Schietpartij en explosies in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 12:14

Ayasha schreef:
Ik geloof dat mijn gevoel van humor verschilt van het jouwe. :)

Dat kan :-) Maar dat is dan een ordinaire soap-storry geworden, met deelnames aan ''who is michael jackson aan toe''. Was echt heel grappig :') , ongeacht als hij nu iets misdaan heeft in Syrië of niet

Ayasha
Blogger

Re: Schietpartij en explosies in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 12:16

Begrijp je zelf eigenlijk nog wel wat je zegt? Want ik begrijp er niks meer van.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 12:19

Ayasha schreef:
Begrijp je zelf eigenlijk nog wel wat je zegt? Want ik begrijp er niks meer van.

Ja hoor... Ik begrijp nu niet wat jij niet begrijpt...
Mag een mens niet meer lachen omdat er aanslag is geweest ofzo...
Ik vind het verhaal van de syriëstrijder die dan door zijn vader teruggehaald is, en dan alle media aandacht die er rond is geweest, en de media geile vader heel grappig. Dat is zo, niets aan te veranderen dat ik dat grappig vond/vind. En dat is ongeacht als hij een misdaad heeft begaan of niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 12:20

Dat jij dat grappig vind moet jij weten, wat het te maken heeft met een vrij serieus bedoelde opmerking over het feit dat ie daar wel geweest is, is me onduidelijk. Maar als dit jouw coping-strategie is, ga je gang.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 12:22

Zullen we een beetje ontopic blijven? Het is al een keer gesloten.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 12:25

Ik vind die hele familie Bontinck eigenlijk behoorlijk kansloos en vind het echt bedroevend dat er zoveel aandacht aan hen wordt besteed, los van het feit dat Jejoen Syriëstrijder is... De media blijft die man maar voeden met hun aandacht Maar goed.

Er zou net in Parijs weer iemand gearresteerd zijn.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 12:28

Ayasha schreef:
Dat jij dat grappig vind moet jij weten, wat het te maken heeft met een vrij serieus bedoelde opmerking over het feit dat ie daar wel geweest is, is me onduidelijk. Maar als dit jouw coping-strategie is, ga je gang.

Ik denk dat we even naast elkaar bezig waren. Ik had het er helemaal niet meer over. Ik gaf gewoon de opmerking dat ik het verhaal grappig vond. (exact dat kansloze vind is zo grappig, kan ik niets aan doen)
Had verder eigenlijk niets met de essentie te maken.
Maar inderdaad ben helemaal fout bezig, is helemaal niet meer on-topic.

Er zouden nu al 7 in totaal zijn in Sint-Denis. Levend veronderstel ik.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 12:38

Ze doorzoeken nu het appartement, ze zijn allemaal opgepakt/gedood, voor wat betreft de terroristen die in appartement zaten.

Edit: actie is ten einde

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 12:49

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 13:14

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 13:19

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 13:20

Waarom moet dat nou weer in detail te zien zijn. Dat valt bij mij onder sensatie zucht.
Ik vond de wereld voor social media en twitter een stuk rustiger en overzichtelijker.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 13:21

Hoe bedoel je, ChocooPrins?

Overigens, ik snap die paspoort controle niet goed.. hoe werkt die dan?
Ze weten wel dat het paspoort door 2 mensen gebruikt is en waar, maar op dat moment dat de documenten gebruikt werden om een grens over te steken, ging er bij niemand een belletje rinkelen?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 13:28

Op dit moment is de politie een kerk binnengevallen naast het appartement in Parijs/Saint-Denis. Reden is nog onduidelijk.

Sizzle schreef:
Waarom moet dat nou weer in detail te zien zijn. Dat valt bij mij onder sensatie zucht.
Ik vond de wereld voor social media en twitter een stuk rustiger en overzichtelijker.

Ik vind het geen sensatiezucht. Meer het idee dat er afschuwelijke dingen gebeurd zijn die een grote impact hebben op heel veel mensen, en die mensen willen natuurlijk graag weten hoe het zal aflopen, wie erachter zit, waarom ze het deden.

Wat ik wél kwalijk vind, is dat journalisten en media ter plaatse heel nauwkeurige updates geven van de handelingen van de politie-eenheden. Er is meermaals gezegd dat de daders, zowel tijdens Charlie Hebdo als afgelopen vrijdag, de media volgen om de stappen van de politie te kennen zodat ze gemakkelijker kunnen vluchten. Maar bijvoorbeeld maandag tijdens de huiszoekingen in Sint-Jans-Molenbeek probeerde de politie urenlang één specifiek appartement binnen te komen waar vermoedelijk een voortvluchtige zat. En het VTM Nieuws toonde doodleuk live beelden op tv van hoe ze op dat moment een dakraam forceerden 8)7 En zo kunnen ze dus interventies volledig saboteren.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 13:35

Bij een kerk in Saint-Denis is grote verwarring, melden Libération en AFP. Op het dak van de kerk of in de klokkentoren zou een man zijn gezien. De politie kamt de kerk nu uit. Bij de man kan het gaan om een verdachte, of om een cameraman vanuit de toren opnames wilde maken van het afgezette gebied.

Was het bericht van 21 min. geleden.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 13:40

Ohhh die journalisten := Gisteren in Brussel waren er ook verdachte mannen in een Franse auto die de straat filmden, hele politie-interventie, bleken het journalisten die gewoon hun werk aan 't doen waren... Maar goed, better safe than sorry natuurlijk.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 13:40

weet iemand op welke zender en tussendoor nieuws komt?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 13:45

Yasmine schreef:
Ik vind het geen sensatiezucht. Meer het idee dat er afschuwelijke dingen gebeurd zijn die een grote impact hebben op heel veel mensen, en die mensen willen natuurlijk graag weten hoe het zal aflopen, wie erachter zit, waarom ze het deden.

Wat ik wél kwalijk vind, is dat journalisten en media ter plaatse heel nauwkeurige updates geven van de handelingen van de politie-eenheden. Er is meermaals gezegd dat de daders, zowel tijdens Charlie Hebdo als afgelopen vrijdag, de media volgen om de stappen van de politie te kennen zodat ze gemakkelijker kunnen vluchten. Maar bijvoorbeeld maandag tijdens de huiszoekingen in Sint-Jans-Molenbeek probeerde de politie urenlang één specifiek appartement binnen te komen waar vermoedelijk een voortvluchtige zat. En het VTM Nieuws toonde doodleuk live beelden op tv van hoe ze op dat moment een dakraam forceerden 8)7 En zo kunnen ze dus interventies volledig saboteren.

Ik vrees eigenlijk dat onze "eis" en het ide dat we recht hebben op constante "weet van de feiten" meteen ook onze grote zwakte zal worden tegen de IS. :) Zij hebben ook TV. :(:)
Handig als een stel belgische journalisten je laten weten wat de plannen zijn.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 13:46

Ariannee schreef:
weet iemand op welke zender en tussendoor nieuws komt?

RTLZ

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 13:46

Bedankt :)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 13:49

Normaal is er rond deze tijd altijd Journaal op NPO1 dat wordt herhaald. Nu is er Tijd voor Max. Ik hoop dat dit is omdat het herhalen van Nieuws op dit moment niet zo'n goed idee is omdat het met de minuut verandert. Maar ik ben bang dat de Max-terreur dit ook overgenomen heeft. ;)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 13:58

ik hoop zo dat ze de juiste mensen opgepakt hebben daar....
Maar dan nog is het wellicht een druppel op de bekende plaat :(

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 14:08

Cer schreef:
Hoe bedoel je, ChocooPrins?

Overigens, ik snap die paspoort controle niet goed.. hoe werkt die dan?
Ze weten wel dat het paspoort door 2 mensen gebruikt is en waar, maar op dat moment dat de documenten gebruikt werden om een grens over te steken, ging er bij niemand een belletje rinkelen?

Er was ergens eerder al gezegd geweest dat het paspoort daar achteraf is neer gelegd. Om zo verdeeldheid tussen 'de westerlingen en de vluchtelingen' te creeëren.
Stel dat het klopt dat er 8 mensen hetzelfde paspoort hebben gebruikt om zich aan te melden als vluchteling. Ja dan is dat vermoeden wel heel sterk bevestigd dat ze dat als list gebruiken. Dat het vermoemde IS strijders zijn die verscholen zitten tussen de vluchtelingen.

Maar hoe het precies werkt die controle weet ik ook niet. Duidelijk is er te weinig controle, want dat zou eigenlijk niet mogen gebeuren.
Maar gisteren waren er verschillende debatten (be), het was alvast heel duidelijk dat er voor de veiligheidsdiensten nog erg veel werk aan de winkel is. Er is niet eens een database waar ze vermoedelijk gevaarlijke personen kunnen registreren en uitwisselen onder de eu-landen.

Knakker, inderdaad laat ons hopen dat ze de juiste mensen hebben. Maar dat zal wel, aangezien de omstandigheden. (vrouw die zich heeft opgeblazen ect)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 14:10

Ik vind dat altijd heel knap.
Laatst was er ook weer een gevaarlijk iemand aan de grensovergang opgepakt.
Hoe doen ze dat toch?
Ik wordt echt zelden gecontrolleerd.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 14:12

Knakker schreef:
ik hoop zo dat ze de juiste mensen opgepakt hebben daar....
Maar dan nog is het wellicht een druppel op de bekende plaat :(

volgens mij zitten ze overal....ik bedoel niet dat alle moslims een gevaar zijn,maar dat de extremisten verweven zitten tussen de gewone burgers.