Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

Ronja

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 19:29

Jolandaa_ schreef:
Ik stem voor wilders.. Als je kijkt. ik denk dat 80 % van de criminelen echt wel buitenlands is ( dan bedoel ik Turken Marokkanen en ANtilianen. De aanslagen worden ook bijna allemaal gepleegd door buitenlanders.. Osama en die andere zijn ook moslim.. Bij mij in de klas zitten 5 moslims. waarvan er 3 telkens turks praten. dat is zo vervelend..

Het grootste percentage criminaliteit vindt plaats onder de lagere sociale klasse... als we die es probeerden weg te werken zijn we eerder van het probleem af; etniciteit is namelijk niet de oorzaak van criminaliteit.

En dat de aanslagen bijna allemaal gepleegd worden door buitenlanders, komt misschien doordat bijna alle aanslagen in het buitenland gepleegd worden Haha!
Buiten nederland wonen namelijk alleen maar buitenlanders weet je Ach gut

Ik geloof dat ik inderdaad ook één van de linkse dames was die om bepaalde grapjes niet zou kunnen lachen Haha! is ook een vooroordeel wat niet klopt hoor!

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 19:30

chevax schreef:
Hallo, ik ben ook weer terug. Verbazingwekkend hoe dit topic, waar in de eerste 65 pagina's goed werd gediscusseers nu is verlopen tot een topic waar men onder het mom van vrijheid van meningsuiting alles meent te mogen zeggen!
Poewie, even heel diep in -en uitademen (volgens mij werd ik vanmiddag ook bedoeld met "één van de linkse dames" of zoiets.

Haha. Ben er op pagina 66 bij gekomen Clown Maar heb mijn mening goed en respectvol onderbouwd Knipoog

Maar idd. Aimee ik vind dat je dit goed hebt opgelost. En verder:
Ik heb het nu in het algemeen over immigranten:

Er zijn inderdaad cultuurverschillen, zoals godsdient, bloedwraak en bv. vrouwenrechten.

Maar daar moet mee geleefd worden ! Bloedwraak, oké , dat kan in NL écht niet. Dat moet er echt uit. Dat hoort bij integratie: een beetje opofferen. Maar ook Nl moet daaraan meewerken. Intergratiecursussen aanbieden enz.

En wat wel zo is : de taal moet geleerd worden. Het is onmogelijk om goed en bijdragend te functioneren in een maatschappij waar je de taal niet kent. Ook moeten immigranten zich wat vrouwen betreft iets meer aanpassen aan onze cultuur vind ik. Als die vrouwen zien wat nederlanders allemaal mogen is het toch voor hun moeilijk om thuis te blijven zitten?! Maar dat vind ik een keuze per gezin, zolang er niet tegen de mensenrechten verstoten wordt, wat helaas wel vaak gebeurt tegenover allochtone vrouwen die voor zichzelf opkomen.

Die immigranten zijn nou eenmaal hier, en je kunt er maar beter aan wennen ! Ik ben voor een divers en gezellig Nederland Haha!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 19:39

Bealy schreef:
Ja, als Chinezen Chinees praten met elkaar is dat opeens een stuk minder erg. Knipoog

Maar mensen pas op, dat is onze volgende vijand! Ik zeg het je. Ze pikkuh vast onzuh banuh!

Ja en zij niet alleen... ook India is een opkomende 'grote'. Gediciplineerde mensen en meer uitstroom van universiteiten dan het land aan kan. Ik was gister op de landelijke accountantsdag en daar werd ook over deze problematiek gesproken. Veel werk zal die kant op gaan, heel veel. Daar komt het geld te zitten.

Maar goed eerst maar eens terug naar Nederland Haha!

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 19:46

LuvdaTossa schreef:
Bealy schreef:
Ja, als Chinezen Chinees praten met elkaar is dat opeens een stuk minder erg. Knipoog

Maar mensen pas op, dat is onze volgende vijand! Ik zeg het je. Ze pikkuh vast onzuh banuh!

Ja en zij niet alleen... ook India is een opkomende 'grote'. Gediciplineerde mensen en meer uitstroom van universiteiten dan het land aan kan. Ik was gister op de landelijke accountantsdag en daar werd ook over deze problematiek gesproken. Veel werk zal die kant op gaan, heel veel. Daar komt het geld te zitten.

Maar goed eerst maar eens terug naar Nederland Haha!

Tegen hoogopgeleide aziaten kunnen nederlanders echt niet op.. daar zal heel wat meer dan een wilders voor nodig zijn Haha!

Conclusie; meer aandacht voor onderwijs (NIET rita verdonk, in godsnaam) dan wordt het misschien ooit nog wel wat met nederland.

Joyce1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:34

Ik had CDA gestemd, maar door omstandigheden kon ik niet stemmen.
Ik had mijn kaartje ook niet. Dus kon ook niemand machtigen.
Anders had ik CDA gestemd.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:36

MissJ schreef:
Arabian_Girl schreef:
ohjaa ik zeg alleen dat ik op wilders stem en moet je eens kijke daarna naar de reacties van whiz..dus denk dat zij is begonnen over buitenlandse paarden etc terwijl wij het daar niet over hadden.wij gewoon over op wie we stemden Knipoog

Welkom in de grote mensen wereld, waar je op een felle, doch nette manier met elkaar in discussie kan gaan, met respect voor elkaars mening.

als je vele pagina's terug leest dan zie je dat sommige helemaal geen respect hebben voor anderen meningen

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:38

tita schreef:
als je vele pagina's terug leest dan zie je dat sommige helemaal geen respect hebben voor anderen meningen

Niet nodig om terug te lezen, ga al langer mee in dit topic. Haha!
En het is maar net hoe je het zelf opvat. Om maar een voorbeeld te nemen, Aimee en ik kunnen keihard tegen elkaar tekeer gaan, maar toch hebben we elkaar nog nooit beledigd, en we hebben respect voor elkaars mening. Dus dat iemand een andere mening heeft, betekent niet dat dit meteen een aanval op jouw persoon is. Knipoog

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:40

nee das ook wel zo maar toch ik heb niks anders gedaan dan me vanmorgen verdedigen maar hoe dieper we gingen hoe slechter ik werd.

Het is net alsof men exspres dingen anders intepreteert.

Mensen gaan zeuren dat je beter Nederlands moet schrijven of je beter moet formuleren......zucht

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:41

tita schreef:
nee das ook wel zo maar toch ik heb niks anders gedaan dan me vanmorgen verdedigen maar hoe dieper we gingen hoe slechter ik werd.

Mensen gaan zeuren dat je beter Nederlands moet schrijven of je beter moet formuleren......zucht

Dat is ook wel zo, tuurlijk wordt er wel eens wat uitgelokt, maar ach, dat houdt het best leuk af en toe. Knipoog

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:42

nou wat leuk ik heb mijn eerst ow binnen terwijl het toch echt niet mijn schuld was

MissJ

tita schreef:
nou wat leuk ik heb mijn eerst ow binnen terwijl het toch echt niet mijn schuld was

Bloos! oeps. Bloos

Tierania_

Mijn ouders hebben op CDA gestemt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:43

yep ik gaf een moskee een vrouwelijk naam iets van vagina
oeps

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:44

tita schreef:
yep ik gaf een moskee een vrouwelijk naam iets van vagina
oeps

Da's ook wel kinderachtig natuurlijk. Bloos

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:45

Om daar een ow voor te krijgen of om de moskee een keusnaampje te geven

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:48

tita schreef:
Om daar een ow voor te krijgen of om de moskee een keusnaampje te geven

Wat denk je zelf? Knipoog

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:52

Citaat:
"Tita"

Tja, en daar doe je dan dapper aan mee als je dergelijke uitlatingen doet..

Ik kan me best voorstellend at je je hebt laten uitlokken hoor, zat zelf vanmiddag ook zo'n beetje te koken achter de pc toen ik een opmerking naar m'n hoofd kreeg.

Volgende keer gewoon een heel boosaardig antwoord tikken, wissen en dan nog eens tikken, weer wissen en dan pas aan je echte antwoord beginnen..Knipoog

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:54

ik kap met deze topic vind er niks aan om beetje te ruzieen over buitenlanders..........

laten we het over kinderbijslag hebben???
of hypotheek aftrek

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:59

LarissaXX schreef:

Haha. Ben er op pagina 66 bij gekomen Clown Maar heb mijn mening goed en respectvol onderbouwd Knipoog Haha!
[/quote]

Oké, pagina 66 Knipoog

Was niet verkeerd bedoeld, hoor!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 21:01

jongens ik ga ervandoor (vlucht voor chevax) ga mijn vatsige lichaam ff trainen

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 21:05

tita schreef:

Maar tita... je hoeft jezelf toch helemaal niet te verdedigen? Gewoon je mening beargumenteren is genoeg, dan kan iemand jou argumenten ontkrachten... maar dan ontkracht jij gewoon die tegenargumenten weer.... da's de lol van discussiëren. In een goede discussie verdedig je niet en word je ook niet slechter, simpelweg omdat het niet hoeft.

Mensen zeuren niet over beter Nederlands schrijven... ik snap best dat niet iedereen even goed geletterd is, maar ik vind het wel frapant dat precies die mensen vervolgens commentaar hebben op allochtonen die de Nederlandse taal niet goed beheersen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 21:07

tita schreef:
ik kap met deze topic vind er niks aan om beetje te ruzieen over buitenlanders..........

laten we het over kinderbijslag hebben???
of hypotheek aftrek

Ruzieën over buitenlanders gebeurt alleen als er mensen zijn die problemen hebben met buitenlanders Haha!

Maar ik wil het ook best over kinderbijslag of hypotheekrenteaftrek hebben hoor Ja
Deel je mening maar eens met ons!

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 21:29

Welke coalitie zal er komen denken jullie? Er zijn eigenlijk maar weinig opties.. De meest logische zou cda/pvda/cu zijn.. Maar of die er uit komen met z'n 3en.. Rolleyes

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 21:30

Wat vinden jullie er eigenlijk van dat Nederland gekelderd is in de lijst van (europese?) landen die zich inzetten voor een beter milieu?

We zijn uit de top 10 gedonderd... omdat Nederland de afgelopen helemaal NIETS vóór het milieu gedaan zou hebben.

anyone?

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 21:31

x_Katja_x schreef:
Welke coalitie zal er komen denken jullie? Er zijn eigenlijk maar weinig opties.. De meest logische zou cda/pvda/cu zijn.. Maar of die er uit komen met z'n 3en.. Rolleyes

Word ik in ieder geval niet erg vrolijk van
Ik vind overigens echt dat de SP erin moet, anders worden een hoop mensen boos... of in ieder geval toch teleurgesteld.