8nnemiek schreef:Maar zeg nou zelf, wat zou jij liever hebben; dat élke boer heel veel uitgaves moet gaan doen om nieuwe vloeren en nieuwe systemen te plaatsen, enorm moet gaan investeren in de stallen.. Óf dat er een deel van de boeren vrijwillig mogen stoppen of hun bedrijf omgooien naar bv akkerbouw of kaasmakerij/zorgboerderij/enz, en daar een heel mooie vergoeding of subsidie voor terug krijgen waardoor andere boeren veel minder hoeven te investeren en geen of minder vee hoeven in te leveren. Wat zou jij dan kiezen?
Als de werkelijke plannen van het LNV zo prachtig waren zoals jij hier voorstelt, beleid niet wordt gebaseerd op een papieren werkelijkheid én er 1 lijn zou worden getrokken (iets met formule 1 in Zandvoort), 100% akkoord. Aan alle drie voorwaarden wordt echter niet voldaan. Dus nee, niet akkoord.
8nnemiek schreef:Ik snap echt niet dat boeren niet eens netjes met provincie/politiek etc om de tafel gaan zitten en goede afspraken maken wat betreft tegemoetkomingen en subsidies en uitkopen, in plaats van alleen maar met de hakken in het zand en niet verder te kijken dan de stikstofcijfers die misschien wel 30% afwijken..
Want jij was erbij? Bij alle gesprekken die POV/LTO/etc. heeft gevoerd met het LNV en met provincies? Volg je een klein beetje het nieuws vanuit de provincies en Den Haag? Men praat al eindeloos, maar er wordt niet geluisterd.
Sorry, maar nu krijg ik het idee dat je mijn post gewoon niet leest/wilt geloven. Als ik een fout in de berekeningen heb gemaakt, laat het mij dan weten. Die cijfers over ganzenmest zijn van de RVO. De 100% onzekerheid op lokaal niveau is een feit. Misschien kun je zelf héél even je hakken uit het zand halen en verder kijken dan je neus lang is?