Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:18

Maar als het je niet intereseert, heb je er imo ook geen mening over. Jij maakt je druk dat hij meer aandacht krijgt dan een ander, dus intereseert het je...

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:21

k zeg alleen dat ik het bullshit vind dat hij zo in de picture word gezet..

haha ik me druk maken om de mensheid.. hahah nee dat zal ik nooit doen;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:26

Dus intereseert het je, anders zou je het geen bullshit vinden, en je maakt je er wel druk om, anders zou je het geen bullshit vinden. Vrij simpel allemaal.

En de mensheid, daar hoor je zelf ook bij hè ;)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:40

stef, loop je je te vervelen ofzo? :D

Wat een boelsjit komt er hier nu voorbij...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:48

Yup ;)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 19:04

_O- _O- :')

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:14

ook om mezelf maak ik me niet druk ...;)

hhaa.. ik lach me hier echt kapot

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:16

Als je geen interesse hebt in de mening van anderen, kan je beter een weblog openen en hier weg blijven :)

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:21

Blue_Eyes schreef:
Wederom: jij pleurt van je paard en breekt je nek. NIemand mag dan medelijden met je hebben, want tja, je bent er zelf op gaan zitten!

How dit is iets heel anders, kijk als jij een waarschuwing had gehad om vooral niet op dat paard te gaan zitten,
omdat dat paard erg gevaarlijk is, en je gaat er toch op en je doet ook nog eens geen cap op,
en je flikkert eraf en je breekt je nek. Op dat moment heb je dezelfde vergelijking als die friso.
Want hij is op verboden terrein gaan skieën terwijl er lawinegevaar was, en hij heeft ook nog
geen beschermingspakket omgedaan.
Vind het heel erg voor zijn familie etc. maar medelijden nee sorry dat zit er bij mij ook niet in.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:24

Elk paard is in potentie gevaarlijk

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:32

Elke berg ook. Maar je snapt toch wel wat ik bedoel of niet dan?

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:35

deruijter:

AMEN.. eindelijk iemand die er hetzelfde denkt als ik..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:37

Je gaf toch niets om de mening van een ander? :')

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:38

Ik snap werkelijk niet waar iemand het gore lef vandaan haalt om nou nog te gaan discussieren over 'eigen schuld' of niet. Wat doet het er nog toe? Dat gezin is gebroken. Die vrouw is haar man kwijt. Die kinderen hun vader. Dat lijken me meer zaken, waar je bij stil kunt staan i.p.v. maar met je vingertje te wijzen. :\
Alsof jullie zelf NOOIT iets fout doen of een foute keuze maken. Pfffffff.........

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:40

Ik denk nu ook aan Mabel... Die staat er nu opeens alleen voor, terwijl haar man er nog wel 'is' .Respect!
Gek idee... Papa is er nog wel, maar toch ook niet.
Zware tijd voor hen!

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:46

zij zegt niets over mijn opmerking, ze denkt er gewoon hetzelfde als mij over..
en dat is fijn om te lezen;)

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:48

Twiggy ik zeg ook dat ik het harstikke erg vind voor die vrouw en kinderen. Maar ik reageerde enkel
op een reactie waar ik het niet mee eens was. Of is dit meer een rouwtopic, waar we allemaal
moeten zeggen hoe vreselijk het wel niet is? Ja het is vreselijk, maar wel zijn eigen schuld.
En in het nieuws proberen sommige mensen ook nog de schuld op andere instanties te schuiven.
ja dikke doei, het is gewoon heel onverantwoordelijk wat Friso heeft gedaan, en niet alleen als individu
maar je behoort als vader verantwoordelijk te zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:49

Vaders zijn soms net gewone mensen :)
Wat hebben al hun voorgangers trouwens geluk gehad! Want er waren immers meerdere sporen.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:52

Ja het zijn gewone mensen ja, maar als er een waarschuwing is gegeven en hij gaat toch skieën in een gebied waar hij niet mag komen, en hij neemt zo'n lawinepakket niet mee, tja dit is erg onverantwoord,
en als vader zijnde behoor je gewoon een voorbeeld te vormen voor je kinderen. Helaas is hij niet verantwoordelijk geweest, en is hij hier heel zwaar voor gestraft.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:52

Je hoort als mens verantwoordelijk te zijn, niet alleen als vader. Maar we maken allemaal wel eens een ondoordachte fout of schatten situaties verkeerd in. Doen jullie dat nooit? Nou, dan zijn jullie de enige in de gehele mensheid. :+
Niemand is heilig, we maken allemaal fouten. Wat doet het er nog toe in zijn geval? Hij merkt er al niet zo gek veel meer van, maar de mensen die achterblijven wel. En daar denk ik idd aan. En dan ga ik geen discussie meer starten over hoe stom hij geweest is. Hij heeft het met zijn leven/zijn gezondheid mogen bekopen, hoe erg wil je het nog hebben?

Bello2005, het is niet de eerste keer dat jij een nogal botte mening er op na houdt. Moet jij weten, hoor, al zegt het mij in elk geval wel veel over jou inmiddels. :j
Ik heb enorm te doen met mensen die zoiets overkomt. Je zult maar ineens je papa verliezen, je zult er als moeder maar ineens alleen voor komen te staan. Je zult je kind maar zo kwijt raken..... Denk jij daar dan nooit eens aan? Met vingertjes wijzen, tja..... dat is altijd lekker makkelijk achteraf. En ook hard. Zou je dit ook in Mabel's gezicht zeggen, als ze je vriendin zou zijn? Dat zijn dingen die ik me dan weer afvraag.......

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:57

Twiggy, tuurlijk maken wij domme fouten, zeg ik toch ook verder niks over. Alleen zijn (meervoudige)fouten werden hierbij zwaar gestraft. En daardoor heb ik geen medelijden met hem, maar wel met zijn familie.
En elke dag raken kinderen hun papa kwijt, raken ouders hun kind kwijt en ga zo maar door, dit is allemaal
natuurlijk heel erg pijnlijk en vreselijk om mee te maken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:59

deruijter schreef:
Ja het zijn gewone mensen ja, maar als er een waarschuwing is gegeven en hij gaat toch skieën in een gebied waar hij niet mag komen, en hij neemt zo'n lawinepakket niet mee, tja dit is erg onverantwoord,
en als vader zijnde behoor je gewoon een voorbeeld te vormen voor je kinderen. Helaas is hij niet verantwoordelijk geweest, en is hij hier heel zwaar voor gestraft.

Fout, hij mocht daar wel degelijk komen :) en hij had zelfs een geweldige ervaren man mee die het blijkbaar veilig genoeg vond.
Dat hij ervoor gestraft is, is vreselijk. Al die mensen ervoor hebben ontzettende mazzel gehad.
Tja... Als ik ga zwemmen in de zee kan ik ook verzuipen. Mijn vader zwom ook wel in gebieden waar geen toezicht was. Is goed gegaan. Want zo gaat het meestal in het leven. Soms heb je gewoon domweg pech; of je ouder bent, kind bent, oma bent of wie dan ook.
Iedereen maakt wel eens een fout.
Pubers staan er juist bekend om! Daar moet de prefrontale cortex nog echt goed ontwikkelen. Dus ook jij zult fouten maken die gelukkig vooral vaak goed aflopen.
Maar ook als jij valt tijdens een parcours en ernstig gewond raakt, is het natuurlijk niet eerlijk om dan met een vingertje te wijzen. Nee... Ik zal dan ook zeker mijn medeleven tonen. Juist omdat ik weet dat het ook gewoon pech kan zijn.
Maar goed, ik denk dat het makkelijker is om een vingertje ernaar te wijzen. Is ook menselijk gek genoeg, heeft een verklaring maar die ben ik alweer vergeten :')
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 12-03-12 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:04

Ja er was een waarschuwing gegeven voor lawinegevaar, en je kon dat gebied betreden op eigen risico.
Ja als jij in de zee gaat zwemmen, terwijl er tsunamigevaar is en jij verdrinkt, heb ik ook vrij weinig medelijden met je. Kijk als ik van mijn paard val is het niet altijd mijn schuld, maar zoals ik al zei,
als er een waarschuwing is gegeven dat het paard gevaarlijk is en ik er toch op ga zitten zonder cap.
En ik val dan verwacht ik ook geen medelijden.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:07

deruijter:

blijkbaar kunnen we 100.000 keer onze mening geven. het word toch niet geaccept;)

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:08

Bello, Nouja ik vind het niet erg dat andere mensen een andere mening hebben,
maar er word meestal maar slecht naar iemand's mening geluisterd waardoor
mensen dingen gaan aannemen die niet waar zijn helaas.