Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 14:49

Ik denk toch dat als dit een American Airlines toestel bestrof, het onderzoek allang gaande was, met of zonder geweld verkregen.

LadyMadonna

Met hoeveel zijn die separisten eigenlijk? Is dat een hele grote groep of?

Jolien87

LadyMadonna, je hebt helemaal gelijk. Het is te gek voor woorden dat niemand bij die lijken mag komen. Maar mensen die in staat zijn om een vliegtuig met onschuldige zielen neer te knallen, die zullen echt niet zo snel empathie gaan tonen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 14:50

Lizzle schreef:
Ik denk toch dat als dit een American Airlines toestel bestrof, het onderzoek allang gaande was, met of zonder geweld verkregen.

Maar het is geen AA vlucht. En iedereen veroordeeld de USA altijd als het gaat om de manier waarop ze dingen aanpakken, tenzij het ons uitkomt...

labyrinth

chanicha schreef:
Dat vind ik dus ook. Ik zeg niet dat ze de boel maar gelijk moeten platbombarderen maar ze mogen toch wel wat meer ballen tonen.

Wat had je in gedachten dan? In welk opzicht kan de regering "ballen" tonen op een andere manier dan ze nu doen zonder over te gaan in oorlogsriskerende militaire acties?

Crazy_boon

Lizzle schreef:

Was de boel pas echt een oorlogs gebied, en had de US al een oorlog met poetin aan hun zak hangen.

laliz

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 14:53

Dan hadden ze waarschijnlijk met hulp van Poetin het gebied kunnen betreden? Ik neem aan dat hij de separatisten wel even gedeisd kan houden. Had sowieso toch al gekund?
Ik snap ook niet dat als vermoedelijk separatisten dit toestel hebben neergehaald, zij juist zo op de voorgrond treden nu? Of zijn ze bang hun veroverde gebied weer uit handen te moeten geven?

Naja, ik krijg eigenlijk alleen maar meer vragen.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 14:53

Dat denk ik echt niet, als je kijkt waar oorlogen begonnen zijn het ook niet toevallig landen waar iets te winnen valt.
Al van het begin van deze kwestie hebben ze niks anders gedaan dan een vinger tik.
Naïef om te geloven dat als er meer Amerikanen waren, dat het wel opgelost zou zijn.
En nog erger dat mensen pas eisen dat er sancties komen als er zoiets gebeurt, en niet omdat er dagelijks daar mensen ook sterven.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 14:55

Mensen besef even dat het geen optie is om de lichamen te laten waar ze zijn. Het is daar rond de 27 tot 30 graden. Ze liggen er al 2 dagen en zullen snel zo ver vergaan dat ze niet meer goed te verplaatsen zijn.

Om nabestaande rust te geven is het beter om ze nu gewoon weg te halen en over te dragen. Het is niet ideaal, maar dit is een oorlogsgebied. In vredestijd zijn zulke bergingsmissies al enorm gecompliceerd. Laat staan daar.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 14:57

Veulen84 schreef:
Mensen besef even dat het geen optie is om de lichamen te laten waar ze zijn. Het is daar rond de 27 tot 30 graden. Ze liggen er al 2 dagen en zullen snel zo ver vergaan dat ze niet meer goed te verplaatsen zijn.

Om nabestaande rust te geven is het beter om ze nu gewoon weg te halen en over te dragen. Het is niet ideaal, maar dit is een oorlogsgebied. In vredestijd zijn zulke bergingsmissies al enorm gecompliceerd. Laat staan daar.

Amen

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 14:57

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 14:58

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 14:59

Triest maar het gebeurt, er sterven genoeg mensen in de wereld ja, maar die worden niet uit de luchtgeschoten, en er wordt ook geen media heisa van gemaakt.

Het kan mij eigenlijk weinig schelen hoeveel van wat land het waren geweest, was het een vliegtuig vol spanjaarden had ik dezelfde mening gehad. Het kan gewoon niet dat ze geweigerd worden de gebied te onderzoeken....

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 14:59

Furrow schreef:
Rienn schreef:

Ik had vrijdagochtend het zelfde gevoel: ik vlieg volgende maand naar Egypte en er ging een koude rilling over me heen.

Het is niet zeker wat er gebeurd is en het vliegen is nog steeds veilig.

Maar je stapt toch ook in je auto? Elke tien minuten? gebeurt er wel ergens een dodelijk auto ongeluk.

Waar staat er dat ik bang ben om te vliegen? Of dat het niet veilig is?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 15:02

Het is natuurlijk prima dat er linkjes worden gedeeld, maar zou het een optie zijn om erbij te zetten wat er in de link te zien is? Dit om te voorkomen dat mensen dingen te zien of te lezen krijgen die ze liever niet willen zien.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 15:03

Crazy_boon schreef:
Lizzle schreef:

Was de boel pas echt een oorlogs gebied, en had de US al een oorlog met poetin aan hun zak hangen.

Die oorlog is allang gaande, niet met grondtroepen (hoewel in alle Navo landen wel meer troepenbeweging is), maar economisch gezien. Dat spelletje is al maanden bezig. Terwijl de seperatisten vechten voor een bepaald doel (afscheiding van de Oekraïne, niet eens zozeer aansluiting bij Rusland), wordt er een meta oorlog boven hun hoofd uitgevoerd, en dit is met name vanaf de amerikaanse kant richting rusland.
Ik wil even benadrukken dat ik niet pro-rusland ben, maar ook niet pro-Amerika/Navo/Eu/Oekraïne, probeer door de bomen het bos wel te zien ipv direct te geloven wat in de media naar boven komt, want dit kan behoorlijk gekleurd zijn

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 15:05

Vanuit Nederland is minister Timmermans naar Oekraïne gegaan. Er word dus wel wat ondernomen, al lijkt het niet zo.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 15:09

Crazy_boon schreef:
Douraque schreef:
OVSE heeft juist verklaard dat de rebellen enkele lichamen naar de grens tot waar de OVSE waarnemers mogen komen zijn gebracht.

Heel leuk maar ze lichamen moeten juist op hun plaats blijven, en eerst onderzocht worden wat betreft bewijzen van impact enzvoort.

Nee hoor, want het wordt een gevaar voor de volksgezondheid. Het is geen CSI, je kan in principe gewoon stokken in de grond steken met 'hier lag iemand' om de zone van impact aan te duidelijk. De zwarte dozen zijn belangrijk, het romp van het vliegtuig is belangrijk. De mensen kun je ook onderzoeken op een gekoelde plaats. Hoe langer die liggen, des te slechter het met de staat is gesteld en des te minder kun je zien. Het vliegtuig wordt bij voorkeur gewoon ook opgepakt en overgebracht naar een andere plek zodat je de puzzel bij elkaar kunt rapen als het ware.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 15:11

Jolien87 schreef:
Het is natuurlijk prima dat er linkjes worden gedeeld, maar zou het een optie zijn om erbij te zetten wat er in de link te zien is? Dit om te voorkomen dat mensen dingen te zien of te lezen krijgen die ze liever niet willen zien.

Sorry, dat was dom van me. In mijn link staat dat er vanaf 11.00 uur nederlandse tijd een staakt het vuren van kracht is voor 2 tot 4 dagen.
http://www.elsevier.nl/Nederland/nieuws ... -1562855W/

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 15:18

Ik denk dat er weinig te onderzoeken is, bij de grote brokstukken mogen onderzoekers nog steeds niet bij(waarschijnlijk om te voorkomen dat er delen van een raket worden gevonden). Amerikanen zijn door hun high tech allang op de hoogte waar de raket gelanceerd is. Russische staatzender heeft de wiki aangepast om zo de schuld af te wentelen en Poetin lijkt in paniek. Het gaat de rest van de wereld niet om de doden maar om macht, dat blijkt maar weer.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 15:27

Angeliekje schreef:
Brrr..vandaag via social media vernomen dat een oud klasgenootje van mij in dat vliegtuig zat (basisschool tijd). Vreselijk....

Dat is ook naar zeg -O-
Ik weet niet hoe goed je bevriend was met dit persoon, maar sterkte!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 15:27

Het gaat mij erom dat de lichamen met respect behandeld worden en niet van de een naar de ander gehupt. Idem met de spullen die de nabestaanden wel graag terugwillen.Ik denk dat die lui daar onze minister Timmermans ook gewoon de halt toezeggen hoor, daar zijn ze echt niet van inder de indruk.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 15:33

Wat een nieuws zeg. Ik was op vakantie en hoorde het net voor dat wij het vliegtuig in moesten stappen. Gelukkig van Fuerteventura naar Düsseldorf. Heb een stukje van het topic doorgelezen. Heel veel sterkte aan alle nabestaanden.
Ben bang dat er een oorlog aan zit aan te komen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 15:36

chanicha schreef:
Het gaat mij erom dat de lichamen met respect behandeld worden en niet van de een naar de ander gehupt. Idem met de spullen die de nabestaanden wel graag terugwillen.Ik denk dat die lui daar onze minister Timmermans ook gewoon de halt toezeggen hoor, daar zijn ze echt niet van inder de indruk.

Neuh dat denk ik ook niet. Mensen die een vliegtuig durven neer te knallen laten zich echt niet imponeren door een minister uit één of ander 'minuscuul kikkerlandje'.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 15:52

chanicha schreef:

Respect tonen voor de lichamen is heel moeilijk in zo'n situatie. Je moet zo snel mogelijk alles gaan koelen, je kunt je voorstellen dat ze niet lichaam voor lichaam apart kunnen gaan vervoeren naar zo'n locatie. Dat moet uiteindelijk opgestapeld worden en op locatie uitgezocht. Ook dat is improviseren. Er is gewoon geen plek voor zoveel lichamen, die koelcellen die voor 1 persoon bedoeld zijn zullen ook gedeeld moeten worden.
Het verschil tussen respectvol en respectloos behandelen zit hier tussen snel en adequaat handelen tegenover grapjes maken door met handjes van lijken te gaan schudden oid.

Wat hier gebeurd (als ze inderdaad overgedragen worden) is in principe goed, maar het is te langzaam, er moeten meer mensen bij kunnen.