[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

Anoniem

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:17

Rita, dat is toch die vrouw die helemaal geen aanhang meer heeft?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:20

Lovely schreef:
Rita, dat is toch die vrouw die helemaal geen aanhang meer heeft?

Ik geloof niet dat dat tot haar doorgedrongen is :D

Het begint trouwens aardig te rommelen binnen het CDA over een andere lijsttrekker, nu worden naast Leers ook De Vries en De Jager genoemd. De Vries ligt eigenlijk voor de hand, Balkie kan niet eens naar de wc zonder hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:31

Jack de Vries is natuurlijk een briljante man, maar of hij ook het juiste hoofd boven het CDA is, betwijfel ik. Dan vind ik Leers toch geloofwaardiger en ik hang niet zo aan dat gedoe met dat huissie, ambtenaren rommelen van smorgens tot savonds, dat weet toch iedereen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:36

Als het Leers zou zijn.. dan hebben zowel PVDA als CDA een man aan het hoofd, die ook als burgemeester graag gezien waren :j

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:38

Ik denk dat het CDA ook niet zo met dat huissie zit, maar hij heeft onvriendelijke dingen over Balkie gezegd, dat maakt zijn kans wat kleiner.

De Jager geeft me een wat onheimlich gevoel, het beleid van Wouter uitvoeren (b.v. mbt China) en in het kader van verkiezingstijd net doen of hij het zelf bedacht heeft en daarmee voortdurend voor de camera opscheppen. Overigens vraag ik me af waarom hij altijd te kleine jasjes aanheeft, hij moest het zelfs op een officiële gelegenheid losknopen (of de knoop was er af gesprongen :D )

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:40

Unwritten schreef:
Als het Leers zou zijn.. dan hebben zowel PVDA als CDA een man aan het hoofd, die ook als burgemeester graag gezien waren :j

Je en die, hetgeen totaal ongebruikelijk is in de landelijke politiek tussen die partijen, met elkaar kunnen opschieten.
Dat zou rust in het land geven.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:49

sarabande schreef:
De Jager geeft me een wat onheimlich gevoel, het beleid van Wouter uitvoeren (b.v. mbt China) en in het kader van verkiezingstijd net doen of hij het zelf bedacht heeft en daarmee voortdurend voor de camera opscheppen. Overigens vraag ik me af waarom hij altijd te kleine jasjes aanheeft, hij moest het zelfs op een officiële gelegenheid losknopen (of de knoop was er af gesprongen :D )

_O-
Bij De Jager krijg ik altijd het gevoel dat ik hem in zijn wangen wil knijpen, hij heeft echt van die knijpwangen waar je tante eens lekker in beet kan pakken :o
De Vries lijkt me niet echt een hoofd voor de CDA. Leers is kwa uitstraling beter gepast, maar of die nou zo enorm lekker ligt?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 21:24

Wat is het hier opeens stil?
Geen discussies meer?
Ik heb op t.v. de punten gezien van de SP.
Ik begreep het niet helemaal w.b.t. de zorg.Ik hoorde van kennissen dat de SP op de mantelzorg wilde bezuinigen,maar volgens mij hebben ze dat verkeerd.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 21:48

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 21:50

gohya, groenlinks heeft afgelopen week erg vreemde opmerkingen gemaakt richting de oudere zorg

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 21:56

"Toekie" ik kan de link niet openen,gaat open via wordpad en zie allemaal rare tekens staan.Maar is het waar dat de SP zowat nix doet voor de mantelzorg en daarop wil bezuinigen?

"juline" wat voor vreemde opmerkingen waren dat dan?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 22:30

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 00:35

Ben ook wel benieuwd juline, wat voor vreemde opmerkingen??

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 09:42

Nou doen wij hier thuis aan mantelzorg (mijn vader heeft o.a. Parkinson en Diabetes type 1) maar ik begrijp niet waar ze dan op willen bezuinigen.

Mijn moeder heeft vorig jaar van de gemeente wel een heel klein bedragje gehad (ik dacht iets van tussen de 100 en 200 euro) maar dat wordt dan gegeven onder de noemer "blijk van waardering". Niet iets waar je recht op hebt of in de toekomst weer aanspraak op kunt maken.

Verder krijgen we niets, dus ik ben wel heel benieuwd hoe dat zit. Iemand die daar meer van weet?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 14:32

Sosha: de ondersteuning van mantelzorgers bestaat in de meeste gemeenten niet uit een financiële tegemoetkoming, maar in de vorm van materiële hulp/vergoeding voor bijv. parkeervergunning, kinderopvang, etc, of respijtzorg (dus dat je de zorg tijdelijk uit handen kan geven aan een professionele zorgverlener (is indicatie voor nodig ) of vrijwilliger ( is meestal geen indicatie voor nodig).

Daarnaast worden er activiteiten georganiseerd, voor ontspanning, zoals een dineetje of een dagje weg. Vrijwilligers nemen dan de mantelzorg over.
Hier gaat ook wel iets van geld inzitten ( is niet veel). Het is onderdeel van de WMO. Als er op de WMO bezuinigd gaat worden ( dat gebeurt in veel gemeenten volgens mij ), dan betekent dat ook op deze onderdelen bezuinigd gaat worden. Bovendien wordt de indicatie voor begeleiding steeds strenger, waardoor er meer op mantelzorgers aan komt. Dat kan je dus ook beschouwen als een bezuiniging op de mantelzorg: ze moeten immers meer doen.

Het is een gemeentelijke taak, dus je kan het beste even informeren bij het steunpunt mantelzorg in je gemeente. In welke gemeente woon je? Anders wil ik het op mijn werk wel even voor je uitzoeken. op www.movisie.nl staat ook veel info over ondersteuning.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 15:28

O nee, ik bedoel niet dat wij ondersteuning nodig hebben, daar gaat het mij niet om, maar ik was gewoon benieuwd waar het over ging. Mijn vader heeft volgens mij wel goedkoper vervoer (niet onbeperkt), daar moet je inderdaad een indicatie voor hebben, maar dat staat helemaal los van de Mantelzorg volgens mij. Dat gaat echt over de mobiliteit van dat individu. Ken nl. ook oudere mensen die dat hebben die gewoon helemaal zelfstandig wonen.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 15:40

Je bedoelt zo'n taxipas (heeft een naam die ik kwijt ben), mijn moeder heeft dat ook (slechtziend). Dat zou je via de gemeente, WMO, moeten kunnen krijgen, mijn moeder kreeg dat echter niet. Maar gelukkig wel via een ander kanaal (NS).
We gaan nu wel een beetje off-topic.

Ik weet niet of Leers een slechte keuze zou zijn, vond hem altijd wel sympathiek. Heb ik meer mee dan met Balkenende, die ik altijd wel aardig over vind komen, maar niet doortastend of iets in die geest. Misschien zien we wel niet alles, maar iemand zoals Cohen heeft meer uitstraling (schept meer vertrouwen alleen al door het beeld wat je zo van hem krijgt).

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:26

Heino schreef:
_sparta_ schreef:
Ja en?
Hij schrijft bijvoorbeeld al, 1 op de 5 is crimineel. Heeft hij het dan over alle?
En zo kun je de rest ook lezen. Het is gewoon echt wat je wilt lezen.
En daar mag je weer op temmen. Dan ga ik temmen over het herhaaldelijk offtopic gaan. Oké?

Sorry, maar als je na bovenstaande aangehaalde uitspraken van Wilders nog durft te beweren dat hij niet negatief over heel de Islam praat (opfrissertje: “De islam is in mijn ogen een gewelddadige religie en de koran is een gewelddadig boek. Ik geloof niet in een gematigde islam.”) ben ik bang dat jíj degene bent die selectief leest.

Zo, hier maar verder dan ;)
Ik ben benieuwd waarom je vind dat die quotes die ik aanhaalde niet negatief tov de hele Islam bedoeld zijn.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:30

Inclusief deze quotes:
Toekie schreef:
‘Ik heb een gruwelijke hekel aan alles wat met de islam te maken heeft. Maar niet aan moslims.’ --> Uuhhhh :?
‘Als je Mein Kampf verbiedt, moet je consistent blijven en ook de koran verbieden.'

Aldus Wilders.

En idd, dan maar hier verder. :D

Toekie schreef:
_sparta_ schreef:
Waarom denken mensen dat als links aan de macht komt het beter wordt? Die vraag kun je net zo goed stellen.

Waarom haal je ''links'' er nu ineens bij? Ik noem het beestje bij de naam en heb het niet over ''rechts''.
Maar om in jouw bewoordingen van ''links'' te blijven: ''linkse'' (en rechtse) partijen hebben bijvoorbeeld een duidelijk plan van aanpak (het grote 'hoe') i.t.t. Wilders. Alleen al daarom weet je van tevoren al een heel stuk beter waar je aan toe bent. En heb je de PVV al eens zien debatteren in de Kamer? Zoiets wil je toch niet aan de macht. |(
De SP en GroenLinks hebben zelfs het nieuwe verkiezingsprogramma al gepresenteerd, maar dat terzijde. ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:32

Als ik eerlijk moet zijn [en ik ben eerlijk] dan is Wilders idd. negatief over de koran en de islam.Máár dat is zijn mening,niet de mijne.
Ik twijfel nog steeds of ik PVV ga stemmen of de SP.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:34

gohya schreef:
Als ik eerlijk moet zijn [en ik ben eerlijk] dan is Wilders idd. negatief over de koran en de islam.Máár dat is zijn mening,niet de mijne.
Ik twijfel nog steeds of ik PVV ga stemmen of de SP.

Maar ik denk dat wanneer je op de PVV gaat stemmen hij wel denkt dat je het met hem eens bent en dat dat hem dus motiveert: er stemmen mensen op dús hij zal wel gelijk hebben. Hij weet immers niet waarom mensen op zijn partij stemmen (behalve dan de directe steunbetuigingen richting bepaalde partijpunten) :)

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:50

Het feit dat Wilders' 'stokpaardje' het negatief uitlaten over de islam is, is voor mij genoeg reden om niet op hem te stemmen.. Ookal heeft hij genoeg andere punten.. dit is waar hij zelf bekend om is, waar hij dus om bekend wil worden en wat zijn belangrijkste standpunt is.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:47

Las vandaag in de Volkskrant een artikel over waar mensen op willen bezuinigen en waarop juist niet. Het verbaast me dat iedereen zo loopt te mekkeren over het integratiebeleid en dat het integratieprobleem opgelost moet worden en dat er dan zoveel mensen zijn die willen bezuinigen op integratie van allochtonen en moslims..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:02

Chris schreef:
Las vandaag in de Volkskrant een artikel over waar mensen op willen bezuinigen en waarop juist niet. Het verbaast me dat iedereen zo loopt te mekkeren over het integratiebeleid en dat het integratieprobleem opgelost moet worden en dat er dan zoveel mensen zijn die willen bezuinigen op integratie van allochtonen en moslims..

Ja dat schiet dan lekker op :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:26

Heb het ook gelezen Chris, vond het ook wel opmerkelijk. Aan de andere kant, misschien wíllen die mensen ook helemaal niet dat mensen integreren maar willen ze ze simpelweg het land uit hebben...

Vond het ook wel opvallend dat er vrij veel mensen zijn die op het koningshuis willen bezuinigen. Zou ik ook willen :)