journee schreef:
Ik stel een simpele vraag: een voorbeeld van beroepen (als zelfstandige) waar je 24/7 beschikbaar moet zijn... Maar blijkbaar is het toch erg moeilijk om daar gewoon antwoord op te geven.
Er zijn artsen (spoedeisende hulp, maar ook binnen ggz), leden van special forces, leden van de driehoek, advocaten, alarmcentrales van allerlei (onderhoudsdiensten) van hoogwaardige industrieën, superintendors, (vrijwillige) brandweer...... genoeg beroepen waar 24/7 doorgewerkt wordt en mensen buiten hun werktijd oproepdiensten hebben en daardoor soms weken van 80 maken.
Maar waarom wil je zo graag horen dat alleen boeren slachtoffer zijn of alleen boeren heel hard werken ? Waarom zijn alleen boeren zo betrokken bij hun werk ?
Waarom richt jullie woede zich niet op landbouworganisaties die alleen maar op uitstel hebben gegokt en niet op goede oplossingen voor die kleine boer ?
Maar hoe je het wendt of keert, er is (Europese) wetgeving, waar Nederland zich aan moet houden.
Net zoals de uitzonderingspositie van Nederlandse boeren stopt en dat lijkt mij wel terecht t.o.v. boeren in andere Europese landen.
Die varkensboer bij mij in de buurt zat een paar jaar geleden trots te vertellen, dat hij een paar megastallen in Hongarije had gestart m.b.v. € 600.000 subsidie vanuit de EU.