Shadow0 schreef:Wat zou voor jou een manier geweest zijn om dat wel te kunnen weten? Op welke manier zou men die informatie kunnen geven op een manier dat jij het had gezien / gelezen?
Nee, wacht even, je mist mijn punt c.q. ik leg het niet goed uit. Ik zou zelf niet voor die man gestemd hebben omdat ik van tevoren kon voorzien dat 'ie zijn punten niet waar kan maken. Zoals Janneke ook al aangaf heeft hij dingen geroepen die recht tegen de grondwet ingaan.
Wat mij verbaast is het gemak waarmee (ook op dit forum) geaccepteerd wordt dat de man liegt. Zijn regeerperiode moet nog beginnen en hij is nu al aantoonbaar een leugenaar......maar weinigen lijken daarmee te zitten.
Cowboy55 schreef:Daarnaast: als al die toezeggingen in meer-of-mindere mate leugens zijn, WAAR HEBBEN MENSEN DAN OP/VOOR GESTEMD?Shadow0 schreef:Haat, woede, emotie in elk geval. De reactie waarmee sommige mensen uit frustratie hun telefoon door de kamer keilen als het ding voor de zoveelste keer vastloopt - niet als plan om de telefoon of het land te verbeteren, maar als actie uit frustratie. (Alleen - telefoons en landen gaan door dat soort ondoordachte acties wel kapot.)
Ik snap wel waarom ze voor hem gestemd hebben. Ik heb alleen geen idee wat ze (denken dat ze) nu gaan krijgen. In elk geval niet dat wat 'ie beloofd heeft.
Stel, ik heb op Trump gestemd omdat hij zou gaan zorgen voor een door Mexico betaalde muur. Die ga ik dus niet krijgen. Leugen.
Stel, ik heb op Trump gestemd omdat hij alle moslims gaat weren uit de VS. Dat gaat dus niet gebeuren. Leugen.
Stel ik heb op Trump gestemd omdat 'ie Hillary in de bak gaat gooien. Dat gaat dus niet gebeuren. Leugen.
Los van het feit dat ik niet van leugens hou, vraag ik me af: Als die mensen die op Trump gestemd hebben niet datgene krijgen wat hen beloofd is, wat gaan ze dan doen? En wat betekent dat voor de democratie? Hetzelfde in NL: wat mij betreft gaat Geert regeren. Maak er maar een zooi van. Kost wat maar dan heb je ook wat. Maar wat gaan die stemmers op Geert doen als het misloopt? En wat betekent dat voor de democratie?
Dit leugenachtig opportunisme heeft een veel te hoog 'apres moi le deluge/na mij de zondvloed'-gehalte.