Relaxed schreef:
Alleen de cu heeft er iets over gezegd..

En ook die kunnen vd week zeggen: Goed gesprek gehad met Rutte dus we willen wel samenwerken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 18:41

Benzz schreef:
Relaxed schreef:
Alleen de cu heeft er iets over gezegd..

En ook die kunnen vd week zeggen: Goed gesprek gehad met Rutte dus we willen wel samenwerken.

Idd, komende week kan er volgens mij vanalles gebeuren.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 18:43

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 18:43

Loretta schreef:
Net Rutte op het Journaal. "Laat het personeelsbeleid nu maar aan de partij(VVD) over"

8)7

Waarom zou dat gek zijn?

Met Omzigt moest je dat ook aan het CDA overlaten. Of wil je zeggen dat die 'regels' voor de VVD niet gelden, dat zij, in tegenstelling tot het CDA, níét over hun eigen mensen mogen gaan?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 18:47

Vraag me af met welke partijen D66 dan een coalitie kan vormen om een meerderheid te krijgen?
Verder helemaal met IMANDRA eens.
Laatst bijgewerkt door Ann op 03-02-25 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 18:51

IMANDRA schreef:
Loretta schreef:

8)7

Waarom zou dat gek zijn?

Met Omzigt moest je dat ook aan het CDA overlaten. Of wil je zeggen dat die 'regels' voor de VVD niet gelden, dat zij, in tegenstelling tot het CDA, níét over hun eigen mensen mogen gaan?

Het gekke eraan is dat uitgerekend Rutte dit nu zegt. Dat had hij een beetje eerder moeten bedenken.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 18:51

Ik lees net dat de fotograaf (Bert Maat) die de bewuste uitlekfoto maakte dezelfde is die D66 ingehuurd had voor de geënsceneerde foto van Kaag op tafel! Dus tóch een complot van D66 om Rutte onder de bus te duwen?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 19:06

elnienjo schreef:
Ik lees net dat de fotograaf (Bert Maat) die de bewuste uitlekfoto maakte dezelfde is die D66 ingehuurd had voor de geënsceneerde foto van Kaag op tafel! Dus tóch een complot van D66 om Rutte onder de bus te duwen?

Zie vetgedrukte. Dus ik ben gaan zoeken naar de feiten als het gaat om je bewering en ik vond:

https://www.trouw.nl/cs-b5908dc7

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 19:06

Ik vind het echt tof van de VVD dat ze zo achter hem blijven staan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 19:09

Jessix schreef:

Zo hoort het ook. Mee eens!
Ook al vind ik dat hij geen MP kan worden.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 19:10

Jessix schreef:

Eens.

En ik vind het terecht ook.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 19:12

Ik sluit me helemaal bij jullie aan.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 19:14

pien_2010 schreef:
Jessix schreef:

Zo hoort het ook. Mee eens!
Ook al vind ik dat hij geen MP kan worden.

Snap ik hoor, pien. :)
Maar gewoon fijn dat het ook vanuit de eigen club niet iets heel lelijks wordt. Dat siert de mens.