Karl66 schreef:Kom op zeg, lees voor de gein dit topic eens terug. Kijk dan eens hoe vaak er in allerlei verschillende bewoordingen gezegd wordt dat het aan ze zelf ligt, dat ze er niet genoeg voor doen, dat ze door te zeuren mensen alleen maar tegen zich in het harnas jagen. Ik word er oprecht verdrietig van als ik de bijdragen van sommige mensen in dit topic lees. En dan gaat echt niet over Sylvana of over Akwasi of het oproepen tot geweld. Dan gaat het gewoon over die Marokkaan, die Turk, die Surinamer of die Antilliaan, die gewoon wat harder moet werken en verder zijn bek dicht moet houden. Want zolang ze netjes hun bek dichthouden, dan valt het institutionele racisme niet op. En als het niet opvalt, dan is het er toch niet?
Het lijkt wel of er zoveel mensen zijn die zeggen "ik zie het niet dus het is er niet". Of "Ik ben geen racist, maar..."
Racisme zit zo diepgeworteld in onze samenleving, dat is echt niet iets van alleen de VS. En als mensen zeggen "protesteren heeft toch geen zin, je moet het gewoon lief vragen", die zien niet dat het al decennia lang lief is gevraagd.