Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:46

Blue_Eyes schreef:
MargreetW schreef:
Richting opsturen? Dan pikken jullie zelf de delen eruit die jullie triggeren.

Welke andere delen stonden er dan nog in jouw post?

Wat Sammie zegt is simpele communicatiepsychologie hoor. Zo werkt het nou eenmaal. Daar valt weinig aan te vinden.

We gaan een tikkie off topic :+ , maar de suggestieve kreet 'kijk en huiver' kan betrekking hebben op de spookboodschap maar ook op de hele hele hele foute Facebookpagina zelf. De kreet is absoluut subjectief, maar je kunt niet objectiveren waarop de kreet zich richt.....

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:59

Van het aantal vluchtelingen is zeker 3 kwart gelukszoeker of radicale moslim.
De echte vluchtelingen hebben identiteit's bewijs bij zich,de niet vluchtelingen hebben dat niet bij zich.
Het overgrote deel kan dus zeggen wat ze willen,waar ze vandaan komen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:09

gohya schreef:
De echte vluchtelingen hebben identiteit's bewijs bij zich,de niet vluchtelingen hebben dat niet bij zich.

Heb je een bron van die cijfers?

Hahahah Cowboy, dat zou ook nog kunnen inderdaad _O-

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:11

Citaat:
de hele hele hele foute Facebookpagina zelf.

Ik heb geen idee van welke FB pagina deze video afkomt, ik kreeg hem pas kort geleden onder ogen. En ik ben daar erg van geschrokken, en zie er echt een gevaar in voor de toekomst. Ik huiver inderdaad, heel erg.
Maar zo denk ik erover, en nogmaals ik ben heel bang dat straks de echte vluchtelingen eronder gaan lijden.
Net zo goed als ik bang ben voor de toekomst van mijn kinderen en kleinkinderen.

En off topic, ik hou ook m'n hart vast voor de Sinterklaasintocht morgen in Meppel, er schijnen veel tegenstanders te komen. In wat voor land leven wij als je tijdens de intocht tegen kleine kinderen gaat roepen dat Sinterklaas niet bestaat en een verklede man is.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:21

gohya schreef:

Dan zijn het niet zo'n slimme vluchtelingen. Zie hieronder.

gohya schreef:

Klopt. En zo zijn ze voor Assad, IS of wie-dan-ook ook niet terug te traceren naar familieleden die nog in het land van herkomst zitten. Dat schijnt dan weer een redelijk positieve invloed op de levensverwachting van die achterblijvers te hebben........

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:32

Blue_Eyes schreef:
gohya schreef:

Heb je een bron van die cijfers?

Hahahah Cowboy, dat zou ook nog kunnen inderdaad _O-

Ik doe niet meer aan bronnen,want ze zijn toch niet waar en/of onbetrouwbaar.
Dus wat heeft het voor zin om een bron neer te zetten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:39

Ja wat heb je nou aan bronnen...? Misschien omdat iedere boerenl*l wel wat kan roepen op internet?

Nu geloof ik direct dat er radicalen tussen kunnen zitten en gelukszoekers eveneens, maar voor een getal als driekwart zou ik toch ook wel een bron willen zien. Dat geeft wat meer inzicht in de -jaja- de betrouwbaarheid er van :D

Zie zwartgedeelte van mn onderschrift :D

gohya

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:46

Als je de Media volgt zie je zelf wel dat 3-kwart geen oorlogs vluchteling is.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:50

gohya schreef:

Heb ik nog niet gezien? :o?

Als je een bron hebt van een betrouwbare bron (zeg volkskrant, ad, nu, enz.) komt je argument simpelweg betrouwbaarder over. Dat is sowieso in debatten en betogen in het algemeen, goede bron=betrouwbaarder.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:56

MargreetW schreef:

Dit filmpje is zeker suggestief. Het begint al met de ferry in Athene. Het suggereert dat de laadruimte helemaal vol zit met wachtende vluchtelingen. De ferry's zijn altijd vol met Grieken en toeristen en die verlaten altijd de ferry via het laadruim. Zo ging het 30 jaar geleden ook al en nu nog steeds. Dit filmpje suggereert dat wij overspoeld worden door vluchtelingen, terwijl er tot nu toe nog geen 50.000 Nederland zijn binnen gekomen. Misschien veel, maar er is geen sprake van een tsunami van vluchtelingen in Nederland.
Dit soort filmpjes is om angst en haat te zaaien.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:03

gohya schreef:

Dus met andere woorden jij concludeert op basis van beelden uit de media dat driekwart geen oorlogsvluchteling is? Dan ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar jou verdeelsleutel.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:10

Electra63 schreef:
MargreetW schreef:

Dit filmpje is zeker suggestief. Het begint al met de ferry in Athene. Het suggereert dat de laadruimte helemaal vol zit met wachtende vluchtelingen. De ferry's zijn altijd vol met Grieken en toeristen en die verlaten altijd de ferry via het laadruim. Zo ging het 30 jaar geleden ook al en nu nog steeds. Dit filmpje suggereert dat wij overspoeld worden door vluchtelingen, terwijl er tot nu toe nog geen 50.000 Nederland zijn binnen gekomen. Misschien veel, maar er is geen sprake van een tsunami van vluchtelingen in Nederland.
Dit soort filmpjes is om angst en haat te zaaien.

Het gaat ook niet om Nederland, het gaat om Europa. Europa is de regie over de vluchtelingeninvasie kwijt, dat ligt in handen van de smokkelaars. Daar stond in het NRC een mooi artikel over.
http://www.nrc.nl/nieuws/2015/09/14/dit-is-wat-je-moet-weten-om-de-vluchtelingencrisis-te-begrijpen
En bij mijn filmpje had moeten staan:" kijk, ik huiver" maar op de een of andere manier is dat via autocorrectie? weggevallen denk ik. En na bepaalde tijd kun je op bokt niet meer wijzigen.

Electra63

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:15

Dan nog is het filmpje suggestief. Het beginbeeld met de ferry in Athene zijn geen vluchtelingen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:16

Sammie schreef:
gohya schreef:

Dus met andere woorden jij concludeert op basis van beelden uit de media dat driekwart geen oorlogsvluchteling is? Dan ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar jou verdeelsleutel.

Ja idd. op basis van beelden concludeer ik dat.Hoe ik dat zie? laten we het houden op een 6de zintuig.
Tja das geen bron natuurlijk,maar voor MIJ wel. ;)

Nou MargreetW IK huiver er ook van!

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:19

Electra63 schreef:
Dan nog is het filmpje suggestief. Het beginbeeld met de ferry in Athene zijn geen vluchtelingen.

Dat weet ik niet, ik heb ook op diverse ferry's in Griekenland gezeten maar heb ik nooit gezien.
Maar als jij zegt dat het toeristen zijn, dan geloof ik je.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:25

MargreetW schreef:
Electra63 schreef:

Dat weet ik niet, ik heb ook op diverse ferry's in Griekenland gezeten maar heb ik nooit gezien.

Ik kan niet aan het filmpje zien of dit Grieken, toeristen of vluchtelingen zijn. Wel weet ik dat de grote ferry's in Griekenland altijd vol zijn en dat het een heksenketel is als men er met zijn allen (honderden) tegelijk af wil. Ik heb het nog nooit anders gezien, zeker niet in Athene.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:07

MargreetW schreef:
Electra63 schreef:

Ik kan dat bevestigen. Gaat in Griekenland vrijwel altijd zo. :)

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:11

Citaat:

Bij ons stonden de auto's daar, en mocht je daar alleen komen als je daar een auto had.
Maar ik heb het nagevraagd bij een vriendin die op Kos woont.
De mensen op de boot zijn zo'n 3000 vluchtelingen die met de Blue Star ferries weg zijn gehaald van andere Griekse eilanden in de Egeïsche Zee. Aan boord schenen tevens een politie/leger eenheid én een medisch team te zijn geweest.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:13

Electra63 schreef:

Dreigend muziekje erachter werkt ook goed :j :)ddd :Y)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:37

Empathie hoort wederkerig te zijn.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:38

MargreetW schreef:
Citaat:

Bij ons stonden de auto's daar, en mocht je daar alleen komen als je daar een auto had.
Maar ik heb het nagevraagd bij een vriendin die op Kos woont.
De mensen op de boot zijn zo'n 3000 vluchtelingen die met de Blue Star ferries weg zijn gehaald van andere Griekse eilanden in de Egeïsche Zee. Aan boord schenen tevens een politie/leger eenheid én een medisch team te zijn geweest.

Dat klopt wel. Op Kos waren veel vluchtelingen, net als op Lesbos en deze vluchtelingen zijn inderdaad weggehaald van deze eilanden en naar Athene gebracht. Deze eilanden zijn te klein om de vele vluchtelingen blijvend op te vangen.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:47

tamary schreef:
[ Video ]

I just think it's a load of drivel :O

Poor little white man... :(:)

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:48

tamary schreef:
[ Video ]

Zoals Stefan Molnyneux al zei: Guilt and shame only work when everyone has the same values.
En dat is nou juist het probleem, er in de meeste delen van de wereld.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 21:05

MargreetW schreef:
tamary schreef:
[ Video ]

Zoals Stefan Molnyneux al zei: Guilt and shame only work when everyone has the same values.
En dat is nou juist het probleem, er in de meeste delen van de wereld.

Correct en daarmee is "Nee" het antwoord op de vraag "of er een middenweg is voor vluchtelingen?"

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 23:30