wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:45

Lovely schreef:
faye schreef:
Ga eens op "pay-day"bij het UWV kijken. Ik heb er tegenover gewerkt, de ene na de andere grote dure mercedes kwam voor rijden om maar weer uitkering te innen. En armoede in allochtone gezinnen? Misschien moet je niet zoveel kineren fokken als je geen inkomen hebt. Want van de kinderbijslag kun je niet rondkomen nee. Dus wie is daar dan schuldig aan? De nederlandse maatschappij of die ouders die het niet bij een of twee kinderen houden?

JAWEL, juist wel, omdat die kinders straks mijn aow gaan betalen en de jouwe ook.

Maar over dat softe van links. Ik fiets elke dat door een wijk waar echt veel mensen wonen die je sociaal zwak kunt noemen en voor die mensen moet ook gezorgd worden, hoe dan ook.

Die kinderen gaan niet werken want die worden crimineel omdat er armoede is thuis. Althans dat wordt als excuus genoemd.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:45

Ik ga er maar vanuit dat dit van Bokt mag, dus hier een bericht dat ik via PB binnen heb gekregen.

nicole3939 schreef:
Dat bedoel ik dus.
Ik heb de laatste 20 pagina's net teruggelezen.
Maar iedereen roept door elkaar en de werkelijke punten van Wilders programma worden weinig genoemd.

Precies....want niemand heeft het over de andere standpunten van de PVV.

* Soldaten terug uit de oorlogsgebieden. (dit had het gevallen kabinet al 3x eerder beloofd en iedere keer kwamen ze weer op hun belofte terug. Vandaar dat het kabinet daarover voel. Over kiezersbedrog gesproken)
* Geen miljarden stoppen in het geldverslindende JSF project
* Stoppen met 5 miljard per jaar overmaken aan ontwikkelingshulp terwijl het grootste deel in handen van de verkeerde mensen valt.
* De afdrachten aan Europa eens onder de loep nemen daar wij in verhouding een van de grootste betalers zijn.
* De rekening voor de crisis neerleggen bij de veroorzakers...de banken.
* Niet de ouderen en zwakkeren in onze samenleving weer korten, terwijl die al zoveel ingeleverd hebben de laatste jaren.
* AOW zou 65 moeten zijn. Ook al is dit geen breekpunt meer, het is nog steeds wel een standpunt. 75% van de mensen boven de 60 heeft al geen werk, dus met het verhogen van de AOW krijg je alleen maar meer mensen in de uitkering!
* Wilders heeft gisteren nogmaals duidelijk gemaakt dat er niemand het land uithoeft die zich gedraagt...alleen de rotte appels moeten weg. Dat is heel wat anders dan die PVV bashers beweren!
* De grenzen dicht. Is logisch, want nu is er al een hoge werkeloosheid, waarom zal je nog meer mensen binnenhalen? Ongeacht wie het zijn.

Groetjes, Sixbar

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:46

nicole3939 schreef:
Oke duidelijk, herken het wel iets, respecteer jouw mening, maar waarom dan niet blanco.

Ik had een tentamen, griep erbij, nog andere toestanden, wilde eigenlijk wel blanco stemmen, maar het er niet van gekomen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:47

sarabande schreef:
Vluchtelingen die uit oorlogsgebied komen zul je moeten bijstaan en onderhouden tot ze een plaats in de maatschappij gevonden hebben.
Zulke mensen zonder een cent de straat opgooien kan natuurlijk niet, ik heb het NIET over illegalen.

Mja moet wel onderscheid gemaakt worden tussen economische en politieke immigranten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:51

faye schreef:
Ga eens op "pay-day"bij het UWV kijken. Ik heb er tegenover gewerkt, de ene na de andere grote dure mercedes kwam voor rijden om maar weer uitkering te innen. En armoede in allochtone gezinnen? Misschien moet je niet zoveel kineren fokken als je geen inkomen hebt. Want van de kinderbijslag kun je niet rondkomen nee. Dus wie is daar dan schuldig aan? De nederlandse maatschappij of die ouders die het niet bij een of twee kinderen houden?

faye schreef:
Lovely schreef:
JAWEL, juist wel, omdat die kinders straks mijn aow gaan betalen en de jouwe ook.

Maar over dat softe van links. Ik fiets elke dat door een wijk waar echt veel mensen wonen die je sociaal zwak kunt noemen en voor die mensen moet ook gezorgd worden, hoe dan ook.

Die kinderen gaan niet werken want die worden crimineel omdat er armoede is thuis. Althans dat wordt als excuus genoemd.

Dat geeft niet, zolang ze maar belasting betalen met hun uitkering.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:51

Heino schreef:
Ptries schreef:
Heino, ik ben het grotendeels met jouw commentaar eens. Kan me alleen niet vinden in de "Eerst 10 jaar wonen en werken in Nederland, dan pas uitkering". Want wat doe je dan met iemand die gewerkt heeft en dan na 8 jaar, om wat voor reden dan ook, zijn baan verliest. Die persoon heeft dan ook 8 jaar lang zijn premies afgedragen en heeft dan vervolgens nergens recht op. Met de huidige economische omstandigheden liggen de banen niet voor het oprapen. Je kan er vanuit gaan dat het enige tijd duurt voordat er weer werk gevonden is. In theorie kan de WW dat overbruggen, maar iemand kan ook een ongeluk krijgen waardoor werken niet meer (fulltime) mogelijk is en dan ligt een uitkering voor de hand.

Heb je gelijk in, maar ik wil voorkomen dat mensen hierheen komen en vrij snel de bijstand in raken. 10 jaar is misschien idd wel wat lang, maar waar leg je de grens?

Ik ben het inderdaad met je eens dat het niet de bedoeling is dat mensen snel de bijstand in gaan en er niet meer uit komen. Ik weet niet of dit probleem opgelost moet worden door een grens te stellen. Ik denk dat dit eerder op te lossen is door de bijstand te ontmoedigen voor mensen die gewoon kunnen werken.

De controle bij het UWV bijvoorbeeld is volgens mij niet wat het eigenlijk zou moeten zijn. Er geldt bijvoorbeeld wel een sollicitatieplicht, maar het gaat er dan alleen maar om dat mensen ergens solliciteren, niet hoe serieus ze dat gedaan hebben.

Ik heb me er niet genoeg in verdiept om er met zekerheid wat van te zeggen, maar ik denk dat het wellicht een oplossing kan zijn om hervormingen door te voeren en het huidige systeem dusdanig te veranderen dat het financieel aantrekkelijker wordt om te gaan werken, er strenger en beter gecontroleerd wordt op de wijze waarop iemand aan zijn sollicitatieplicht vervuld en een uitkering minder aantrekkelijk maken. Ik vind alleen dat dit dan weer niet moet gelden voor mensen die echt aantoonbaar arbeidsongeschikt zijn door bijv. ziekte.

Met betrekking tot immigranten zou je wellicht een regeling kunnen opnemen dat ze gedurende een x aantal jaar niet langer dan een bepaalde periode bijstand mogen trekken, met een hardheidsclausule dat die periode overschreden mag worden als ze aan kunnen tonen dat dit niet hun schuld is (echter als een instantie als het UWV beter functioneert is het al aantoonbaar dat iemand alles in zijn macht doet om een baan te vinden).

Daarnaast ben ik er erg voor om mensen indien zij wel kunnen maar er niks beschikbaar is wat bij hun past, ander werk te laten doen (van mij mag degene met een Universitaire of HBO opleiding die even geen passende baan kan vinden best tijdelijk achter de kassa gaan zitten) of in te zetten als onbetaald vrijwilliger in bijvoorbeeld de ouderen- of thuiszorg. Je kan je uitkering dan als betaling zien voor het vrijwilligerswerk.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:52

* Soldaten terug uit de oorlogsgebieden. (dit had het gevallen kabinet al 3x eerder beloofd en iedere keer kwamen ze weer op hun belofte terug. Vandaar dat het kabinet daarover voel. Over kiezersbedrog gesproken)
Daar ben ik het mee eens
* Geen miljarden stoppen in het geldverslindende JSF project
Ook mee eens, denk dat dat er toe leidt dat anderen alleen maar grotere wapens gaan ontwikkelen
* Stoppen met 5 miljard per jaar overmaken aan ontwikkelingshulp terwijl het grootste deel in handen van de verkeerde mensen valt.
Niet mee eens, werken aan het juist terechtkomen van de hulp, maar het niet stopzetten (is in een ander topic geloof ik ook veel over gesproken)
* De afdrachten aan Europa eens onder de loep nemen daar wij in verhouding een van de grootste betalers zijn.
Oh?
* De rekening voor de crisis neerleggen bij de veroorzakers...de banken.
En hoe ziet dat er in praktijk uit?
* Niet de ouderen en zwakkeren in onze samenleving weer korten, terwijl die al zoveel ingeleverd hebben de laatste jaren.
Lijkt me logisch, maar waarom er dan bezuinigd moet worden op psychische hulpverlening snap ik niet (zijn immers ook zwakkeren)
* AOW zou 65 moeten zijn. Ook al is dit geen breekpunt meer, het is nog steeds wel een standpunt. 75% van de mensen boven de 60 heeft al geen werk, dus met het verhogen van de AOW krijg je alleen maar meer mensen in de uitkering!
Nee, ik ben voor een flexibele AOW regeling. 45 jaar werken en je mag.
* Wilders heeft gisteren nogmaals duidelijk gemaakt dat er niemand het land uithoeft die zich gedraagt...alleen de rotte appels moeten weg. Dat is heel wat anders dan die PVV bashers beweren!
Niemand beweert dat alle Moslims het land uit moeten. Waar ik over val is dat er een selectieve immigratiestop moet komen en dat een Moslim geen Moslim meer mag zijn (Koran verbod, hoofddoekjesverbod etc.)
* De grenzen dicht. Is logisch, want nu is er al een hoge werkeloosheid, waarom zal je nog meer mensen binnenhalen? Ongeacht wie het zijn.
Eens, maar Wilders wil een selectieve immigratiestop en dat noem ik discriminatie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:54

Lovely schreef:
faye schreef:

Dat geeft niet, zolang ze maar belasting betalen met hun uitkering.

Ik denk dat die uitkering meer kost dan het aan belasting oplevert, denk je ook niet?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:54

Ptries schreef:
Ik heb me er niet genoeg in verdiept om er met zekerheid wat van te zeggen, maar ik denk dat het wellicht een oplossing kan zijn om hervormingen door te voeren en het huidige systeem dusdanig te veranderen dat het financieel aantrekkelijker wordt om te gaan werken, er strenger en beter gecontroleerd wordt op de wijze waarop iemand aan zijn sollicitatieplicht vervuld en een uitkering minder aantrekkelijk maken. Ik vind alleen dat dit dan weer niet moet gelden voor mensen die echt aantoonbaar arbeidsongeschikt zijn door bijv. ziekte.

Daarnaast ben ik er erg voor om mensen indien zij wel kunnen maar er niks beschikbaar is wat bij hun past, ander werk te laten doen (van mij mag degene met een Universitaire of HBO opleiding die even geen passende baan kan vinden best tijdelijk achter de kassa gaan zitten) of in te zetten als onbetaald vrijwilliger in bijvoorbeeld de ouderen- of thuiszorg. Je kan je uitkering dan als betaling zien voor het vrijwilligerswerk.

Daarom heb ik (oa) GroenLinks gestemd. Omdat zij willen dat je na max. 1 jaar uitkering aan het werk gaat middels een participatiecontract met de gemeente tegen minstens minumumloon. Nadruk ligt op wat men wél kan.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:55

Ptries, dit is moeilijk. Heb er ook al een ander topic over gehad : Nederland op zijn best.

Deze gaat over een bijstandsmoeder met 4 kids, die wel wil werken maar dan zoveel kwijtraakt de ze er netto flink op achteruit gaat. Wij hebben geprobeerd te bemiddelen om haar toch aan het werk te laten gaan voor een aantal uur per week, maar helaas gingen ze hier niet mee accoord. Dus zolang zij geen allimentatie krijgt, is werken voor haar geen optie.
Raar maar waar.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:57

nicole3939, volgens mij ontkent niemand dat er ook goede punten in het programma van de PVV staan. Echter, zoals ik in mijn eerdere bericht al aanhaalde, bij mij roept het programma de associatie met discriminatie op. Voor mij is dat een reden om niet op deze partij te stemmen, omdat dit voor mij zwaarder weegt dan alle andere standpunten, ongeacht hoe goed ik die ook zou vinden. Nogmaals, het zou voor mij anders zijn als alle delen die alleen betrekking hebben op de Islam voor alle geloven zouden gelden. Dan nog weet ik niet of ik PVV zou stemmen, maar dan zou ik het in ieder geval mee overwegen. Op dit moment neem ik het niet eens in overweging, vanwege de in mijn ogen discriminerende onderdelen.

Edit, op je laatste post had ik nog niet gereageerd, sorry. Ik zal jouw post over de bijstandsmoeder eens opzoeken en nalezen.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 16:01

Ptries schreef:
nicole3939, volgens mij ontkent niemand dat er ook goede punten in het programma van de PVV staan. Echter, zoals ik in mijn eerdere bericht al aanhaalde, bij mij roept het programma de associatie met discriminatie op. Voor mij is dat een reden om niet op deze partij te stemmen, omdat dit voor mij zwaarder weegt dan alle andere standpunten, ongeacht hoe goed ik die ook zou vinden. Nogmaals, het zou voor mij anders zijn als alle delen die alleen betrekking hebben op de Islam voor alle geloven zouden gelden. Dan nog weet ik niet of ik PVV zou stemmen, maar dan zou ik het in ieder geval mee overwegen. Op dit moment neem ik het niet eens in overweging, vanwege de in mijn ogen discriminerende onderdelen.

Edit, op je laatste post had ik nog niet gereageerd, sorry. Ik zal jouw post over de bijstandsmoeder eens opzoeken en nalezen.

Het 1e komt niet van mij maar van een andere bokker die nog niet 25 berichten heeft geplaatst, maar toch haar mening wilde geven.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 16:02

Ptries schreef:
Nogmaals, het zou voor mij anders zijn als alle delen die alleen betrekking hebben op de Islam voor alle geloven zouden gelden. Dan nog weet ik niet of ik PVV zou stemmen, maar dan zou ik het in ieder geval mee overwegen. Op dit moment neem ik het niet eens in overweging, vanwege de in mijn ogen discriminerende onderdelen.

Mja, same here :)

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 16:13

nicole3939 schreef:
Deze gaat over een bijstandsmoeder met 4 kids, die wel wil werken maar dan zoveel kwijtraakt de ze er netto flink op achteruit gaat. Wij hebben geprobeerd te bemiddelen om haar toch aan het werk te laten gaan voor een aantal uur per week, maar helaas gingen ze hier niet mee accoord. Dus zolang zij geen allimentatie krijgt, is werken voor haar geen optie.
Raar maar waar.

Heb het topic even snel bekeken (niet helemaal gelezen) en het is inderdaad lastige problematiek. Grootste probleem met dit soort dingen is dat er, omdat je met een hele bevolking te maken hebt, toch een bepaald kader moet worden gesteld en je hebt dan altijd individuen die daar de dupe van worden, omdat ze buiten het kader vallen dat voor een algemeen deel van de bevolking is opgesteld.
Zoiets zou je kunnen ondervangen door minder starre regels en meer over te laten menselijk inzicht, maar dan loop je weer het risico op willekeur en mensen maken fouten.

Volgens mij is dat ook het grote nadeel van politiek. Ik denk daadwerkelijk dat het merendeel van de politici het beste met ons land voor hebben. Een enkeling zal inderdaad in Den Haag zitten voor zijn eigen gewin, maar ik geloof niet dat dit voor de grote meerderheid geldt. Het probleem met een maatschappij besturen is alleen dat als je een besluit neemt waar A baat bij heeft, B daar weer door benadeeld wordt. Ook is het zo dat een bepaald plan er op papier prachtig uit kan zien, maar in de werkelijkheid toch anders uitpakt door onvoorziene factoren.

Hoe dit op te lossen? Geen idee. Als ik het zou weten richte ik morgen nog een partij op :).

Maar goed, ik dwaal iets te veel af van het oorspronkelijke onderwerp.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 16:17

Krips schreef:
Denken jullie niet, dat op het moment dat voor die mensen niet gezorgd wordt de criminaliteit enkel toeneemt.. dat zit ik me nu ineens te bedenken..

Ik denk dat je de "zorg" moet verleggen met actie-reactie. . Zorgen dat het loont om te gaan werken en zorgen dat misdaad niet loont. En daarop controleren.
Eigenlijk net als met het opvoeden van kinderen en dieren...

Met "helpen" help je ze imo niet want dan geven ze veelste makkelijk de schuld bij de hulp en steken ze er zelf veelste weinig energie in.

Krips

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 16:28

Ja, maar ik ben het eens met jou methode. Maar dat zie ik ook als helpen :) Ik denk ook niet dat de oplossing tegen 'uitkeringtrekkers' is het verlagen van uitkeringen maar zorgen dat arbeid loont en proberen de armoedeval zoveel mogelijk te voorkomen. Door de verlaging van de uitkeringen straf je ook de mensen die het echt nodig hebben.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 16:32

Krips schreef:
Ja, maar ik ben het eens met jou methode. Maar dat zie ik ook als helpen :) Ik denk ook niet dat de oplossing tegen 'uitkeringtrekkers' is het verlagen van uitkeringen maar zorgen dat arbeid loont en proberen de armoedeval zoveel mogelijk te voorkomen. Door de verlaging van de uitkeringen straf je ook de mensen die het echt nodig hebben.

Er zijn zoveel verschillende uitkeringen...dat het moeilijk is om zo even een oplossing te bieden. Echter is het krom dat bij sommige werken niet loont - Zou nog liever als overheid een bonus geven zodat ze (de bijstandmoeder als voorbeeld) er wel op vooruit zou gaan, maar minder kwijt zou zijn aan de totale uitkering...

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 16:34

Karl66 schreef:
Op zich schijnt het voor Limburg heel simpel te verklaren te zijn. De belangrijkste limburgse CDA-prominent Camiel Eurlings was vertrokken, zonder dat er een goede vervangen was, Maria van der Hoeven was niet herkiesbaar en dat zou het CDA alleen al 400.000 stemmen hebben gekost. In Limburg worden vooral lokale politici gekozen en Wilders is natuurlijk een limburger.

*Kuch* Gelukkig stond Maxime Verhagen, geboren te Maastricht, deze keer niet op de lijst 8-) *kuch*

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 16:37

Daphna schreef:
nicole3939 schreef:
Daphne even off topic:

Wat mij verbaast, jij hebt hele uitgeproken meningen, waarom dan niet stemmen?

Ik kan me echt niet vinden in de huidige politiek, ik vind het ondemocratisch, er wordt om problemen heen gelopen, wel benoemd, oorzaken wordt niet naar of nauwelijks naar gekeken of wat aangedaan, de politiek zit vol met carierre tijgers, met praatjes, en na een tijdje een dik betaalde ergens anders nemen. Feitelijk gebeurd er niet echt iets... Sinds ik alles volg, heb ik nauwelijks tot geen positieve politiek gezien in Nederland. Problemen genoeg om aan te pakken maar er gebeurd werkelijk niets, wetten worden gemaakt, maar de functie??? bureaucratie.

Er zijn zoveel positieve dingen in Nederland die worden alleen maar minder, het wordt allemaal moeilijker gemaakt, en weinig krijg je er voor terug. Als student heb ik het op dit moment goed maar een paar jaar geleden heb ik weinig gemerkt van deze verzorgingsstaat met alle gevolgen van dien, er is zoveel geld, maar de mensen die het echt nodig hebben zien het niet, en de mensen die het minder nodig hebben krijgen er veel van.
Ongelijkheid ik wordt er droevig van.. politiek heb ik benaderd en daardoor zijn zelfs de partijen waar ik wel wat in zag ongeloofwaardig geworden.

Misschien te veel conspericy theorie docus gekeken, maar ik denk niet dat het volk regeert. Stemmen is voor mij een illusie. Het volk moet de macht terug nemen, maar we zijn te lui, om onze werkelijke mening duidelijk te maken.. We hebben teveel luxe om ons heen om te realiseren dat onze echte vrijheid op het spel staat.

Dphne.......... ook voor jou is er een politieke partij waar je het vast wel in grote lijnen mee eens bent.........

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 16:46

Welke dan? Ik heb gezocht, gekozen geïnformeerd en ben teleurgesteld... Ook al komen de standpunten redelijk overeen met mijn idealen, uitvoeren zullen ze ze nimmer, dat is een illusie. Er is geen belang om sociaal te zijn. De realiteit is dat daar waar geld aan verdient kan worden dat wordt uitgevoerd.
Het systeem is niet zo gebouwd, Nederland is een land vol met hoog opgeleide slimme mensen, met mogelijkheden, waarom gebeurd er niets? Er is symptoom bestrijding, geen bestrijding van de oorzaak. Als je de oorzaak van problemen bestrijd bespaard dat je zoveel geld, dat je niet eens hoeft te bezuinigen bij wijze van.... maar dat wil de politiek niet, links niet en rechts niet. Andere belangen hebben prioriteit.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 16:50

Ik geloof er echt heilig in dat een partij als GL elk haar verantwoordelijkheden neemt. Maar deze partij heeft nog nooit mogen regeren. Als deze partijen nog nooit de kans hebben gekregen dan kun je ook nog niet verwijten zich niet aan hun woord te houden :) Ik ben het ergens wel met je eens. Maar is dat opzettelijk of komt dat omdat er constant compromissen moeten worden gesteld omdat er nou eenmaal grote tegenstellingen zijn. Bovendien zou ik heel graag eens een links-progressief kabinet zien, in de hoop dat zij deze spiraal kunnen doorbreken. Bovendien blijf je altijd wel invloed hebben op de politiek, minder misschien met passief stemrecht, maar zeker met actief stemrecht.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 16:59

Ik heb er over na gedacht om zelf een partij op te richten, maar dat is niet haalbaar. Op dit moment niet eens tijd genoeg voor mijn studie, daarbij is mijn ideaal mensen helpen, en ik heb deze mogelijkheid gekregen zoals bijna niemand anders die mogelijkheid heeft, mijn keuze is dus al gemaakt. Ik ga niet de harde wereld van de politiek in, maar ik ga mensen helpen hun leven weer op de rit te krijgen. Ik hoop dat ik ze inspireer er wat van te maken. De politiek heb ik verteld over geweldige mogelijkheden van oplossen van problemen ze willen niet luisteren... dan houd het voor mij op.

Als ik op dit moment lees waar het met Nederland heen gaat, o.a. op bokt en op andere nieuws sites dan vraag ik mij ook steeds vaker af waar bemoei ik me mee, ze willen mij niet, en met zoveel stemmen voor Wilders vraag ik mij ook af in hoeverre mijn bijdrage nog gewaardeerd wordt in Nederland. Ik ben er ook zo eentje die zit te denken zijn koffer te pakken en te emigreren. Vrijheid van meningsuiting begint hier het respect voor anderen te overstijgen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 17:02

Daphna schreef:
Als ik op dit moment lees waar het met Nederland heen gaat, o.a. op bokt en op andere nieuws sites dan vraag ik mij ook steeds vaker af waar bemoei ik me mee, ze willen mij niet, en met zoveel stemmen voor Wilders vraag ik mij ook af in hoeverre mijn bijdrage nog gewaardeerd wordt in Nederland. Ik ben er ook zo eentje die zit te denken zijn koffer te pakken en te emigreren. Vrijheid van meningsuiting begint hier het respect voor anderen te overstijgen.

Ik word er ook erg verdrietig van. Dat er mensen zijn die vragen wat er slecht is aan discriminatie. En die onverschillig doen over het gegeven dat zij lekker een biefstukje kunnen eten terwijl sommige anderen eens in de paar weken een stukje droog brood hebben. Dat er mensen zijn die vinden dat Marokkanen de discriminatie zelf veroorzaakt hebben en het daarmee dus goedkeuren.

Emigreren is echter niet de oplossing denk ik. Je zal dezelfde problemen ergens anders weer tegenkomen. Althans, wel in een welvarend en ontwikkeld land. Waar individualisme belangrijker is dan een samenleving en een maatschappij.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 17:08

Ja... De samenleving verhard denk ik wel, dat ben ik met jullie eens..

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 17:11

Dat is waar, overal zijn problemen. Toch zie ik het gras in andere landen toch groener, gezien de mogelijkheden wat werk betreft, daar een stuk makkelijker zijn. Nederland zie ik voorlopig niet positief veranderen..