Zo door laten gaan, gaat ook niet goedkomen en ook juist ten koste van die vluchtelingen.
Ik denk dat Nederland eens een vuist moet maken ipv altijd het braafste jongetje van de klas willen zijn.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elisa2 schreef:Nee eigenlijk niet, maar waarom zou de EU de afspraken over vluchtelingenopvang niet kunnen hervormen? Ik denk wel gewoon dat Nederland hier over moet gaan praten.
Elisa2 schreef:Alle beetjes helpen
Zo door laten gaan, gaat ook niet goedkomen en ook juist ten koste van die vluchtelingen.
Ik denk dat Nederland eens een vuist moet maken ipv altijd het braafste jongetje van de klas willen zijn.
Wintu schreef:Laat ze de Nederlanders maar meer achter de kont zitten. Laat ze werken lonender maken. En de Nederlander moet af van het idee dat werk altijd leuk en uitdagend moet zijn, soms is het gewoon ook puur om centen binnen te halen. Als je ziet in welke sectoren veel arbeidsmigranten actief zijn, is dat werk waar vele Nederlanders hun neus voor ophalen. Misschien moet die mentaliteit eens op de schop. Ik ken te veel mensen die thuis zitten, maar prima aan de bak kunnen, maar het levert ze bijna niks extra en dan gaan ze liever op hun kont zitten.
Wintu schreef:Laat ze de Nederlanders maar meer achter de kont zitten Laat ze werken lonender maken. En de Nederlander moet af van het idee dat werk altijd leuk en uitdagend moet zijn, soms is het gewoon ook puur om centen binnen te halen. Als je ziet in welke sectoren veel arbeidsmigranten actief zijn, is dat werk waar vele Nederlanders hun neus voor ophalen. Misschien moet die mentaliteit eens op de schop. Ik ken te veel mensen die thuis zitten, maar prima aan de bak kunnen, maar het levert ze bijna niks extra en dan gaan ze liever op hun kont zitten.
martichr schreef:Tijd voor een PVHGS … partij voor het gedwongen samenwonen…
mysa schreef:Even inhakend op de post hierboven over 'normale minimumloon' - volgens mij moet een Nederlandse werkgever altijd minstens minimumloon betalen? Aan iedere werknemer?
Elisa2 schreef:Welke immigranten leveren dan geld op?
Even los van de arbeidsmigranten.
BigOne schreef:Elisa2 schreef:Alle beetjes helpen
Wanneer alle beetjes helpen kun je ook de singles in Nederland verzoeken zo snel mogelijk een partner te zoeken om samen te gaan wonen. Scheelt zo een miljoen woningen.
Tango1979 schreef:Mooie post nps. En kringetje rond want tig pagina's geleden plaatste ik dit:
Moeten we in Nederland niet eens gaan bekijken welke bedrijven/bedrijfstakken we wel en welke we niet willen? En dan als eerste eens kijken naar bedrijfstakken die veel arbeidsmigranten nodig hebben. Ik denk dan aan bollenteelt, distributiecentra, kalverenopfok met de bijbehorende slachthuizen?