pien_2010 schreef:Het is allemaal koffiedik kijken. Je kunt het alle kanten uit denken en beredeneren. On verra→ we zullen zien. Edith Schippers zou MP kunnen worden, alleen denk ik dat ze een goede functie nu heeft.
Je kunt ook zeggen, de VVD dankt mede zijn succes aan de loyale D66 die al jaren mede regeringspartij is en daarmee het ook mogelijk heeft gemaakt dat de VVD succesvol was (en vv). Dus wellicht dat daar nu iets voor terug wordt gevraagd en dat is Kaag als MP. Aan de andere kant is het ook logisch dat de grootste partij de MP levert. Hoe het ook zal zijn, mij maakt het niet heel erg veel uit (al zou ik het geweldig vinden en verstandig als Kaag het zou worden) als het maar een diplomatiek iemand is die ook op het EU toneel op kan komen voor de belangen van NL en de diplomatie goed beheerst.
Een hele tijd geleden is de opmerking gemaakt in dit topic, dat Kaag NL uit gaat leveren aan de EU. Als je pro EU bent, dan is het niet logisch om je land uit te leveren als een soort provincie, maar te zorgen dat in het geval van NL er goed samengewerkt wordt met de kleinere landen nu de UK vertrokken is om zo samen gehoord te worden daar. Dat soort coalities smeden zie ik Kaag maar ook VVD-ers echt wel doen. Een minister president staat niet alleen boven alle partijen (ik vind dat Mark Rutte heeft laten zien dat hij dat goed doet, oa toen hij zelfs Martin van Rijn (pvda) 3 maanden aangesteld als tijdelijke opvolger van Bruins. Toen vond ik hem een groot staatsman, die vanwege het landsbelang boven partij belang deze keuze maakte. Daar heb ik nog steeds respect voor!), maar een minister president begeeft zich ook op het internationale toneel. Kaag met haar ervaring is een bekende en geniet internationaal erg veel respect (sorry bokkers die op haar kotsen→ het is ook gewoon wat het is) zou zeker gezien worden als een volwaardige gesprekspartner vanaf de allereerste minuut. Heeft ook zo zijn voordelen.
Maar voor veel zaken valt veel te zeggen dus we zullen zien.
Als je er goed over nadenkt dan heeft Kaag als premier zeker wel wat voordelen voor Nederland. Zou best weleens positief kunnen uitpakken.