Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Ik vind dat altijd heel knap.
Laatst was er ook weer een gevaarlijk iemand aan de grensovergang opgepakt.
Hoe doen ze dat toch?
Ik wordt echt zelden gecontrolleerd.
Citaat:President François Hollande heeft nogmaals herhaald dat Frankijk in oorlog is. Hij bevestigde dat twee terroristen, gelinkt aan de aanslagen van vorige vrijdag, gedood werden bij de raid vanmorgen.
Sizzle schreef:Ik vind dat altijd heel knap.
Laatst was er ook weer een gevaarlijk iemand aan de grensovergang opgepakt.
Hoe doen ze dat toch?
Ik wordt echt zelden gecontrolleerd.
Citaat:Er was ergens eerder al gezegd geweest dat het paspoort daar achteraf is neer gelegd. Om zo verdeeldheid tussen 'de westerlingen en de vluchtelingen' te creeëren.
Stel dat het klopt dat er 8 mensen hetzelfde paspoort hebben gebruikt om zich aan te melden als vluchteling. Ja dan is dat vermoeden wel heel sterk bevestigd dat ze dat als list gebruiken. Dat het vermomde IS strijders zijn die verscholen zitten tussen de vluchtelingen.
Citaat:Maar hoe het precies werkt die controle weet ik ook niet. Duidelijk is er te weinig controle, want dat zou eigenlijk niet mogen gebeuren.
Yasmine schreef:Nee, gisteren was het "Wat nu?", een debat over terrorisme op Eén. Vanavond is er een debat op VTM. Zijn twee verschillende Belgische zenders en twee verschillende debatten.
Batlow schreef:de vrouw die zichzelf heeft opgeblazen was de nicht van Abdelhamid Abaaoud..
Zijn er agenten gewond geraak door die ontploffing? Zo niet, dan vraag ik mezelf af waarom ze zich heeft opgeblazen? Iemand die zou kunnen zeggen waarom?
R12312 schreef:Vietnam was ik er net niet, Joegoslavie echter wel, dat was ook een vreselijke oorlog.
Citaat:Lockerbie 1988. Iraanse revolutie 1978. Maar daar denkt echt niemand meer aan, zelfs niet nu de context zo hetzelfde is. En dan nog de Europese terreurgroeperingen als ETA, IRA/Sinn Fein en RAF, is ook iedereen vergeten terwijl die ook alles en iedereen kapot schoten.
Kan niet reageren in dat topic, anders had ik het daar wel neergezet.
Yaralisa schreef:Batlow schreef:de vrouw die zichzelf heeft opgeblazen was de nicht van Abdelhamid Abaaoud..
Zijn er agenten gewond geraak door die ontploffing? Zo niet, dan vraag ik mezelf af waarom ze zich heeft opgeblazen? Iemand die zou kunnen zeggen waarom?
Daarbij zijn 5 agenten en 1 buurtbewoner gewond geraakt.
Batlow schreef:Zijn er agenten gewond geraak door die ontploffing? Zo niet, dan vraag ik mezelf af waarom ze zich heeft opgeblazen? Iemand die zou kunnen zeggen waarom?
Yaralisa schreef:Batlow schreef:Wel een buurtbewoner? Had eerst begrepen van niet. Hmm, van je familie moet je het hebben...
Of het waar is, weet ik ook niet zeker maar dat stond op nos.
Ja inderdaad...
Yasmine schreef:Nee, politie heeft bevestigd dat er geen gewonde omstaanders of buurtbewoners zijn. Gewonden zijn allemaal agenten.
Citaat:Bomgordel
Toen de politie vanochtend rond 04.30 uur met de actie bij het gebouw begon, blies een vrouw zich daar op met een bomgordel. Ook een andere verdachte kwam om; hij werd doodgeschoten door een scherpschutter. Vijf politieagenten raakten gewond, net als een buurtbewoner.
Bron: nos.nl