De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:37

Blue_Eyes schreef:
Het verhaal dat Wilders met Hitler vergeleken wordt inderdaad. Maar goed, was bedoeld als een grapje op basis van de uitspraak dat de geschiedenis zich zou herhalen :D

Zijn geen grapjes, toch? Daarmee neem je nl een hele groep in mee, wat jij nu juist niet wil, toch?

Ken jij van Kooten en de Bie? Burgemeester Hekking? Die met groot grage ogen steeds voor de camera gaat staan als iemand anders aan het woord is? Dat is nou Wilders....maar doordat hij overkill maakt keer op keer, wordt de kern wel opgepakt waardoor de maatschappelijke discussie gevoerd blijft en daarom ben ik blij met Wilders.

Als jullie zouden kunnen praten met slachtoffers van dadergroepen dan krijg je toch meer beeld hoe zwaar die problematiek is, want due was 20 jaar geleden al erg en toen hebben wijken met politie de lokale politiek geprobeerd te overtuigen.

Weet je nog wie de uitspraak "poedersuiker"binnen de Amsterdamse politiek riep en daarop werd terug gefloten? Hoe veel jaar is dat geleden? Toen was het al aan het escaleren, de groep is niet kleiner geworden, maar gegroeid en zolang wij discussiëren over niet gekregen stageplaatsen en daar een wanhoopsdaad uit voortkomt als juweliers beroven.....tja...deze groep is slim in manipuleren van de waarheid omdat men niet bij naam mag en durft te noemen....

Raar land Nederland...hoe gaat Belgie en Duitsland met dit probleem om?

geerke

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:04

in duitsland zijn veel turken,ik weet niet hoe de ''overlast'' daar is.Maar Marokkanen zijn toch wel een geval apart denk ik.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:21

Tja, machteloze criminelen geven overlast op straat... En dat is lastig, om onze lijfszekerheid bedreigd wordt...

Machtige criminelen geven overlast in onze portemonnee, de financiele basis van ons leven... Ze zorgen voor meer lasten voor gewone burgers, voor belastingvrijhavens voor zichzelf, ze roven de zorg leeg, breken milieubeleid, gezondheidsbeleid, sociale zekerheid af, verkopen criminele financiele producten die niemand begrijpt met dank aan falend overheidstoezicht (de poppetjes ruilen vaak van plek, topambtenaren die meer ruimte aan dit soort producten bieden of wegkijken krijgen lucratieve baantjes van het bedrijfsleven) zorgen dat huizen erg duur worden en dat hypotheken onder water komen.
Ze zorgen dat wij erg veel rente betalen voor een hypotheek, meer dan in het buitenland, terwijl banken geld kunnen lenen tegen 0.25 procent... Ze zorgen voor ruimte voor excessieve salarissen op openbare posities...

Groot bedrijfsleven dat lobbyt voor slechtere arbeidsomstandigheden, dat wegkomt met mensonterende omstandigheden die echt niet binnen de Arbowetgeving vallen, lobbyt voor constructies zodat ze meer winst kunnen maken ten koste van alles en iedereen.

In een Europa dat zo groot en uit de kluiten gewassen is, dat niemand weet wat de ander doet. Fraude, nog meer poppetjes die leuke baantjes overhouden door 'juist' te stemmen.... Veel geld dat beroerd wordt besteedt...
Subsidies die grotendeels naar multinationals weggesluisd worden, omdat daar de mensen al zitten in Europa. De kleine boeren en lokale ondernemingen waar het geld voor bedoeld was hebben het nakijken....
Europa dat ons wetten oplegt die geen enkel belang van ons burgers dient, maar wel grotere belangen, van die ondernemingen die hier geen belasting meer betalen. Alleen maar nemen en bepalen....

Politiek in Nederland die juist extra geld voor politieopleiding en blauw op straat wegstemt...Werkeloosheid waardoor juist kwetsbare groepen, waaronder dus ook Marokkaanse jongeren, niet zo vlug een baan vinden.

Ik snap wel dat het eenvoudiger is de focus te leggen op wat niet goed gaat, zowel als het om Marokkanen zelf gaat (van de groep boven de 20 werkt 93% wel), als om het grote geheel gaat helemaal: mensen voelen zich machteloos.

En dat is een K.U.T gevoel. En dat gevoel, wordt heerlijk gevangen door de K.U.T marokkaan: iets om al je ongenoegen op te projecteren.

Leef je vooral uit, maar vergeet niet dat er grotere problemen zijn.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:25

Wat denk je dat de machteloze criminelen de staat kosten? Buiten de schade die ze veroorzaken verdienen ze allemaal zwart bij met hun klussen, want ik denk niet dat ze op hun belasting aangifte vermelden hoeveel ze verdient hebben met hun overvallen ed, daarnaast genieten ze onterecht een uitkering. tot zover de kosten tot dan.

Worden ze gepakt, dan gaan ze nog veel meer kosten.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:24

Het gaat alleen wel om iets andere geldstromen. :+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:15

russel schreef:
Blue_Eyes schreef:
Het verhaal dat Wilders met Hitler vergeleken wordt inderdaad. Maar goed, was bedoeld als een grapje op basis van de uitspraak dat de geschiedenis zich zou herhalen :D

Zijn geen grapjes, toch? Daarmee neem je nl een hele groep in mee, wat jij nu juist niet wil, toch?

Gutgut, gevoel voor humor ergens op pagina 2 achtergelaten? :') Duidelijk dat jullie 'm niet snappen. Het gaat nergens over een bevolkingsgroep, puur om de uitspraak 'de geschiedenis herhaalt zich'. Een woordgrapje dus. Maar laat maar hoor... :')

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 18:25

And the soap continues

eigenlijk vind ik de uitspraken van de betreffende PvdA'ers vele malen erger dan wat Wilders ooit gezegd heeft.

Citaat:
PVV-leider Geert Wilders is 'volstrekt van het padje af' met zijn oproep om aangifte te doen tegen PvdA-partijvoorzitter Hans Spekman en partijleider Diederik Samsom. Dat laat Spekman donderdagmiddag weten in een reactie.

"Geert Wilders is nu volstrekt van het padje af, met de rest van de horigen die bij de PVV-fractie zijn blijven zitten", reageert Spekman in een verklaring. "Ik probeer oplossingen te vinden voor problemen in de samenleving, en hij zet hele groepen in de samenleving weg. Precies waar ik toen al en nu nog tegen vecht."

Wilders stelt dat uitspraken in het verleden van Spekman en Samsom verdergaan dan wat hij heeft gezegd. Als justitie overgaat tot vervolging van zijn uitspraken over 'minder Marokkanen', dan moeten ook de twee PvdA-politici worden vervolgd, aldus de PVV-leider.

Samsom zei 2011 in NRC Handelsblad dat Marokkaanse jongeren een 'etnisch monopolie' op overlast hebben. Spekman zei in 2008 in Vrij Nederland dat Marokkanen die niet deugen moeten worden 'vernederd'.

Citaat:
Ondanks de massale aangiftes tegen Geert Wilders om zijn minder Marokkanen uitspraak lijkt er weinig kans op vervolging te zijn. Rob Oudkerk had het op 6 maart 2002, ook tijdens gemeenteraadsverkiezingen, over poedersuiker-Marokkanen en werd niet vervolgd, staat opgetekend in de NOS archieven.

Tegen Oudkerk werd er welgeteld één aangifte gedaan door een Marokkaanse man die zich gekwetst voelde door de lompe uitspraak van de toenmalige PvdA lijsttrekker. De vervolging ging niet door omdat die ene Marokkaan zijn aangifte snel weer introk.

in een privé-gesprek met toenmalig burgemeester Cohen die zichzelf afvroeg of Fortuyn ook in Amsterdam zo veel stemmen zou hebben kunnen halen zei Oudkerk: “Natuurlijk, we hebben hier toch ook poedersuiker-Marokkanen.”, Cohen nuanceerde meteen door te stellen dat het wel 'onze poedersuiker-Marokkanen' waren. Rob deed de uitspraak nabij het team van 2Vandaag dat de kwetsende uitspraak toevallig vastlegde en naderhand uitzond.

Oudkerk betreurde wel direct zijn uitspraak maar nam ook niet terug wat hij met Cohen had besproken. Zijn fractie nam wel duidelijk afstand van de uitlating van de PvdA'er.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 18:54

Maar ja dit is Geert Wilders die he *D Die mag niks zeggen ,die discrimineert en zet hele groepen weg
Maar als een Samson ,Markje Rutte Of Spekman iets zegt ,,is het minder erg

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 19:22

Ach gut arme Geertje :(:) wordt ie nou gediscrimineerd? _O-

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 19:45

Wat vind jij van de uitspraken van de PvdA'ers dan? Of is dat minder erg omdat Geertje het niet gezegd heeft?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 19:51

Geertje :')
Maar inderdaad net zo laag die uitspraak.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:18

Stomme uitspraken absoluut! Maar dat zielige gedoe van Wilders mag niks zeggen... wat een aanstellerij 8)7

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:19

Net bij 1 op 1 ook weer, Fleur Agema... En maar recht praten wat krom is.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:44

Blue_Eyes schreef:

vond je wat ze zei over de zorg dan erg krom?...of heb je het over de laatste minuut van het gesprek?

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:44

Als wilders maar eerlijk blijft komt hij heel ver op 22 mei!
Hij is wel mans om zijn woorden niet terug te nemen.
Heel anders dan nu de andere dit recht praten.
Geert blijft bij zijn woord. Of je het er mee eens bent of niet, dat waardeer ik dan wel weer.
Overigens heeft hij alleen inhoudelijk gepleit voor een harde aanpak. In het debat voor de gemeente verkiezingen. ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:46

agerrits schreef:
Geert blijft bij zijn woord. Of je het er mee eens bent of niet, dat waardeer ik dan wel weer.
Overigens heeft hij alleen inhoudelijk gepleit voor een harde aanpak. In het debat voor de gemeente verkiezingen. ;)

kun je dit nog meer onderbouwen? :+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:50

geerke schreef:
Blue_Eyes schreef:

vond je wat ze zei over de zorg dan erg krom?...of heb je het over de laatste minuut van het gesprek?

Vooral dat laatste stuk inderdaad.
Ze werd ook zo ongelofelijk boos :') Beetje sneu hoe Eva Jinek haar in de tang had. Hier en daar begon ze er gewoon van te stotteren als Jinek iets zei.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:52

wat vond je van haar visie en kennis over de zorg?Of heb je dat gemist omdat dat niet spectaculair genoeg was?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:56

Ik heb het gezien, maar ik was niet spectaculair onder de indruk. Ik vond het vooral veel smijten met cijfers die ik niet kon controleren omdat ze sneller over tafel gingen dan ik pen en papier had gevonden. Doet het altijd leuk, met cijfers smijten, maar ik heb helaas de PVV al vaker kunnen betrappen op gesjoemel met statistiek. Daarom controleer ik de cijfers graag voor ik een definitief oordeel vorm. Ook heb ik geen enkele echt constructieve oplossing gehoord, alleen maar 'ze doen het fout'.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:57

ja...je hebt helemaal gelijk....

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:24

geerke schreef:
agerrits schreef:

kun je dit nog meer onderbouwen? :+

Ja kan wel, maar doe ik niet ;)

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:34

geerke schreef:
wat vond je van haar visie en kennis over de zorg?Of heb je dat gemist omdat dat niet spectaculair genoeg was?

Laat ik één ding zeggen, en dan niet als persoon, maar als zorgaanbieder (ben dat al vanaf 2006), de hele awbz zorg, gaat in kwaliteit achter uit, en de overheveling na de gemeentes zal, op misschien 1 of 2 gemeentes na, volledig gaan mislukken. Het is al April, wil dat ingaan, dan moeten de de hele begroting al in oktober op orde hebben, dat gaat nooit meer lukken. Meeste zitten nog in een oriëntatiefase.
Van mij mag de overheveling best komen, ben mijn buffer nu al aan het leggen, gaat de overheid later weer meer kosten, om alles weer op de rit te krijgen.

Van meer geld krijg je geen betere zorg, maar van overmatig bezuinigen krijg je wel echt mindere zorg. Om binnen mijn straatje te blijven van awbz zorg, zorg voor mensen met een beperking en aandoeningen. Je pakt de geld verspilling niet aan, ga je bezuinigen, dan gaan de zorgaanbieders, in het personeelsbestand snijden, zou je dat middels regelgeving enigszins kunnen voorkomen, dan gaan ze meer cliënten aan nemen om het verschil op de vangen. Zij worden dus nooit slechter en blijven wel vangen, maar de zorg voor de mensen waar het omgaat, gaat wel naar een diepte punt.

Thanks PVDA, van jullie had ik dit echter nooit verwacht ;)

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 07:34

Pvda dat is nou juist de partij die het al jaren zo goed doet!! :+

Al vond ik die Cohen wel de limit meneertje stotter _O- Die had wel heel snel het bijltje erbij neer gelegd

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 00:05

Blue_Eyes schreef:

Heb alleen het eind vh gesprek gezien. Wat een zielige vertoning van Agema zeg. Het was ongeveer zo als een lagere school kind dat straf krijgt omdat hij zei "de meester is gek" en dan heel zielig gaat zitten doen omdat andere kinderen gezegd hebben "de meester is gek op drop" en dat bedoelde hij natuurlijk ook. PVV toont echt weer aan waar de afkorting eigenlijk voor staat, Partij Voor Verongelijkten.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 00:21

Die Agema lijkt heel wat als je d'r ziet praten maar dat blijkt altijd daarna vies tegen te vallen. Ik zat ook een keer te kijken en ik dacht nog dat ik het niet helemaal met d'r eens was maar haar wel een aansprekend iemand vond. Die mening heb ik al vrij snel moeten herstellen. Nee ik blijf voorstander van Rutte.