Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:15

Blue_Eyes schreef:
Dat heb ik al gezegd, wat ik daarvan vind. Ze komt bepaald niet netjes uit de verf zo. Ik heb ergens wel het gevoel dat het filmpje op zijn minst wat oncharmant gemonteerd is, maar daar kan ik de vinger niet op leggen.
In het eerdere artikel stond o.a. dat er beloofd was dat ze geld zouden krijgen om zelf hun eten te kopen en te bereiden, maar dat dat niet gebeurd is, terwijl het in andere AZC's wel gebeurt. Ze krijgen 2x per dag brood en 1x warm - maar dat is dan natuurlijk wel warm op zijn Nederlands. Kijk even wat mensen in Syrie gewend zijn te eten. Het verschil is wel heel groot. En zoals het in het eerdere artikel stond, zonder filmpje toen nog, werd er eigenlijk aangekaart dat ze om opheldering vroegen, dat ze antwoorden wilden, en dat dat eigenlijk vrij netjes verliep. Dat filmpje doet inderdaad anders vermoeden. Dan nog zijn het 15 mensen die protesteren op 600. De politie vindt het alsnog niet de moeite om erbij te komen, dus erg veel misbaar zullen ze nou ook weer niet maken.

Em weer draait het om wat zoveel Nederlanders dol maakt! Men past zich niet aan. Zij komen naar hier voor veiligheid en de opvang dient zich aan te passen naar de wensen en smaken van hen!
Gelukkig draait het maar om een kleine minderheid, maar dat willen velen niet zien.
Dat ze maar heen en weer gesleept worden van opvang naar opvang is ook mensonterend maar er zijn niet genoeg huizen beschikbaar. Hier in t dorp wordt een voormalig bejaardenhuis nu omgebouwd tot opvang, maar dat gaat zeker nog wel ff aanlopen. Begin ook het idee te krijgen dat dit het ontmoedigingsbeleid is.
Zag gisteren ook een stuk op tv over een Syrisch gezin dat uitgezet werd naar Duitsland, omdat daar als 1e asiel was aangevraagd. Heb zo een idee dat dit soort situaties veel voorkomen, maar de Nederlandse media kijkt wel uit om dat te laten zien.

Blue_Eyes

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:22

Ze passen zich niet aan, zo kun je het noemen inderdaad. Maar die rustige meneer in het filmpje klaagt over de grote hoeveelheden melk en boter die ze krijgen, verder wordt er geklaagd over buikpijn. Het kan zijn omdat ik een kind met koemelkallergie heb hoor, maar 1 + 1 is toch 2? In heel veel streken van de wereld (onder andere in het Midden-Oosten en veel streken in Afrika (!!) ) heeft het overgrote deel van de bevolking last van lactose-intolerantie. Aziaten kunnen er ook heel slecht tegen trouwens, eigenlijk alleen blanke westerlingen verdragen meestal wel een zekere hoeveelheid koemelk. Dat is al heel veel langer bekend.
Wat de overheden en COA's ermee doen moeten ze zelf weten hoor... Maar mensen ziek maken door ze voedsel te geven waar ze niet tegen kunnen en dan moeilijk doen als ze daarover klagen, dat vind ik niets te maken hebben met aanpassen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:25

"Ziek maken" ook echt .. alsof het een complot is :')
Ja dat kan zeker, koemelkallergie oid.. dat is niet zo raar, maar ik kan me gewoon slecht voorstellen dat ze alleen melk kunnen drinken... Thee, koffie, water, dat is er allemaal niet?

Overigens is de algemene opstelling voor veel mensen een doorn in het oog, niet die ene die niet tegen melk kan (waarom de nadruk daarop gelegd wordt weet ik ook niet)

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:02

Blue_Eyes schreef:
MargreetW schreef:
Ik begreep dat dat artikel was aangepast omdat het niet specifiek over die situatie ging maar over opvangcentra met kookmogelijkheden etc. En dat ze dan ook geld kregen om zelf maaltijden te kopen.
En dat de vluchtelingen dus met een schermafdruk op hun mobiel verhaal gingen halen hierover.

Citaat:
Nou, dat zou ik knap leeswerk vinden voor mensen die net in Nederland zijn en de taal nog niet machtig zijn.

Er zijn daar tolken die het keurig vertalen, dat zetten ze dan in hun mobiel en daar gaan ze dan verhaal mee halen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:13

In zweden komen er sinds grens controle veel minder binnen.
Alles zonder papieren werd namelijk geweigerd.
Geeft ook direct aan waar geen grens controle is zoals hier hoeveel niet te achterhalen mensen er binnen komen.

Dat kunnen dus de grootste ( oorlogs)criminelen zijn.
Fijn om te weten.

Ik begrijp dat brave Nederland steeds minder.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:37

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 14:14

Ik las op FB dat die vluchtelingen die op straat gingen slapen,gewoon op straat poepen?
Dat er een vrouw ook vuilniszakken uitdeelde en tegen ze zei dat ze de troep moesten opruimen.Of het waar is? geen idee.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:13

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:28

MargreetW schreef:

Dat is inderdaad schrikken! Blijkt Noorwegen ook een haatbeweging te kennen!

EDIT: overigens opvallend: als je de "vertaling" van de reacties bekijkt (dat rammelt soms wat maar de strekking wel duidelijk) dan lijkt het alsof de Noren meer problemen hebben met dit soort haatzaaiers dan wij? Het Breivik-effect?
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 13-11-15 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:30

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:30

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:41

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:49

@Wranglerbutt: in jouw bovenste filmpje gaat t om een Syrier die uit syrie vlucht om de oorlog.. volgens mij hebben we het daar hier helemaal niet over. Althans, een gedeelte van de 600 mensen bij mij om de hoek komen daar niet vandaan..

Ben benieuwd waar de andere 800, die 2km verderop komen te zitten, vandaan gaan komen.

Azc Dronten is wat dat betreft misschien een stukje rustiger..?

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:49

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:53

Er zijn denk ik mensen die echt denken dat er alleen maar échte vluchtelingen over komen? Het lijkt uit de media toch echt dat dat niet zo is...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:57

Dat denkt volgens mij helemaal niemand. Het punt is dat precies schiften niet mogelijk is en het humanitair niet te verantwoorden is om mensen terug te sturen die echt op de vlucht zijn voor de oorlog.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:02

Dat vind ik dus ook het ergste, dat dus straks de goeden onder de slechten gaan lijden.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:04

Wranglerbutt schreef:
MargreetW schreef:

:') Lekker suggestief filmpje

Het is maar net welk sentiment je wil voeden ;)

Sentiment voeden? Welk sentiment? Dit roept geen enkel sentiment op hoor. Ik ben geen idealist en vooral geen racist, maar ik ben wel een realist.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:06

Met je kijk en huiver stuur je wel alvast in een bepaalde richting :)

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:10

[quote="Sammie"]Met je kijk en huiver stuur je wel alvast in een bepaalde richting :)[/quot

Richting opsturen? Dan pikken jullie zelf de delen eruit die jullie triggeren.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:17

Het wordt wat lastig pikken als er maar één zin staat :')

Zo werkt dat journalistiek gezien nu eenmaal. Als je mensen een compleet eigen mening wil laten vormen plaats je enkel de link, niet een zin als kijk en huiver. Dat is nl. niet neutraal. Ook kijk wat zielig is niet neutraal trouwens. En jij bent diegene die het plaatst en dus een richting op wil triggeren (anders zet je het er ook niet bij), dus die bal krijg je dan weer gelijk keihard terug. ;)

Als je je nou afvraagt waarom er nu vaak zoveel commentaar is op de Telegraaf.. Dit is er één van de redenen. Die spekken artikelen ook vaak met 'hun' mening :D
Laatst bijgewerkt door Sammie op 13-11-15 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:20

Oké dat mag je vinden.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:22

MargreetW schreef:
Richting opsturen? Dan pikken jullie zelf de delen eruit die jullie triggeren.

Welke andere delen stonden er dan nog in jouw post?

Wat Sammie zegt is simpele communicatiepsychologie hoor. Zo werkt het nou eenmaal. Daar valt weinig aan te vinden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:40

Blue_Eyes schreef:
Dat denkt volgens mij helemaal niemand. Het punt is dat precies schiften niet mogelijk is en het humanitair niet te verantwoorden is om mensen terug te sturen die echt op de vlucht zijn voor de oorlog.

Maar daar kan je toch achter komen op het moment dat ze hier zijn? Als je het al niet van tevoren kan filteren... ?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:42

In de voorgaande jaren is dat erg ingewikkeld gebleken...