Maar het is voor veel mannen wel lastig om een feministische Nederlandse vrouw mee te nemen naar familie. Sommigen hebben daar zo'n last mee dat ze zich een beetje apart gaan gedragen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nicolletje schreef:Dit is jouw eigen beeld. Het is niet makkelijk discussieren zo.
Nicolletje schreef:Maar het komt echt geen moment in je op dat je daarmee ook tegen schenen van mensen schopt die heel bewust Nederlander zijn én eigen kennis hebben van verschillende andere manieren van leven.
shilady schreef:Nicolletje schreef:Oja, en ik zeg nergens dat Islamitische vrouwen per definitie onderdrukt zijn. Ik haal alleen aan dat de praktijk in moslimlanden heel anders is dan het ideaal.
Helemaal mee eens kijk maar naar die documentaire paar pagina's terug
Nicolletje schreef:Dafna, Nederland is niet alleen maar Hoofddoek Ja of Nee.
Nicolletje schreef:Wij hebben een van de beste Falafelzaken van de wereld; Maoz.
Anya schreef:Jane het is nog niet zo lang geleden dat een RK-man niet met een Gereformeerde vrouw mocht trouwen. Hetzelfde geloof nog wel (christendom (ik zet het er maar even bij).
Om die reden is een goede kennis van ons ongetrouwd gebleven. Zij kon/mocht niet trouwen met degeen waarvan ze hield.
dus ga nu niet roepen wat er allemaal zo anders is o.b.v. dat geloof.
In Nederland liepen ze in de jaren 60 nog met hoofddoekjes op straat. In Rijssen bijvoorbeeld nog steeds.
In Nederland kreeg je tot voor kort geen pensioenopbouw meer als je trouwde. En getrouwde vrouwen werden ontslagen. Die mochten niet meer werken. Het stemrecht is ook echt nog niet zo lang geleden ingevoerd. Dus kortom: ik zie het punt niet.
SaskiaStar schreef:Dat is dan jouw beleving en de zwakheid van jouw kennis.
Citaat:En "tot voor kort in de pensioenopbouw en dergelijke" bewijst dat Nederland niet in vroegah is blijven hangen maar in snel tempo zich aangepast aan de veranderde tijd.
In Nederland blijven we niet generaties lang in verouderde denkbeelden hangen
Daphna schreef:Waar ik op doelde was dat als je je niet naar de culturele norm gedraagt, ookal doe je niet iets raars, zoals een hoofddoek dragen, of zie je er gewoon anders uit, wordt je daarop aangekeken. Neem plastische chirurgie, mensen passen zich met risico voor hen leven aan, om aan het standaard schoonheidsideaal te voldoen.
Scheve tanden, flaporen, of grote schaamlippen(ja zover gaat het), er is een norm en pas je daar maar aan aan.
Laatst nog in het nieuws: http://www.nrcnext.nl/blog/2010/07/16/u ... itte-huid/
Citaat:Maoz is nog altijd van een joodse zaak, en ik kan je vertellen in israel heb je veeel lekkere falafel![]()
Daphna schreef:Sorrie, ik begrijp niet wat je bedoeld.
Shadow0 schreef:SaskiaStar schreef:Dat is dan jouw beleving en de zwakheid van jouw kennis.
Waar doelde je precies op? De dingen die Anya schrijft zijn toch gewoon waar - dat heeft toch niks met beleving te maken? En wat is 'de zwakheid van je kennis'?Citaat:En "tot voor kort in de pensioenopbouw en dergelijke" bewijst dat Nederland niet in vroegah is blijven hangen maar in snel tempo zich aangepast aan de veranderde tijd.
In Nederland blijven we niet generaties lang in verouderde denkbeelden hangen
Maar het geeft wel aan dat het een beetje hypocriet is om te zeggen dat 'zullie' eeuwen achterlopen. ZO lang zijn die denkbeelden bij ons nou ook weer niet verdwenen. Beetje relativeren is gezond...
Shadow0 schreef:Daar staat tegenover dat dit tegenwoordig als recht beschouwd wordt om te mogen zeggen wat je vindt, ook als je daarmee anderen tegen de schenen te schopt. Vrijheid van meningsuiting.
Nicolletje schreef:Als iemand dingen zegt met als gevolg dat andere mensen gekwetst raken, dan kan je er tegenin gaan in de discussie, of het zo laten.
Maar diegene willen vermoorden of vervolgen voor een mening is en blijft voor mij beperking van de vrijheid.
Nicolletje schreef:Nee klopt, alleen ik was ook degene die aanhaalde dat wij door bijv. bewustwording en media, meer bewust zijn geworden van ons eigen gedrag uit naam van Christendom.
Een bewustwording die nog niet aan de hand is in Moslimlanden, integendeel eigenlijk.