wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 17:12

Daphna schreef:
Ik heb er over na gedacht om zelf een partij op te richten, maar dat is niet haalbaar. Op dit moment niet eens tijd genoeg voor mijn studie, daarbij is mijn ideaal mensen helpen, en ik heb deze mogelijkheid gekregen zoals bijna niemand anders die mogelijkheid heeft, mijn keuze is dus al gemaakt. Ik ga niet de harde wereld van de politiek in, maar ik ga mensen helpen hun leven weer op de rit te krijgen. Ik hoop dat ik ze inspireer er wat van te maken. De politiek heb ik verteld over geweldige mogelijkheden van oplossen van problemen ze willen niet luisteren... dan houd het voor mij op.

Als ik op dit moment lees waar het met Nederland heen gaat, o.a. op bokt en op andere nieuws sites dan vraag ik mij ook steeds vaker af waar bemoei ik me mee, ze willen mij niet, en met zoveel stemmen voor Wilders vraag ik mij ook af in hoeverre mijn bijdrage nog gewaardeerd wordt in Nederland. Ik ben er ook zo eentje die zit te denken zijn koffer te pakken en te emigreren. Vrijheid van meningsuiting begint hier het respect voor anderen te overstijgen.

SLACHTOFFERROHOLL............

wil je daarin zitten?? Hemellief mens kom op voor je principes of verhuis naar een land waar jij vind dat je wel welkom bent............

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 17:13

Kort door de booohooocht. Kiwiko, ik weet niet wat er aan de hand is, maar ik vind je de laatste tijd erg naar en verbitterd in je reacties. En dat vind ik erg jammer want kon je altijd wel waarderen als discussiepartner..

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 17:14

Is het geen slachtofferrol om te zeggen dat je land wordt overgenomen door 'buitenlanders'?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 17:16

Heino schreef:
Daphna schreef:
Als ik op dit moment lees waar het met Nederland heen gaat, o.a. op bokt en op andere nieuws sites dan vraag ik mij ook steeds vaker af waar bemoei ik me mee, ze willen mij niet, en met zoveel stemmen voor Wilders vraag ik mij ook af in hoeverre mijn bijdrage nog gewaardeerd wordt in Nederland. Ik ben er ook zo eentje die zit te denken zijn koffer te pakken en te emigreren. Vrijheid van meningsuiting begint hier het respect voor anderen te overstijgen.

Ik word er ook erg verdrietig van. Dat er mensen zijn die vragen wat er slecht is aan discriminatie. En die onverschillig doen over het gegeven dat zij lekker een biefstukje kunnen eten terwijl sommige anderen eens in de paar weken een stukje droog brood hebben. Dat er mensen zijn die vinden dat Marokkanen de discriminatie zelf veroorzaakt hebben en het daarmee dus goedkeuren.

Emigreren is echter niet de oplossing denk ik. Je zal dezelfde problemen ergens anders weer tegenkomen. Althans, wel in een welvarend en ontwikkeld land. Waar individualisme belangrijker is dan een samenleving en een maatschappij.

Dat ben ik helemaal met je eens. :j

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 17:20

Heino schreef:
Kort door de booohooocht. Kiwiko, ik weet niet wat er aan de hand is, maar ik vind je de laatste tijd erg naar en verbitterd in je reacties. En dat vind ik erg jammer want kon je altijd wel waarderen als discussiepartner..

heino........... wat wil je nu zeggen....... wil je zeggen dat allochtonen niet alle kansen hebben gehad, al dan niet van overheid opgegd gekrenen??

ik ben niet verbitterd, ik ben een ondernemer die gewoonweg kapot gegaan is door oa met nadruk op OA het beleid zoals die tot nu toe is............. en ik ben absoluut niet de enige............ willen we mensen weer aan het werk hebben...... dan moeten we het ontslagrecht versoepelen en zeker ook niet positief discrimineren

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 17:23

Kiwiko kom ik hier op bokt niet op voor mijn principes? Ik ben heel bewust moslim geworden. Ik stem niet, ook een bewuste keuze. Ik weet waar ik het over heb. Dus adviseer jij me om mijn mond maar te houden. Sorrie maar, jij duwt mij in een slachtofferrol. Ik ben geen slachtoffer, en zal dit iet worden. Jij bent eerder slachtoffer van jou eigen politiek. Je voelt je ''de tyfus'' zei je eerder zelf, in dit land waar je geen ''fatsoenlijke'' Nederlander kan zijn. Ik voel mij goed, ondanks dat ik hier niet gewaardeerd wordt, ik studeer met plezier, rechten, zodat ik weet welke ik heb. Ik zorg dat ik opgeleid ben, zodat als dit politieke klimaat mij te benauwd wordt, ik kan vertrekken. Ik ben geen nationalist, ik ben internationaal georiënteerd, door de multiculturaliteit die mij dit heeft bij gebracht.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 17:26

Daphna jij bent tot nu toe degene met wie ik het meest op 1 lijn zit :j

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 17:27

als jij bewust kiest moet je ook niet huilenbalken als die keuzes je maatschappelijke kariere in de weg staan............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 17:32

:)ddd Is er leven op pluto, kun je dansen op de maan, is er een plaats tussen de sterren waar je heen kan gaan... :)ddd

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 17:35

Lovely schreef:
:)ddd Is er leven op pluto, kun je dansen op de maan, is er een plaats tussen de sterren waar je heen kan gaan... :)ddd

nou echt he,............ ik wou dat ik kon dansen op Pluto...............

laten we nou eerlijk zijjn......... er is geen eenkele politieke partij die doet wat we willen

Anoniem

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 17:39

Kim, wat wij willen is niet altijd het beste voor andere mensen of voor het land als een groter geheel. Dat is dus de onmogelijke taak die de politiek heeft: doen wat het beste is voor zoveel mogelijk mensen op zo lang mogelijke termijn. Nou, ga er maar aan staan...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 17:40

ikke niet lov............ mensen kan je nooit tevreden maken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 17:41

Het gaat niet eens om mensen tevreden maken, of in elk geval niet direct. Het gaat om zoveel meer.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 18:00

KiWiKo schreef:
heino........... wat wil je nu zeggen....... wil je zeggen dat allochtonen niet alle kansen hebben gehad, al dan niet van overheid opgegd gekrenen??

Daar doelde ik niet op met mijn post. Ik vind je de laatste tijd erg snel persoonlijk worden richting mensen.

En mja, eigk vind ik wel dat allochtonen nog steeds gediscrimineerd worden bij sollicitaties. Ze worden ook positief gediscrimineerd, ben ik met je eens. Maar geen van beide keur ik goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 18:03

Nou Heino, je wordt anders zelf ook nogal snel persoonlijk naar mensen. ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 18:11

faye schreef:
Nou Heino, je wordt anders zelf ook nogal snel persoonlijk naar mensen. ;)

Pfff ik erger me kapot aan jou Faye. Je komt continu met oneliners en kortzichtige aanvallen op alles en iedereen en post amper inhoudelijk mee. Dus gefeliciteerd, je komt bij deze ook op mijn negeerlijst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 18:12

Mooi! +:)+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 18:15

Our hero... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
:D

Afbeelding

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 18:18

Toch ben ik wel blij dat Geert Wilders over 30 jaar even bekend is als Boer Koekoek nu ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 18:21

Dat weet je niet joost ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 18:25

joostvangestel schreef:
Toch ben ik wel blij dat Geert Wilders over 30 jaar even bekend is als Boer Koekoek nu ;)

Ik ben zo blij dat we eindelijk een waarzegger in ons midden hebben, geweldig!!!! +:)+

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 18:26

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik begrijp waar Kiwiko tegenaan bokst, niet het persoonlijke maar wel de rest.

10 jaar geleden was het leuk om ondernemer te zijn, en deed ik het met plezier. Na nu 13 jaar ondernemer geweest te zijn, is de lol er knap af. En waarom?? Omdat de overheidsinstanties langs elkaar heenlopen, van de een moet zus van de ander zo!

Voorbeeld, 10 jaar geleden een verdieping op bestaande pand er bij gebouwd. Oh jee de Volendam brand kwam en alle brandweereisen worden verscherpt. Goed er moet dus een brandweerinstallatie komen die doorgelinkt is naar de brandweer, met op elke kamer een aparte brandmelder en het gebouw in compartinenten verdelen die automatisch dichtgaan bij brand. Kosten:€ 50.000. Maare hoe zit het met de bestaande kamers?? Nou die hoeven niet dat is bestaande bouw!!! Dus mogen de mensen daar verbranden vraag ik cynisch? Wij dus daar gewone rookmelders geplaatst die dus niet doorgelinkt zijn naar de brandweer. Nu 13 jaar later komen ze erop terug. Nu moeten de kamers beneden ook op de installatie. Wij hoog en laag springen maar het moet. Moet alle plafonds er dus uit kabels doortrekken etc. kosten € 30.000. Sorry hoor maar dat kan ik momenteel niet betalen. Nou mevrouw dan zulllen wij u gebruikersvergunning moeten intrekken.

Dus ja frustratie over de afgelopen jaren met het kabinet is ook hier aanwezig.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 18:39

sommige posts worden bijna sekte-achtig.. scary.. :\

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 18:41

CtjeLief schreef:
sommige posts worden bijna sekte-achtig.. scary.. :\

precies.......... helemaal mee eens!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 18:42

Heino schreef:
KiWiKo schreef:

Daar doelde ik niet op met mijn post. Ik vind je de laatste tijd erg snel persoonlijk worden richting mensen.

En mja, eigk vind ik wel dat allochtonen nog steeds gediscrimineerd worden bij sollicitaties. Ze worden ook positief gediscrimineerd, ben ik met je eens. Maar geen van beide keur ik goed.

waarom vind je dat ik persoonlijk word......... ik heb namelijk helemaal niks persoonlijk met politiek........ ik vind het een noodzakelijk kwaad.:)