Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Naomi_rabe: je weet dat bewezen is dat hij heel vaak liegt, in allerlei zaken? Dat ontzettend veel van zijn uitspraken overduidelijk aantoonbare leugens zijn? En ook die brengt hij met de grootste overtuiging. Toen hij iets uitsprak wat op tv gekomen was, beweerde hij glashard de volgende dag dat hij dat niet gezegd had. Zelfs toen het bewijs gewoon getoond werd. Dat is niet iemand die eerlijk is.
(Daarnaast, er is een misverstand dat het 'eerlijk' is om grove, beledigende en intimiderende dingen te zeggen. Dat is het niet, het is schadelijk gedrag dat er op gericht is om andere mensen te benadelen om jezelf te bevoordelen. Dat heeft niets met eerlijkheid te maken.)
Indestal schreef:Dit vind ik een goed stukje wat weergeeft wat momenteel leeft.
https://decorrespondent.nl/5671/heel-ve ... 3-6d21ec99
Cowboy55 schreef:Indestal schreef:Dit vind ik een goed stukje wat weergeeft wat momenteel leeft.
Je bedoelt het plaatje waarbij NL ophoudt bij de lijn Venlo-Weert? Is al jaren zo joh......
Indestal schreef:Cowboy55 schreef:
Je bedoelt het plaatje waarbij NL ophoudt bij de lijn Venlo-Weert? Is al jaren zo joh......
Ok, als ik klik krijg ik het hele stuk, jullie dus niet? Jammer, echt de moeite waard om te lezen.
Indestal schreef:Dit vind ik een goed stukje wat weergeeft wat momenteel leeft.
Indestal schreef:Politiek is list en bedrog. Ze zijn hier wel eerlijk tov het klapvolk.? . zitten we nog fijn allemaal te wachten wat ons beloofd is tijdens verkiezingscampagnes?
Citaat:Trump heeft het gewoon keihard en heel vies gespeeld..in real world weet hij dondersgoed dat niet alles wat hij zegt uitvoerbaar is, maar wint wel zieltjes.
Citaat:Ondertussen vergeten de voornamelijk linksgeorienteerde Europeanen dat Amerika een overwegend Republikeins land is en een stuk conservatiever dan dat men in bv Nederland is. En nu komt de cultuurclash heel hard aan bij deze mensen. Er zijn staten waar men nog heel erg racistisch is en die laten zich nu heel erg luid horen wat natuurlijk afstoot, maar wel laat zien wat Amerika is.
Citaat:Overigens zijn er ook gebieden waar men ontzettend veel last heeft van illegale Mexicanen.. Mexico is ook een land waar niet iedereen echt lief is..ik ben er geweest zonder reisgezelschap en heb hierdoor niet de selecteerde hotels en plekjes gezien en echt geloof mij, de dreiging van overval of nog erger hing er elke dag,
Indestal schreef:Is hier toch ook? Sinds er steeds controles zijn bij de tuinders en ze gedwongen worden fatsoenlijk te betalen, komen de Polen niet meer..nu de Roemenen, Tjechen en Bulgaren omdat zij nog niet voldoende door hebben dat ze onder betaald worden en erbarmelijk moeten leven als ze hier zijn...je gelooft je ogen soms niet hoe ze ergens niet in het zicht in een lekke caravan zonder iets bivakkeren en 7 dagen per week werken bij de fruitboeren en tuinders. geld is geld als je arm bent...
En buitenlandse seizoenskrachten in dienst nemen is fiskaal ook enorm voordelig, waardoor de huisvrouw die ooit wat extra kon verdienen niet meer interessant is..en ja zij zijn hun baantje kwijt met fruit plukken.
janderegelaa schreef:9/11 was toch ook een complot van de geheime dienst...
Janneke2 schreef:Indestal schreef:Politiek is list en bedrog. Ze zijn hier wel eerlijk tov het klapvolk.? . zitten we nog fijn allemaal te wachten wat ons beloofd is tijdens verkiezingscampagnes?
Noem voor mijn part politiek een spel, maar ook een spel heeft regels.
....daar kunnen listen bij horen, het gaat tenslotte over macht.
Maar please, 'gaat heen' met gezeur over bedrog en demagogie a la "we weten toch wel beter? We zijn toch niet naief?"
Ik vind mezelf niet naief, en politiek door de wol geverfd, en ook nog eens een optimist.
Zo, nou jij weer....!
En even voor de duidelijkheid: les 1 in de Nederlandse politiek gaat over compromissen sluiten en coalities smeden.
....ondanks dat ik door de wol geverfd ben: ik lees geen verkiezingsprogramma's.
Ik stem op basis van wat een partij heeft gedaan.
(Trouwens - er is een schandelig voorbeeld van "verkiezingsbelofte breken": Geert Wilders. Hij had beloofd in de aanloop naar 9 juni 2010 dat de pensioen leeftijd 65 "ononderhandelbaar" voor hem was. Dat is een stemmentrekker. Op de avond van de verkiezingen, de stembus was dicht, de uitslag nog niet bekend -er waren dus nog geen onderhandelingen, komt GW met de vlotte mededeling dat de hele belofte van tafel is.
Schandalig.
Dus wie na 2010 nog op GW stemt, doet dit om "andere redenen dan wat hij zegt".)
Indestal schreef:Politiek is list en bedrog. Ze zijn hier wel eerlijk tov het klapvolk.? . zitten we nog fijn allemaal te wachten wat ons beloofd is tijdens verkiezingscampagnes? We weten toch wel beter?
Trump heeft het gewoon keihard en heel vies gespeeld..in real world weet hij dondersgoed dat niet alles wat hij zegt uitvoerbaar is, maar wint wel zieltjes.
Citaat:Ondertussen vergeten de voornamelijk linksgeorienteerde Europeanen dat Amerika een overwegend Republikeins land is en een stuk conservatiever dan dat men in bv Nederland is. En nu komt de cultuurclash heel hard aan bij deze mensen. Er zijn staten waar men nog heel erg racistisch is en die laten zich nu heel erg luid horen wat natuurlijk afstoot, maar wel laat zien wat Amerika is.
Cowboy55 schreef:Gelukkig dat je dit schrijft. Ik dacht de laatste dagen al dat ik gek werd. Mijn broek zakt (bijna) af van het gemak waarmee (hier) geaccepteerd wordt dat beloftes van Trump binnen een paar dagen keiharde leugens blijken te zijn. En dan verklaringen in de zin van: Ja, maar dat had je van tevoren kunnen weten.
Nee, dat had ik niet.
Citaat:Daarnaast: als al die toezeggingen in meer-of-mindere mate leugens zijn, WAAR HEBBEN MENSEN DAN OP/VOOR GESTEMD?
Indestal schreef:Maar dat is niet realistisch..was het maar zo dat politiek eerlijk is..beetje naif.
Citaat:De slogan Amerika weer groot maken heeft hem een soort reddende hand gegeven voor veel mensen.
En misschien gaat hij dat ook doen, maar zal voor velen niet op de gewenste manier gaan.
Janneke2 schreef:(Trouwens - er is een schandelig voorbeeld van "verkiezingsbelofte breken": Geert Wilders. Hij had beloofd in de aanloop naar 9 juni 2010 dat de pensioen leeftijd 65 "ononderhandelbaar" voor hem was. Dat is een stemmentrekker. Op de avond van de verkiezingen, de stembus was dicht, de uitslag nog niet bekend -er waren dus nog geen onderhandelingen, komt GW met de vlotte mededeling dat de hele belofte van tafel is.
Schandalig.
Dus wie na 2010 nog op GW stemt, doet dit om "andere redenen dan wat hij zegt".)
Cowboy55 schreef:Gelukkig dat je dit schrijft. Ik dacht de laatste dagen al dat ik gek werd. Mijn broek zakt (bijna) af van het gemak waarmee (hier) geaccepteerd wordt dat beloftes van Trump binnen een paar dagen keiharde leugens blijken te zijn. En dan verklaringen in de zin van: Ja, maar dat had je van tevoren kunnen weten.
Nee, dat had ik niet. Ik ben van de oude stempel. Ik hou mensen aan hun woord. En als ze dat woord breken dan zijn ze leugenaars. Daarnaast: als al die toezeggingen in meer-of-mindere mate leugens zijn, WAAR HEBBEN MENSEN DAN OP/VOOR GESTEMD?