De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat is er gebeurd met Madeleine McCann?

Madeleine leeft nog
58 (3%)
Madeleine is als gevolg van een ongeluk overleden
136 (9%)
Madeleine is ontvoerd
137 (9%)
Madeleine's ouders zijn betrokken bij het verbergen van haar lichaam
468 (32%)
De verdwijning van Madeleine wordt opgelost
111 (7%)
De verdwijning van Madeleine blijft voor altijd een mysterie
545 (37%)

Totaal aantal stemmen: 1455

Ann

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 14:11

Daar ben ik het zeker mee eens, Jnien.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 14:15

@Ann het gaat niet om de Britse politie als geheel. Het gaat om 1 lab, namelijk dat in de woonplaats van MEDICI McCann. Er is er ook een in Birmingham gebruikt die een stuk stof uit de kofferbak achter slot en grendel hebben en bij hen komt dit vandaan:
Citaat:
De Britse wetenschappers die de tests hebben uitgevoerd - en die naar verluidt tot de beste ter wereld behoren - zijn ervan overtuigd dat Madeleine's DNA niet door middel van 'overdracht' aan het voertuig is 'doorgegeven'. Ze geloven dat de gevonden sporen de aanwezigheid van het kind in het voertuig bewijzen.
;

en personen bij Scotland Yard die bv bepaald hebben dat de McCanns zelf niet onderzocht mogen worden. Wat voor een nut heeft je onderzoek dan? Dat twaalf miljoen gekost heeft en niks opgebracht?
Overigens is er ook een Britse agent ontslagen omdat die alle info zat te lekken.

Als je zelf geen lange lappen wilt lezen is dat prima, maar het is wel iiritant als je dan de dingen in twijfel trekt van mensen die wel de moeite hebebn genomen om zeer diepin zaken te duiken.

Er is trouwens iemand die een these heeft geschreven over "Het Maddie effect" over de relatie tussen journalisme en het juridisch systeem... Het is iets dat zijn weerga niet kent.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 14:22

De afgelopen weken heb ik niets anders gedaan dan lappen tekst lezen over deze zaak. :+ Ik deel alleen niet altijd dezelfde mening als jou na al dat lezen. Ik ga me nog even verdiepen in de these die je noemt, lijkt me erg interessant. :-)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 14:30

Als je genoeg had gelezen wist je ook al dat het lab in Leicester niet echt de juiste en vlotte medewerking heeft verleend.

De these is in het Portugees, ik weet niet hoe je in Portugees bent of hoe ver men komt met google translate of dergelijk programma.
https://bdigital.ufp.pt/bitstream/10284 ... Santos.pdf

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-20 15:03

ThreeFingers schreef:
Hoeft er inderdaad niks mee te maken te hebben, maar kan wel. Iemand die het ingang hekje bij appartement 5A,meerdere keren open en dicht doet, is verdacht.
Er is alleen helaas niks gedaan, met dit soort getuigen verklaringen (PJ)

En nee hoor ik wil helemaal niet zeggen dat Brückner kaal was.

Ik heb de foto's er alleen bij gezet, dat hun het MOGELIJK geweest zouden kunnen zijn.

Ik wilde positief zijn, in de richting van jouw bron vermelding over de man met langere blonde haren, misschien verwisselt met de vriend van Brückner.

Het is helemaal geen rare en ook best interessante gedachte van een persoonsverwisseling TF.
Overigens is het niet zo dat er niets met die verklaringen is gedaan. De Portugese politie heeft meer dan 8000 tips nagelopen voor zover dat mogelijk was en zeker ook de tips van de bovenburen, want die zijn in de officiele dossiers terecht gekomen.. Met een tip "er hield iemand zich verdacht op die er ongeveer zo en zo uitzag: kun je natuurlijk niet zo heel veel.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-20 15:04

Jnien schreef:
En om al deze speculaties zou een reconstructie goed zijn!!

Dat ben ik helemaal met je eens! Ik denk ook het enige dat nog echt licht in de zaak kan laten schijnen.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 07-08-20 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-20 15:09

Ann schreef:
De afgelopen weken heb ik niets anders gedaan dan lappen tekst lezen over deze zaak. :+ Ik deel alleen niet altijd dezelfde mening als jou na al dat lezen. Ik ga me nog even verdiepen in de these die je noemt, lijkt me erg interessant. :-)

Ik heb bewondering voor je :+
Ik weet me nog heel veel te herinneren van toen ik de zaak op de voet volgde Het komt ook allemaal weer opborrelen. Dat is vast bij Lusitana ook zo. Heel pittig om alles nu bij te lezen lijkt me.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 15:18

Ja, is het ook, Ik heb zelfs de eerdere topics op Bokt weer allemaal doorgelezen. Het was wel heel interessant om de oudere berichten over deze zaak terug te lezen. :-)

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 15:24

Babootje schreef:
Jnien schreef:
En om al deze speculaties zou een reconstructie goed zijn!!

Dat ben ik helemaal met je eens! Ik denk ook het enige dat nog echt licht in de zaak kan laten schijnen.

Dat denk ik nl ook.

Lusitana, wat tof dat je daarnaartoe zou willen rijden.. 3 uur heen en 3 uur terug!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-20 15:28

Ann schreef:
Ja, is het ook, Ik heb zelfs de eerdere topics op Bokt weer allemaal doorgelezen. Het was wel heel interessant om de oudere berichten over deze zaak terug te lezen. :-)

O zijn die er nog. Ik vind het ook leuk om die nog eens terug te lezen. Zou je die linkjes hier willen zetten.
Ik kan me ook herinneren dat er iemand was die de McCanns ook echt kende uit de tijd dat ze in Amsterdam zaten. Maar misschien heb ik dat niet hier gelezen hoor. Kan ook Hyves zijn destijds (daar begon ik mee hahaha. Nu niks meer van te vinden).

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 15:33

Laatst bijgewerkt door Ann op 07-08-20 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-20 15:38

Dit vond ik ook nog wel heel interessant destijds.
Voordat Clarence Mitchell woordvoerder werd van de McCanns hadden ze een andere Justine McGuiness.
In het appartement dat de McCanns als basis gebruikten in Portugal werden na hun vertrek documenten van Justine gevonden onder een bank. Dat was informatie en foto's van een gebied nabij de Spaanse grens dicht bij de Vascao rivier. Dit was dus al nadat de McCanns weer in Engeland waren. Geen idee of hier ooit met honden is gezocht.

http://frommybigdesk.blogspot.com/2008_ ... chive.html

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 16:08

Ann schreef:
@beatje.
Mijn bericht is helemaal geen persoonlijke aanval?
Ik reageer op een pittige stelling en heb verder niets tegen de betreffende persoon. :-)

@Lusitana, ik heb alles gevolgd en begrijp jouw standpunt zeker. Ik kan me alleen moeilijk voorstellen dat de Britse politie mogelijk corrupt zou hebben gehandeld in deze zaak. Misschien zijn er fouten gemaakt en hadden zaken anders moeten worden aangepakt, maar dat is wat anders dan corrupt zijn imo. In die context deel ik jouw mening niet in deze.

Je verwijst anders weer naar lusitana,dat doe je de hele tijd.Maar ik zat even in de linken van Babootje te kijken en snap het nu,je was notabene zelf Mod in die tijd notabene in die topics.

Maar het maakt wel het 1 en ander duidelijk.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 16:15

beatje schreef:
Je verwijst anders weer naar lusitana,dat doe je de hele tijd.Maar ik zat even in de linken van Babootje te kijken en snap het nu,je was notabene zelf Mod in die tijd notabene in die topics.

Ik zie de connectie niet helemaal, maar het is warm & misschien ligt het aan mijn gesmolten hersencellen. :+

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-20 16:18

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 16:22

beatje schreef:
Het zal aan mij liggen,maar lopen er in een vakantie resort niet veel blonde mannen? Wij komen uit een hele blonde familie. Mijn man is blond ,kinderen zijn blond, neven zijn blond.Mijn ooms waren ooit blond.Dus dat iemand blonde mannen ziet lijkt mij niet raar.Dat hoeven zij natuurlijk niet geweest te zijn.

Ann ik zie jou niet anders doen wat je nu lusitana verwijt. Wat denk je nu op te schieten met constant zulke aanvallen vraag ik me af. Dit is niet de eerste keer maar de tigste en verder kom je met weinig.

Allereerst Lusitana, ik beweer NIKS, ik geef een optie aan. Want ook dat soort berichten komen in het internet voorbij!!

@beatje
Natuurlijk lopen er zat blonde mensen rond.

Maar een vraagje, heb jij kinderen?
Want ik denk dat je juist heel graag onderzocht wilt hebben, als een man meerdere keren je tuinhekje open en dicht doet. En de volgende dag is je kind weg...

We praten niet over blonde mannen, die aan het strand liggen enz

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 16:27

beatje schreef:
Ann schreef:
@beatje.
Mijn bericht is helemaal geen persoonlijke aanval?
Ik reageer op een pittige stelling en heb verder niets tegen de betreffende persoon. :-)

@Lusitana, ik heb alles gevolgd en begrijp jouw standpunt zeker. Ik kan me alleen moeilijk voorstellen dat de Britse politie mogelijk corrupt zou hebben gehandeld in deze zaak. Misschien zijn er fouten gemaakt en hadden zaken anders moeten worden aangepakt, maar dat is wat anders dan corrupt zijn imo. In die context deel ik jouw mening niet in deze.

Het is ook Lusitana die met bepaalde stellingen komt, dan is het toch logisch als je op die bewuste stelling reageert, dat het onder haar naam valt.
Het gaat om de stelling niet om de persoon!

Beetje flauwe opmerking "dat maakt ook het 1 en ander duidelijk"

En bedankt aan de anderen voor het opnieuw plaatsen van de linkjes!!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 16:28

Blijkbaar leest je mijn posts ook niet,als je dat doet weet je of ik kinderen hebt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-20 16:36

Jongens (meiden) weer ontopic voordat er weer een groene hulk verschijnt,.. :D :D

Ben wel benieuwd wat jullie vinden van het Justine McGuiness - Vascao river verhaal.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 16:39

beatje schreef:
Blijkbaar leest je mijn posts ook niet,als je dat doet weet je of ik kinderen hebt.

Jij snapt het punt niet.

Zou je dat Verdacht vinden of niet?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 16:41

@ThreeFingersOngeacht waar het vandaan komt, als je post dat de politie corrupt is etc, is dat jouw bewering. De paginas waar je het vandaan hebt, zijn alleen onderbouwing waarom je dat beweert. Maar je kunt je niet schuilen achter "ik heb het niet gezegd, het staat op het internet".
Het meeste dat we zeggen is wel te vinden op internet, maar dat neemt niet weg dat we verantwoording nemen voor wat we beweren op grond daarvan.

Betreffende proberen van een hekje, dat kan ook voor een roof zijn en het feit dat er en kind weg is, kan volkomen toeval zijn. Het kan zelfs gewoon ene klusjeman geweest zijn bij wijze van spreke en het was niet bij hun appartement.
Het probleem is ook dat er geen camera hangt ofzo, dus je moet maar afgaan op wat zo´n persoon beweert. En ik weet ook niet wanneer die persoon er mee naar voren is gekomen. We weten niet wat de motivatie was. Gebleken dat er nogal wat zijn die alleen maar hun naam verbonden willen zien. Claim for fame.
En wat Babootje ook al zegt, er is van alles nagetrokken. Ik weet niet waarom beweert wordt dat er niks mee gedaan is en wie dat dan beweert.

Voor de goede orde , ik heb er toaal geen moeite als men mij persoonlijk iets vraagt of me ergens op aanspreekt en daardoor mijn naam noemt.
Waar ik moeite mee heb is als men over mij gaat praten.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 07-08-20 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 16:42

Babootje schreef:
Ann schreef:
[NM] ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Er zijn nog een aantal kortere topics, maar dan moet ik straks even zoeken in mijn PB box.

Edit:
[NM] Bloed huurauto toch van Maddie
[NM] Madeleine McCann mogelijk in India

En dan natuurlijk het topic waarin we nu posten.

Dank je. Leuk om terug te lezen. Ik zie dat de gemoederen toen ook aardig konden oplopen. :+ :+

Frappant vind ik het verschil in toonzetting tussen Lusitana's eerste post in het bovenste topic destijds, en hoe ze er nu tegenaan kijkt.
Hoe komt het Lusitana, dat je zo'n u-bocht hebt gemaakt wat betreft je kijk op de mcCanns? (toen vond je het veel erger dat Portugezen hun kids overal mee naartoe sleepten dan dat de mcCanns hun kinderen lieten slapen om verderop te gaan eten en regelmatig even terug te lopen en om ze checken). Ook was je destijds nogal kritisch op het trage in actie komen door de Portugese politie. Terwijl je nu elke kritiek op diezelfde politie fel pareert. Let wel, het was je eerste post, ik heb niet het hele topic gelezen - misschien dat je toonzetting al heel snel verandert. Maar dan nog.
Wat heeft ervoor gezorgd dat je zo totaal anders tegen deze zaak bent gaan aankijken, dat je nu zo'n afkeer hebt van de mcCanns en ze nu wel nadrukkelijk verwijt dat ze hun kinderen alleen achterlieten in het appartement?

Dit is echt oprechte interesse, ik probeer het te begrijpen.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 16:45

Edit; post verwijderd

Mijn excuses, Lusitana.
Laatst bijgewerkt door SinneJ op 07-08-20 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 16:49

Als je rechtsboven op 'Geplaatst' klikt bij een bericht, krijg je alleen de berichten van de betreffende user te zien in een topic. Ik heb o.a. mijn eigen berichten even teruggelezen.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 16:51

Ik persoonlijk kan het niet uitsluiten!

Maar is er bewijs dat het lab "gerommeld" heeft?

Keer op keer komen hier opmerkingen voorbij, hoe dik de mccanns zijn met bepaalde personen enz.
In een vorm, dat je bijna moet gaan denken, zo zo dat al die mensen in dat complot zitten.

Draai ik de rollen om, en geef aan dat ook bij Portugese politie misschien dienders zitten die niet deugen.

Word dat gelijk neer gehaald.

Het is toch duidelijk dat er hier mensen absoluut tegen de Mccanns zijn!

Al het andere word weg gepraat.

Ik las net de eerste post van Lusitana in de link. En moet zeggen dat je toen heel anders reageerde.