[Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij deze Tweede Kamer verkiezingen?

VVD
207 (15%)
PVV
108 (8%)
CDA
39 (2%)
D66
173 (12%)
GroenLinks
187 (14%)
SP
59 (4%)
PvdA
59 (4%)
ChristenUnie
22 (1%)
PvdD
96 (7%)
50PLUS
8 (0%)
SGP
10 (0%)
DENK
Geen stemmen
FvD
91 (6%)
BIJ1
19 (1%)
JA21
25 (1%)
CODE ORANJE
12 (0%)
Volt
63 (4%)
NIDA
1 (0%)
Piratenpartij
5 (0%)
JONG
6 (0%)
Splinter
22 (1%)
BBB
97 (7%)
NLBeter
1 (0%)
Lijst Henk Krol
1 (0%)
(Anders)
24 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1335

Abiola

Re: [Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 17:12

Maar Anjali, dat het misschien niet besproken werd op Bokt, wil niet zeggen dat het conflict er niet meer is. Ik snap dat je iets traumatisch hebt meegemaakt, maar dat wil toch niet zeggen dat we niet over die situatie mogen praten?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 17:32

anjali schreef:
CharleyT schreef:
Volgens mij is dit onderwerp niet door minister Kaag op Bokt gezet hoor. Dat doen Bokkers toch echt zelf.

Nee,dit onderwerp is nu VANWEGE mevr. Kaag op Bokt terechtgekomen.Ik was al jarenlang hier helemaal niet meer mee bezig maar door de berichten over haar is het bij mij weer opgerakeld.

Ja zo lust ik er ook nog wel een. Alsof Sigrid Kaag ook maar iets te maken heeft met wat jou blijkbaar is overkomen. Het moet niet gekker worden.
Zoals al gezegd, het is een ingewikkeld conflict waarbij geen sprake is van een goede en een kwade partij. Israël heeft zich net zo goed schuldig gemaakt aan terreur/misdaden jegens de Palestijnen als vice versa. Het is een vicieuze cirkel van geweld daar.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 17:34

Abiola schreef:
Maar Anjali, dat het misschien niet besproken werd op Bokt, wil niet zeggen dat het conflict er niet meer is. Ik snap dat je iets traumatisch hebt meegemaakt, maar dat wil toch niet zeggen dat we niet over die situatie mogen praten?

Dat bedoelde ik niet!! Er mag zeer zeker over gepraat worden!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 17:47

Misschien kunnen we het er misschien beter niet meer over hebben juist omdat het zo complex is.

Wat betreft dictatuur komt de PVV met maar 1 lid, Geert Wilders zelf, aardig in de buurt.

Gezien haar werkervaring is Kaag juist geen zakenvrouw. Veel VN-werkzaamheden in echt moeilijke gebieden. Dat gaat niet over geld maar over gevoel voor verhoudingen, dat en de kunde om bruggen te bouwen tussen groepen die ver van elkaar staan.
Snap dat ze mensen die zich richten op polarisatie daarom irriteert. Zij doet het omgekeerde van hun wensen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 18:07

fransje23 schreef:
Misschien kunnen we het er misschien beter niet meer over hebben juist omdat het zo complex is.

Wat betreft dictatuur komt de PVV met maar 1 lid, Geert Wilders zelf, aardig in de buurt.

Gezien haar werkervaring is Kaag juist geen zakenvrouw. Veel VN-werkzaamheden in echt moeilijke gebieden. Dat gaat niet over geld maar over gevoel voor verhoudingen, dat en de kunde om bruggen te bouwen tussen groepen die ver van elkaar staan.
Snap dat ze mensen die zich richten op polarisatie daarom irriteert. Zij doet het omgekeerde van hun wensen.

Ze bouwt geen bruggen naar haar eigen volk. Daar kijkt ze op neer en/of ze weet totaal niet wat er onder het Nederlandse volk leeft. Ze leeft in 'n elitaire bubbel en kickt blijkbaar erg op het buitenland. Ik vind het doodeng dat zo'n vrouw grote zeggenschap krijgt in ons land.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 18:11

elnienjo schreef:
fransje23 schreef:

Ze bouwt geen bruggen naar haar eigen volk. Daar kijkt ze op neer en/of ze weet totaal niet wat er onder het Nederlandse volk leeft. Ze leeft in 'n elitaire bubbel en kickt blijkbaar erg op het buitenland. Ik vind het doodeng dat zo'n vrouw grote zeggenschap krijgt in ons land.

Grappig, ik ervaar dat totaal anders :) Ik heb alle vertrouwen dat het goed komt.

Als Baudet zo een groot zeggenschap zou krijgen zou ik het wel spannend vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 18:25

Haar taak was toch ook niet om bruggen te bouwen naar het eigen volk? Maar bruggen bouwen heeft ze ervaring in. Waarom zou dat niet toepasbaar wezen op het eigen volk? Je kan het ook wel heel zwart wit bekijken hoor.

Ik heb er heel wat meer vertrouwen in dat Kaag wat goeds doet dan een arrogante Baudet, die er puur zit om zijn zakken te vullen en het geen zak interesseert of het klootjesvolk rond kan komen zonder hun uitkering.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 20:31

Ach, lekker bang zijn voor 'enge' Kaag. Een hoop verspilde moeite.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 20:39

elnienjo schreef:
fransje23 schreef:

Waar baseer jij dit op?

Met vier kinderen, denk ik zomaar, dat zij precies weet wat er leeft onder het volk.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 21:55

Kan je wat voorbeelden noemen, elnienjo?
En waarom geldt dat bijvoorbeeld niet voor oud-Minerva praeses Hoekstra?

Ik denk dat zij een schat aan ervaring -ook in moeilijke situaties- meebrengt, waar we juist wat aan hebben. Ze heeft onderhandelingen tot een goed einde gebracht waarbij menig ander denk ik alleen maar heel hard in janken uit zou barsten.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 22:08

Kaag kijkt graag TLC na een drukke dag als dat elitair is ben ik het ook :D

Mensen die schermen met dingen als boreaal en uil van Minerva die staan ver van de samenleving.

Ben trouwens benieuwd hoe Baudet gaat reageren op de voorkeurstemmen van Haga. Heb het idee dat hij daar slecht op gaat.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 08:41

Hebben jullie trouwens het LuckyTV filmpje gezien?

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 09:19

Niet gezien, ken die zender niet eens. ;)

Hebben jullie de (Godwin) column van Tommy Wieringa gelezen?
Ik kon me daar helemaal in vinden. Griezelig wel.

Wakker worden in een land dat plotseling een beetje scheef staat, alsof alles naar rechts helt...

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/03/19/he ... s-a4036549

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 09:51

Dat Lucky tv-filmpje (geen zender, gewoon te zien bij Jinek) was echt heel erg grappig. Die stemmen van Baudet ('de waarheid is een leugen') en Hoekstra bijv. waren echt spot on.
Knap hoe Sander van de Pavert dat toch elke keer flikt.

Ik ga de column van Tommy Wieringa even lezen.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 10:16

Tiggs schreef:
Hebben jullie trouwens het LuckyTV filmpje gezien?

Waar kan je die zien? Op youtube staat hij iig niet.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 10:18

Interessante (deel)verklaring voor de uitkomst van de verkiezingen door Floor Milikowski bij Buitenhof. Het fragment begint op 35.35 min. Ik wist dit niet maar er vallen wel wat puzzelstukjes op hun plaats voor mij.

https://www.npostart.nl/buitenhof/21-03 ... ON_1324938

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 10:51

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 10:55

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:19

mysa schreef:

Wakker worden in een land dat plotseling een beetje scheef staat, alsof alles naar rechts helt...

Zeker eng, dat er zo weinig aandacht is voor dit soort figuren in de huidige politiek.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:41

mysa schreef:

Doodeng... Ik wil zo graag weten wat die mensen drijft die op een dergelijke partij stemmen. Is het domheid, zoals die jongen in Lubach gisteren ('ik wil weer naar feestjes, dus ik heb op FvD gestemd') en die vrouw die zelfs dacht dat die partij Forum voor democraten heette en dat links stemmen van Forum heeft gejat (en ze vervolgens aan VVD gegeven heeft? Zo ver dacht ze dus niet eens), zijn het mensen die opkijken tegen iemand die dingen zegt die ze niet begrijpen ('uil van Minerva', maar dan wel Kaag elitair vinden) of zijn het mensen die echt zulke enge, walgelijke denkbeelden hebben?

Edit: ik zie dat de link naar het LuckyTV filmpje al gepost is, ik ging echt stuk om al die karakters. Ook Ezerken en Wilders bijvoorbeeld :D
Laatst bijgewerkt door Tiggs op 22-03-21 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:42

Electra63 schreef:
mysa schreef:

Zeker eng, dat er zo weinig aandacht is voor dit soort figuren in de huidige politiek.

Ik vind die column van de heer Wieringa niet beschaafd. Met het beledigen van andersdenkenden stel je jezelf toch op een zwak niveau.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:44

Jij noemt dit 'andersdenkenden'? Ik vraag me weleens af in wat voor een wereld je leeft met de opmerkingen die jij in dit topic maakt... Kaag stukmaken omdat ze je doet denken aan het Israël-Palestina conflict, maar iemand die de holocast ontkent gewoon 'andersdenkend' noemen.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:50

Over het electoraat van deze partijen: ik denk dat een klein deel echt fascistisch is maar dat een groter deel gewoon een gebrek aan kennis heeft. Die stemmen op dergelijke partijen uit onwetendheid en uit onvrede. Maar juist die achterban vind ik gevaarlijk, die zijn gemakkelijk te manipuleren en dat is al eerder in massa-hysterie ontaard.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:56

irmaz schreef:
Interessante (deel)verklaring voor de uitkomst van de verkiezingen door Floor Milikowski bij Buitenhof. Het fragment begint op 35.35 min. Ik wist dit niet maar er vallen wel wat puzzelstukjes op hun plaats voor mij.

https://www.npostart.nl/buitenhof/21-03 ... ON_1324938

Heel interessant, dank voor het delen!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 12:42

Tiggs schreef:
Jij noemt dit 'andersdenkenden'? Ik vraag me weleens af in wat voor een wereld je leeft met de opmerkingen die jij in dit topic maakt... Kaag stukmaken omdat ze je doet denken aan het Israël-Palestina conflict, maar iemand die de holocast ontkent gewoon 'andersdenkend' noemen.

Jij bent duidelijk een fan van mevr. Kaag.