Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mysa
correspondent/vertaler

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 16:31

Daar zeg je zo wat. ;)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 16:40

Klopt helemaal, en Reykjavík is de inval ook een stuk beter doorgekomen dan Rotterdam geloof ik.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 16:43

Onze militairen waren dan ook te fiets toen de troepen binnen kwamen vallen dus veel hadden we echt niet.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 16:45

Bron NOS

Citaat:
Rusland kondigt aanval aan op locaties Oekraïense veiligheidsdienst in Kiev
Rusland gaat locaties van de Oekraïense veiligheidsdienst in Kiev aanvallen, schrijft het Russische persbureau RIA op basis van uitspraken van het ministerie van Defensie in Moskou. Het ministerie roept volgens het persbureau mensen die in de buurt van zulke locaties wonen op hun huizen te verlaten.

Ook worden aanvallen aangekondigd op een speciale legereenheid van Oekraïne, om welke locatie het gaat is niet bekendgemaakt. Met de aanvallen zegt het Russische ministerie "informatie-aanvallen" op Rusland te willen voorkomen.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 16:49

Ik weet niet of het hier al benoemd is, maar Ukraine hebt vandaag gezegd dat China is klaar om de oorlog de stoppen op een diplomatische manier.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 16:53

Phonix schreef:
Ik weet niet of het hier al benoemd is, maar Ukraine hebt vandaag gezegd dat China is klaar om de oorlog de stoppen op een diplomatische manier.

Bron?

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 16:58

Daks schreef:
Phonix schreef:

Bron?

https://www.nettavisen.no/nyheter/hevde ... -95-403536

Hier zeggen ze dat Ukraine hebt het gezegd op hun Facebook.

Blijkbaar is er 6000 Chinezen mensen in Ukraine dat ze nu zijn beginnen uit te halen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 16:59

De Oekraïense minister van Buitenlandse Zaken Dmitro Koeleba heeft zijn Chinese collega Wang Yi gevraagd om druk uit te oefenen op Rusland om de invasie te stoppen.

Volgens Koeleba zou de Chinese minister hebben gezegd dat China bereid is alles te doen om de oorlog via diplomatie te beëindigen. De Chinezen willen voorkomen dat de situatie nog verder uit de hand loopt.

Bon AD

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 17:01

Plop1997 schreef:
Onze militairen waren dan ook te fiets toen de troepen binnen kwamen vallen dus veel hadden we echt niet.

Hey, we hadden 2 (TWEE) Renault FT 17 tankjes geleend van het Franse leger om eens te kijken wat ‘die tanks’ nou eigenlijk voorstelden. Toen de Duitsers kwamen was er nog 1 operationeel. Onderdelen van #2 werden gebruikt om die ene tank rijdende te houden. :+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 17:01

Phonix schreef:
https://www.nettavisen.no/nyheter/hevde ... -95-403536

Hier zeggen ze dat Ukraine hebt het gezegd op hun Facebook.

Blijkbaar is er 6000 Chinezen mensen in Ukraine dat ze nu zijn beginnen uit te halen.

Even google translate erbij gehaald haha

Citaat:
De Oekraïense minister van Buitenlandse Zaken Dmytro Kuleba beweert dat China bereid moet zijn diplomatie te gebruiken om de oorlog in Oekraïne te beëindigen.

In het telefoongesprek zal Kuleba Yi China vragen zijn verbindingen met Moskou te gebruiken om Rusland ertoe te brengen de invasie van Oekraïne te beëindigen. Dat schrijven Oekraïense autoriteiten op Facebook.

Volgens Kuleba heeft China verzekerd dat het bereid is alles in het werk te stellen om de oorlog met behulp van diplomatie te beëindigen.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 17:02

Ik vind het wel ‘mooi’ om te zien dat er ineens een enorme mate van saamhorigheid is van ontzettend veel landen. Dat is dan weer het enige pluspunt in dit geheel.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 17:05

Cowboy Beter 1 als geen :')

Hoe zou het zijn als je familie bent van die man ?
Ik kan het mij nog niet eens beginnen voorstellen. :x
Die ene dochter schijnt getrouwd te zijn met een Nederlander. Ik bedoel...dan heb je toch compleet andere normen en waarden.
Wat gaat er dan nu in je hoofd om...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 17:06

Druif_01 schreef:
Ik vind het wel ‘mooi’ om te zien dat er ineens een enorme mate van saamhorigheid is van ontzettend veel landen. Dat is dan weer het enige pluspunt in dit geheel.

Dit inderdaad. De EU is bij mijn weten nog nooit zo éénsgezind geweest ook in zo'n korte tijd.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 17:07

Pandora2 schreef:

Die ene dochter schijnt getrouwd te zijn met een Nederlander. Ik bedoel...dan heb je toch compleet andere normen en waarden.

Maar zijn zoon is toch niet verantwoordelijk voor de daden van zijn vader?
Ik heb er verder geen weet van hoor, maar voor hetzelfde geld is hij er fel op tegen wat zijn vader veroorzaakt/doet

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 17:10

Pandora2 schreef:
Druif_01 schreef:

Dit inderdaad. De EU is bij mijn weten nog nooit zo éénsgezind geweest ook in zo'n korte tijd.

Is al die ellende nog ergens goed voor. En Frankrijk krijgt zijn zin met één sterk leger want verschillende landen waaronder Nl en Duitsland gaan hun militaire skills op orde brengen. Voor Duitsland revolutionair.

Babootje

@Kiki "haar vader" :D

BigOne

Pandora2 schreef:

Klopt, eentje is getrouwd met een in Moskou geboren en opgegroeide Nederlander. Was een hoge pief bij Gazprom. Ze hebben lang in Nederland gewoond maar na MH17 kregen ze veel over zich heen. Woningen zijn verkocht en waar ze nu wonen weet ik niet.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 17:15

De jongen is in Moskou geboren en opgegroeid, dat wist ik niet. Dan sta je toch een stuk dichter bij de russische cultuur al.

Kiki het is zijn schoonzoon :o
En nee, natuurlijk is die niet verantwoordelijk voor de daden van schoonvader. Evenmin als zijn dochters.
Enkel hijzelf.
Ik vraag mij gewoon af hoe het moet zijn als je familie van bent. Wat spookt er dan door je hoofd...

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 17:16

kiki1976 schreef:
Pandora2 schreef:

Maar zijn zoon is toch niet verantwoordelijk voor de daden van zijn vader?
Ik heb er verder geen weet van hoor, maar voor hetzelfde geld is hij er fel op tegen wat zijn vader veroorzaakt/doet

Hetzelfde GELD?!

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 17:21

Hier was ergens een link geplaatst waar je je kon aanmelden als je tijdelijk vluchtelingen een bed zou kunnen aanbieden. Kan iemand die nog een keer delen want ik kan hem niet meer vinden. Mijn ouders zijn er over aan het denken om een gezin op te kunnen vangen in ons logeerhuisje waar normaal onze familie in verblijft als ze uit het buitenland komen. Huisdieren zijn ook welkom.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 17:24

Cowboy55 schreef:
Hetzelfde GELD?!

Duidelijk toch dat daar een T achter moet

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 17:26

Heb je een slaapplek over? Neem dan tijdelijk een vluchteling in huis!

Je kunt je aanmelden via takecarebnb.org. Deze organisatie werkt samen met het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) en regelt logeerplekken voor erkende asielzoekers bij gastgezinnen in Nederland.

Er zijn ook andere initiatieven waar je je kunt aanmelden als je een slaapplek overhebt, zoals https://www.host4ukraine.com en https://www.shelter4ua.com.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 17:29

Jis_ schreef:
Cowboy55 schreef:
Hetzelfde GELD?!

Duidelijk toch dat daar een T achter moet

1. Nee, daar moet geen T achter;
2. ‘Geld’ is het kern woord bij oligarchen. Vandaar dat ik moest lachen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 17:29

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 17:30