Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miryamk

Re: Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 10:46

Moet ik hem even editten voor je? Clown

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 10:47

Miryamk schreef:
Moet ik hem even editten voor je? Clown

Ja, dat mag! Haha!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 10:50

Je hebt hem al gekwoot heeft geen zin meer Haha!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 11:01

Miryamk schreef:
Je hebt hem al gekwoot heeft geen zin meer Haha!

Dat is spijtig! Ja

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 12:03

Ik plaatste mijn artikeltje eigenlijk n.a.v. dit stukje:

ThePast03 schreef:
Schimmelig schreef:
@ ThePast03, Laatst hoorde ik nog dat roken populairder dan ooit is Verward

Ik hoor zoveel dingen en ga daarom maar liever af op de diverse onderzoeken, die wat roken betreft overigens lang niet altijd betrouwbaar zijn.
Of iemand longkanker heeft als uitzaaïng van bijvoorbeeld borstkanker wordt bijvoorbeeld helemaal niet gekeken: longkanker bij een roker is longkanker door het roken.

Ben wel bang dat roken populairder gaat worden op deze manier. Het is altijd al zo geweest dat iets wat je gaat verbieden voornamelijk bij de jeugd alleen maar interessanter wordt.

En n.a.v. wat ik van Chiqa heb gelezen. Met alle respect (en nee, ik heb er niet voor gestudeerd Clown , dit is zoals ik er over denk), maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat een dokter je voorstelt maar te blijven roken, ivm je gezondheid. Maar nogmaals, ik kan er verder niet over oordelen Knipoog.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 12:08

OneDesire schreef:
En n.a.v. wat ik van Chiqa heb gelezen. Met alle respect (en nee, ik heb er niet voor gestudeerd Clown , dit is zoals ik er over denk), maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat een dokter je voorstelt maar te blijven roken, ivm je gezondheid. Maar nogmaals, ik kan er verder niet over oordelen Knipoog.

Vanuit het standpunt emotioneel welzijn wel.
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 13-10-07 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 12:08

Elke vorm van kanker wordt beinvloed door roken. Dus ook als je longkanker krijgt als gevolg van een uitzaaing van borstkanker, kan ten eerste die borstkanker ook door het roken veroorzaakt zijn, en ten tweede heeft je lichaam door het roken minder mogelijkheden om de kanker te bestrijden, omdat het minder energie over heeft om dat te doen. Zelfs iets simpels als een schaafwond geneest slechter als je rookt, omdat het de kwaliteit van je bloed verslechterd, kan je nagaan iets agressiefs als kanker.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 12:18

ThePast03 schreef:
Schimmelig schreef:
Waarom is dat stom? Als ik zeg dat er meer allochtonen dan autochtonen in de gevangenissen zitten is het een feit, maar als ik zeg dat er meer rokers dan niet-rokers zitten is het een stomme uitspraak Tong uitsteken

En Moslims mogen niet roken volgens de Koran. Een hoop allochtonen zijn Moslim.
En nu?

Een hoop zijn dat ook niet. Anyway, we dwalen af (nou ja, gisteren dan) Tong uitsteken

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 12:31

Lara_Silver schreef:
OneDesire schreef:

Vanuit het standpunt emotioneel welzijn wel.

Als je het zo omschrijft, ok, dan begrijp ik het wel. Dan heb ik het berichtje van Chiqa niet goed gelezen Haha!.

Edit: typo

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 12:35

Nouja emotioneel standpunt is nog begrijpelijk, net zoals mensen zich beter voelen in eten, zal het ook in sigaretten zijn. kan me dan wel voorstellen verminderd medicijnengebruik of het beter is voor je lichaam das wat anders, maar ja dat beslis je zelf. een niet roker die in een kroeg staat kan dat niet en daar gaat het hem om

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 13:23

mensen hebben het nou wel over overgewicht(wat natuurlijk ook erg ongezond is)maar dat overgewicht blaas je niet andermans lichaam in,en sigarettenrook wel.
denk niet dat het een 'gezonder' is als het ander,maar het ging toch om de overlast die je een ander bezorgd?
gelukkig zijn de meesten bereid gewoon even een peukie buiten te doen en dat moet ook kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 14:44

Ongezond eten is een tweede punt waar ze zich nu op willen gaan richten; ze willen ze duurder maken.
Waar gaat dit heen in deze wereld, waneer mogen we eens zelf beslissen hoe we ons leven in gaan richten zonder dat we worden behandeld als een klein kind?

Ik hoef geen 90 te worden, o no please!! Door mijn geestijke toestand en lichamelijke aandoeningen (Die helaas alleen maar te verzachten zijn en niet te genezen) heb ik de dood al meerdere malen
voorbij zien komen, dus bang voor de dood....Nee totaal niet.
Als het mijn tijd is prima.

Toen mijn moeder pas overleden was, (Ik was 20) was ik ook als de dood om kanker te krijgen,
zat voor elk bultje bij de dokter, ik stond doodsangsten uit bang dat ik ook op net zo'n gruwlijke manier zou sterven aan kanker als bij mn moeder is gebeurd......
Ik ploos boeken uit, en volgde (toen had ik nog TV) serieus over enge ziektes en de operatie's,
mijn redding was toen dat er nog geen internet was.

Tot mn dokter me aan mn vest trok;(Andere dokter overigens dan die psycholoog die me het roken aanraadde!) Angst is een grote bron van kanker, en gaf me een foldertje mee.
Hij wilde me wel weer laten onderzoeken zodat ik een bevestiging kreeg dat ik gezond was,
maar het risico dat ik aan een ongeval naar het ziekenhuis toe zou overlijden, was groter dan ik kanker zou hebben.

Thuis aangekomen heb ik dat foldertje aandachtig doorgelezen.
Hierin stond een verhaaltje van een dochter die haar vader verloren had aan
longkanker. Het verdriet was zo groot, dat de dochter ook zich regelmatig liet onderzoeken
en bij elk kwaaltje en piepje zich meldde bij de dokter.
Jaar in jaar uit werd ze gezond verklaard.
Ze at gezond, dronk niet, sliep voldoende en rookte niet, kortom ze leefte overdreven gezond, maar met één grote fout; ze was doordrengt met angst, angst om op dezelfde manier te sterven als haar
vader.

Uiteindelijk werd ze ziek en.....overleed aan longkanker.

Mijn dokter heeft mij geredt; angst kan wel degelijk een bron zijn om ziek te worden,
die mogen wij zeker niet verwaarlozen!
Sindsdien lééf ik, ik eet wat en wanneer ik wil, slaap onregelmatig, en sinds 2003 rook ik.

Maar één ding ben ik voorgoed van genezen; de angst om dood te gaan.

En wat doet de maatschappij nu? Ze duwen mij tabellen onder mn neus hoe slecht dit is en dat is....
Flikker op!!!! Als ik doodga komt mijn tijd wel, er staat nergens voor de regel dat de kans dat je overlijd door de gevolgen van roken 200% is, dus ik vind het wel prima zo.

Angst laat ik mij niet door leiden Lachen wat een ander doet moeten zij weten maar als jullie het niet
heel erg v inden wordt ik daar liever noch warm noch koud van.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 15:30

Dat jij dood gaat kan eigelijk niemand van de niet rokers malen jou beslissing, het gaat hierover dat iemand dood gaat door passief roken, en die maakt die beslissing niet en dat is erg ja

trouwens de dochter kan gewoon erfelijke kanker hebben, wat dus niks met angst te make heeft gewoon genetische pech, lijkt me meer normaal dan jou verhaaltje Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 15:35

katiavl schreef:
Dat jij dood gaat kan eigelijk niemand van de niet rokers malen jou beslissing, het gaat hierover dat iemand dood gaat door passief roken, en die maakt die beslissing niet en dat is erg ja

Ik denk dat je mn berichtje verkeerd heb begrepen. Jij als niet roker bent bang om door mee te roken kanker te krijgen, dat is jóu angst. Ik heb het niet over de feiten of het slecht is of niet.
Even goed lezen Knipoog

Niet iedere niet roker is bang om te sterven aan het meeroken Lachen Angst is een voedingsbodem om
ziek te worden.

katiavl schreef:
trouwens de dochter kan gewoon erfelijke kanker hebben, wat dus niks met angst te make heeft gewoon genetische pech, lijkt me meer normaal dan jou verhaaltje

De kaneker was niet erfelijk, daar had ze zich NATUURLIJk ook op laten onderzoeken....
Zo bang was ze.
Ze kreeg kanker omdat ze angst had.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 15:40

ik ben niet bang, alhoewel bang nog goed zou begrijpen rook is klasse a carcinogeene stof, dus angst is wel rechtvaardig. Ik kan kiezen om niet tussen te zitten, maar dat betekent geen kroegen, en raar dat mensen die gezond willen zijn kroegen moeten laten, je zou denken dat het normale andersom is

angst vind ik geen voedingsbodem slechte stoffen zijn dat zoals rook Lachen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 15:43

slimmerik schreef:
Nee, natuurlijk niet. Ik weet dat je fervente rokers niet met een lapje tekst van het roken af kunt krijgen. Het gaat gewoon om de hinder die ze veroorzaken. Of eigenlijk gaat het in dit topic om de hinder die niet rokers de rokers bezorgen.

Maar als dat gebeurt met de argumenten dat het op doktersadvies moet en dat bier alleen lekker is met een sigaret en dat je alleen kunt luisteren naar muziek met een sigaret op je lip dan ga ik naar redenen zoeken waarom zoiets beweerd wordt.

Lang geleden heb ik ook gerookt en flink ook. Heb mezelf nooit in dergelijke bochten gewrongen. Ik gaf gewoon toe dat ik een slappe zak was (om het maar cru te zeggen Knipoog ) Als mijn omgeving liet merken dat ze het vies vonden, kon ik daar volledig begrip voor opbrengen. Ik kon me heel goed in hun gedachten verplaatsen. En rookte niet op plekken waar dat niet gewenst was. Had daar dan om die reden ook geen moeite mee (rookte normaal gesproken tussen de 50 en 60 sigaretten per dag) Bloos Bloos Bloos

Ik ga nu dus een verklaring zoeken waarom bij enkelen hier in dat topic die starheid er wél is. Maar mijn argumenten heb ik duidelijk kunnen maken en daar hou ik het (voorlopig iig) bij.
Haha!

Zou ook niet weten waarom jij zo nodig een bewuste roker van het roken af zou moeten helpen?

Fijn dat jij je beter voelt dan een ander, als jou dat een goed gevoel geeft. Lachen

Dat jij mensen slappe zakken vindt die gewoon redenen opgeven waarom ze roken lekker vinden is jouw zaak, het heeft alleen zo weinig zin. Ik denk dat er nog maar weinig mensen wakker liggen van jouw mening. Persoonlijk heb ik liever dat iemand die het zo leuk vindt om mensen in hokjes te duwen en tegen schenen aan te schoppen en mij een slappe zak vind, dan blijft dat persoon tenminste ver uit mijn buurt Haha!

Als je het topic verder goed gelezen hebt zie je dat veruit de meeste rokers hier wel degelijk rekening houdt met mensen die roken vies vinden.
Zelf kom ik (om andere redenen dan roken) al jaren niet meer in uitgaansgelegenheden dus niemand hoeft bang te zijn dat ik daar overlast bezorg.
Toen ik er nog wel kwam vond ik het altijd al leuker om met de rokers buiten te gaan staan, dus op zich zou het er voor mij alleen maar leuker op worden met dit rookverbod.

Verder word ik doodmoe dat niet-rokers elke keer maar moeten preken hoe ongezond roken wel niet is en wat je er allemaal van kunt krijgen. Dat moet natuurlijk herhaald worden want rokers zijn laagopgeleid en zitten in achterstandswijken en weten dat niet. Clown

Blijkbaar kunnen deze mensen het niet begrijpen dat er mensen zijn die niet zo bezig zijn met hun eigen gezondheid, die niet tot doel hebben om maar zo oud mogelijk te worden.
Inmiddels kan ik wel zeggen dat ik 20 jaar geen griep en/of verkoudheid heb gehad Haha!

Rekening houden met andere mensen wil ik wel graag, dat vind ik persoonlijk stukken belangrijker dan mijn eigen gezondheid. Om die reden (en natuurlijk heel egoïstisch ook om financiële redenen) heb ik nu wel een elektronische sigaret besteld. Helaas is dat voor de die hard anti-rokers bewegingen nog niet goed genoeg, die zien hun argumenten voor het meeroken nu ineens in rook opgaan Clown

Ik weet ook 200% zeker dat ik vrij makkelijk kan stoppen met roken als ik het zelf vind dat genoeg geweest is, als ik bijvoorbeeld klachten zou krijgen die ik hier lees zoals hartkloppingen of eng hoesten 's morgens of simpel omdat ik er genoeg van heb. Mag alleen hopen dat is dan niet zo'n predikant word en/of zo vreselijk gefrustreerd als sommige ex-rokers.

Een goede roker is geen onruststoker.
Asociale mensen blijf je altijd tegenkomen, zowel bij de rokers als niet-rokers.
Van mij mogen ze vandaag nog de rokers scheiden van de niet-rokers, al zou het alleen maar om zijn om van het gezeik af te zijn hoe slecht roken wel niet is, van dat gezeik word ik zo onderhand zieker dan van het roken zelf.

Richt je zelf op de mensen die overlast bezorgen, of dat nu de rokers zijn of je buren die hun kat in jouw tuin laten poepen. Ben zelfs mensen tegengekomen in dit topic die niet geloven dat sommige mensen in dit topic geen overlast aan anderen met hun rookgewoontes en dan vraag ik me af waarom we in vredesnaam nog discusseren?

En nogmaals voor alle duidelijkheid: Ik heb de petitie niet getekend en lig geen tel wakker van het rookverbod in de horeca. Het kan er alleen maar gezelliger op worden voor beiden kanten. Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 15:47

maar er word hier gedaan alsof de petitie is tegen roken of persoonlijk tegen de roker, de petitie is er gekomen voor de gezondheid van het horeca personeel, en wat daar onbegrijpelijk aan is kan ik niet snappen

je zegt het zelf roken is een eigen keuze, maar in een kroeg is dat meer dan eigen keuze. heb niks tegen rokers Lachen zou ook dom zijn, maar ik snap niet waarom er zo tegen het roken in de horeca gedaan word, er is een super goede reden voor

edit sorry voor geen hoofdletters laptop is dood aan het gaan

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 15:53

katiavl schreef:
je zegt het zelf roken is een eigen keuze, maar in een kroeg is dat meer dan eigen keuze. heb niks tegen rokers Lachen zou ook dom zijn, maar ik snap niet waarom er zo tegen het roken in de horeca gedaan word, er is een super goede reden voor

edit sorry voor geen hoofdletters laptop is dood aan het gaan

Daarom heb ik de petitie dus niet getekend. Ik ben namelijk voor het rookverbod in de horeca.

Alleen dit topic gaat wel (zoals alle topic over roken) weer over rokers, hoe ze stinken, hoe laag ze zijn opgeleid, de achterstandswijken waar ze wonen, ze zitten net niet in de gevangenis etc. etc.
En dat is niet alleen vreselijk vermoeiend maar eigenlijk ook nog zwaar off topic. Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 15:55

Aah ok, begrijp je punt Haha! je hebt gelijk Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 16:06

katiavl schreef:
ik ben niet bang, alhoewel bang nog goed zou begrijpen rook is klasse a carcinogeene stof, dus angst is wel rechtvaardig.

Katia...Roken doen mensen al eeuwen....en al eeuwen zijn mensen er nooit bang voor geweest, tot heden.

Je kan overal dood aan gaan, water uit de kraan, uitlaatgassen, medicijnen, douchen, deoderants...
Ach je kan het zo gek niet bedenken.
Stel over een jaar gaat Den Haag een nieuwe campagne opstartten (Komt er aan uit betrouwbare bronnen) dat de diesels moeten worden aagepakt.
Het begint met prijsverhogingen, daarna komt plan twee; roetfilters, en daarna komt plan drie; ze mogen alleen snachts rijden.
Mensen gaan mee in hun plan, worden gevoed door het feit dat het slecht is.
Onderzoeken woriden op tafel gegooid, oorlogen breken los tussen dieselrijdens en benzine rijders......

En aan het eind van het liedje is degene die een diesel rijdt een massamoordenaar.

Allemaal gevoed door angst en masapropaganda.

Katia; de rokers onderzoeken spreken elkaar nog steeds massaal tegen.
Moet ik ze plaatsen? Ik vidn het zelf onzinnig.

Nogmaals je gaat niet voor de 200% dood aan de gevolgen van meeroken,
de kans dat je overlijd omdat je doorweekt bent door angst opgelegt door de maatschappij
is velen malen groter.

Geniet van je leven, morgen kan het wel afgelopen zijn.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 16:19

Als mensen het belangrijk vinden om zo gezond mogelijk hun leven te leiden is dat ook hun eigen keuze Chiqa.
Hetzelfde geldt voor de mensen die zich enorm druk maken over welke enge ziektes ze allemaal wel niet kunnen krijgen.

Allemaal eigen keuzes en totaal off topic in dit topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 16:27

Maar een gezond leven is niet voor de regel dat je dat dan ook altijd blijft.....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 16:35

ThePast03 schreef:
Als mensen het belangrijk vinden om zo gezond mogelijk hun leven te leiden is dat ook hun eigen keuze Chiqa.
Hetzelfde geldt voor de mensen die zich enorm druk maken over welke enge ziektes ze allemaal wel niet kunnen krijgen.

Allemaal eigen keuzes en totaal off topic in dit topic.

Vind ik ook, en dat is een eigen keuze net als roken, wanneer een keuze opgedrongen word vind ik het erg dat is nu het horeca probleem. en nee ik kan morgen sterven, maar wat ik kan wel dingen zoveel mogelijk uitsluiten en daar ben ik gelukkig mee

ik bepaal om te roken, niemand anders bepaald dat voor mij (passief roken) behalve als je er natuurlijk voor kiest zijn ook mensen die dat doen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 16:45

Maar Katia...hoe zit het dan met de andere dingen waar je geen weet van heb maar die dus ook gvaarlijk zijn voor je gezondheid?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 16:48

Maar Chiqa: de kans op longkanker is toch niet het enige bezwaar tegen roken in de horeca? Het is echter wel iets wat meespeelt.