ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 15:53

Cayenne schreef:
Ik kan de uitspraak van Faye wel begrijpen, en de Portugese kranten zullen ook niet alles feilloos weten. Alles kan tegenwoordig, en ik denk dat alleen een paar mensen op deze wereld weten wat er werkelijk met haar is gebeurd.
De rest kan niets anders doen dan speculeren en afwachten. Tja, dat dan het woord corruptie valt kan toch? Zolang het netjes wordt gedaan zie ik geen probleem Verward Ik ga de Portugese krant ook niet geloven Lachen

Alleen die niets weten van de betrekkingen tussen Portugal en Engeland, denken dat corruptie mogelijk is.
Nee, de Portugese kranten weten helemaal niets feilloos, ze weten alleen wat de bronnen hen meldt. Maar zij spreken duidelijk van "zou " en "wellicht" als ze geen zekerheid hebbben en hebben nooit "murder" geroepen, wat de Britse pers beweerd. Ze vertellen alleen van het onderzoek.
Stukken over de McCanns zelf die je hier in kranten en tijdschriften vindt zijn objectief, vaak zelfs pro McCann, ze laten nl nogal eens een en ander weg en dikken aan hoe geweldig ze zijn, dus ik kan nou niet zeggen dat ze hier zo de grond in geboord worden, wat wel wordt gedacht door de Britse pers, die zich vooral bezig lijkt te houden met het opzwepen van het publiek tegen Portugal en in sommige gevallen ook tegen de McCanns. De buitenlandse pers werkt heel anders, heeft heel andere objectieven, dan de lokale (uitzonderingen daargelaten, maar die kranten ken ik niet, zag ze wel hier voorbij komen, zijn zeker geen belangrijke kranten). De krant waar ik het meeste uit citeer is heel neutraal in de zaak en verteld van het onderzoek en laat ook familieleden aan het woord enzo.
Daarbij komt dat ze hier alle dagen in de krant hebben gestaan en wekelijks in de tijdschriften, iedereen, ook de pers, heeft alles van het begin af aan meegemaakt, er hoeven helemaal geen sensatie artikelen bedacht te worden. De buitelandse jourmalisten waren al snel vertrokken en kwamen pas terug toen eerst Murat (waarna ze ook weer vertrokken) en later de McCanns zelf beschuldigd werden en gingen ze toen zelfs achterna in het vliegtuig. Zoals ik al zei, een heel ander soort benadering. Zij kijken naar de sensatie nieuwswaarde, hier worden mensen gewoon op de hoogte gehouden van de dagelijkse ontwikkelingen in de zaak.
Hoelang hebben jullie in Nederland wel niet van de zaak gehoord, en hoe wordt het nu gebracht? Een hoop sensatie met als bron Britse kranten en een verschrikkelijke stunt van de Telegraaf over zogenaamde vindplaats van het lijk en dan eerst de pers erop af sturen en dan de politie hier pas inlichten. zo gaat buitenland met de zaak om... ze willen het eerste plaatje van het lijk, wat kan hun het schelen dat het een heel onderzoek in de war schopt omdat ze sporen besmetten?
De portugese pers wachte netjes op een persconferentie van de McCanns, die ze vervolgens niet gaven voordat ze 'm smeerden, maar ik wil maar zeggen dat die een stuk beleefder en afwachtender zijn dan de haaien uit het buitenland. Maar ja, dat kan ik niet zeggen, want dan ben ik nationalistisch omdat ik hier toevallig woon. Maar kijk dan hoe de Britse pers er nu mee omgaat, nu ze niet meer hier zitten.

Ik en buitenlanders met mij, hebben het verschil van verslaggeving eerder opgemerkt in andere zaken. Wel eens naar een internationaal voetbalverslag geluisterd? De Britten komen met alles wat niet deugt bij de tegenstander, de Portugezen roemen de kwalitieten van de tegenstander. Gewoon een verschil van benadering en berichtgeving dat je overal terug vindt en daarom is het zo pijnlijk dat men ze ziet als iets laags.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 16:02

Ann schreef:
Een aantal mensen/sites/whatever hebben zich al gedistancieerd van de McCann's.
Sir Richard Branson is een goede zakenman, die gaat niet zomaar iets ondernemen wat zijn naam/bedrijven schade kan berokkenen. Ik denk inderdaad dat hij dat niet zou doen als hij verwacht dat ze schuldig zijn. Lachen

Of ze dat daadwerkelijk zijn, weten we pas ná een eventuele rechtzaak.

Niet, want zelfs als ze onschuldig verlaard worden omdat de advokaat gehaaid is, wil niet zeggen dat ze het niet gedaan hebben, natuurlijk. Ik geloof het pas als ze voor alles wat tegen hen is, verklaringen hebebn en dan is er nog de kwestie van het vreemde gedrag op bewuste avond en tegenstrijdige getuigenverklaringen.

Het betekent alleen dat ze hem hebben kunnen overtuigen, het betekent niet dat ze persee niet schuldig zijn. Hoe denk je dat zijn bedrijf schade ondervindt als ze schuldig blijken te zijn? Hij heeft het zelf toch niet gedaan, alleen een humane kant van hem getoond, wat in zijn voordeel werkt. Ik geloof zelf niet dat hij enig risco neemt. Dat anderen hun naam of geld niet meer verbonden willen zien, komt omdat ze hen niet meer geloven, of niet weten wat er van te denken, niet omdat hun zaak daaronder lijdt.

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 18:01

Ann schreef:
Citaat:
Sir Richard Branson has started a fund to assist Kate and Gerry McCann with their legal costs, the BBC understands

Interessant (als het waar is wat in deze krant staat Clown ), deze man zou zijn naam er niet aan verbinden als hij denkt dat ze schuldig zijn, lijkt me?

Reclame is reclame........ Bloos Bloos

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 18:04

Dat kan inderdaad ook een beweegreden zijn. Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 18:06

Ik denk het ook eerlijk gezegd, maar wel jammer, als ze in een normaal huis bleven, plus geen luxesuite in het hilton konden ze vast al zelf de helft of meer betalen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 18:14

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 18:30

Dank je voor de nederlandse link voor die van cayenne op de vorige pagina, niet kunnen lezen. DIE ZOEK IK WEER NIET OP Knipoog

Wel apart dat ze spreken over "niet willen putten uit het fonds" terwijl de curator daarvan heeft gezegd dat ze dat niet KUNNEN/MOGEN...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 18:34

Ik vind het triest dat er zoveel geld uit gegeven word, weet je wat je met dat geld allemaal kan doen Boos! voor kinderen, mensen die het nodig hebben

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 22:36

Een affichecampagne om Maddie te vinden lijkt me tamelijk overbodig, aangezien ze (helaas) het meest bekende meisje van europa is.

Je moet wel haast onder een steen leven om dat gezichtje niet te herkennen.

Niet dat ik het de mensen niet gun dat het meisje vandaag nog gevonden wordt, als ze inderdaad ontvoerd is, maar al die andere kinderen, en hun radeloze ouders...

En idd, ergens las ik, maar helaas bron kwijt, dat de McCanns geprobeerd zouden hebben om het fonds voor Maddie te benutten om de juristen te betalen, maar dat dit niet mocht.

Je zou denken dat ze op dat moment al niet meer bezig waren met het aanwenden van dat fonds voor Maddie, maar voor hun eigen hachje...

Dat is toch ook vreemd? (en respectloos naar hen die geschonken hebben om Maddie terug te vinden.)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 22:44

Ben eigenlijk stiekem wel benieuwd hoe meneer Beckham himself er nu tegenover staat, geloof dat hij de 'eerste steen heeft gelegd' voor het fonds en er bekenheid aan heeft gegeven.
Vanmidag nog met mn moeder er een discussie over gehad, die werd al nijdig zowat op de media..ze zei "ik hoor het wel als ze gevonden is en als er echt bewijs is" ze werd 'maddiemoe' als het ware, omdat er nog zo ontzettend veel andere kindjes en hopeloze ouders zijn en er zoveel gespeculeerd word.
Ze wist te vertellen dat de mc Canns nu opeens geen verdachten meer zijn, althans dat er geen sporen meer naar hun leiden? Dat hadz e gisteravond op tv gehoord/begrepen?
Heb daar niets over meegekregen hier?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 22:47

Weet er niks van, behalve dat ze niet naar Portugal hoeven te komen om verhoord te worden, dat gaat in Engeland gebeuren. Nieuwer nieuws heb ik in elk geval niet.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 22:50

Maar ja, ik las net dat de seriemoordenaar die hier drie meiden heeft omgebracht, en onlangs voor 25 jaar veroordeeld is, vrij kan komen, wegens de nieuwe wet van voorarresten. Het moet toch niet gekker worden. Het is een rare boel in gerechtsland.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 22:52

Ok, dan zal ze het verkeerd begrepen hebben. Het was nl een discussie waarin ik uiteraard even mijn gedachten de vrije loop heb gedaan, haha en dat er zoveel aanwijzingen zijn van betrokkenheid, of ontzettend slecht uitkomend 'toeval' (laat ik het zo maar noemen) en ik riep, 'snap niet dat ze maar geen bewijzen 100% kunnen krijgen..op een gegeven moment zijn de onderzoeken klaar lijkt me, hebben ze de sappen, bloed, haren, dagboeken, auto, omgeving, telgesprekken, verhoren allemaal gehad en dan? wat dan? moet er niet aan denken dat ze niet gevonden wordt, levend of dood..

Het kan zijn dat ik erover heen gelezen heb hoor, maar is er al duidelijk of de lichaamsvloeistoffen afkomstig zijn van MAddie? tevens de haren?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 08:52

Kimberley77 schreef:
Het kan zijn dat ik erover heen gelezen heb hoor, maar is er al duidelijk of de lichaamsvloeistoffen afkomstig zijn van MAddie? tevens de haren?

Vlgs mij is er een 100 pct DNA match op de haren en het bloed of lichaamssappen dat is gevonden. Daarmee is echter niet bewezen dat Maddie dood is. Naar ik heb gelezen wordt nu onderzoek uitgevoerd op de haren, want daar schijn je aan te kunnen zien of deze afkomstig zijn uit een dood of een levend lichaam. Als de haren afkomstig zijn uit een dood lichaam is men alweer een stapje dichterbij de ontknoping.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 08:54

Richard Branson heeft inmiddels een fonds opgericht om daaruit de juridischd bijstand voor de ouders te kunnen betalen en daar zelf 150.000 Euri in gestort. Hij moedigt andere zakenmensen aan hetzelfde te doen.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 08:59

goeiemorgen !
ik had begrepen dat de haren in ieder geval van maddie zijn,
alleen weet ik niet of nou al duidelijk was of ze levend of dood was toen ze de haren verloor...dat gingen ze toch bekijken ?

tja hoe lang kan zo'n onderzoek duren...vraag ik me ook wel eens af, het lijkt mij ook dat je op een gegeven moment alles wel bekeken hebt...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 10:14

Er is altijd gesproken van 80% zekerheid dat het van Maddie is. Wat de haren betreft, daar kwam die Franse krant mee, maar volgens de politie hier zitten ze nog op de uitslag te wachten...

Het is maar wat je alles noemt. Ze vinden natuurlijk af en toe weer neiuwe sporen en aanwijzingen, die ze wel na moeten trekken. Het kan nog heel lang duren, wat dat betreft.
Het gaat nie in een aflevering van CSI Knipoog

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 10:19

Hier staat net in de krant dat de rechter wat betreft het verhoor, het heeft overgedaan aan de Britse politie, dus nu moeten we afwachten tot die dat gaan doen.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 10:24

ik bedoelde eigenlijk de dingen die ze nu gevonden hebben,
die haren heb je toch wel een keertje bekeken, het dagboek is toch wel een keer uit, dat soort dingen.
er komt niet echt een duidelijk iets uit.
misschien is dat wel logisch hoor omdat het onderzoek nog steeds loopt Knipoog maar zo frustrerend, ik wil het ook weten hahaha

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 10:28

In de pro McCann krant vond ik dit:
http://www.24horasnewspaper.com/mostranews.php?id=7473

Ik heb nu geen tijd om te evrtalen, misschien vinden jullie het ergens in het Engels in de tussentijd, maar het gaat erom dat ze hun klinische verleden na gaan en de vrienden nader onder de loep nemen.

En dan is er nog dit:
http://www.24horasnewspaper.com/mostran ... o=Portugal

Over hoe een TV producer verklaard dat hij om 10 over 9 op de bewuste avond met Gerry heeft gesproken en dat hij heel kalm was, helemaal niet het gedrag van iemand die een dood kind verborgen heeft. Sorry lijkt me ook niet normaal voor iemand die een kind kwijt is, maar goed. Ook iets wat ik eerst beter zal lezen en vertalen, maar persoonlijk zet ik vraagtekens bij verklaringen die achteraf komen van invloedrijke Britten.
oook dat komt van een Britse bron, dus wellicht vinden jullie dat ook.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 10:32

kekaro schreef:
ik bedoelde eigenlijk de dingen die ze nu gevonden hebben,
die haren heb je toch wel een keertje bekeken, het dagboek is toch wel een keer uit, dat soort dingen.
er komt niet echt een duidelijk iets uit.
misschien is dat wel logisch hoor omdat het onderzoek nog steeds loopt Knipoog maar zo frustrerend, ik wil het ook weten hahaha

Het Brits forensisch lab heeft een aantal resultaten nog niet opgestuurd. Het is ook frustrerend voor de onderzoekers dat ze daarop moeten wachten.
In dit soort zaken moet je gewoon engelen geduld hebben, het ligt niet zo simpel als op TV. Ze kijken naar puzzelstukjes en moeten daar een kloppend plaatje van maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 11:33

Het britse team Scotland Yard is niet zomaar iets. Dat ze wachten met resultaten zullen ze met opzet doen, daar zal een goede reden voor zijn.

Ik wacht in spanning af wat er gaat komen, wil onderhand wel weten of er een doodslag of vermissing in het spel is.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 11:38

Babootje schreef:
Kimberley77 schreef:

Vlgs mij is er een 100 pct DNA match op de haren en het bloed of lichaamssappen dat is gevonden. Daarmee is echter niet bewezen dat Maddie dood is. Naar ik heb gelezen wordt nu onderzoek uitgevoerd op de haren, want daar schijn je aan te kunnen zien of deze afkomstig zijn uit een dood of een levend lichaam. Als de haren afkomstig zijn uit een dood lichaam is men alweer een stapje dichterbij de ontknoping.

Bedankt voor je update die ik gemist had Lachen Die Richard Branson, die heefte r een hoop geld ingestoken, of hij heeft teveel geld en overtuigd van hun onschuld óf het is een publiciteitsstunt, want het is niet zomaar ff wat en dach datz e toch wel genoeg te besteden hadden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 12:10

Als artsenechtpaar heb je geen slecht salaris, maar het zijn nu ook weer geen grootverdieners. Ik heb begrepen dat ze hun huis zouden moeten verkopen om de juridische bijstand te kunnen betalen. Als je onschuldig bent, je kind is vermist en je ook nog je huis kwijtraakt is dat wel erg sneu.
Ik lees dit topic vrijwel elke dag ff om te kijken of er nieuws is (vnl van Lusitana want die is altijd het eerste op de hoogte). Ben nu aan het werk haha. Edit eigen baas, dus ik mag dat van mezelf.
Ik hoop dat er nu snel een ontknoping komt (links- dan wel rechtsom).

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 13:45

Lusitana schreef:
Er is altijd gesproken van 80% zekerheid dat het van Maddie is. Wat de haren betreft, daar kwam die Franse krant mee, maar volgens de politie hier zitten ze nog op de uitslag te wachten...

Het is maar wat je alles noemt. Ze vinden natuurlijk af en toe weer neiuwe sporen en aanwijzingen, die ze wel na moeten trekken. Het kan nog heel lang duren, wat dat betreft.
Het gaat nie in een aflevering van CSI Knipoog

Hier was onlangs op het nieuws één of andere hoge piet in van de politie in Portugal die sprak en zei dat het DNA in de wagen slechts 80% matchte met dat van Maddie. Nu wil ik niet moeilijk doen, maar voor mij klinkt dat anders dan 80% zeker dat het van Maddie is.. Uit de zin die die man uitsprak maak ik op dat er dus 20% van het DNA niet met dat van Maddie overeenkomt.. En dat vind ik dus een gans andere kijk op dat ganse DNA-gedoe..

Dit even ter info, want er zijn uiteraard nog andere zaken dan dat DNA..