mylittlejoy schreef:"Kiezers dom noemen vind ik niet zo constructief. Maar we kunnen best dingen benoemen zoals ze zijn."
Laat ik zeggen dat ik dit een hele ongelukkige keuze van opvolgende zinnen vind.
Ik respecteer je standpunt, maar kan dan zelf weer niet begrijpen waarom je dat moet opvolgen met in feite "ja maar radicaal rechts is nou eenmaal slecht". Radicaal is slecht. Punt. Links of rechts. Het punt zit m in waar we die grens gaan liggen. Niet elke PVV stemmer is radicaal rechts en niet elke GL stemmer is radicaal links. Door denigrerend te doen over mensen die bijvoorbeeld PVV te stemmen, in plaats van te willen luisteren waarom ze bij zo'n partij terecht zijn gekomen, draagt niet bij aan normalisering van de maatschappij, maar polariseert alleen maar verder. Ik heb vorige keer PVV gestemd, maar ben zeker niet radicaal rechts. Het voelde voor mij alleen niet goed om dat nu weer te doen. Zo zijn er velen met mij, maar als ik dan meteen al het stempel dom, radicaal, asociaal, tokkie en weet ik wat krijg, is het niet prettig discussiëren.
Voor mij is het dan tekenend dat je alleen reageert op mijn eerste deel en niet op het stukje over erfbelasting en waar ik denk dat mensen met vermogen dan moeite mee hebben. Kan misschien gewoon toeval zijn, maar is in dit licht wel precies wat ik bedoel.
Dat is jouw negatieve interpretatie ervan.
Het feit dat je zelf al verzint dat ik radicaal rechts heb genoemd zegt al genoeg over de mate waarin je mijn post hebt gelezen. Inhoudelijk zal ik hier niet op ingaan want dat lijkt me nutteloos.