Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 23:22

Oh zeker, Trump is één grote ramp. En zeker als je vanaf een afstandje, zoals wij, er naar kijkt, dan snap je niet dat mensen überhaupt nog op Trump stemmen. Maar als je er middenin zit en je blijft stemmen op politici waar je altijd op gestemd hebt, waardoor je blijft krijgen wat je altijd al kreeg. En wat je kreeg was een al veertig jaar durende verslechtering van wat je hebt, dan ga je voor iets anders kiezen.

Het is namelijk geen probleem wat pas vier jaar, sinds Trump, speelt. De ongelijkheid in de VS wordt steeds groter en dat is een probleem wat al sinds de jaren tachtig van de vorige eeuw speelt. Alleen dit soort processen gaan heel langzaam, waardoor je het effect van de kikker in kokend water krijgt. Maar zelfs dan komt er een moment dat het niet meer gepikt wordt en dat mensen voor verandering gaan kiezen en dan loop je het risico dat die verandering een Trump is. Maar dat verandert er niks aan dat Trump niet de oorzaak van het probleem is, Trump is een gevolg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 02:12

nps schreef:
Geneuzel in de marge. In principe heeft de hele wereld het geinterpreteerd als het niet nadrukkelijk veroordelen van White Supremacy, inclusief die Proud boys. Samen met het bepaald niet smetteloze verleden qua racisme draagt dit bij aan het beeld dat Trump best oke is met racisme.

Edit*: quote verkloot

Nee hoor, de hele wereld is niet gek en ze worden niet allemaal opgehitst door partijdige media in Amerika.

Ze zien Trump die het impliciet afwijst, voor de meeste normaal denkende mensen is dat genoeg. Het merendeel maakt het trouwens ook niet zoveel uit: er zijn geen verdenkingen dat Trump het steunt en ze begrijpen dat hij mogelijk voorzichtig met woorden is om stemmen te behouden.

Net zoals Biden nergens Antifa duidelijk afkeurt. In toespraken verwijst hij altijd naar rechtsextremisten als zijnde een organisatie of een gedachtegoed, maar bij antifa heeft hij het over individuen. Geen enkel weldenkend mens geloofd dat Biden Antifa steunt... hij draait alleen om het veroordelen heen omdat het hem stemmen gaat kosten als hij er duidelijk over is.

Het is allemaal een groot spelletje en voor iedereen die zich emotioneel een beetje los kan maken is dat ook wel duidelijk. Trump is niet oke met racisme en Biden is niet oke met rellen. Ze gebruiken de situatie alleen tijdelijk om te bereiken wat ze willen bereiken.

Shadow0 schreef:
Pien: soms zijn dingen wel zo zwartwit, en is de wens om het allemaal genuanceerder te zien vooral het ruimte bieden aan kwalijke dingen. In de VS is het fascisme nu bijna openlijk, en iedereen weet dat, iedereen ziet dat, en iedereen die desondanks kiest om het het te steunen is medeplichtig. Niet iedereen evenveel, maar wel een beetje.

Er was bij de Nazi's ook een verschil tussen de politieke top, de kampbewaarders en de gewone leden, maar iedereen die lid was op een moment dat ze ook konden kiezen om het niet te zijn, droeg bij. En ja, ik maak die Godwin heel bewust, want zo extreem is het.

Het "grappige" is dat het fascisme gebruik moest maken van extremen om mensen te motiveren actie te ondernemen. Daartoe brachten ze de "politieke tegenstanders" in diskrediet en riepen ze dat het zwart-wit was, goed tegen kwaad, etc. Woorden werden uit hun verband gerukt, media gaf eenzijdige berichten, iedereen die het niet met je eens is zit verkeerd; er was geen plaats meer voor nuance en nuance werd zelfs als "meewerken met het kwaad" gezien.

Precies datzelfde gedrag laat jij nu zien. Alles is zwart-wit, republikeinen zijn slecht en er is geen nuance mogelijk, nuance is zelfs ruimte bieden aan kwalijke dingen. Zo overtuigd van je eigen ideologie, dat je verblind bent om te zien dat wat je doet precies hetzelfde is als waar je tegen strijd. Een soort van anti-fascisme (antifa) die met knokploegen mensen aanvalt met een ander gedachtegoed om hun geluid te onderdrukken ( = fascisme).

De meeste hier zien, of beginnen te zien, hoe extreem jouw gedachtegoed is en haken af in discussies.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 08:09

Trump wijst het rechtsextremistische geweld helemaal niet af. 'Stand back and stand by' betekent 'houd je gedeisd totdat ik de verkiezingen verlies'. Met 'stand by' geeft hij die groep letterlijk toestemming om te gaan rellen zodra dat volgens hem nodig is.
Hoe kun je daar in godsnaam iets anders in horen :=

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 08:13

8nnemiek schreef:
Trump wijst het rechtsextremistische geweld helemaal niet af. 'Stand back and stand by' betekent 'houd je gedeisd totdat ik de verkiezingen verlies'. Met 'stand by' geeft hij die groep letterlijk toestemming om te gaan rellen zodra dat volgens hem nodig is.
Hoe kun je daar in godsnaam iets anders in horen :=

Dit inderdaad. Overigens heeft Biden meerdere malen opgeroepen tot rust en heeft hij het geweld en looten afgekeurd,ook vanaf de BLM kant.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 08:16

Intussen klappen de proud boys zich in de handen, hun leider heeft gesproken, hallelujah :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 08:30

Magrathea schreef:
Intussen klappen de proud boys zich in de handen, hun leider heeft gesproken, hallelujah :=

Tuurlijk klappen die zich in de handen, die hebben nu op nationale ( en internationale) TV erkenning gekregen dat ze er toe doen.

Voorheen was het een onbelangrijke kleine groep waar niemand aandacht aan gaf.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 09:34

enzino schreef:
Magrathea schreef:

Tuurlijk klappen die zich in de handen, die hebben nu op nationale ( en internationale) TV erkenning gekregen dat ze er toe doen.

Erkenning waarbij ze letterlijk de zin van Trump overal opplakken. En dan vindt jij dat Trump het heeft afgekeurd? Sure, hij zei dat hij vrede wilde, maar als je dan zo'n Stand back and stand by erachter plakt, dan doe je dat natuurlijk wel een beetje teniet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 09:49

Trump heeft alweer aangegeven dat hij het ZO niet bedoelde, ze moesten zich rustig houden en hij zou het wel opknappen, jaja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 09:50

bigone schreef:
Trump heeft alweer aangegeven dat hij het ZO niet bedoelde, ze moesten zich rustig houden en hij zou het wel opknappen, jaja.

LAW & ORDER

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 09:53

enzino schreef:
bigone schreef:

LAW & ORDER

Tja, eerder een draaikont die wegkomt met woorden . Maar hoe hij en zijn familie over Corona denken is wel duidelijk. Overal waar mensen samen het debat volgden werd gevraagd stil te zijn , afstand te houden en een mondkapje te dragen. Bij democratische bijeenkomsten werd daar grotendeels gehoor aan gegeven. De familie van Trump zat gewoon zonder mondkapje . Hoe kun je een goed voorbeeld geven? Volgens mij wanen ze zich onsterfelijk en boven de regels staand .

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 10:16

enzino schreef:
bigone schreef:

LAW & ORDER

Hahahahahahahahaha als iemand zich daar niet aan houdt is hij het wel :') .
Maar net zoals bij alles wat hij doet probeert hij het te projecteren op anderen waar hij zichzelf schuldig aan maakt. Zie ook hier voorbeelden van wanneer Trump anderen beschuldigde geen of weinig belasting te betalen. Well well well...
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-37535643

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:13

Het maakt niet eens zoveel uit hoe Trump het bedoelde. Misschien was het wel een domme verspreking en bedoelde hij met "Stand back and stand by" wel dat ze naar huis moesten gaan en hun wapens bij de lokale sherrif inleveren, omdat hij denkt dat hij alles perfect onder controle heeft. Het probleem is alleen dat de rechts extremistische groepen, inclusief de militia's het anders hebben geïnterpreteerd en dat het Amerikaanse volk het ook anders heeft geïnterpreteerd. De meerderheid van het Amerikaanse volk denkt dat hij rechtsextremistisch geweld niet afzweert en dat hij racistisch is. En de meerderheid van het Amerikaanse volk denkt trouwens ook dat Biden veel geschikter is dan Trump om law and order terug te brengen op de plaatsen waar het nou misgaat.

De conclusie die je dus moet trekken als Enzino gelijk heeft is dat Trump niet in staat is de boodschap die hij wil overbrengen ook echt over te brengen. Wat een beetje pijnlijk is voor iemand die constant hamert op het feit dat Biden geen coherent verhaal meer kan vertellen. En dat als Enzino ongelijk heeft en de rest gelijk, dat hij bewust een racistische boodschap verkondigt, omdat hij helemaal niet geïnteresseerd is in wat het Amerikaanse publiek over hem denkt, zolang hij zijn hardcore, racistische aanhangers maar meekrijgt, die hem weer in het zadel moeten helpen. Goedschiks of kwaadschiks.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 13:29

enzino schreef:
Magrathea schreef:

Hilarisch maar in potentie gevaarlijk clubje Amerikanen dat een Franse haan als logo heeft, vernoemd is naar een lied dat oorspronkelijk in Disney's Musical Alladin zou komen (als in: Alladin, die arabier uit het niet bestaande plaatsje Agrabah in het Midden Oosten) en dat regels heeft over hoe vaak per maand een lid (ik bedoel dan een mens, niet het orgaan) mag masturberen. Je zou er bijna spijt van krijgen dat je er geen lid (als in: deelnemer) van mag worden.

https://en.wikipedia.org/wiki/Proud_Boys

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 13:34

Hoe eng ook, ik vraag me dan als eerste af hoe ze dat gaan controleren :')

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 13:36

Blue_Eyes schreef:
Hoe eng ook, ik vraag me dan als eerste af hoe ze dat gaan controleren :')

Ik denk dat het ze er vooral om gaat om niet over te komen als een stelletje rukkers..... :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 13:47

_O- _O-

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 13:51

Ik moest erg hard lachen om je verduidelijkingen Cowboy, dankje :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:04

Als je de Proud Boys wilt begrijpen zal je toch echt moeten beginnen bij Gavin McInnes, onderstaande docu geeft een behoorlijk volledig beeld over het ontstaan van de groep en wat er allemaal achter steekt:

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:08

Moet je er dan ook niet bijzeggen dat McInnes zelf uit 'zijn' groep is gestapt omdat het een hele andere richting opging? (weet niet of het in je video voorkomt, geen tijd om te kijken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:11

Wees gerust, dat hij eruit is gestapt (en waarom, wanneer, hoe, etc) komt ook uitgebreid aan bod.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:17

Ah, dan heb ik niks gezegd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 04:51

Wie de docu inmiddels gezien heeft begrijpt waarschijnlijk waarom het moment dat ze genoemd werden in een presidentieel debat zo belangrijk voor ze is. Een van de weinige die er nog doorheen kan prikken is Tim Pool met de volgende tweet:

Afbeelding

Nadat McInnes in 2018 afstand nam van Proud Boys is Enrique Tarrio de chairman geworden, nu is hij blijkbaar het gezicht van white-supremacy als Afro-Cubaan:

Afbeelding

Interessant is trouwens dat je "stand by" op meerdere manieren kan interpreteren. Stand by kan betekenen dat je klaar moet staan omdat je op een later moment tot actie over moet gaan (wait here and stand by for when you are needed), maar het kan ook betekenen dat je je afzijdig moet houden (stand by, we will solve this and don't need you). Natuurlijk gebruikt de MSM de uitleg die ze het beste uitkomt.

Hier een kort interview met Enrique Tarrio die aangeef dat hij de woorden van Trump niet ziet als een oproep om klaar te staan voor actie en dat zowel hij als Trump white-supremacy afwijzen.
https://www.local10.com/news/local/2020 ... to-action/

In ander nieuws, waar de media zo druk bezig was met het zwartmaken van een "Trump aanhanger" dat ze even vergeten waren hun feiten te checken, is de motion to dismiss in de Covington case rechtszaak afgewezen.

Afbeelding

Dit was het verhaal rond Nick Sandmann, de "smirking teen" die wereldwijd in een verkeerd daglicht werd gezet. Hij heeft meerdere newsstations voor de rechter gedaagd voor $275 miljoen en de Washington Post en CNN hebben al gearbitreerd voor een onbekend bedrag. De NYT, Rolling Stone, ABC en CBS probeerde de rechtszaak aan te vechten maar dat is nu de kop ingedrukt en die partijen gaan hoogst waarschijnlijk naar de portemonnee grijpen om dit weg te krijgen. Goed voor Nick en hopelijk ook goed voor de wereld als journalisten hun werk weer gaan doen en hun politieke activisme stoppen (hahahaha, yeah right).

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 06:55

Wat dan wel bijzonder is, is dat de proud boys volgens de hele top van de republikeinse partij een white supremacy groep is en dat ze zich allemaal distantiëren van de uitspraak " stand back and stand by". Blijkbaar schatten die de situatie net iets anders in dan jij.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 07:08

Het is trouwens net bekend geworden dat Trump besmet is met het covid-19 virus en in quarantaine gaat: https://twitter.com/realDonaldTrump/sta ... 0680014849

Niet echt handig natuurlijk, nu midden in de verkiezingstijd. Hij heeft wel het nadeel van een oudere man met overgewicht en slechte leefgewoontes te zijn.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 07:15

Ik las het ook net.
Helemaal geen medelijden mee..

Stel dat ie het niet zou overleven, hoe zou dat dan verder gaan tijdens een verkiezing? Moet de vise president het dan gaan opnemen tegen de nieuwe kandidaat, of wordt er dan een heel nieuwe kandidaat gekozen?