Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Miryamk schreef:Moet ik hem even editten voor je?
Miryamk schreef:Je hebt hem al gekwoot heeft geen zin meer
ThePast03 schreef:Schimmelig schreef:@ ThePast03, Laatst hoorde ik nog dat roken populairder dan ooit is
Ik hoor zoveel dingen en ga daarom maar liever af op de diverse onderzoeken, die wat roken betreft overigens lang niet altijd betrouwbaar zijn.
Of iemand longkanker heeft als uitzaaïng van bijvoorbeeld borstkanker wordt bijvoorbeeld helemaal niet gekeken: longkanker bij een roker is longkanker door het roken.
Ben wel bang dat roken populairder gaat worden op deze manier. Het is altijd al zo geweest dat iets wat je gaat verbieden voornamelijk bij de jeugd alleen maar interessanter wordt.
OneDesire schreef:Ik plaatste mijn artikeltje eigenlijk n.a.v. dit stukje:
En n.a.v. wat ik van Chiqa heb gelezen. Met alle respect (en nee, ik heb er niet voor gestudeerd, dit is zoals ik er over denk), maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat een dokter je voorstelt maar te blijven roken, ivm je gezondheid. Maar nogmaals, ik kan er verder niet over oordelen
.
ThePast03 schreef:Schimmelig schreef:Waarom is dat stom? Als ik zeg dat er meer allochtonen dan autochtonen in de gevangenissen zitten is het een feit, maar als ik zeg dat er meer rokers dan niet-rokers zitten is het een stomme uitspraak
En Moslims mogen niet roken volgens de Koran. Een hoop allochtonen zijn Moslim.
En nu?
Lara_Silver schreef:OneDesire schreef:Ik plaatste mijn artikeltje eigenlijk n.a.v. dit stukje:
En n.a.v. wat ik van Chiqa heb gelezen. Met alle respect (en nee, ik heb er niet voor gestudeerd, dit is zoals ik er over denk), maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat een dokter je voorstelt maar te blijven roken, ivm je gezondheid. Maar nogmaals, ik kan er verder niet over oordelen
.
Vanuit het standpunt emotioneel welzijn wel.
katiavl schreef:Dat jij dood gaat kan eigelijk niemand van de niet rokers malen jou beslissing, het gaat hierover dat iemand dood gaat door passief roken, en die maakt die beslissing niet en dat is erg ja
katiavl schreef:trouwens de dochter kan gewoon erfelijke kanker hebben, wat dus niks met angst te make heeft gewoon genetische pech, lijkt me meer normaal dan jou verhaaltje
slimmerik schreef:Nee, natuurlijk niet. Ik weet dat je fervente rokers niet met een lapje tekst van het roken af kunt krijgen. Het gaat gewoon om de hinder die ze veroorzaken. Of eigenlijk gaat het in dit topic om de hinder die niet rokers de rokers bezorgen.
Maar als dat gebeurt met de argumenten dat het op doktersadvies moet en dat bier alleen lekker is met een sigaret en dat je alleen kunt luisteren naar muziek met een sigaret op je lip dan ga ik naar redenen zoeken waarom zoiets beweerd wordt.
Lang geleden heb ik ook gerookt en flink ook. Heb mezelf nooit in dergelijke bochten gewrongen. Ik gaf gewoon toe dat ik een slappe zak was (om het maar cru te zeggen) Als mijn omgeving liet merken dat ze het vies vonden, kon ik daar volledig begrip voor opbrengen. Ik kon me heel goed in hun gedachten verplaatsen. En rookte niet op plekken waar dat niet gewenst was. Had daar dan om die reden ook geen moeite mee (rookte normaal gesproken tussen de 50 en 60 sigaretten per dag)
![]()
![]()
![]()
Ik ga nu dus een verklaring zoeken waarom bij enkelen hier in dat topic die starheid er wél is. Maar mijn argumenten heb ik duidelijk kunnen maken en daar hou ik het (voorlopig iig) bij.
katiavl schreef:je zegt het zelf roken is een eigen keuze, maar in een kroeg is dat meer dan eigen keuze. heb niks tegen rokerszou ook dom zijn, maar ik snap niet waarom er zo tegen het roken in de horeca gedaan word, er is een super goede reden voor
edit sorry voor geen hoofdletters laptop is dood aan het gaan
katiavl schreef:ik ben niet bang, alhoewel bang nog goed zou begrijpen rook is klasse a carcinogeene stof, dus angst is wel rechtvaardig.
ThePast03 schreef:Als mensen het belangrijk vinden om zo gezond mogelijk hun leven te leiden is dat ook hun eigen keuze Chiqa.
Hetzelfde geldt voor de mensen die zich enorm druk maken over welke enge ziektes ze allemaal wel niet kunnen krijgen.
Allemaal eigen keuzes en totaal off topic in dit topic.