Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Je zult maar de maandniet halen met je geld. En weten dat de overbuurvrouw die in een andere gemeente woont al betaald heeft gekregen. Feit is dat niet elke gemeente dezaak op orde heeft.
MyWishMax schreef:Als je alles tegelijk laat doen is het alsnog zo dat degene die bekend zijn of eerder zijn qua uitkering of onnodig lang moeten wachten. Degene die al bekend zijn zijn alle gegevens van bekend he? Van bezittingen, tot inkomen want dat keert die gemeente uit, tot spaargeld want dat moet regelmatig doorgegeven worden. En die zitten totaal nog lager qua inkomen, mogen officieel geen geld lenen zonder toestemming en geen geld krijgen bijvoorbeeld.
Ik snap niet helemaal waarom die mensen waarvan 100% zeker is dat ze er recht op hebben langer zouden moeten wachten tot alle aanvragen gecontroleerd zouden moeten zijn. Want ik denk dat je je vergist in hoeveel werk dat allemaal is en dat de regering wel vorig jaar aangaf dat deze tegemoetkoming er kwam, maar nog niks zwart op wit had over het hoe of wat voor gemeentes. Ze wisten dus dat het er aan kwam, maar hadden nog 0 regels enzovoorts. Dat is echt pas geleden pas enigszins duidelijk geworden
En er zullen ook mensen tussen zitten die het aanvragen en geen recht erop hebben, of mensen die nog een hoop aanvullende informatie moeten versturen.
Spenk schreef:Wat een jaloezie. Vindt je dan ook dat de belastingdienst iedereen die recht heeft op teruggave dat op dezelfde dag moet doen? Want anders is het niet eerlijk
DuoPenotti schreef:Spenk schreef:Wat een jaloezie. Vindt je dan ook dat de belastingdienst iedereen die recht heeft op teruggave dat op dezelfde dag moet doen? Want anders is het niet eerlijk
Ik zie je heel vaak van die stekelige reacties geven.
Is dat nu nodig?
Fijn dat jij je blijkbaar prima red zonder die tegemoetkoming. MvdEnde blijkbaar niet.
Ipv zo netelig reageren kun je ook denken wat fijn dat ik niet in zo'n situatie zit. Wat naar voor haar.
En denk niet dat overkomt mij nooit....
DuoPenotti schreef:Ik heb het niet alleen over reacties tegen haar...
MyWishMax schreef:Ja, sorry mvdende, maar ik vind het een belachelijke reactie. Ja, ik heb het gisteren gehad. En jij krijgt meer geld per jaar en veel minder verplichtingen en dingen die verboden zijn. Maar dat vind je zeker wel eerlijk? Want dat is in jouw voordeel... ik heb ook het geld niet om andere kachels te kopen om gasverbruik te verminderen en jij wel. Ik heb sinds vandaag alweer hogere tarieven, jij niet. Ik vind dat fijn voor jou, maar jij gunt een ander niks want jij moet eerst. Best apart als jij dus helemaal niet zoveel last ervan hebt.
Ik snap dat het erg vervelend is, maar om nu anderen het niet te gunnen? Als het op inkomen zou gaan, dus echt wat je binnen krijgt inclusief vakantiegeld en andere tegemoetkomingen zouden de mensen in de bijstand alsnog eerder aan de beurt zijn als mensen met een wajong.
Over de gemeentes die tot 130% uitkeren. Dat is een keuze van de gemeente idd. Dat is sowieso het probleem van gemeentes ook bij bijstandsuitkeringen. In de ene gemeente mag je bijvoorbeeld 100 euro per maand krijgen, in de ander word je dan gekort op uitkering. Er zit heel veel verschil in de gemeentes, maar vanuit de regering is bepaald dat het tot 120% is. Je hebt bij allerlei dingen verschil door waar je woont helaas. Niet eerlijk, maar om het die ander dan niet te gunnen?
Spenk schreef:Maar dat is toch zo dat iedereen, die er recht op heeft het krijgt, ik zie nergens dat het een pot is en op is op jammer voor de rest.
Enkel dat de bijstand via de gemeenten gaat dus daar is alles va bekend. De overige mensen moeten het aanvragen krijgen het ook maar het duurt alleen langer.
Zo is dat bij de gemeenten hier in de omgeving anders welals je er recht op heb krijg je het gewoon.
_San87_ schreef:Jezus, wat een gezanik. Je krijgt appelflap 800 euro.
Marcella schreef:Gok trouwens dat ik niks krijg omdat ik een auto heb. Dat is voor ook de reden waarom ik aanvulling t/m sociaal minimum krijg.
Marcella schreef:Waarde zou 2500 zijn. Oude kia picanto van 2006 zonder extra opties.