Blue_Eyes schreef:Dat heb ik al gezegd, wat ik daarvan vind. Ze komt bepaald niet netjes uit de verf zo. Ik heb ergens wel het gevoel dat het filmpje op zijn minst wat oncharmant gemonteerd is, maar daar kan ik de vinger niet op leggen.
In het eerdere artikel stond o.a. dat er beloofd was dat ze geld zouden krijgen om zelf hun eten te kopen en te bereiden, maar dat dat niet gebeurd is, terwijl het in andere AZC's wel gebeurt. Ze krijgen 2x per dag brood en 1x warm - maar dat is dan natuurlijk wel warm op zijn Nederlands. Kijk even wat mensen in Syrie gewend zijn te eten. Het verschil is wel heel groot. En zoals het in het eerdere artikel stond, zonder filmpje toen nog, werd er eigenlijk aangekaart dat ze om opheldering vroegen, dat ze antwoorden wilden, en dat dat eigenlijk vrij netjes verliep. Dat filmpje doet inderdaad anders vermoeden. Dan nog zijn het 15 mensen die protesteren op 600. De politie vindt het alsnog niet de moeite om erbij te komen, dus erg veel misbaar zullen ze nou ook weer niet maken.
Em weer draait het om wat zoveel Nederlanders dol maakt! Men past zich niet aan. Zij komen naar hier voor veiligheid en de opvang dient zich aan te passen naar de wensen en smaken van hen!
Gelukkig draait het maar om een kleine minderheid, maar dat willen velen niet zien.
Dat ze maar heen en weer gesleept worden van opvang naar opvang is ook mensonterend maar er zijn niet genoeg huizen beschikbaar. Hier in t dorp wordt een voormalig bejaardenhuis nu omgebouwd tot opvang, maar dat gaat zeker nog wel ff aanlopen. Begin ook het idee te krijgen dat dit het ontmoedigingsbeleid is.
Zag gisteren ook een stuk op tv over een Syrisch gezin dat uitgezet werd naar Duitsland, omdat daar als 1e asiel was aangevraagd. Heb zo een idee dat dit soort situaties veel voorkomen, maar de Nederlandse media kijkt wel uit om dat te laten zien.