Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 07:16

Berdien

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 07:25

Of zoals ze daar zeggen: thoughts and prayers!

:=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 07:50

Karl66 schreef:
Blijkbaar schatten die de situatie net iets anders in dan jij.

Blijkbaar doen ze hun werk en zeggen ze whatever nodig is. De waarheid doet er niet toe voor ze.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 08:02

Er is geen tijd meer voor de republikeinen om via voorverkiezingen een nieuwe kandidaat te selecteren. Dus als Trump zich moet terugtrekken, dan zal Pence zijn plaats innemen denk ik.

Kom op Enzino, als de hele wereld zegt dat het gras groen is en de lucht blauw, dan blijf je toch ook niet volhouden dat het net andersom is?
Maar zelfs als het een onschuldig hobbyclubje is en als Trump bedoelde dat ze naar moesten gaan en de politie hun werk moeten laten doen, dan maakt het nog steeds niks uit. De overgrote meerderheid van de Amerikaanse kiezers heeft het anders ervaren, die zien het wel als support van white supremacy en de oproep om klaar te staan om Trump zijn macht te beschermen. En die Amerikaanse kiezers veroordelen dat in de overgrote meerderheid. Dus dat betekent dat het één van de twee mogelijkheden is. Of hij bedoelde het zoals het door de meerderheid van de mensen gezien wordt en dat betekent dat hij een racist is, die het prima vindt om op een ondemocratische manier aan zijn macht vast te houden. Of hij heeft zo'n volslagen gebrek aan politiek inzicht, dat hij totaal niet geschikt is voor de functie, want hij kan zijn werkelijke gedachten niet op een normale manier bij de mensen krijgen. En als hij Biden wegzet als niet geschikt, zou hij volgens zijn eigen ideeën daarover zich terug moeten trekken. Dus hoe je het ook bekijkt, het was een ongelooflijk domme reactie.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 08:24

Berdien schreef:
Of zoals ze daar zeggen: thoughts and prayers!

:=

Of zoals ik net op Twitter las: "Remember, even Trump is somebody's child. My thoughts and prayers are with Satan at this time".

Ook wel een leuke: "As Martin Luther King said, the arc of the moral universe bends towards justice. Looks like it just took a hairpin turn."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 08:33

Karl66 schreef:
Kom op Enzino, als de hele wereld zegt dat het gras groen is en de lucht blauw, (...)

Het probleem is dat jij steeds roept dat "de hele wereld" het zo en zo ziet, maar het is gewoon jouw mening en de mening van je linkse mediabubble. Dat maakt het nog niet de waarheid, hoe graag je dat ook wilt geloven.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 08:37

enzino schreef:
Karl66 schreef:
Blijkbaar schatten die de situatie net iets anders in dan jij.

Blijkbaar doen ze hun werk en zeggen ze whatever nodig is. De waarheid doet er niet toe voor ze.

Hoho, wat jij de waarheid vind[i]. Als je in zo'n publiek debat zo'n vraag krijgt (je wordt gedwongen een standpunt in te nemen) is - mits je er niet ok mee bent - de enige juiste reactie je er nadrukkelijk tegen uit te spreken en white supremacy en de groeperingen die dit aanhangen nadrukkelijk te veroordelen. Trump heeft er heel bewust voor gekozen dit níet te doen (en leidt de aandacht heel gemakkelijk af naar Antifa, want waarom heeft eigenlijk niemand over Antifa.

Wat Karl66 inderdaad zegt. Iedereen, maar dan ook echt iedereen, inclusief die Proud Boys zelf heeft het geinterpreteerd als het niet veroordelen van white supremacy. Als hij het anders had bedoeld is er ergens iets gruwelijk misgegaan in de communicatie van Trump. Nogmaals bevestigt dit het beeld dat Trump oké is met racisme. Als je dat niet ziet of niet wil zien heb je mijns inziens wel een klein beetje oogkleppen op.

Je gaf eerder aan dat Biden niet nadrukkelijk Antifa veroordeeld. Ik denk dat Antifa niet te vergelijken is met White Supremacy en de pijnlijke geschiedenis rondom ongelijkheid in Amerika. Op dit moment in de Black Lives Matters ook een stuk minder interessant. Biden heeft wel meerdere keren nadrukkelijk geweld bij protesten veroordeeld (kan Trump nog een puntje aan zuigen qua communcatie ;)).

Nog als reactie op Shadow heel veel pagina's geleden (ik moet helaas vaak gewoon werken)

Shadow0 schreef:
Als ze op hem stemmen, steunen ze hem. Als ze lidmaatschapsgeld aan de Republikeinen betalen, verschaffen ze de middelen om dat systeem in stand te houden. Dat zijn keuzes.

Die keuze ligt veel genuanceerder dan dit. De keuze is een stuk gepolariseerder in Amerika. Er zijn familie's die al generaties lang Republikeins zijn, die switchen niet zomaar even. En in hun ogen is een stem voor Biden weer alles wat slecht is.

Shadow0 schreef:
Citaat:
en ze zijn echt niet allemaal per definitie slecht

Maar het gaat er helemaal niet om of mensen slecht 'zijn' maar om wat ze doen. Niet hun interne staat van zijn is relevant, maar dat hun handelen schade doet, dat is belangrijk.Iemand die een ander slaat, doet de ander pijn. Ook als die persoon misschien van binnen helemaal niet slecht is, is het slaan wel een schadelijke handeling, die we moeten kunnen benoemen als iets dat schadelijk is.

Daarmee hoeven we de persoon niet als mens af te wijzen... maar de handelswijze wel. En dan ga ik niet eindeloos mee in bedenken van alle excuses en redenen waarom slaan wel ok is... dat is het gewoon niet.

Je doet hier nogal wat aannames. Schadelijk is subjectief, pijn doen is subjectief. Jouw morele kompas is niet het enige juiste hier. Er in Amerika nogal wat conservatievelingen voor wie progressiviteit voelt als dezelfde schade die jij hier benoemt. Die hebben geen enkel alternatief. En dat is een probleem van het kiesstelsel in Amerika, ook daar is nuancering niet echt mogelijk.

Shadow0 schreef:
Maar de onwetendheid doet ook schade. En het bewust doen alsof iedere mening, hoe aantoonbaar onjuist ook, net zoveel waarde heeft als iedere andere mening doet schade. Echt, lees je op z'n minst even in wie Hannah Arendt is en waarom wat zij heeft geschreven van belang is.

In wetenschap kan je stellen dat iets aantoonbaar onjuist is, in de politiek niet. Dat is geen exacte wetenschap maar geladen met emotie en onderbuikgevoel. Ik ben het er absoluut mee eens dat mensen zich meer zouden moeten verdiepen maar ook hier sijpelt weer je eigen morele kompas als zijnde de waarheid door. Onwetend (het niet met mij eens zijn?) is subjectief, schade is subjectief. Je literatuur heeft een bias.

Shadow0 schreef:
Als je geen herhaling van verwoesting uit het verleden wilt, moeten we dan niet proberen om de lessen van het verleden te blijven gebruiken?

Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 08:43

enzino schreef:
Karl66 schreef:
Kom op Enzino, als de hele wereld zegt dat het gras groen is en de lucht blauw, (...)

Het probleem is dat jij steeds roept dat "de hele wereld" het zo en zo ziet, maar het is gewoon jouw mening en de mening van je linkse mediabubble. Dat maakt het nog niet de waarheid, hoe graag je dat ook wilt geloven.

Nee hoor, dat is niet de linkse mediabubble. Dat is de interpretatie van werkelijk iedereen behalve jij (in je rechtse mediabubble)?

Ik kopieer even de eerste alinea van Wikipedia over de Proud Boys:

Wikipedia schreef:
The Proud Boys are a far-right, neo-fascist, male-only organization with ties to white supremacists that promotes and engages in political violence. It is based in the United States and also has a presence in Canada. The group was started as a joke in the far-right Taki's Magazine in 2016 by Vice Media co-founder and former commentator Gavin McInnes, taking its name from the song "Proud of Your Boy" from the Disney musical Aladdin. The Proud Boys emerged as part of the alt-right, but McInnes began distancing himself from the alt-right in early 2017, saying the alt-right's focus is race while his focus is what he defines as "Western values." This re-branding effort intensified after the Unite the Right rally.

Als je als president niet oké bent met racisme is echt de enige juiste reactie je nadrukkelijk, duidelijk en onherroepelijk uit te spreken tegen dit soort groeperingen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 08:47

Enzino, als jij denkt dat alleen de linkse mediabubble het zo ziet, dan heeft een discussie niet echt veel zin. Vooral omdat dan blijkbaar foxnews, The Hill en de republikeinse zwaargewichten allemaal in die bubble zitten volgens jou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:03

nps schreef:
Als je als president niet oké bent met racisme is echt de enige juiste reactie je nadrukkelijk, duidelijk en onherroepelijk uit te spreken tegen dit soort groeperingen.

Of hij had moeten roepen dat het geen groeperingen zijn maar slechts een idee.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:05

Ik hoop dat de Amerikanen, die net als Trump niet zo geloven in Corona nu wel eens na gaan denken. Iedereen die in de omgevingen van Trump verblijft word continu op het virus getest en toch gebeurt het. Kunnen ze nagaan hoe het in hun dagelijks leven is. Ik hoop dat hij er even een week heel goed ziek van is, echt ziek met ziekenhuis en beetje zuurstof. Karma is bitch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:08

Als je in karma geloofd zijn zulke uitspraken natuurlijk niet heel erg slim :+

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:29

enzino schreef:
nps schreef:

Of hij had moeten roepen dat het geen groeperingen zijn maar slechts een idee.

Nee, je moet dus geen ruimte laten voor interpretatie. Zoals Biden nadrukkelijk en herhaaldelijk geweld veroordeeld (ook van Antifa!) had Trump dit kunnen doen met white supremacy en extreemrechtse groeperingen. Dit heeft hij verzaakt, punt. En nogmaals, het is niet het eerste enigzins racistische dingetje wat Trump heeft gedaan. Ik kan het niet mooier maken dan dat het is.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:47

enzino schreef:
Karl66 schreef:

Dan is het een kleine moeite voor Trump om het even toe te lichten hoe hij het wél bedoelde toch, nu het zo'n ding is geworden? Heeft hij dat gedaan?

Edit: Wauw wat kinderachtig. Was even snel aan het zoeken of ik iets van bovenstaande op zijn twitter kon vinden (conclusie: het duurt me voor nu te lang om verder te scrollen, wat tweet die man veel!). Op zijn twitter gaat het wbt het debat erover dat "Biden de eerste was die hem onderbrak". Lekker het kinderlijke "Maar jij deed het eerst!!" terwijl Trump het toch veel heftiger deed. En dat hij Biden wel móést onderbreken over The Green Deal etc omdat Wallace het niet deed????

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:57

Vrienden van mij in de States waren verbijsterd door het gedrag van Trump tijdens het debat. Het was net een kleuter die zijn zin niet kreeg. Ze vonden zijn gedrag absoluut president onwaardig , vorige keer hebben ze op hem gestemd maar nu hebben ze hun bedenkingen . Wanneer hij nergens naar luistert doet hij dat ook niet naar ons.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 23:08

Trump is denk ik zieker dan ze zeggen, hij word behandelt met een nog niet goedgekeurd synthetisch antistoffen preparaat . Dat die je niet wanneer er niet zoveel aan de knikker is .

https://nos.nl/l/2350634#UPDATE-container-48027056

Laatste update op cnn , Trump is overgebracht naar het ziekenhuis, waarschijnlijk uit voorzorg/onderzoek want hij heeft er ook koorts bij. Verder zou het goed met hem gaan

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 23:30

Waarom krijgt hij synthetisch en geen echte antistoffen van levende corona-survivors? Is dat veiliger en/of succesvoller? Lijkt me dat ze de afgelopen maanden toch al meer geexperimenteerd hebben dat ze het nu aan de president geven.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 23:38

bigone schreef:
Trump is denk ik zieker dan ze zeggen, hij word behandelt met een nog niet goedgekeurd synthetisch antistoffen preparaat . Dat die je niet wanneer er niet zoveel aan de knikker is .

https://nos.nl/l/2350634#UPDATE-container-48027056

Laatste update op cnn , Trump is overgebracht naar het ziekenhuis, waarschijnlijk uit voorzorg/onderzoek want hij heeft er ook koorts bij. Verder zou het goed met hem gaan

Het is in elk geval opvallend stil op Twitter. 16 uur zonder tweet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 23:45

Daar waren vragen over gesteld , ze houden hem er vanaf word er gezegd.
Ik weet niet hoe hij er aan toe is maar Trump die luistert en niet twittert? Dat is apart. Hij gaat uit voorzorg naar het ziekenhuis Walter Reed , en zal daar in de presidentiële kamers doorwerken . Walter Reed heeft een speciale afdeling voor presidenten .

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 23:47

Nou. Hier zaten we net ook voor de buis van hè?

Ik gun niemand dood of ernstig ziek. Maar om eerlijk te zijn vind ik dit wel een beetje karma.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 01:07

daantjuhhh schreef:
Nou. Hier zaten we net ook voor de buis van hè?

Ik gun niemand dood of ernstig ziek. Maar om eerlijk te zijn vind ik dit wel een beetje karma.

Eens. Ik hoop wel dat hij ziek genoeg is dat hij inziet dat het meer dan een simpel griepje is. Als hij net als Melania een hoestje zou hebben en wat hoofdpijn kan hij uit ervaring gaan roepen dat het wel meevalt..

Ook opvallend: hij was toch zo hard aan het roepen over hydroxychloroquine? Dat hij dat wondermiddel nu niet toegediend krijgt nu hij daadwerkelijk Corona heeft zeg :))

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 08:21

Inmiddels 23 mensen besmet door het super spreader evenement.

Trump heeft voor het debat geen test gedaan zoals wel afgesproken was, omdat ie laat was. Zijn campagne heeft geen contact opgenomen met de campagne van Biden nadat ze wisten dat Trump in aanraking was geweest met personen die positief getest zijn.

Wat een vreselijke mensen zijn het ook, dat je zulke dingen stil houd. Totaal onverantwoordelijk gedrag.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 10:18

Misschien hoopten ze wel dat Biden ook ziek zou worden, en zelfs dat ze konden roepen dat het Biden was die hen had aangestoken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 10:25

De nominatie voor de nieuwe rechter is zeer waarschijnlijk het superspreader event geweest.
Trump heeft ook wel heel veel risico genomen want deze week ging hij met zijn gevolg naar een bijeenkomst en terwijl ze net aan boord van het vliegtuig waren kreeg Hicks een bericht dat ze positief was. Daarop heeft Trump een aantal mensen uit het vliegtuig verwijderd , voornamelijk journalisten maar zij moest blijven .
Vreemd dat ze na het testen gewoon door is gegaan met werken en nog vreemder dat ze toch met trump meeging. Of is het toch een stuk arrogantie geweest en gelooft hij zijn eigen leugens dat het maar een griepje is.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 10:30

bigone schreef:
De nominatie voor de nieuwe rechter is zeer waarschijnlijk het superspreader event geweest.
Trump heeft ook wel heel veel risico genomen want deze week ging hij met zijn gevolg naar een bijeenkomst en terwijl ze net aan boord van het vliegtuig waren kreeg Hicks een bericht dat ze positief was. Daarop heeft Trump een aantal mensen uit het vliegtuig verwijderd , voornamelijk journalisten maar zij moest blijven .
Vreemd dat ze na het testen gewoon door is gegaan met werken en nog vreemder dat ze toch met trump meeging. Of is het toch een stuk arrogantie geweest en gelooft hij zijn eigen leugens dat het maar een griepje is.

Waar lees je dit?

Als dit waar is vind ik dat echt heel erg triest.