ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 13:39

faye schreef:
De familie heeft geld genoeg. Dus ook de keuze van de advocaat is niet verdacht, maar gewoon slim. Zeker als je bedenkt dat de politie nog wel eens heel corrupt kan zijn. Dat speelt nu eenmaal meer in zuid europese landen.

De familie heeft geld genoeg en daarom moeten ze hun huis gaan verkopen? Ja hoor, de Britse politie en Europol is zuid europees en onwijs corrupt.
Laat het idee nou eens los dat alleen de portugese politie hier aan werkt!!!!!!!! Boos!
En , denk je niet gezien de diplomatieke verbinding op een veel hoger niveau, dat het helemaal niet verstandig is om in deze zaak corrupt te zijn? Ik ga niet op de politieke kant in, maar geloof me dat Portugal geen stap fout wil zetten naar Engeland en Engelse burgers toe en ze pakken het heel delicaat aan!!!
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 16-09-07 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 13:40

FennekeR schreef:
Faye, misschien kun je ophouden met steeds maar te katten op Lusitana.... zij vertaald alleen maar de berichten, dus als ze zichzelf tegen zou spreken, komt dat alleen maar omdat ze de berichten vertaald.
En ik ben nog steeds blij dat ze dat doet.

Ik kat niet, ik reageer slechts op haar eigen menig die ze altijd toevoegt aan de vertalingen. Ik vind het belangrijk om de objectiviteit niet uit het oog te verliezen, anders is dit slechts een veroordeel Kate McCann topic! Mag ook hoor, veel plezier dan Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 13:42

Als ze een huis van bijna een miljoen moeten verkopen hebben ze nog steeds geld genoeg. En ook al werkt de portugese polite samen met de britse, plaats van verdwijning is in het buitenland. Dan blijft het slim om een bekende advocaat in de hand te nemen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 13:42

Waarom zou ik niet, net als alle andere bokkers, mijn mening kunnen geven over wat ik uit de krant haal? Ik heb hersens die ik laat werken en als dingen niet rijmen, spreek ik dat hardop uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 13:43

Dat mag ook, zeg ik dat dat niet mag?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 13:44

faye schreef:
Als ze een huis van bijna een miljoen moeten verkopen hebben ze nog steeds geld genoeg. En ook al werkt de portugese polite samen met de britse, plaats van verdwijning is in het buitenland. Dan blijft het slim om een bekende advocaat in de hand te nemen.

Dat het slim is om een bekende advokaat in handen te nemen, betwijfeld niemand. Alleen is het op opmerkelijk dat ze ipv onschuld bewijzen, kiezen om procedure fouten te vinden.

Ik vind het niet erg dat je met tegenargumenten komt, maar wél dat je blijft hangen op het idee dat de portugese politie wel corrupt zou zijn, en dat ze alleen werken in deze zaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 14:13

Dan moet je beter lezen Haha!

Zodra je een advocaat in de hand neemt is het niet meer dan verstandig om daarnaar te luisteren. Een advocaat is uiteraard gebrand op procedure fouten, die mogen namelijk gewoon niet voorkomen. Daarbij kan het ook nog zo zijn dat ze er in geluisd worden, wat nu als je het niet gedaan hebt, maar niet kan bewijzen? Wij staan er te ver van af om daar een helder en duidelijk oordeel over te geven. Soms is niets wat het lijkt.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 14:15

jongens die topic was een goed topic.. als faye nu gewoon dr mond houd of lusitinia reageerd er gewoon niet meer op dan kunnen we gewoon weer ontopic reageren?? want ik kijk hier altijd elke dag even naar de berichten maar tegenwordig lees ik helemaal gene berichten meer alleen maar gekat van bepaalden mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 14:16

Nou dan speculeren jullie toch lekker verder over die vreselijke en gewelddadige Mc Cann's! Toedeloe! Doei!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 14:21

Iedereen heeft recht op een eigen mening. Soms worden er dingen gepost waar men zich niet in kan vinden; that's life. Clown Zolang daar met respect over gediscussieerd kan worden, is er niets aan de hand. Lachen
Mocht iemand vinden dat 't respect voor elkaar ontbreekt, kan er getemd worden.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 14:24

faye schreef:
Nou dan speculeren jullie toch lekker verder over die vreselijke en gewelddadige Mc Cann's! Toedeloe! Doei!

Wat is er mis mee, soms heb je gewoon gut feeling, en dat gebruiken veel onderzoekers om hun zaak op te lossen, als je hun biografies moet geloven

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 14:42

faye schreef:
Dan moet je beter lezen Haha!

Zodra je een advocaat in de hand neemt is het niet meer dan verstandig om daarnaar te luisteren. Een advocaat is uiteraard gebrand op procedure fouten, die mogen namelijk gewoon niet voorkomen. Daarbij kan het ook nog zo zijn dat ze er in geluisd worden, wat nu als je het niet gedaan hebt, maar niet kan bewijzen? Wij staan er te ver van af om daar een helder en duidelijk oordeel over te geven. Soms is niets wat het lijkt.

De procedure fouten waar ze mee komen is bv dat er geen pakken zijn gebruikt in het begin bij het verzamelen van bezijzen. Dat komt omdat ze afgingen op een vermissing en het kind kon wel op straat lopen (ware het niet dat Kate vanaf de eerste minuut overtuigd was dat het om een kidnapping zonder losgeld ging...ook zoiets) en er stonden al negen personen in het huis die de boel besmet hadden. Konden ze daar wat aan doen? Die waren er al. Er was niet uitgegaan van een misdrijf zoals het zich nu ontwikkeld. Dus toendertijd was geen geen procedurefout te noemen.
Ik heb ook al gezegd dat er nu eenmaal geen handboek bestaat over vermissingen van buitenlandse kinderen dus ja, er zullen fouten gemaakt worden. En ja advokaten leven daarop. Maar waarom is het zo moeilijk om onschuld te bewijzen? Heeft wellicht te maken met de bewijzen die ze al tegen hen hebben, die in het BRITSE forensisch lab behandeld zijn.
WAAROM zouden ze erin geluisd worden? Dat blijf je maar roepen. Geef eens 1 goede reden? Het is duidelijk dat je niets van de diplomatieke verbindingen tussen Portugal en Engeland weet, anders zou je dat niet roepen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 14:45

Verder heb ik persoonlijk geen problemen met tegenargumenten. Wél met "erin geluisd" en "corruptie". Dat in deze zaak, die zo gevoelig ligt tussen de landen, gewoon ondenkbaar is.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 16-09-07 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 14:45

Lusitana, wel zo netjes om mij nergens meer van te beschuldigen als ik me teruggetrokken heb uit het topic. Daarbij denk ik dat ik veel meer weet dan jij denkt, aangezien ik er dagelijks mee te maken heb in mijn werk.

Veel plezier nog met zijn allen Doei!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 14:48

Laat even duidelijk zijn dat ik als user in dit topic zit, en niet als moderator. Lachen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 14:51

Ik wil dat het heel duidelijk is dat de politieke betrekkingen dusdanig zijn, dat er van corruptie geen sprake KAN zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 15:04

Ik kan de uitspraak van Faye wel begrijpen, en de Portugese kranten zullen ook niet alles feilloos weten. Alles kan tegenwoordig, en ik denk dat alleen een paar mensen op deze wereld weten wat er werkelijk met haar is gebeurd.
De rest kan niets anders doen dan speculeren en afwachten. Tja, dat dan het woord corruptie valt kan toch? Zolang het netjes wordt gedaan zie ik geen probleem Verward Ik ga de Portugese krant ook niet geloven Lachen

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/6997429.stm

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 15:09

Corruptie is ook speculatie dus zie het probleem daar ook niet van, maar voor mij is er meer achter de ouders dan we zien

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 15:11

Dat denk ik ook inderdaad Ja

Ik krijg ook een nare bijsmaak van die nieuwe zoekactie.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 15:13

En dan heb ik nog vraagtekens over de corruptie, de engelse politie heeft met de neus de portugese gevolgt, het was ook een engels forensisch lab die het verzalmelt heeft.

Al bij al is het hele verhaal raar en bijzonder

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 15:14

Citaat:
Sir Richard Branson has started a fund to assist Kate and Gerry McCann with their legal costs, the BBC understands

Interessant (als het waar is wat in deze krant staat Clown ), deze man zou zijn naam er niet aan verbinden als hij denkt dat ze schuldig zijn, lijkt me?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 15:17

Dat vraag ik me dus ook af Haha! Wat vreselijk voor alle "donateurs" als toch blijkt dat de ouders er achter zitten Scheve mond

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 15:26

Ann schreef:
Citaat:
Sir Richard Branson has started a fund to assist Kate and Gerry McCann with their legal costs, the BBC understands

Interessant (als het waar is wat in deze krant staat Clown ), deze man zou zijn naam er niet aan verbinden als hij denkt dat ze schuldig zijn, lijkt me?

Wat wil je daarmee zeggen? Omdat hij zijn naam er aan verbindt zijn ze onschuldig? Hij kan ook niet weten of ze schuldig zijn of niet, toch? Er is niks mis met hulp bieden op zich, als je in de politiek zit kan dat gunstig uitpakken.
Er is al veel eerder geuit door iemand die aan het gerecht verbonden is hier, weet zo snel niet meer wie, dat er helemaal geen recht gesproken gaat worden. Het wordt gewoon een slagveld dat ze graag willen winnen, ook als ze het wel gedaan zouden hebben. Dat is natuurlijk ook typisch voor de advokatenwereld, helaas.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 15:29

Voelen aan zijn portomonnee doet die niet hoor, spijtig dat die helpt met hun advocaten kosten, voor mij is dat geld dat die al lang aan andere vermiste kinderen kon uitgeven

vraag me af wat die ouders zo interessant maakt dat ze wel geholpen worden en de rest niet. Ik blijf erbij, er gaat niks gebeuren en binnen een jaar of tien zullen we het wel lezen in treu storys

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 15:38

Een aantal mensen/sites/whatever hebben zich al gedistancieerd van de McCann's.
Sir Richard Branson is een goede zakenman, die gaat niet zomaar iets ondernemen wat zijn naam/bedrijven schade kan berokkenen. Ik denk inderdaad dat hij dat niet zou doen als hij verwacht dat ze schuldig zijn. Lachen

Of ze dat daadwerkelijk zijn, weten we pas ná een eventuele rechtzaak.