Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Oretha schreef:Hoe groot schatten jullie de kans in dat dit alles uitloopt op een Derde Wereldoorlog?
Merk om mij heen dat dit best wel leeft en mensen er bang voor zijn. Denk er zelf ook wel over, maar ik heb te weinig kennis hiervan om een inschatting te maken.
Vooralsnog willen de EU landen zich niet mengen in de oorlog.
pien_2010 schreef:Pandora2 schreef:
Dit inderdaad. De EU is bij mijn weten nog nooit zo éénsgezind geweest ook in zo'n korte tijd.
Is al die ellende nog ergens goed voor. En Frankrijk krijgt zijn zin met één sterk leger want verschillende landen waaronder Nl en Duitsland gaan hun militaire skills op orde brengen. Voor Duitsland revolutionair.
pien_2010 schreef:Oretha schreef:Hoe groot schatten jullie de kans in dat dit alles uitloopt op een Derde Wereldoorlog?
Merk om mij heen dat dit best wel leeft en mensen er bang voor zijn. Denk er zelf ook wel over, maar ik heb te weinig kennis hiervan om een inschatting te maken.
Vooralsnog willen de EU landen zich niet mengen in de oorlog.
Dat is koffiedik kijken en gewoon de gebeurtenissen volgen. Dat weet niemand.
Is de situatie zorgelijk? Ja, niets meer en niets minder.
moonsparkle schreef:Als Oekraïne bij de eu kan is dat natuurlijk beter voor Oekraïne maar ik dacht is dat niet ook een extra risico voor andere landen? Of zou het putin juist tegenhouden omdat hij het dan zou verliezen?
bigone schreef:moonsparkle schreef:Als Oekraïne bij de eu kan is dat natuurlijk beter voor Oekraïne maar ik dacht is dat niet ook een extra risico voor andere landen? Of zou het putin juist tegenhouden omdat hij het dan zou verliezen?
Denk dat Rutte goed gereageerd heeft door te zeggen dat het een lang proces is. Niet overhaast doen lijkt me heel verstandig. Ik snap Zelensky maar zijn toespraak is op emotie gebaseerd en bijna morele chantage.
Oretha schreef:Hoe groot schatten jullie de kans in dat dit alles uitloopt op een Derde Wereldoorlog?
Merk om mij heen dat dit best wel leeft en mensen er bang voor zijn.
Sizzle schreef:De term „wereldoorlog“ betekend op zich niet veel meer dan dat het over verschillende continenten gaat. Ik denk niet zozeer dat mensen perse bang zijn voor de term wereldoorlog mits het tenminste niet voor hun eigen stoep gebeurd.
pien_2010 schreef:Dat is niet helemaal waar Sizzle, althans niet bij ons, alleen gaat het topic daar niet over.
Citaat:De staatsdienst van Oekraïne voor noodgevallen lanceerde een informatiechatbot op WhatsApp.
De gratis dienst zal gebruikers toegang geven tot belangrijke updates, betrouwbare en geloofwaardige informatie, en informatie over noodreactie procedures.
Om gebruik te maken van de gratis WhatsApp chatbot, sla je gewoon +380676785917 op in je telefooncontacten en stuur vervolgens een sms met het woord "start" (begin) in WhatsApp-bericht om te beginnen.
Verder kan de gebruiker het noodzakelijke onderwerp kiezen uit een reeks menupararaters om toegang te krijgen tot de relevante instructies van het DSNS van Oekraïne zoals belangrijke updates van de organisatie, laatste nieuws, veiligheidsinstructies, aanbevelingen voor omslag en pakket annya over officiële informatie bronnen.
Het ministerie van Binnenlandse Zaken van Oekraïne is ervan overtuigd: "In oorlogsomstandigheden, wanneer websites van staatsinstellingen voortdurend worden aangevallen door de vijand, is het heel belangrijk dat iedereen toegang heeft tot alle noodzakelijke informatie. Daarom gebruiken reddingswerkers andere betrouwbare communicatiekanalen om burgers te informeren. Zo'n kanaal is met name WhatsApp. Een eenvoudig intuïtief menu zal gebruikers in staat stellen antwoorden te krijgen op vragen die hen aangaan, dus de DSNS van Oekraïne is internationale partners dankbaar voor hun hulp en verwelkomt dit initiatief om een c te creëren hatbot op het whatsapp platform
Will Catcart, WhatsApp-manager, reageert: "We weten dat mensen afhankelijk zijn van privéprogramma's zoals WhatsApp om veilig te communiceren, contact te maken met autoritatieve informatie en ondersteuning te krijgen wanneer ze dit het meest nodig hebben "De DSNS-chatbot zal mensen in Oekraïne betrouwbare toegang geven tot betrouwbare en belangrijke informatie over de situatie, laatste nieuws en instructies om zichzelf te beveiligen.
Informatiedienst gemaakt op WhatsApp for Business platform door Turn. io, partner in technologieën voor sociale impact.
WhatsApp verwijdert desinformatie, beperkt het doorsturen en markeren van berichten die niet van de afzender zijn ontvangen zodat mensen weten wanneer de informatie door een derde partij is verzonden.
Voor toegang tot de WhatsApp chatstand gebruik de link: https://wa.me/380676785917?text=почати
Sizzle schreef:Is er een idee hoeveel thermobarus bommen Rusland in bezit heeft? Echt verschrikkelijk dat zoiets überhaupt bestaat, enkel om zoveel mogenlijk slachtoffers te maken.
Net als die vreselijke gas bommen met zuur die in Syrie gebruikt werden/worden waarbij je huid gewoon weg brand.