Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Alet74 schreef:Sinds wanneer weten politici niet dat je niet alles moet geloven wat in de krant staat? Als de PVV vragen naar aanleiding van zoiets gaat stellen, lijkt het me logisch dat ze dit zelf even gaan uitzoeken. Anders is de kans toch aanwezig dat je een flinke misser maakt.
kanniet schreef:Alet74 schreef:Sinds wanneer weten politici niet dat je niet alles moet geloven wat in de krant staat? Als de PVV vragen naar aanleiding van zoiets gaat stellen, lijkt het me logisch dat ze dit zelf even gaan uitzoeken. Anders is de kans toch aanwezig dat je een flinke misser maakt.
Dus die link van Ann hoeven we ook niet serieus te nemen? Wie heeft daadwerkelijk onderzoek gepleegd naar het doen en laten van die club nu? Volgens mij staat in die link dat de club zegt dat........Hoe waarheidsgetrouw is dat dan?
Ik krijg zeer zwaar de indruk dat de tegenstanders van de PVV door gekleurde glazen kijken en links afkeuren die de mening van PVVers bevestigen om zelf meteen daarna met soortgelijke links te komen die dan absoluut wél kloppen. Hoe geloofwaardig ben je dan?
Nicolletje schreef:Sterker nog, een aantal anti-pvv discussieerders hier hebben helemaal geen hartelijke en warme posts over Islam geplaatst in het verleden, vóór al deze topics!
"Laat ze zich maar aanpassen aan ons, ik ben dat pro-islam zat"
"Voorlopig is de Islam het enige geloof uit wiens naam nog zoveel aanslagen worden gepleegd"
"Ik word verdrietig als ik een vrouw met een hoofddoekje 10 meter achter haar man zie lopen"
Het is me meer dan duidelijk dat het niet om een inhoudelijke discussie gaat maar gewoon pesterij.
Ik wil nog wel even kwijt, dat ik het ongelooflijk vind dat mensen die mij of anderen met een menig, willen wegpesten, zichzelf net zo gedragen als de mensen die ze beschuldigen van wegpesten.
En dat ik Nederland van een vrij land waarin gezegd mag worden dat de Paus een viezerik is, met lede ogen zie veranderen naar: je mag inderdaad alles zeggen, behalve over de Islam want dat is zielig voor de moslims.
Op die manier ga je ook een groep creëren die in den beginsel niets tegen Islam had, maar wel krijgt als ze er niks kritisch meer over mogen zeggen en op hun tenen moeten lopen uit angst om beschuldigd te worden van discriminatie.
Ik ga zo op weg naar een typisch Nederlands bolwerk met haram festiviteiten, veel plezier op het topic
jantergouw schreef:
Citaat:En dus, conform het beproefde omkeringsprincipe, wordt nu Geert Wilders omschreven als een bedreiging voor de rechtsstaat. Terwijl Wilders tijdens de jongste verkiezingscampagne duidelijk heeft gezegd: ‘Ik heb niets tegen moslims. Als moslims zich aan de wet houden, hebben zij dezelfde rechten als u en ik.’
Shadow0 schreef:HC: ik denk dat dat eigenlijk geldt voor iedereen die denkt te strijden vanuit een hogere moraal.
Shadow0 schreef:Citaat:En dus, conform het beproefde omkeringsprincipe, wordt nu Geert Wilders omschreven als een bedreiging voor de rechtsstaat. Terwijl Wilders tijdens de jongste verkiezingscampagne duidelijk heeft gezegd: ‘Ik heb niets tegen moslims. Als moslims zich aan de wet houden, hebben zij dezelfde rechten als u en ik.’
Wilders heeft dat gezegd, maar dat maakt het nog niet waar: het is in strijd met andere dingen die hij ook gezegd heeft waarbij er wel degelijk onderscheid gemaakt wordt in de rechten van moslims en anderen. En daarnaast... heeft Wilders in diezelfde campagne natuurlijk ook gezegd dat de AOW-leeftijd een breekpunt zou worden.
(Even terzijde, vanwaar eigenlijk die overvloed aan bold en italics? Is het dan meer waar? Of makkelijker te lezen?)
HC: ik denk dat dat eigenlijk geldt voor iedereen die denkt te strijden vanuit een hogere moraal. Dan vergeet je om je eigen grondbeginselen en handelen regelmatig kritisch onder de loep te nemen. Dat geldt eigenlijk onverminderd voor alle extremisten.
jantergouw schreef:Maar jij als niet PVV stemmer hoeft je daar toch helemaal niet druk om te maken? Wat kan jou het schelen wat de PVV achterban wel of niet beloofd wordt en wat er gevallen laat worden.
Citaat:Ik denk dat er in je eigen partij meer dan genoeg is om je drukker over te maken dan wat er bij de PVV gebeurt.
Ann schreef:Euh, heb ik iets gemist? Volgens mij was dat AOW standpunt al aan de kant gezet door Wilders voordat uberhaupt helder was welke partijen er bij de onderhandelingen betrokken zou worden. (Alweer) Het afschuiven op de PvdA is niet zo relevant. Verder begrijp ik heel goed dat mensen zich druk maken over sommige PVV standpunten gezien de rol die de PVV lijkt te gaan spelen in een aankomend regeerakkoord. Sommige besluiten voortvloeiend uit een partijstandpunt gaan ons namelijk allemaal raken.
Shadow0 schreef:Maar eh, puur uit nieuwsgierigheid, welke partij zou dat zijn volgens jou dan?
Shadow0 schreef:Heb je heel goed gezocht met de zoekmachineMaar op het moment van schrijven had je dat blijkbaar nog niet gevonden.