Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

LuvdaTossa

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:55

Jolandaa_ schreef:
Ik stem voor wilders.. Als je kijkt. ik denk dat 80 % van de criminelen echt wel buitenlands is ( dan bedoel ik Turken Marokkanen en ANtilianen. De aanslagen worden ook bijna allemaal gepleegd door buitenlanders.. Osama en die andere zijn ook moslim.. Bij mij in de klas zitten 5 moslims. waarvan er 3 telkens turks praten. dat is zo vervelend..

Nagelbijten / Gniffelen Ik praat altijd Fries tussen de Groningers, gaan ze mij en mijn Friese klasgenoten ook het 'land' uit zetten?

Ik heb CU gestemd, vind Rouvoet een goed politicus en kan op veel partijpunten met ze eens zijn. Een aantal niet, maar die kunnen ze toch niet terug draaien en zijn zij ook genuanceerder over geworden.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:57

Quatrohorses schreef:
Op alles wat ze doen en laten.
Bloedwraak is daar heel normaal... Hun verklaren iemand die Geen moslim is voor gek.
Hun discrimineren vrouwen en homosexuelen. Hun hebben Geen fatsoen. Hun zijn veel te ouderwets.
Hun willen altijd alleen maar hun eigen zin hebben. En in NL hoort GEEN Islam dat ook nog Knipoog

Daarbij doen ze net of ze heilig zijn en ze roken. zuipen snuifen en alles wat fout is...
Ze geven extra kinderen op voor kinderbijslag Knipoog Het zijn uitkeringstrekkers. Ze vertikken het om de taal te leren terwijl wqij als nederlanders dat in een ander land ook doen en zelfs zouden moeten!

Ze willen tijdens hun werk kunnen bidden. Ja ga dan maar terug want dat kan ik de moderne tijd NIET vind ik.

En ze willen GEEN democratie Verward

En als ze der zin NIet krigjen dreigen ze met een aanslag, waardoor als je op CDG Paris airport komt je GVD een controle van hier tot Tokyo krijgt Scheve mond

Allemaal door HUN!

En wij moeten maar eens een kerk in zon land proberen te bouwen... Lukt je ECHT Niet Knipoog
En zij zouden hier dan wel moskeeen mogen bouwen Verward

Vervang overal het woord Islam door Jodendom en je hebt precies wat Hitler predikte in Nazi-Duitsland.

Ten eerste: als je mensen aanvalt op het niet spreken van de Nederlandse taal is het handig dit zelf wel correct te doen...

Ten tweede:
- bloedwraak was ook in christelijke samenlevingen eeuwenlang de normaalste zaak van de wereld.
- jij verklaart mensen die wèl moslim zijn ook voor gek, wie is er dan slechter?
- homosexuelen worden ook in andere godsdiensten gediscrimineerd. Vrouwen zijn ook volgens andere godsdiensten vooral goed voor het aanrecht... binnen de Islam maken ze tenminste nog de dienst uit als het om dat aanrecht gaat.
- jij hebt ook geen fatsoen door een bepaalde bevolkingsgroep dusdanig te discrimineren. Zij hebben volgens hun eigen regels wel fatsoen, die passen alleen niet goed in de Nederlandse samenleving.
- Balkenende wil ook zijn eigen zin hebben, moet ie nu gediscrimineerd worden?
- Islam hoort niet in Nederland? Dan hoort Christendom, Jodendom, Hindoeïsme, Boeddhisme, Taoïsme, enz. ook niet in Nederland.
- zat christenen die ook doen alsof ze heilig zijn, maar achter de schermen doen ze ook alles wat God verboden heeft. Bovendien roken, drinken en snuiven veel meer mensen dan alleen gelovigen.
- veel allochtonen zijn vooral hele harde arbeiders voor het werk dat Nederlanders niet (meer) willen doen. Alle allochtonen maar veroordelen omdat een paar uitkeringtrekker zijn en extra kinderen opgeven, is gewoon onrechtvaardig.
- nogmaals; jou taalbeheersing is ook alles behalve goed.
- het is juist zéér modern om in bedrijven ruimtes te hebben waar geloofsbeoefening plaats kan vinden.
- natuurlijk willen allochtonen wel democratie. Jij bent degene die geen democratie wilt, je wilt immers een bevolkingsgroep uitsluiten.
- op elke luchthaven zijn zeer strenge controles, die zijn wel verscherpt vanwege de aanslagen. Niet elke islamitische allochtoon dreigt met aanslagen als diegene de zin niet krijgt... bovendien dreigen westerse landen ook met zwaar geschut als het niet gaat zoals zij het willen... denk aan de oorlogen van Bush.
- problemen in de Nederlandse samenleving komen niet door één bepaalde bevolkingsgroep, het is altijd een wisselwerking en er spelen altijd vele malen meer factoren.
- als godsdienst en staat niet gescheiden zijn, zal het inderdaad lastig zijn om in een dergelijk land een kerk te bouwen. Maar ik ga er dan ook vanuit dat jij daar niet wilt wonen en wellicht hebben de allochtonen hier wel dezelfde redenen.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:58

LuvdaTossa schreef:
Nagelbijten / Gniffelen Ik praat altijd Fries tussen de Groningers, gaan ze mij en mijn Friese klasgenoten ook het 'land' uit zetten?

Ja man. Cool Ik zeg: Hek om Friesland en weg met die lui. Haha! Haha! Tong uitsteken

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 18:00

Hurrycane schreef:
Hehe HOOOO! Boos! Ik wil niet remigreren naar Nederland! Bevalt me voorlopig prima hier Haha! Clown

Stuivertje wisselen dan? Ik wil graag in Nederland blijven ipv naar Duitsland te moeten Haha!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 18:01

MissJ schreef:
LuvdaTossa schreef:

Ja man. Cool Ik zeg: Hek om Friesland en weg met die lui. Haha! Haha! Tong uitsteken

Ik ben niet in een hekje te plaatsen Haha!

MissJ

LuvdaTossa schreef:
Ik ben niet in een hekje te plaatsen Haha!

"
Haha! Haha! Haha!

Jacimatho

Quatrohorses:
Je stelt dat je in landen bent geweest waar vrouwen zwaar onderdrukt werden door de islam en hoe verschrikkelijk je dat wel niet vindt.
Nu vind onderdrukking van de vrouw niet alleen onder de vlag van de islam plaats , maar onder die van diverse geloven.

Maar dat terzijde....als een vrouw dus haar onderdrukking ontvlucht, de hel die jij omschrijft geweest te zijn......en ze komt hier binnen als vluchteling?
Dan mag ze linea recta weer terug want die moslims moet je hier niet?
Dus o wat erg wat er daar gebeurt, maar als het dichtbij komt moeten ze wegwezen?

Aimee:
Goed verwoord!!

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 18:11

Aimee schreef:
Ten tweede:
- bloedwraak was ook in christelijke samenlevingen eeuwenlang de normaalste zaak van de wereld.

Ik zou er zelfs maar vanuitgaan dat in een aantal landen (zoals Italië en de Balkanlanden) nog steeds wel bloedwraak voorkomt. Nou wonen in een aantal Balkanlanden deels moslims maar Italië is toch overwegend Katholiek.
Of die bloedwraak trouwens in relatie staat tot het geloof zie ik overigens sowieso niet echt.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 18:16

In navolging op Jacimatho:

Offeuh, we bombarderen wat landen in onze 'war on terrorism' (ach, die bewijzen doen er niet zoveel toe, toch?), doden 'een aantal' onschuldige burgers maar vluchtelingen moeten niet bij ons aankloppen want de grenzen zijn dicht natuurlijk, zoiets? Dat zoeken ze zelf maar uit.

/sarcasme-mode uit (ik denk, voor de Wilders-stemmers vermeld ik dat maar even, mochten daar misverstanden over ontstaan).
Laatst bijgewerkt door Guess001 op 23-11-06 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 18:17

Hurrycane schreef:
Ik zou er zelfs maar vanuitgaan dat in een aantal landen (zoals Italië en de Balkanlanden) nog steeds wel bloedwraak voorkomt. Nou wonen in een aantal Balkanlanden deels moslims maar Italië is toch overwegend Katholiek.
Of die bloedwraak trouwens in relatie staat tot het geloof zie ik overigens sowieso niet echt.

Waarschijnlijk staat bloedwraak veelal in relatie met de maffia Haha!

Overigens is de chineze maffia in Nederland ook een groot probleem, alleen merken mensen dat niet op straat en hebben ze dus geen problemen met chinezen Clown

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 18:17

Ja, als Chinezen Chinees praten met elkaar is dat opeens een stuk minder erg. Knipoog

Maar mensen pas op, dat is onze volgende vijand! Ik zeg het je. Ze pikkuh vast onzuh banuh!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 18:19

Bealy schreef:
Ja, als Chinezen Chinees praten met elkaar is dat opeens een stuk minder erg. Knipoog

Maar mensen pas op, dat is onze volgende vijand! Ik zeg het je. Ze pikkuh vast onzuh banuh!

Een sluipschutter is gevaarlijker dan eentje recht in je vizier Knipoog Ja

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 18:30

Quatrohorses schreef:
EDIT

Ik verspil mijn tijd heir NIet meer aan Knipoog

Das héél fijn!!!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 18:32

Bealy schreef:

En waar moeten we dan onze zondagavond nasi en babi pangang halen???

Dat is het Pling ...de afhaal-islam...
Lekker goedkoop maken, moet je kijken hoe snel ze populair zijn... Haha!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 18:32

Hallo, ik ben ook weer terug. Verbazingwekkend hoe dit topic, waar in de eerste 65 pagina's goed werd gediscusseers nu is verlopen tot een topic waar men onder het mom van vrijheid van meningsuiting alles meent te mogen zeggen!
Poewie, even heel diep in -en uitademen (volgens mij werd ik vanmiddag ook bedoeld met "één van de linkse dames" of zoiets.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 18:33

jacimatho schreef:
Bealy schreef:

En waar moeten we dan onze zondagavond nasi en babi pangang halen???

Dat is het Pling ...de afhaal-islam...
Lekker goedkoop maken, moet je kijken hoe snel ze populair zijn... Haha!

én moet je eens zien hoe snel we allemaal in "vloeiend islaams" Knipoog kunnen bestellen!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 18:48

Bealy schreef:

Haha!

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 18:55

Aimee schreef:
Zeg Quatrohorses en Arabian-girl... dit was een topic waar op een leuke manier gediscussieerd werd door mensen met verschillende meningen, zonder de ene mening af te keuren en de andere goed te keuren... zonder tendentieuze opmerkingen, zonder over en weer geschreeuw....
Bij deze wil ik jullie vragen óf ook op die manier hier te posten óf lekker ergens anders jullie "mening" te verkondigen.

Dan zou ik dat even tegen iemand anders zegge Knipoog
Als je goed leest zie je wie dr begint en op alles zo reageerd ..niet wij hoor Dromen

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 18:59

Arabian_Girl schreef:
Als je goed leest zie je wie dr begint en op alles zo reageerd ..niet wij hoor Dromen

Gatver wat een kinderachtige reactie. Hoe moeilijk is het om een normaal gesprek te voeren?
En vraag: ben jij al 18?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 19:01

Arabian_Girl schreef:

Verward
Totdat jullie in dit topic gingen participeren was er niets aan de hand.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 19:03

Arabian Girl...Heb je nou nog je naam niet veranderd?? Clown
Ja mensen julie geloven het niet,
maar gister kreeg deze meid commentaar op het feit dat ze de naamsval arabieren gebruikte.
Jawel,want arabieren zijn ook buitenlanders...
Vinden jullie die niet sterk?!

En Quatrohorse;
jij bent voor mij een simpel voorbeeld van een rampzalig kortzichtig persoon die alles roept zonder te weten wat het betekent.
Dat je zó kortzichtig bent vindt ik al sneu genoeg,maar dat je het dan ook nog zó lomp om de bocht gooit,en vervolgens zegt ;
'Ik ga de discussie niet meer aan' ...ZWAK.

Als je dan denkt zo'n sterk argument neer te gooien,wees dan een bikkel en kom ervoor op,vertel ons waarom,met échte feiten en cijfers,uit échte bronnen....

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 19:04

ohjaa ik zeg alleen dat ik op wilders stem en moet je eens kijke daarna naar de reacties van whiz..dus denk dat zij is begonnen over buitenlandse paarden etc terwijl wij het daar niet over hadden.wij gewoon over op wie we stemden Knipoog

@turbotinker nee nog steeds niet Clown
ga dat ook niet doen voorlopig..zolang het nog over het RAS gaat en niet over wat anders :S
wat whiz zegt
Maarja......
Laatst bijgewerkt door Arabian_Girl op 23-11-06 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 19:06

Gaat het nu nog steeds over die paarden? Clown

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 19:06

Arabian_Girl schreef:
ohjaa ik zeg alleen dat ik op wilders stem en moet je eens kijke daarna naar de reacties van whiz..dus denk dat zij is begonnen over buitenlandse paarden etc terwijl wij het daar niet over hadden.wij gewoon over op wie we stemden Knipoog

Welkom in de grote mensen wereld, waar je op een felle, doch nette manier met elkaar in discussie kan gaan, met respect voor elkaars mening.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 19:07

Arabian_Girl schreef:

Dat zeg ik. [En zou je misschien eens kunnen nadenken over het gebruik van hoofdletters? Knipoog ]
En ik haalde die paarden gewoon even aan om te laten zien dat mensen soms ineens de meest achterlijke dingen de hoek omgooien,en vervolgens 'de discussie niet meer aangaan' .