Verkiezingspoll 2e kamerverkiezingen 29 oktober 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Welke politieke partij krijgt jouw stem op 29 oktober?

VVD
49 (6%)
DENK
1 (0%)
PvdA/GL
137 (16%)
ChristenUnie
7 (0%)
SP
21 (2%)
PvdD
30 (3%)
Volt
31 (3%)
D66
167 (20%)
CDA
65 (8%)
NSC
6 (0%)
BBB
56 (6%)
PVV
111 (13%)
SGP
6 (0%)
JA21
40 (4%)
FvD
32 (3%)
50Plus
8 (0%)
Andere partij
5 (0%)
Blanco
13 (1%)
Ik stem niet
21 (2%)
Ik mag (nog) niet stemmen
6 (0%)

Totaal aantal stemmen: 812

mysa
correspondent/vertaler

Re: Verkiezingspoll 2e kamerverkiezingen 29 oktober 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 08:51

Dat is het hem juist, in mijn ogen. Schelden is gewoon uit den boze. Op dit forum mag het ook niet, bijvoorbeeld.

En vwb de groet, bepaalde elementen zijn druk bezig ook die weer salonfähig te maken. Geen idee wat wettelijk gezien mag. Daar gaat het mij ook niet om.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 08:53

Nou ja Elise had het over 'oppakken' dacht ik, en dat gaat gewoon niet zomaar..

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 08:53

Raineri schreef:
Ja moest daar ook even om gniffelen :o

Maar het is niet belangrijk of je wel of geen fan bent. Gaat erom dat we als kiezers bewust zijn waar dit vandaan komt, wie dit steeds doelbewust op poten zet en wat onze acties normaliseren ook. Als je vraagt aan de meeste mensen waarom ze niets met hem hebben kunnen ze de vraag niet iets rationeel beantwoorden, behalve dat ze niets met hem hebben. Mensen verwarren talkshows met politiek. Werd eerder al genoemd dat Timmermans niet iemand is waarmee je een drankje kan doen. Ja eh... hoeft ook niet. Hij moet een land besturen. Als snauwt hij elke caissière af omdat ze vraagt of hij het bonnetje wilt. Kan mij het schelen? Ik wil wat goed is voor het land. We zijn geleid al door talkshow politici, en dat presteerde geen ruk. Want ze kunnen bestuurlijk niets. Ze zijn alleen goed voor talkshows. Dat we nu zo weglopen met die de Vos is al zorgelijk. Hoe kan ze zo fantastisch zijn terwijl ze nog geen reet gepresteerd heeft?

Afijn, denk dat mensen zich echt diep moeten schamen door mee te gaan in deze pesterijen. Ook hier op bokt.

Volledig mee eens. En dat is ook precies de reden dat ik op Timmermans heb gestemd. Nadat ik besloten had dat het programma van PVDA/GL het dichtst in de buurt kwam van wat ik belangrijk vind. Normaal kijk ik weleens verder op de lijst maar dat heb ik deze keer niet gedaan juist omdat hij zoveel haat over zich heen had gekregen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 09:01

Ik zie Timmermans juist anders, qua uiterlijk dacht ik altijd..die komt over als een fijne en betrouwbare man. Totdat hij zijn mond open deed..dat ruzie maken met Wilders, zijn reacties in debatten en in de kamer, nee..qua inhoud kon hij mij niet overtuigen.

Het is alleen geen reden voor haat, maar kijk eens in dat topic wat Wilders en zijn volgelingen allemaal over zich heen krijgen. Het is niet alsof dit soort dingen alleen maar van 1 kant komen he?

Daarom, als alle mensen daar nu gewoon mee kappen..als iemand het niet eens is met je hoeft die persoon niet gehaat te worden. Het is meer een teken van een gebrek aan emotionele intelligentie.

En Cer, dat klopt..het mag helaas gewoon, dus oppakken zal niet gaan maar persoonlijk vind ik het geen acceptabel gedrag.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 09:10

Oppakken lijkt me ook niet de oplossing. Dit moet maatschappelijk gewoon volledig afgekeurd worden. Zolang men elkaar toejuicht en rechts blijft klappen als iemand dit doet heeft oppakken geen zin.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 09:13

Ja, daar heb je wellicht juist HET punt te pakken. :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 09:14

Elisa2 schreef:
Ik zie Timmermans juist anders, qua uiterlijk dacht ik altijd..die komt over als een fijne en betrouwbare man. Totdat hij zijn mond open deed..dat ruzie maken met Wilders, zijn reacties in debatten en in de kamer, nee..qua inhoud kon hij mij niet overtuigen.

Het is alleen geen reden voor haat, maar kijk eens in dat topic wat Wilders en zijn volgelingen allemaal over zich heen krijgen. Het is niet alsof dit soort dingen alleen maar van 1 kant komen he?

Daarom, als alle mensen daar nu gewoon mee kappen..als iemand het niet eens is met je hoeft die persoon niet gehaat te worden. Het is meer een teken van een gebrek aan emotionele intelligentie.

En Cer, dat klopt..het mag helaas gewoon, dus oppakken zal niet gaan maar persoonlijk vind ik het geen acceptabel gedrag.

Wilders z’n uitspraken respecteren betekent radicaal rechts accepteren met alle haat die hij verspreid erbij.
Niet normaal maken wat niet normaal is. Ik haat Wilders niet maar wens hem eeuwig durende jeuk waar hij niet bij kan.
Juist niets doen of zeggen veroorzaakt dat onze maatschappij compleet veranderd in een haatdragende, zeer vervelende omgeving.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 31-10-25 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 09:16

Ik heb het niet over Wilders zijn uitspraken, die mogen wat mij betreft afgekeurd worden. Maar de manier waarop de partijen zwart gemaakt werden, ook in dit topic..ook de BBB en daarbij tegelijk de mensen die daarop stemmen. Daar heb ik het over, want dat is net zo goed haat..het komt van twee kanten. En er wordt vaak gedaan dat 1 kant "goed" is en de ander "slecht" en die goede mensen verspreiden net zoveel haat. :+ (hypocrisie ten top dus)

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 09:19

Dat vind ik ook jammer Elisa. Het is een verharding van de hele samenleving en politiek geworden, wat in een stroomversnelling is gekomen na de coronaperiode. Daar is niet één man of één kant schuldig aan; links heeft inmiddels elke rechtse partij als radicaal rechts afgeschilderd, rechtse politici worden te pas en te onpas neergezet als facisten en nazi's met alle bijkomende haat en bedreigingen en het lijkt wel alsof geen van beide kanten openstaat voor de ander. Het is allemaal radicaal dit en extreem dat.

Wijs je naar een ander dan wijzen er altijd nog een paar vingers naar jezelf. Als we dat allemaal kunnen inzien, dan kunnen we allemaal weer vooruit en misschien tot een samenwerking komen.

M.b.t. spaargeld, erfenissen, etc. en de belasting daarop. Ik denk dat het pijnpunt zit in dat mensen dat over het algemeen hebben opgebouwd door een levenlang hard werken en dus daarover willen beschikken zoals zij dat voor ogen hadden en niet, even gechargeerd gezegd, om een hogere uitkering te betalen voor iemand die thuiszit. Ik zeg niet dat dat terecht is (dus hou het stempeltje radicaal rechts/asociaal/egoistisch nog even binnen), maar ik snap wel heel goed dat dat het onderbuik gevoel is. Zoals bijv. die Cindy die voor de PVV telkens ergens onder een steen vandaan gehaald wordt. Is ziek, leeft van een uitkering en kan niet werken, zegt ze. Maar heeft wel 9 raskatten, een cattery (waar ze waarschijnlijk zwart geld mee verdient) en heeft geld over om gesneden uitjes te kopen. Dan zou dus mijn zuurverdiende spaargeld/overwaarde huis/erfenis niet naar mijn kinderen mogen gaan, omdat zij een hogere uitkering moet krijgen.

Dat is even heel zwart/wit gesteld natuurlijk, maar denk ik wel het achterliggende gevoel bij veel mensen die hard hebben gewerkt om iets op te bouwen, over het algemeen redelijk rechts hebben gestemd en dan moeite hebben om te zien dat wat zij hebben opgebouwd moet worden ingeleverd voor linkse projecten.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 09:20

Elisa2 schreef:
Ik heb het niet over Wilders zijn uitspraken, die mogen wat mij betreft afgekeurd worden. Maar de manier waarop de partijen zwart gemaakt werden, ook in dit topic..ook de BBB en daarbij tegelijk de mensen die daarop stemmen. Daar heb ik het over, want dat is net zo goed haat..het komt van twee kanten. En er wordt vaak gedaan dat 1 kant "goed" is en de ander "slecht" en die goede mensen verspreiden net zoveel haat. :+ (hypocrisie ten top dus)

Wel een reden voor mij om hier niet altijd te posten. Hoewel ik deze keer in het midden heb gestemd, neig ik op sommige punten meer naar rechts. Dat wordt toch vaak wel als slecht bestempeld hier.

De momenten dat er een goede inhoudelijke discussie over standpunten is, die zijn wel interessant.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 09:26

Goed onderbouwd Littlejoy, ik denk dat het sowieso een pijnpunt is van veel mensen dat hier alles steeds duurder/ onbetaalbaarder wordt en en zeker zaken als erfbelasting, ja, ik vind dat persoonlijk ook echt schandalig dat daar dan ook nog eens weer belasting over betaald zou moeten worden. Het is namelijk ook niet of de belastingen lager worden, die worden al jaren alleen maar hoger.

MM: ja, dat zie ik ook steeds gebeuren..terwijl er geen "goed" of "slecht" is alleen andere oplossingen en visies voor dezelfde problemen.

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 09:27

Ah wat heftig dat filmpje van Timmermans. Verschrikkelijk. Iemand zei dat schelden mag maar volgens mij is belediging in de openbare ruimte gewoon strafbaar?
Maar ik ben het volledig eens met secricible.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 09:28

mylittlejoy schreef:
Dat vind ik ook jammer Elisa. Het is een verharding van de hele samenleving en politiek geworden, wat in een stroomversnelling is gekomen na de coronaperiode. Daar is niet één man of één kant schuldig aan; links heeft inmiddels elke rechtse partij als radicaal rechts afgeschilderd, rechtse politici worden te pas en te onpas neergezet als facisten en nazi's met alle bijkomende haat en bedreigingen en het lijkt wel alsof geen van beide kanten openstaat voor de ander. Het is allemaal radicaal dit en extreem dat.

Wijs je naar een ander dan wijzen er altijd nog een paar vingers naar jezelf. Als we dat allemaal kunnen inzien, dan kunnen we allemaal weer vooruit en misschien tot een samenwerking komen.

M.b.t. spaargeld, erfenissen, etc. en de belasting daarop. Ik denk dat het pijnpunt zit in dat mensen dat over het algemeen hebben opgebouwd door een levenlang hard werken en dus daarover willen beschikken zoals zij dat voor ogen hadden en niet, even gechargeerd gezegd, om een hogere uitkering te betalen voor iemand die thuiszit. Ik zeg niet dat dat terecht is (dus hou het stempeltje radicaal rechts/asociaal/egoistisch nog even binnen), maar ik snap wel heel goed dat dat het onderbuik gevoel is. Zoals bijv. die Cindy die voor de PVV telkens ergens onder een steen vandaan gehaald wordt. Is ziek, leeft van een uitkering en kan niet werken, zegt ze. Maar heeft wel 9 raskatten, een cattery (waar ze waarschijnlijk zwart geld mee verdient) en heeft geld over om gesneden uitjes te kopen. Dan zou dus mijn zuurverdiende spaargeld/overwaarde huis/erfenis niet naar mijn kinderen mogen gaan, omdat zij een hogere uitkering moet krijgen.

Dat is even heel zwart/wit gesteld natuurlijk, maar denk ik wel het achterliggende gevoel bij veel mensen die hard hebben gewerkt om iets op te bouwen, over het algemeen redelijk rechts hebben gestemd en dan moeite hebben om te zien dat wat zij hebben opgebouwd moet worden ingeleverd voor linkse projecten.

Dit is ongeveer het idee wat ik er bij heb inderdaad :o
Wij verdienen goed met zijn tweeën en dragen voor mijn gevoel al veel belasting af. Ik zou graag zien dat de regering eerst betere keuzes maakt met het geld dat ze al ontvangen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 09:31

Oh ja, beledigen van een ambtenaar in functie is strafbaar inderdaad
Daar mag de politie dan ook wel wat meer gebruik van maken imo

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 09:35

Helaas is dit voorval bijna net zo als op sociale media. Het gaat snel, niemand weet wie je bent, je bent zo weer vertrokken en voordat iemand er iets aan kan doen ben je al weer ergens anders. Het gevoel dat je alles maar kan zeggen en roepen is te groot. Ik vraag me echt af als deze persoon voor een camera zou staan, vol in beeld en geen kant op kan en bevraagd zou worden door een goede interviewer, of er dan ook zulke woorden uit komen.

Ladyingreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 09:36

Rechts is niet slecht, maar ik vind een partijen als PVV en FvD echt totaal afstaan van een rechtstatelijke en menselijke benadering. En ik snap heel goed dat je bang kunt zijn voor een AZC, dat je de islam niet begrijpt of misschien zelfs afkeurt en dat je zat bent van problemen in het land. Maar ik kan er niet bij dat je dat allemaal op asiel en buitenlanders schuift.

Toevallig al eens het partijprogramma gelezen van de PVV? Van het voorwoord gaan mijn nekharen al overeind staan: https://www.pvv.nl/images/2025/PVV_Prog ... i_2025.pdf

De wat meer links georiënteerde mensen komen juist vaak op voor medemenselijkheid dus dat links/rechts dan zo botst begrijp ik wel. We moeten elkaar alleen niet gaan wegdrukken in het frame links/rechts, want we zijn gewoon allemaal mensen met ideeën en zorgen en in een gesprek denk ik dat we veel dichterbij elkaar liggen dan ons wordt voorgeschoteld.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 09:38

Cer schreef:

Ja en nee, dat is namelijk wel een slippery slope. Je wil niet in Trumpiaanse methodes vervallen, of de betreffende radicalen (links dan wel rechts) een martelaarsrol geven. Dus ik snap goed dat hier wat behouden mee omgegaan wordt. Zoals eerder gezegd zou tegenspraak en afkeuring vanuit de maatschappij zelf misschien beter werken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 09:41

Er zijn mensen zat die het afkeuren… maar er wordt t meest nadruk gelegd op die paar die het goedkeuren….

Ladyingreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 09:44

mylittlejoy schreef:

Dit is wel een mooi voorbeeld inderdaad. Ik heb haar ook in het TV-programma van Rutger Castricum gezien en had er ook wel mijn vraagtekens bij. Hoe 'ziek' ben je als wel hele dagen een vrijwillgersvoedselbank kan runnen. En toch mag ik niet oordelen, ik ben geen arts. Deze dame draagt wel bij aan de maatschappij. Wellicht is werken voor een baas echt geen optie en daar kan ze daar in the end ook zelf niets aan doen. Dat ze zwartwerkt met haar katten is discutabel, toch denk ik dan ook: tja, de rijken hebben een fijne accountant die voor hun de mazen in de wet opzoekt om hun geld te behouden.

Sommige mensen hebben gewoon niet het geluk in een goed nest geboren te worden met ouders die je ondersteunen, of met een hoger IQ, of met een gezond lijf of hoofd. Deze mensen zullen waarschijnlijk niet kunnen sparen voor hun kinderen zoals iemand met een veel hoger salaris of eigen zaak wel kan doen.

Ik zie de pijn aan beide kanten. Uiteindelijk vind ik het altijd veel grijzer dan zwart-of-wit.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 09:47

Elisa2 schreef:

Welke partijen worden precies 'zwart gemaakt'?
Ik zie vooral kritiek op de inhoud, dus hoezo is dat zwart maken?

Ik zie in dit topic ook geen pure haat naar Wilders. Wel kritiek op zijn plannen, op zijn uitspraken. Maar de haat die Timmermans over zich heen krijgt? Met de scheldwoorden en dergelijke, ook hier in dit topic? Nee, die niet.

Dus ja, groot verschil tussen Wilders en Timmermans, if you ask me.

Wbt. erfbelasting, ik snap het gedoe niet zo. Je krijgt gratis geld, en moet over dat gratis geld wat belasting betalen. Wat in 99% van de gevallen meer dan prima te doen is en echt wel meevalt t.o.v. het bedrag wat je krijgt. Mensen horen het woordje erfbelasting en springen gelijk op de kast zonder even verder te kijken naar wat het precies betekent. Niet belasten vergroot de kloof tussen arm en rijk, omdat de meeste van de Nederlanders amper met die belasting te maken krijgen vanwege de vrijstellingen / wat je gemiddeld erft. Heb het vaker berekend: De meeste Nederlanders moeten 300 euro betalen om 26k te krijgen. Nou, poe poe.

IMANDRA @ [NM] Verkiezingspoll 2e kamerverkiezingen 29 oktober 2025

IMANDRA schreef:
[knip]

Een partner die € 904.698 erft
  • Nu/VVD/PVV/BBB: betaalt € 10.000, krijgt € 894.698.
  • GL/PvdA: betaalt € 25.000, krijgt € 879.698.
  • D66 : betaalt € 30.000, krijgt € 874.698.
  • Volt: betaalt € 30.000, krijgt € 874.698.
  • SP: betaalt € 10.000, krijgt € 894.698.

Een kind die een gemiddeld huis van € 475.000 erft
  • Nu/VVD/PVV/BBB: betaalt € 102.238, krijgt € 372.762.
  • GL/PvdA: betaalt € 172.280, krijgt € 302.721
  • D66 : betaalt € 164.385, krijgt € 310.616
  • Volt: betaalt € 171.000, krijgt € 304.000.
  • SP: betaalt € 175.755, krijgt € 299.245

De meeste Nederlanders erven € 26.500
(m.u.v. partners, want die liggen binnen de vrijstelling)
  • Nu/VVD/PVV/BBB: betaalt € 101, krijgt € 26.399. (gerekend met tarieven voor kind)
  • GL/PvdA: betaalt € 252,50, krijgt € 26.247,50.
  • D66 : betaalt € 303, krijgt € 26.197
  • Volt: betaalt € 4.950, krijgt € 21.550.
  • SP: betaalt 0, krijgt € 26.500 (vrijstelling).

De gemiddelde Nederlander erft € 145.200
m.u.v. partners, want die liggen binnen de vrijstelling. Waar nodig gerekend met de tarieven voor kinderen.
  • Nu/VVD/PVV/BBB: betaalt € 11.971, krijgt € 133.229.
  • GL/PvdA: betaalt € 31.899, krijgt € 113.302.
  • D66 : betaalt € 35.913, krijgt € 109.287
  • Volt: betaalt € 40.560, krijgt € 104.640.
  • SP: betaalt € 16.304, krijgt € 128.896.

Resumerend geef je je kinderen / partner alsnog een flink bedrag mee. ondanks de belasting.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 09:54

Cer schreef:

Nee, dan zijn ze de hele tijd bezig met die aangiftes of bekeuringen. Dat is teveel werk.
Dus ze slikken het maar vaak. Niet altijd, niet als het de spuigaten uitloopt. In Rotterdam centrum is het standaard antwoord als een politie agent iets zegt "Kanker op, klootzak". En dat in meerdere talen. Nou ja, beetje overdreven, er zijn ook mensen die gewoon antwoord geven hoor.
(Dat van die beledigingen en boetes weet ik van een politie agent. Dit is geen aanname van mij).

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 09:56

mylittlejoy schreef:

(Geknipt)

Tegelijkertijd moeten we ook niet teveel verzachten. We kunnen zaken best benoemen zoals ze zijn, mits onderbouwt. Een aantal partijen voldoen zeker aan de criteria van radicaal. En een aantal politici zijn zeker een gevaar voor de rechtsstaat en worden gefaciliteerd door kiezers de rechtsstaat te ondermijnen. Kiezers dom noemen vind ik niet zo constructief. Maar we kunnen best dingen benoemen zoals ze zijn. Dat normaliseren van radicaal populisme onder het mom van "we zijn zo bezorgd" ben ik wel zat. Ben ook bezorgd, maar ben ook verantwoordelijk verstandig om te gaan met mijn stem en welke maatschappelijke uitwerking dit heeft.
Polarisatie is normaal tot op zekere hoogte en zelfs nodig een democratische samenleving want het geeft discussie. We krijgen ook wel steeds langere tenen. Ik zal nooit zeggen ach gut die arme pvv stemmers. Ik zal nooit willen begrijpen waarom je daar op stemt en ik denk niet dat het in het landsbelang is dit te normaliseren.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 10:04

Elisa2 schreef:

Mee eens, haat is echt overbodig voor iedereen. Timmermans heeft bij mij afgedaan in 2014 met zijn uitlatingen over de slachtoffers van MH17. Dat is al een tijdje geleden, maar hij heeft intussen niks gedaan om het bij mij goed te maken, integendeel.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 10:07

"Kiezers dom noemen vind ik niet zo constructief. Maar we kunnen best dingen benoemen zoals ze zijn."

Laat ik zeggen dat ik dit een hele ongelukkige keuze van opvolgende zinnen vind.

Ik respecteer je standpunt, maar kan dan zelf weer niet begrijpen waarom je dat moet opvolgen met in feite "ja maar radicaal rechts is nou eenmaal slecht". Radicaal is slecht. Punt. Links of rechts. Het punt zit m in waar we die grens gaan liggen. Niet elke PVV stemmer is radicaal rechts en niet elke GL stemmer is radicaal links. Door denigrerend te doen over mensen die bijvoorbeeld PVV te stemmen, in plaats van te willen luisteren waarom ze bij zo'n partij terecht zijn gekomen, draagt niet bij aan normalisering van de maatschappij, maar polariseert alleen maar verder. Ik heb vorige keer PVV gestemd, maar ben zeker niet radicaal rechts. Het voelde voor mij alleen niet goed om dat nu weer te doen. Zo zijn er velen met mij, maar als ik dan meteen al het stempel dom, radicaal, asociaal, tokkie en weet ik wat krijg, is het niet prettig discussiëren.

Voor mij is het dan tekenend dat je alleen reageert op mijn eerste deel en niet op het stukje over erfbelasting en waar ik denk dat mensen met vermogen dan moeite mee hebben. Kan misschien gewoon toeval zijn, maar is in dit licht wel precies wat ik bedoel.

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 10:09

Ik vind erfbelasting pure diefstal. Degene waar je het van erft heeft daar hard voor gewerkt, over dat gewerkte geld al belasting betaald. En dan als diegene overlijdt komt de belastingdienst nog even zijn handje ophouden.
Als je dus een huis erft, dat volledig is afbetaald. Dan mag je dus ergens even een flink bedrag uit je oude sok toveren omdat de belastingdienst zijn handje op komt houden? Nee.
Ik vind het onbegrijpelijk dat kennelijk bijna heel bokt graag belasting afdraagt. Dragen jullie dan in mijn plaatsje maar belasting af.
Belasting op spaargeld vind ik ook absurd. Werk je keihard om te kunnen sparen, om zo bijvoorbeeld een huis te kunnen bekostigen, en ja hoor daar is de belastingdienst weer. Om er vervolgens bijvoorbeeld een uitkering van te realiseren voor iemand die geen zin heeft om te werken.
Ja, van belasting worden ook goede dingen gedaan. Maar op sommige bepaalde zaken belasting heffen vind ik heel erg verkeerd.