Explosies vliegveld Brussel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 15:11

Aria_zz schreef:
Ik weet nog steeds niet of en hoe ik naar huis kan vliegen volgende week.
Ben benieuwd hoe het zal gaan.

Heb je je maatschappij al gemaild? Wellicht kunnen zij je via Amsterdam laten vliegen. Toen ik in Amerika was en Het vliegveld waar ik een overstap had gesloten was kon ik via een andere luchthaven terug naar huis vliegen

Ladypronk

Re: Explosies vliegveld Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 16:04

Die formulieren zijn voor de immigratie van landen en hebben niets met de controle van bagage voor het vliegtuig te maken. De bagage moet door de douane en daar wordt wel gecontroleerd (niet bij reizen binnen shengengebied)
Ook voor Nederland geldt voor bepaalde landen visumplicht en mensen uit deze landen zullen dan ook niet zomaar het land inkomen zonder controlle (tenzij ze via een shengenland reizen, maar dan zijn de papieren al eerder in het eerste shengenland gecontroleerd)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 19:05

Heleennn schreef:
daar heb je het niet bij het rechte eind vrees ik. Ik ben zelf al meermaals naar Amerika, Canada etc gereisd en bij aankomst moest elke passagier voor het ophalen van bagage en verlaten van de luchthaven vingerafdrukken van elk hand laten nemen via een geautomatiseerde machine en er werd ook een foto gemaakt. Je identiteitskaart werd ingescand en je paspoort uiteraard gecontroleerd. Ook bij het reizen naar Amerika moest op het vliegtuig een formulier ingevuld worden waarom je naar het land reisde, wat je daar van plan was te doen, hoelang je daar zou blijven, wat je motivaties zijn, wie er met je mee reist en ga zo maar door. Kan me niet precies herinneren welke luchthaven het was, ik geloof ergens in Canada (wss Montreal) maar deze procedure was iig geen unicum ;)

Dat is zeker zo (ik ben Amerikaans dus ik heb het hele riedeltje al ontelbare keren zelf moeten doen), maar dat is gewoon de standaard paspoort- en douanecontrole die ieder land doet, alleen is Amerika wat strenger en doen ze ook vingerafdrukken.

De formulieren die je invult, hebben te maken met je visum/ESTA en niet noodzakelijk met de veiligheid van je bagage etc. Die controles hebben niets te maken met je bagage controleren bij landing oid, en ik bedoelde dat dat de soort controle is die nooit bij landing wordt uitgevoerd, maar wel bij vertrek. :)

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 22:27

Er is een akkoord bereikt! De luchthaven gaat wellicht zondag weer open aan een capaciteit van 20%

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 09:43

K lees net dat we abdesalam dankbaar moeten zijn, want hij heeft expres zichzelf niet opgeblazen om mensenlevens te besparen.
Hij wilt enkel verantwoordelijkheid af leggen tegenover Frankrijk, net tegenover Belgie.
Met de aanslagen in Brussel heeft hij niets te maken, daar weet wist hij enkel iets van doordat hij tv gezien heeft in zijn cel, aldus zijn broer.
T is precies een heilig schaapje :r
Eigenlijk zou hij in Frankrijk ook nog eens apart door elke land berecht moeten worden bij wie hij slachtoffers gemaakt heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 09:55

Dat kan niet, je kan alleen berecht worden in het land waar je je bevindt en voor de feiten die je daar hebt gepleegd. Als je hem voor Belgische zaken berecht wil hebben, dan moet dat hier gebeuren. Of hij moet voor het oorlogstribunaal in Den Haag komen, maar daar vrees ik een beetje voor.

Hij heeft zich niet opgeblazen omdat het een lafaard was (ben je ook als je jezelf opblaast, dat terzijde) maar durft dat gewoon niet toegeven. Als hij echt mensenlevens wou sparen had ie gewoon een anonieme melding gemaakt van de aanslagen die op til waren.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 09:58

Dat weet ik ook, daarmee dat ik schreef "zou" ;)

Hij is natuurlijk alles uit de kast aan het halen om zoveel mogelijk zijn inbreng te minimaliseren.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 10:06

even terzijde: de bom van salah was stuk. Dat er nog mensen zijn de zijn onzin verhalen geloven... Doordat zijn materiaal niet in orde was kon hij zichzelf niet opblazen, heeft hij zijn explosieven achtergelaten en is gevlucht. Niets empatisch aan die man, levens redden my ass.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 10:40

purny schreef:
Aria_zz schreef:
Ik weet nog steeds niet of en hoe ik naar huis kan vliegen volgende week.
Ben benieuwd hoe het zal gaan.

Heb je je maatschappij al gemaild? Wellicht kunnen zij je via Amsterdam laten vliegen. Toen ik in Amerika was en Het vliegveld waar ik een overstap had gesloten was kon ik via een andere luchthaven terug naar huis vliegen

Ik bel ze even nu er meer duidelijkheid is over Zaventem. Want vorige week wisten ze tot woensdag ook niets (vertrok normaal vrijdag) en nu hebben ze weer meer info met die 20% capaciteit.

Ik ben hierheen gekomen via Amsterdam, dus kans is groot dat ik zo terug ga ook ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 11:21

Heleennn schreef:
even terzijde: de bom van salah was stuk. Dat er nog mensen zijn de zijn onzin verhalen geloven... Doordat zijn materiaal niet in orde was kon hij zichzelf niet opblazen, heeft hij zijn explosieven achtergelaten en is gevlucht. Niets empatisch aan die man, levens redden my ass.

En wat is je bron hiervan? Ik heb dit namelijk nog nergens bevestigd gelezen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 12:26

Zelfs als zijn bom niet stuk was, heeft hij geen mensenlevens gered, dat had hij wel gedaan, als hij de politie getipt had.
Er is hier alleen sprake van een terrorist die zoveel mogelijk de schade wil beperken en de schuld in een ander zijn schoenen steken. Wat niet zo moeilijk is aangezien de andere terroristen dood zijn.
Dus niets van verantwoordelijkheid nemen voor zijn daden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 14:14

Die scheet gewoon 7 kleuren en alles er tussenin, maar durft zijn lafheid niet toegeven uit angst voor wraak van IS als die nu alsnog gaat praten.
Als je het lef hebt om jezelf op te blazen, heb dan ook het lef om uit de biecht te klappen lijkt me?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 17:52

Toch acht ik het niet onmogelijk dat een terrorist zich bedenkt.
Niet elke terrorist doet wat hij doet uit eigen beweging. Kan ook bijv omdat zijn familie anders vermoord wordt...
Ik zou best eens met zo'n man in gesprek willen, weten wat er in zo'n hoofd omgaat...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 18:24

Ja gezellig even op de thee met zo een idioot.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 18:27

Ik denk ook wel dat ze zich kunnen bedenken hoor, het blijven toch mensen. En volgens mij nog een hele hoop in die allerlaatste momenten wannneer ze op het knopje duren (of hoe werkt dat) je moet de overlevingsdrang van een mens niet onderschatten.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 19:33

Als zo'n terrorist zich op het laatste nippertje bedenkt was hij gewoon in zijn geheel niet goed genoeg getraind of voorbereid. Een echte terrorist ziet geen kwaad in zijn daden, maar een noodzakelijk iets. Dan wordt het dus erg moeilijk om net op tijd te bedenken dat wat je doet als terrorist misschien toch niet helemaal zuiver is. Al wat zij willen is hun ideaal verwezenlijken, laten we dus hopen dat er meerdere leden zijn bij IS die niet volledig gebrainwashed zijn op het moment dat ze hun show gaan opvoeren.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 21:41

rapido schreef:
Ja gezellig even op de thee met zo een idioot.

Dat zeg ik toch nergens? Constructieve reactie weer....

Heleen, dat weet je toch niet?
Hoever ga jij als het leven van je geliefden er vanaf hangt? (En, ik zal mezelf vast indekken, ik zeg niet dat dat hier het geval is geweest, maar het gebeurt wel dat mensen gruwelijke daden verrichten om hun familie te redden)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 23:31

Er schijnt een flinke opstand te zijn in Molenbeek...

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 00:53

as always... Schandalig hoe ze het onkruid daar laten woekeren.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 07:03

Klopt een extreem rechtse organisatie wilde daar mensen gaan provoceren. Het is een vrij logische reactie dat de mensen VAn Molenbeek zichzelf willen verdedigen en dit is uit de hand gelopen.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 10:58

Ja zag t voorstukje van t nieuws van 23:40 gister op RTL maar wou te graag na bed

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 14:37

Zoe_97 schreef:
Klopt een extreem rechtse organisatie wilde daar mensen gaan provoceren. Het is een vrij logische reactie dat de mensen VAn Molenbeek zichzelf willen verdedigen en dit is uit de hand gelopen.

Ze hadden 4 maand om zichzelf te verdedigen door Abdeslam zijn locatie aan de politie door te geven.
Dan hadden ze niet alleen zichzelf maar een geheel land verdedigd.

Wat zijn het nu?
laffaards die enkel op directe provocatie af gaan.

Als ze nu nog goed in de belangstelling willen komen, gaan ze zelf uit de kast moeten komen en er voor zorgen dat verdere radicalisatie geen pak meer heeft.
Maar dat zullen ze niet doen want ze zijn blind voor hun eigen fouten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 14:40

Alsof iedereen die in Molenbeek woont wist waar Abdeslam verborgen zat... Dat er een groep mensen is die het wel wisten oke, maar die wijk is groot he := Kan me heel goed voorstellen dat mensen die er niks mee te maken hebben, er ook niks mee te maken willen hebben

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 14:53

Emmaa_ schreef:
Alsof iedereen die in Molenbeek woont wist waar Abdeslam verborgen zat... Dat er een groep mensen is die het wel wisten oke, maar die wijk is groot he := Kan me heel goed voorstellen dat mensen die er niks mee te maken hebben, er ook niks mee te maken willen hebben

Dit dus..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 15:55

En als ze het al wisten, wie weet wat er dan boven hun hoofd hing. Zou jij klikken als je weet dat ze dan je hele gezin en familie uitmoorden en jij misschien als s*xslavin in de anonimiteit gaat verdwijnen?