Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

8nnemiek

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:37

Ik kan me haast niet voorstellen dat wij dezelfde kant op gaan. Ik ken genoeg mensen die wel eens op Wilders hebben gestemd, en dat heb ik zelf ook eens gedaan.. Wilders is voor Amerikaanse begrippen helemaal niet zo rechts. Hij heeft zelfs de dierenpolitie opgericht. Het homohuwelijk, wapenbezit, dierenwelzijn en milieu, de punten die Trump juist zo gevaarlijk maken daar zijn wij in Nederland al veel verder mee en staat vaak niet eens meer ter discussie. Maar hoe rechtser die andere landen worden, hoe meer Wilders daar ook naartoe wil trekken en zeker nu dat hij het voorbeeld van Trump wil gaan volgen verwacht ik eigenlijk dat heel veel Wilders stemmers, vooral ook de proteststemmen, toch liever een andere partij kiezen. Want wie wil er nu een tweede Trump? Volgens mij is het overgrote deel van Nederland gewoon zwaar tegen die kerel, gelukkig. Ik ben daar dus niet zo bang voor eigenlijk.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 23:18

Toch zie ik best wel overeenkomsten tussen Trump en Wilders. Hun stemmers vallen voor een verhaal van patriotisme en nationalisme, van 'wij eerst' en vreemdelingen buitensluiten, van vergane glorie, van een politicus die opkomt voor en luistert naar de gewone, werkende man. En in dat opzicht is Wilders niet zo heel anders. In andere opzichten gelukkig wel, dat ben ik zeker met je eens.

Het valt me op dat er ontzettend weinig in de media komt over Trump, trouwens. Zorgwekkend weinig. Hij maakt echt angstaanjagende keuzes wat betreft zijn teamleden, gedraagt zich als een dictator-in-spé, mengt zaken en politiek...en er wordt nauwelijks over geschreven. Nog ernstiger is het groeiende vermoeden dat Rusland de verkiezingsuitslag heeft beïnvloed. Er zijn bewijzen dat er stemcomputers zijn gehackt, en er zijn in een aantal belangrijke swing states vreemde uitslagen. In Wisconsin bijvoorbeeld won Clinton in 45% van de counties waar op papier werd gestemd, en in 6% waar stemcomputers werden gebruikt. Elders werden opvallend veel stemformulieren ontdekt waarbij de keuze voor de president en de senator Republikeins waren, en alle andere keuzes voor de Democraat. En zo zijn er meer voorbeelden. Het kan toeval zijn, maar fatsoenlijk onderzoek is geen overbodige luxe.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 08:43

9/11 was toch ook een complot van de geheime dienst...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 09:15

janderegelaa schreef:

Nee dat heeft Bush gedaan, en Tupac en Michael Jackson liggen ergens te chillen op een eiland.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 09:19

En vergeet onze vliegtuigramp niet, die is ook opgezet door de overheid :j

Maar dat de meeste complottheorieën niet waar zijn betekent niet dat complotten niet bestaan. Er wordt genoeg gefraudeerd dus waarom niet ook met stemmen? Het is altijd mogelijk, daarom hebben we in Nederland ook geen stemcomputers meer.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 09:49

Bedoel je de Bijlmerramp????

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 09:50

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 10:06

Shadow0 schreef:
Naomi_rabe: je weet dat bewezen is dat hij heel vaak liegt, in allerlei zaken? Dat ontzettend veel van zijn uitspraken overduidelijk aantoonbare leugens zijn? En ook die brengt hij met de grootste overtuiging. Toen hij iets uitsprak wat op tv gekomen was, beweerde hij glashard de volgende dag dat hij dat niet gezegd had. Zelfs toen het bewijs gewoon getoond werd. Dat is niet iemand die eerlijk is.

(Daarnaast, er is een misverstand dat het 'eerlijk' is om grove, beledigende en intimiderende dingen te zeggen. Dat is het niet, het is schadelijk gedrag dat er op gericht is om andere mensen te benadelen om jezelf te bevoordelen. Dat heeft niets met eerlijkheid te maken.)

Politiek is list en bedrog. Ze zijn hier wel eerlijk tov het klapvolk.? . zitten we nog fijn allemaal te wachten wat ons beloofd is tijdens verkiezingscampagnes? We weten toch wel beter?
Trump heeft het gewoon keihard en heel vies gespeeld..in real world weet hij dondersgoed dat niet alles wat hij zegt uitvoerbaar is, maar wint wel zieltjes.

Ondertussen vergeten de voornamelijk linksgeorienteerde Europeanen dat Amerika een overwegend Republikeins land is en een stuk conservatiever dan dat men in bv Nederland is. En nu komt de cultuurclash heel hard aan bij deze mensen. Er zijn staten waar men nog heel erg racistisch is en die laten zich nu heel erg luid horen wat natuurlijk afstoot, maar wel laat zien wat Amerika is.

Overigens zijn er ook gebieden waar men ontzettend veel last heeft van illegale Mexicanen.. Mexico is ook een land waar niet iedereen echt lief is..ik ben er geweest zonder reisgezelschap en heb hierdoor niet de selecteerde hotels en plekjes gezien en echt geloof mij, de dreiging van overval of nog erger hing er elke dag, was blij weer thuis te zijn, heb er 6 weken rondgereisd en heb hachelijke dingen meegemaakt met mijn man, ook bij de maya's. Dat is een armoe die ook "ik heb niks te verliezen, en niemand zal wat zeggen", met zich mee brengt. Ook deze types komen over de grens. Daar heeft Trump natuurlijk ook op ingespeeld.

Hier op bokt zegt men dan meteen, zielig, arme mensen, moeten ook een toekomst..het mes snijdt altijd aan 2 kanten. Dus als je in een grensgebied woont, denk je anders, zeker als het dragen van vuurwapens zo makkelijk is...een wereld die wij gelukkig niet kennen.
Deze manier van politiek voeren is ook al in Nederland merkbaar.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 10:09

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 10:10

Cowboy55 schreef:
Indestal schreef:
Dit vind ik een goed stukje wat weergeeft wat momenteel leeft.

https://decorrespondent.nl/5671/heel-ve ... 3-6d21ec99

Je bedoelt het plaatje waarbij NL ophoudt bij de lijn Venlo-Weert? Is al jaren zo joh...... :+

Ok, als ik klik krijg ik het hele stuk, jullie dus niet? Jammer, echt de moeite waard om te lezen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 10:13

Indestal schreef:
Cowboy55 schreef:

Je bedoelt het plaatje waarbij NL ophoudt bij de lijn Venlo-Weert? Is al jaren zo joh...... :+

Ok, als ik klik krijg ik het hele stuk, jullie dus niet? Jammer, echt de moeite waard om te lezen.

Nee hoor, ik krijg het hele stuk. Geen punt. Er was slechts een plaatje "geknipt"
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 21-11-16 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 10:14

Ik snap je niet, ik denk dat jij wat anders ziet dan ik.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 10:19

Indestal schreef:
Dit vind ik een goed stukje wat weergeeft wat momenteel leeft.

https://decorrespondent.nl/5671/heel-ve ... 3-6d21ec99

Goed stuk inderdaad. Toch wel weer hoopgevend.

Wat betreft de Mexicanen en andere illegale immigranten, zou het imo veel meer helpen om de bedrijven te bestraffen die illegalen in dienst hebben. Als er geen werk is, dan zal de stroom vanzelf opdrogen. Hier in Europa is het vrijwel onmogelijk om je bedrijf op illegalen te laten draaien, maar in Amerika is het heel normaal, door gebrek aan overheidstoezicht. En de bedrijven profiteren er flink van, want ze hebben lage loonkosten, super loyale (slaafse) werknemers, geen belastingen, etc.
Daarom zal Trump dat niet aanpakken, want dan verliest hij de steun van veel middenstanders en boeren. (Denk aan die ene boer uit Boer Zoekt Vrouw. Die had alleen maar Mexicanen in dienst.)
Dus dan maar een muur bouwen (die er al staat). En iedereen die er toch door komt, die nemen we lekker in dienst.
Dan lijkt het of je wat doet voor de mensen die hun baan zijn kwijtgeraakt aan illegalen, en tegelijkertijd zit je de bedrijven niet dwars. Maar een oplossing is het natuurlijk niet.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 10:24

Is hier toch ook? Sinds er steeds controles zijn bij de tuinders en ze gedwongen worden fatsoenlijk te betalen, komen de Polen niet meer..nu de Roemenen, Tjechen en Bulgaren omdat zij nog niet voldoende door hebben dat ze onder betaald worden en erbarmelijk moeten leven als ze hier zijn...je gelooft je ogen soms niet hoe ze ergens niet in het zicht in een lekke caravan zonder iets bivakkeren en 7 dagen per week werken bij de fruitboeren en tuinders. geld is geld als je arm bent..

En buitenlandse seizoenskrachten in dienst nemen is fiskaal ook enorm voordelig, waardoor de huisvrouw die ooit wat extra kon verdienen niet meer interessant is..en ja zij zijn hun baantje kwijt met fruit plukken.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 10:30

Polen, Roemenen, Tsjechen en Bulgaren zijn hier niet illegaal. Zij zijn inwoners van de EU en mogen hier werken en wonen. Ze kunnen niet uitgezet worden. Dat ze slecht behandeld worden is een ander ding, maar een bedrijf kan niet bestraft worden voor het in dienst hebben an sich. Dat ze onderbetaald worden heeft te maken met de contracten die ze tekenen in eigen land, met de lonen die daar gelden. Daarom zijn ze goedkoop voor ons. Dat is ook een probleem dat opgelost moet worden, maar van een andere orde dan de Mexicanen in Amerika.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 10:32

Indestal schreef:
Politiek is list en bedrog. Ze zijn hier wel eerlijk tov het klapvolk.? . zitten we nog fijn allemaal te wachten wat ons beloofd is tijdens verkiezingscampagnes?

Noem voor mijn part politiek een spel, maar ook een spel heeft regels.
....daar kunnen listen bij horen, het gaat tenslotte over macht.
Maar please, 'gaat heen' met gezeur over bedrog en demagogie a la "we weten toch wel beter? We zijn toch niet naief?"
Ik vind mezelf niet naief, en politiek door de wol geverfd, en ook nog eens een optimist.
Zo, nou jij weer....! ;)

En even voor de duidelijkheid: les 1 in de Nederlandse politiek gaat over compromissen sluiten en coalities smeden.
....ondanks dat ik door de wol geverfd ben: ik lees geen verkiezingsprogramma's.
Ik stem op basis van wat een partij heeft gedaan.

(Trouwens - er is een schandelig voorbeeld van "verkiezingsbelofte breken": Geert Wilders. Hij had beloofd in de aanloop naar 9 juni 2010 dat de pensioen leeftijd 65 "ononderhandelbaar" voor hem was. Dat is een stemmentrekker. Op de avond van de verkiezingen, de stembus was dicht, de uitslag nog niet bekend -er waren dus nog geen onderhandelingen, komt GW met de vlotte mededeling dat de hele belofte van tafel is.
Schandalig.
Dus wie na 2010 nog op GW stemt, doet dit om "andere redenen dan wat hij zegt".)

Citaat:
Trump heeft het gewoon keihard en heel vies gespeeld..in real world weet hij dondersgoed dat niet alles wat hij zegt uitvoerbaar is, maar wint wel zieltjes.

....die spanning is reëel: wat wil je versus 'wat komt er van terecht'.
(Al heeft djt ook dingen beloofd die vierkant tegen de constitutie ingaan, dat vind ik dom. Dom in de zin van "een karaktergebrek".)

Citaat:
Ondertussen vergeten de voornamelijk linksgeorienteerde Europeanen dat Amerika een overwegend Republikeins land is en een stuk conservatiever dan dat men in bv Nederland is. En nu komt de cultuurclash heel hard aan bij deze mensen. Er zijn staten waar men nog heel erg racistisch is en die laten zich nu heel erg luid horen wat natuurlijk afstoot, maar wel laat zien wat Amerika is.

Warme aanbeveling: "nivea"!
(Niet invullen voor een ander. Ik herken mijzelf niet in dit beeld.)
Citaat:
Overigens zijn er ook gebieden waar men ontzettend veel last heeft van illegale Mexicanen.. Mexico is ook een land waar niet iedereen echt lief is..ik ben er geweest zonder reisgezelschap en heb hierdoor niet de selecteerde hotels en plekjes gezien en echt geloof mij, de dreiging van overval of nog erger hing er elke dag,

Ga toch heen met die als halve waarheid verpakte leugens!

Ik wil best geloven "dat jij zelf in Mexico bent geweest", al is dat een halfslachtig argument.

Mexico is een land, verwikkeld in een bloedige 'burger'oorlog. Laten we die dingen eerst maar eens bij de naam noemen! !
Dus ja, dat jij dreiging ondervond - uiteraard! (Hopelijk had je niets anders verwacht? )

Maar kom mij niet aanzetten met "niet iedere Mexicaans is lief, hoor!"
The issue was, dat een deel van de economie van de US of A draaiend wordt gehouden door een soort van moderne slavernij: hard werk, karig loon, nul burgerrechten.
Dus dat men "er last van heeft", dat lijkt mij nu weer niet waar.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 21-11-16 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 10:36

Indestal schreef:
Is hier toch ook? Sinds er steeds controles zijn bij de tuinders en ze gedwongen worden fatsoenlijk te betalen, komen de Polen niet meer..nu de Roemenen, Tjechen en Bulgaren omdat zij nog niet voldoende door hebben dat ze onder betaald worden en erbarmelijk moeten leven als ze hier zijn...je gelooft je ogen soms niet hoe ze ergens niet in het zicht in een lekke caravan zonder iets bivakkeren en 7 dagen per week werken bij de fruitboeren en tuinders. geld is geld als je arm bent...

En buitenlandse seizoenskrachten in dienst nemen is fiskaal ook enorm voordelig, waardoor de huisvrouw die ooit wat extra kon verdienen niet meer interessant is..en ja zij zijn hun baantje kwijt met fruit plukken.

Nee.
Zo is het hier niet.

Er is nog veel meer in het westland dan seizoensgebonden werk - en daar zijn for some reason or the other geen Nederlanders voor te krijgen - er wordt dus niet ingepikt.

Jammer voor wie dat graag gelooft, maar de feiten spreken anders.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 10:42

janderegelaa schreef:

Valt wel mee hoor, dit staat niet op rare complotwebsites die 't ook hebben over Reptilians en zo. :) De FBI heeft bevestigd dat er tijdens de primaries door Rusland stemcomputers zijn gehackt. Obama heeft kort voor de verkiezingen nog met Poetin gebeld met het dwingende verzoek zich niet met de verkiezingen te bemoeien. Een deel van hackersgroep Anonymous heeft bevestigd dat er erg veel Russische hackpogingen waren op de dag van de verkiezingen. De directeur van de NSA heeft uitgesproken dat een buitenlandse staat de verkiezingsuitslag heeft beïnvloed. En de stemcomputers waren ontzettend makkelijk te hacken. Er zijn inmiddels ook enkele congres- en senaatleden, ook Republikeinse, die vinden dat er meer onderzoek nodig is.

Ik zeg niet dat het definitief zo is, hè? Misschien is het allemaal stom toeval. Maar er zijn wel voldoende aanwijzingen om een hertelling te rechtvaardigen.

Hier staat wat meer info: https://medium.com/@DaleBeran/a-truly-f ... .92xsz98ty

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 10:45

Janneke2 schreef:
Indestal schreef:
Politiek is list en bedrog. Ze zijn hier wel eerlijk tov het klapvolk.? . zitten we nog fijn allemaal te wachten wat ons beloofd is tijdens verkiezingscampagnes?

Noem voor mijn part politiek een spel, maar ook een spel heeft regels.
....daar kunnen listen bij horen, het gaat tenslotte over macht.
Maar please, 'gaat heen' met gezeur over bedrog en demagogie a la "we weten toch wel beter? We zijn toch niet naief?"
Ik vind mezelf niet naief, en politiek door de wol geverfd, en ook nog eens een optimist.
Zo, nou jij weer....! ;)

En even voor de duidelijkheid: les 1 in de Nederlandse politiek gaat over compromissen sluiten en coalities smeden.
....ondanks dat ik door de wol geverfd ben: ik lees geen verkiezingsprogramma's.
Ik stem op basis van wat een partij heeft gedaan.

(Trouwens - er is een schandelig voorbeeld van "verkiezingsbelofte breken": Geert Wilders. Hij had beloofd in de aanloop naar 9 juni 2010 dat de pensioen leeftijd 65 "ononderhandelbaar" voor hem was. Dat is een stemmentrekker. Op de avond van de verkiezingen, de stembus was dicht, de uitslag nog niet bekend -er waren dus nog geen onderhandelingen, komt GW met de vlotte mededeling dat de hele belofte van tafel is.
Schandalig.
Dus wie na 2010 nog op GW stemt, doet dit om "andere redenen dan wat hij zegt".)

Gelukkig dat je dit schrijft. Ik dacht de laatste dagen al dat ik gek werd. Mijn broek zakt (bijna) af van het gemak waarmee (hier) geaccepteerd wordt dat beloftes van Trump binnen een paar dagen keiharde leugens blijken te zijn. En dan verklaringen in de zin van: Ja, maar dat had je van tevoren kunnen weten.

Nee, dat had ik niet. Ik ben van de oude stempel. Ik hou mensen aan hun woord. En als ze dat woord breken dan zijn ze leugenaars. Daarnaast: als al die toezeggingen in meer-of-mindere mate leugens zijn, WAAR HEBBEN MENSEN DAN OP/VOOR GESTEMD?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 10:48

Indestal schreef:
Politiek is list en bedrog. Ze zijn hier wel eerlijk tov het klapvolk.? . zitten we nog fijn allemaal te wachten wat ons beloofd is tijdens verkiezingscampagnes? We weten toch wel beter?

Vanwaar dat vrij ruwe taalgebruik eigenlijk?

Maar politiek hoeft niet list en bedrog te zijn. Dat is het nu, omdat zowel de politiek als de kiezer dat toestaat. Maar we zouden ook energie kunnen steken om dat te veranderen, en weer te focussen op inhoud en integriteit, en willen dat er goed bestuurd wordt.

Citaat:

Amerika heeft laten zien dat racisme inderdaad nog een grote rol speelt, die nu alleen maar toe gaat nemen. Maar er zijn uiteindelijk toch minstens zo'n anderhalf miljoen meer mensen die op Clinton gestemd hebben.
Laten we ook dat niet vergeten.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 10:49

Maar dat is niet realistisch..was het maar zo dat politiek eerlijk is..beetje naif.

Klopt dat meer Clinton hebben gestemt, maar de senaat en de afgevaardigen zijn nog overwegend republikeins. En veel democraten hebben ook nu op trump gestemd omdat de beloften van de democraten gewoon niet waar gemaakt (kan) worden. En smachten op verandering..

De slogan Amerika weer groot maken heeft hem een soort reddende hand gegeven voor veel mensen.
En misschien gaat hij dat ook doen, maar zal voor velen niet op de gewenste manier gaan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 10:56

Cowboy55 schreef:
Gelukkig dat je dit schrijft. Ik dacht de laatste dagen al dat ik gek werd. Mijn broek zakt (bijna) af van het gemak waarmee (hier) geaccepteerd wordt dat beloftes van Trump binnen een paar dagen keiharde leugens blijken te zijn. En dan verklaringen in de zin van: Ja, maar dat had je van tevoren kunnen weten.

Nee, dat had ik niet.

Wat zou voor jou een manier geweest zijn om dat wel te kunnen weten? Op welke manier zou men die informatie kunnen geven op een manier dat jij het had gezien / gelezen?

Citaat:
Daarnaast: als al die toezeggingen in meer-of-mindere mate leugens zijn, WAAR HEBBEN MENSEN DAN OP/VOOR GESTEMD?

Haat, woede, emotie in elk geval. De reactie waarmee sommige mensen uit frustratie hun telefoon door de kamer keilen als het ding voor de zoveelste keer vastloopt - niet als plan om de telefoon of het land te verbeteren, maar als actie uit frustratie. (Alleen - telefoons en landen gaan door dat soort ondoordachte acties wel kapot.)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 11:16

Indestal schreef:
Maar dat is niet realistisch..was het maar zo dat politiek eerlijk is..beetje naif.

:) Deze reactie is heel erg voorspelbaar. Maar ik ga er niet vanuit dat de politiek eerlijk is (dus niet naief), ik vind dat we de politiek eerlijk moeten maken. Da's iets anders.

En daar kunnen we invloed op hebben: door aan onze media te vragen daar veel meer aandacht aan te besteden. Door actief te controleren of het klopt wat politici zeggen en of dat ook volledig is. Door door de tijd te kijken of mensen dat wat ze hebben gezegd ook doen. Door veel meer aandacht te geven aan
de inhoud, de werkelijke onderwerpen. En door de flitsende soundbites, de hitsere peilingen en de oneliners er een stuk uit te halen...

We hebben er ook invloed op, door zorgvuldig met onze stem om te gaan, en die stem niet alleen te bepalen wat de mensen en partijen in de weken voor de verkiezingen hebben gezegd, maar ook wat ze hebben gedaan in de langere tijd ervoor, binnen de politiek en buiten.

Citaat:
De slogan Amerika weer groot maken heeft hem een soort reddende hand gegeven voor veel mensen.
En misschien gaat hij dat ook doen, maar zal voor velen niet op de gewenste manier gaan.

Nee, hij gaat het niet doen. Er is geen enkele aanwijzing, 0, noppes, dat hij ook maar iets gaat doen voor Amerika. Hij neemt een openlijke nazi die aangeeft het land juist in puin te willen aan als belangrijke adviseur, hij neemt de bankiers aan die zo fijn betrokken waren bij het veroorzaken van de crisis, hij neemt een klimaatontkenner aan terwijl juist de VS al behoorlijk last heeft van de klimaatverandering.

(En het fascisme in z'n algemeenheid heeft helemaal nog nergens geleid tot een 'great' land, maar altijd tot gewelddadige, onveilige landen waar niemand zeker is van z'n bestaan en je misschien, als je maar genoeg mensen vertrapt, je wel tijdelijke rijkdom en roem kunt verkrijgen, maar zodra je een verkeerde vijand maakt kan dat ook zomaar ten einde zijn. De geschiedenis heeft tal van precedenten daarvan.)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 11:26

Helaas kan ik het alleen maar met je analyse van vorige post eens zijn Shadow, ook al hoop ik zo dat we ons met zijn allen heel erg vergissen. Die zeer kleine kans dat Trump het toch goed doet, wil ik hem wel geven, want dat is beter voor ons allemaal.

Janneke2 schreef:
Schandalig.

Dit is helemaal waar!

Als het gaat om complot theorieën ben ik altijd erg voorzichtig. Als het al zo is, dan mag VS zich diep schamen dat ze hackers niet tegen hebben kunnen houden. Als dit al waar is, dan gaat dit nog een heel groot schandaal worden en zal dit zeker uit gaan komen. Vooralsnog houd ik dit voor een broodje Aap verhaal.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 11:35

Cowboy55 schreef:

Nee, dat had ik niet. Ik ben van de oude stempel. Ik hou mensen aan hun woord. En als ze dat woord breken dan zijn ze leugenaars. Daarnaast: als al die toezeggingen in meer-of-mindere mate leugens zijn, WAAR HEBBEN MENSEN DAN OP/VOOR GESTEMD?

Ja, precies.
(Om daarna duizelig en 'onwel', te besluiten dat het allemaal een complot is...)

Ik ben een calviniste en voel veel voor het bijbelwoord 'laat uw ja een ja zijn en uw nee een nee'.
Voor sommigen kan dit klinken als Chinees : ik principe, als het over kerken gaat, vind ik oecumene een schone zaak.
Maar in de Nederlandse politiek - brrr.
Ooit hadden we de partijen CHU en ARP , die namen dit bijbelwoord serieus. (Er zaten zeer bekwame politici, die het machtsspel goed kenden, maar ook scherp werden gehouden door hun achterban.) Een leugen, 1, en de carrière was smadelijk geëindigd.
....en toen kwam de fusie met de KVP tot CDA - huuuu.....
Ik denk wel eens, dat de verruwing daar begonnen is.
Of met de eerste twee kabinetten Lubbers. Een meerderheid van 51%, de andere 49% kon barsten, en de grote fractie van het CDA waarin gold, dat minderheden mee moesten stemmen met de meerderheid of konden vertrekken.

"Dat is niet goed voor de democratie"....
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 21-11-16 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt