De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:23

Dani schreef:
[En er is echt een oplossing hoor, die keer op keer in onderzoeken naar voren komt en 30 jaar geleden al bekend was (want zo lang loopt dit debat al, ook al doen we net of Wilders het "eindelijk" durft te benoemen). Investeer in criminaliteitspreventie, investeer in bijscholing van de allochtone ouders, investeer in het onderwijs om leerachterstanden te voorkomen. Dan geef je die kinderen meer perspectief omdat ze beter meekomen in de maatschappij, en de probleemjongeren krijgen een aanpak die daadwerkelijk effectief is. Want je kan wel blijven roeptoeteren over "het land uit" en "zware straffen", maar we weten allang dat dat geen enkele zin heeft als het over preventie gaat. Dan lijkt mij dat je beter voor een aanpak kan kiezen die wél werkt, ook als dat tegen je gevoel indruist.

Hoeveel meer moeten we nog investeren om tot de ontdekking te komen dat al die investeringen in het verleden het huidige resultaat hebben?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:33

russel schreef:
Danique_G schreef:
Vind ik tamelijk generaliserend Russel. Er zijn wel degelijk Marokkanen die wel respect uiten, zijn er alleen niet veel. Maar laten we niet vergeten dat ze er wel zijn..
Of Marokkaanse kinderen die worden gescandeerd op het schoolplein en bang zijn dat ze terug maar Marokka moeten. Zou je het gek vinden als die kinderen een afkeer krijgen tegen de Nederlandse cultuur? Je moet geen Marokkanen als tuig behandelen alleen omdat een groot gedeelte tuig blijkt te zijn.

Jij bent pas generaliserend...we hebben het steevast in dit topic over de overigens behoorlijk grote groep CRIMINELEN en dito aanhang en meeloop.....
Maar jullie blijven maar de groep OK buurmannen en aanhang benoemen..

Dat snijdt toch geen hout? En dat gebeurd toch al jaren zo?

Ja natuurlijk. Die buurmannen en vrouwen zijn medemensen. Je moet het tuig hard aanpakken. Dus ook autochtone jongeren! Maar met zulke uitspraken doen over marokkanen snij je ook geen hout ;)

En die allochtonen kunnen er niets aan doen dat zij bijvoorbeeld eerder een woning hebben. Dat is eerder regelgeving.

Iedereen hier roept maar een beetje boos in de rondte. Dat snijd pas geen hout.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind die regelgeving ook belachelijk en ik vind dat 80% van de allochtonen in Nl zich belachelijk gedraagt maar concreet een oplossing bedenken ipv met z'n alle gaan lopen mekkeren en met het vingertje wijzen schiet je geen drol mee op. Grow up.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 14:24

Wat betreft het alleen maar aandragen van. Aan het eind van het Allende tijdperk zijn er een heleboel Chilenen hier neergestreken. Hoor je niets meer over. Alleen achternamen herinneren aan die tijd.

agerrits

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:25

Danique_G : goed gesproken, sluit ik me geheel bij aan.
Ceriadwen : het afbraak kabinet, wat er na mijn idee nu zit. Haalt zelfs voor gehandicapten gelden van hun budget, de zorgaanbieders worden niet slechter, want die bezuinigen wel in het personeelsbestand, of meer cliënten erbij op het huidige bestand personeel, en dan ook nog denken dat de kwaliteit geleverd kan gaan worden. Begin dit jaar meer dan 24 onder verscherpt toezicht. Maar wat wil ik ermee zeggen? Als je al een kabinet hebt dat bezuinigd waar het eigenlijk helemaal niet kan, hoe zou je dan nog vertrouwen kunnen hebben in eventuele begeleiding, maatschappelijk werk voor jongeren in de maatschappij die hierin een hulpvraag hebben?

Bezuinigen kost ook vaak juist geld.
Nooit mensen ontzien van de hulp die ze nodig zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:25

Danique uiteindelijk ben je het er toch mee eens, maar mag niet hardop gezegd worden, toch? Zo echt Hollands.... :D

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:58

Ceriadwen schreef:
Hoeveel meer moeten we nog investeren om tot de ontdekking te komen dat al die investeringen in het verleden het huidige resultaat hebben?

Zoveel als nodig. Het is nl in ons eigen belang. En zoveel is er nog niet geïnvesteerd hoor, relatief gezien.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:56

russel schreef:
Danique uiteindelijk ben je het er toch mee eens, maar mag niet hardop gezegd worden, toch? Zo echt Hollands.... :D

Jawel, Ik hou wel van een goede ongezouten mening. maar jullie lopen nou al 88 pagina's te schreeuwen hoe fout het allemaal is. Vertel dan ook eens hoe het anders kan. Klagen alleen is zo makkelijk en jullie verliezen compleet het menselijke aspect uit oog. Het is nu puur een klaagmuurtje over erg jullie het wel niet vinden dat er Marokkanen in dit land leven en dat is imo minstens zo slecht.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:00

Danique_G schreef:
Jawel, Ik hou wel van een goede ongezouten mening. maar jullie lopen nou al 88 pagina's te schreeuwen hoe fout het allemaal is. Vertel dan ook eens hoe het anders kan. Klagen alleen is zo makkelijk en jullie verliezen compleet het menselijke aspect uit oog. Het is nu puur een klaagmuurtje over erg jullie het wel niet vinden dat er Marokkanen in dit land leven en dat is imo minstens zo slecht.

:j :j :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:11

Wij zitten juist te wachten op de juiste ideeën via jouw bv?

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:19

verklaar je nader Danique?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:26

russel schreef:
Wij zitten juist te wachten op de juiste ideeën via jouw bv?

*\o/* eindelijk...de oplossing gaat komen na 30 jaar ellende.Ben benieuwd :j

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:51

ben ff off the record benieuwd wie het erg vinden dat er Marokkoos in dit land leven opzich

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:54

Zeg ik iets over juiste ideeën en onjuiste ideeën? Nee, een mening mits respectvol geformuleerd is nooit onjuist.

Ik zeg nergens dat ik een oplossing heb of dat ie er zo is. Maar heeft klagen jullie wel geholpen na 30 jaar 'ellende'? Sorry ik moet er gewoon om lachen. Wij kennen geen ellende in Nederland. Pas als jullie 30 jaar elke dag om primaire levens behoefte moeten strijden, dan pas heb je 30 jaar ellende.

Wind je er niet zo over als jullie zelf al zeggen geen kant en klare oplossing te hebben, pak je rust. Positief in het leven staan is altijd goed :) wil niet zeggen dat je iets moeten laten gebeuren hoor.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 23:02

Dus ik ga met een positief gevoel een wandeling maken nu ,in een wijk waar de politie nieteens durft te komen....eens kijken of dat helpt. Nee ,ik vind het absoluut niet erg dat er marokkanen,chinezen,polen....noem maar op... In nederland wonen,of in frankrijk, waar ik zelf woon....zolang mensen zich normaal gedragen heb ik met niemand moeite.Wel als er vernielt, berooft of misbruik word gemaakt van het sociale vangnet terwijl dat niet nodig is.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 23:05

Dan ga je in een andere wijk wandelen :D
Of pepperspray etc.
Laatst bijgewerkt door Raineri op 02-04-14 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 23:06

wel honden met zware blaf geerke?

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 23:07

Danique het is een bekend gegeven dat geschiedenis zich herhaalt........

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 23:08

Hoebedoel je dat precies Huppelz?

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 23:09

dat wij sommigen van ons hebben ervaren jullie ook gaan ervaren

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 23:10

en met een beetje mazzel slaat het een generatie over zoals in case of war

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 23:10

Dat hele verhaal over dat de geschiedenis zich gaat herhalen, was dat nou net niet waar dit topic om begon? :')

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 23:11

ik zie die vergelijking niet direct

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 23:12

want dan bedoel je het verhaal over de Joden neem ik aan?

En maak me wijzer zeker als je wilt maar ik zie geen vergelijk. Volgens mij is Duitsland na de WOI geheel uitgekleed en kwam het verdrag van Versailles.
Dat was al een bodem voor onrust in Dld lijkt me waardoor iemand die de economie op gang zou brengen al een held zou zijn.
Laatst bijgewerkt door huppelz op 02-04-14 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 23:13

Het verhaal dat Wilders met Hitler vergeleken wordt inderdaad. Maar goed, was bedoeld als een grapje op basis van de uitspraak dat de geschiedenis zich zou herhalen :D

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 23:17

tis ok blue eyes
maar ik hoop gewoon niet dat anderen zich een buil gaan vallen.